Gå til innhold

Time out i barnehage

Fremhevede innlegg

Gjest Blåmonster
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.12.2023 den 21.35):

Fant nylig ut at barnehagen vår bruker time out som straff/reaksjon på uønsket adferd. 

Jeg trodde dette var helt avleggs og syns veldig lite om det. Jeg tror jeg kommer til å ta det opp med barnehagen, eller overreagerer jeg? 

Anonymkode: 04388...9ec

Staff eller pause for å ro dem ned?

Videoannonse
Annonse
Gjest Blåmonster
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.12.2023 den 22.23):

Ka e galt med den «straffen»? Synes dagens foreldre er veldig hårsåre og burde ta seg ei real bolle

Anonymkode: e36a1...5af

Det er de… å de melder til barnevern om man hever stemme 1 gang.. ikke rart de er slitene nå alt skal være etter boka!

Skrevet

Kan ikke melde foreldre til barnevernet fordi de bruker "Time out"!🤓 Må veilede dem da vel! 

Skrevet
On 12/21/2023 at 10:46 PM, AnonymBruker said:

Spørsmål til dere som synes det er urimelig med timeout i barnehagen… Sender dere aldri deres barn på rommet hvis de gjør noe skikkelig dumt hjemme? -Gå på rommet til du blir snill igjen? 

Dersom dere ikke gir timeout hjemme? Hva er deres triks til å få barn til og oppføre seg penere? 

Nei, jeg straffer ikke barn. Barnet må ofte på rommet når følelsene tar helt overhånd og han ikke klarer å regulere seg selv eller jeg når inn til han. Men da er vi der sammen til sinnet går over og jeg viser at jeg er der for han og snakker om det som er vanskelig etterpå. Forskning viser at straff ikke fungerer. Og skal man ha en trygg tilknytning så overlater man ikke et barn for seg selv til å håndtere uregjelige følelser alene, når de ikke vet hvordan. Det eneste de lærer da er å undertrykke følelser, istedenfor å regulere dem. Jeg vil ha et barn som er trygg og kan regulere følelsene sine, ikke et som må undertrykke følelsene sine med angst. Jeg vil ha et barn som er trygg på at det kan være seg selv fullt ut uten å føle på skam, og kan fortelle meg om følelsene sine uansett hvor "feil" de måtte være. For følelser er aldri feil. Det er voksnes forventninger til hva barnet skal klare å håndtere alene som er feil. Og hvis man støtter straff og slike metoder så forteller deg ganske mye om personen som gjør det, ofte at de har en utrygg tilknytning selv som voksen og ikke klarer å regulere sine egne følelser på en adekvat måte. Helt feil at det skal gå ut over barna. 

Anonymkode: 55d45...038

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.12.2023 den 22.46):

Spørsmål til dere som synes det er urimelig med timeout i barnehagen… Sender dere aldri deres barn på rommet hvis de gjør noe skikkelig dumt hjemme? -Gå på rommet til du blir snill igjen? 

Dersom dere ikke gir timeout hjemme? Hva er deres triks til å få barn til og oppføre seg penere? 

Nei. Aldri. Det er ingen forskning eller indikatorer på at å isolere noen fungerer mot uønsket atferd på sikt? 

vet ikke hvilke konkrete situasjoner du tenker på, eller hvordan type atferd barnet gjør? 

Men generelle tips og råd: Vi prater med barnet. Forsøker å forstå hvorfor barnet gjør som det gjør. Og deretter lærer dem  andre alternative måter å få uttrykk for behovet/følelsene sine på. 

Anonymkode: 42e35...4ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.2.2024 den 14.01):

Her er det snakk om barnehage. Det er ikke bare ditt ene barn,men flere å ta hensyn til. Hvis et barn ødelegger feks samlingsstund,eller er fysisk mot andre barn,må det faktisk fjernes vekk fra situasjonen av hensyn til de andre barna. 

Anonymkode: b9550...dd3

Vi gir aldri timeout , det er virkelig ut

Anonymkode: e3a4b...314

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...