Gå til innhold

Nyttårsforsett - kutte ut sukker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest vintersolverv
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er ikke sukker-avrusning... Det er å opprettholde sukker-avhengigheten... 

Anonymkode: f4a44...f79

Så det å spise frukt er nå sukker-avhengighet, supert, utrolig smart. Best å holde seg helt unna frukt også da, bare for å unngå å få alle de antioksidantene og vitaminene liksom. Skrekk og gru om vi fikk for mye av det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kalsberg92
vintersolverv skrev (21 timer siden):

Nei jeg er faktisk inne akkurat nå. Poenget er igjen at man kan erstatte "sukker" som egentlig er kaker og sjokolade med frukt, så slipper man "avrusning".

Hun vil da for alltid ha suget da.. jeg har gjort dette før, ja spis frukt når man er ferdig, men nå kjør minimalt med sukker .. det gjelder fra alle kilder. Gi det 60 dager så start med litt frukt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalsberg92
vintersolverv skrev (40 minutter siden):

Så det å spise frukt er nå sukker-avhengighet, supert, utrolig smart. Best å holde seg helt unna frukt også da, bare for å unngå å få alle de antioksidantene og vitaminene liksom. Skrekk og gru om vi fikk for mye av det....

Ikke vær så dramatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å ta en rute og litt nøtter til fredagskaffen og så ser jeg fram til den lille kosen hele uka. Funker fint det!

Anonymkode: f1c16...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalsberg92
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bruker å ta en rute og litt nøtter til fredagskaffen og så ser jeg fram til den lille kosen hele uka. Funker fint det!

Anonymkode: f1c16...c3c

Dette er viljestyrke! Klare å kose seg litt  og la resten av sjokoladen ligge, hørtes ut som fornuftig mengde🫡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 24 - det kan være innbilning, men jeg syns huden min ser bedre ut. Jeg har lenge hatt en mild form for rosacea, men dette er svakare nå. Kan være tilfeldig selvsagt, men gledelig uansett 😊

Anonymkode: f745b...41b

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En måned er omme, og jeg holder fortsatt fast på nyttårsforsettet mitt. Det oppleves i det store og hele overraskende lett, og motivasjonen til å fortsette videre virker utømmelig. Men jeg vet jo at motivasjon tar slutt en gang, det gjelder bare å få de nye livsvalgene til å bli rutine før den tid.

Anonymkode: f745b...41b

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her😄

Jeg har gått på et par smeller, men jeg prøver å holde meg i tøylene så godt jeg kan… for å være ærlig har jeg egentlig lyst på godteri hver dag, spesielt når kvelden kommer. Men jeg har ingenting i skapene å ta av, og gjør unna handlingen på dagen før jeg rekker å ta dårlige valg.. Jeg synes det er interessant. Jeg spiser jo generelt sunt og er glad i det, ikke en sånn som craver hamburger, pizza og sånn grisete mat.. men det søtsuget?? Det er så vanvittig irriterende 😭😭 drikker egentlig bare vann også, men jeg har så fryktelig lyst på sjokolade og smågodt hele tiden…

Anonymkode: 6a879...75b

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar nok tid å få hjernen med på laget, så hold ut og ta dag for dag 👏❤️ 
Jeg har ofte lurt meg selv med en tankegang der jeg sier til meg selv «å vel, du åpnet den posen med panda lakris ja, da er løpet kjørt likevel så det er bare til å kjøre bånski» 😆 Helt idiotisk, og ikke rasjonelt i det hele tatt, men det hjelper å være obs sine egne feller tror jeg 🧠

For min del er godte-og chipskuttet ett moment i en større strategi der mottoet generelt er «mer av det som er bra for meg, og mindre av det som ikke er bra for meg». Det gjør at jeg har blitt flinkere til å planlegge, får mer ut av treningen, og bruker helgene til å lade batteriene på en sunnere måte enn før. 

Anonymkode: f745b...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere tørket frukt som feks aprikos er innafor selv om man har sukkerstopp? 

Anonymkode: 3ec9f...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes dere tørket frukt som feks aprikos er innafor selv om man har sukkerstopp? 

Anonymkode: 3ec9f...562

det er jo bedre enn snop med tilsatt sukker, fordi det har andre næringsstoffer intakt, men sukkeret i tørket frukt er veldig konsentrert, så det er ikke et spesielt godt valg hvis man vil unngå sukker.

Anonymkode: 77e62...311

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.1.2024 den 9.52):

En måned er omme, og jeg holder fortsatt fast på nyttårsforsettet mitt. Det oppleves i det store og hele overraskende lett, og motivasjonen til å fortsette videre virker utømmelig. Men jeg vet jo at motivasjon tar slutt en gang, det gjelder bare å få de nye livsvalgene til å bli rutine før den tid.

Anonymkode: f745b...41b

Bytt ut motivasjon med disiplin :)

Anonymkode: 338e6...411

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes dere tørket frukt som feks aprikos er innafor selv om man har sukkerstopp? 

Anonymkode: 3ec9f...562

Jeg syns alt av tørket frukt smaker høgg, så har ikke vurdert å ta dette inn i varmen 😆🤢

Anonymkode: f745b...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg også spørre om hva dere tenker om godmorgen yoghurt uten sukker, kakao uten sukker (av vann) og proteinpudding? 

Anonymkode: 3ec9f...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan jeg også spørre om hva dere tenker om godmorgen yoghurt uten sukker, kakao uten sukker (av vann) og proteinpudding? 

Anonymkode: 3ec9f...562

Jeg sitter ikke med noe fasitsvar her altså, men tenker vel at «whatever floats your boat» 😊

Jeg personlig er ikke så glad i smaken på disse varene, det blir ofte for kunstig smak. Men tar med glede en red bull uten sukker en gang i blant (kanskje 3-4 bokser pr mnd).

Anonymkode: f745b...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips som har gjort det lettere for meg å holde dette nyttårsforsettet gående, noe som jeg trodde i starten ikke kom til å bety noe.

Jeg tracker vanene mine i en habit tracker app. Krysser av for hver dag der jeg har holdt meg unna snop og usunt snacks, hver dag jeg har trent etc. Faktisk bidrar det til motivasjon når jeg kan se tilbake på statistikk 😊

Anonymkode: f745b...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...