AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #1 Skrevet 21. desember 2023 Fant nylig ut at barnehagen vår bruker time out som straff/reaksjon på uønsket adferd. Jeg trodde dette var helt avleggs og syns veldig lite om det. Jeg tror jeg kommer til å ta det opp med barnehagen, eller overreagerer jeg? Anonymkode: 04388...9ec 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #2 Skrevet 21. desember 2023 Hva betyr time out? Hva gjør de spesifikt? For hvilke handlinger blir det brukt? Litt mer informasjon hadde vært fint. Anonymkode: c62e6...c53 11 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #3 Skrevet 21. desember 2023 Nei, du overreagerer ikke! Anonymkode: a3e41...c21 6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #4 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva betyr time out? Hva gjør de spesifikt? For hvilke handlinger blir det brukt? Litt mer informasjon hadde vært fint. Anonymkode: c62e6...c53 At de må sitte på et rom for seg selv som straff på uønsket handling. Usikker på hvor lenge og alvorlighetsgrad av handling. Uansett virker det rart og gammeldags å håndtere adferd på den måten Anonymkode: 04388...9ec
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #5 Skrevet 21. desember 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: At de må sitte på et rom for seg selv som straff på uønsket handling. Usikker på hvor lenge og alvorlighetsgrad av handling. Uansett virker det rart og gammeldags å håndtere adferd på den måten Anonymkode: 04388...9ec Merkelig. Hvordan fant du ut av det? Anonymkode: c62e6...c53
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #6 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Fant nylig ut at barnehagen vår bruker time out som straff/reaksjon på uønsket adferd. Jeg trodde dette var helt avleggs og syns veldig lite om det. Jeg tror jeg kommer til å ta det opp med barnehagen, eller overreagerer jeg? Anonymkode: 04388...9ec Absolutt ikke greit , brukes ikke i vår bhg Anonymkode: e3a4b...314 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #7 Skrevet 21. desember 2023 Regner med de barna som får time-out er uoppdragne, og hører ikke på tilsnakk av voksne. Her har nok foreldrene svikter i oppdragelsen. Anonymkode: e36a1...5af 14 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #8 Skrevet 21. desember 2023 Just now, AnonymBruker said: Regner med de barna som får time-out er uoppdragne, og hører ikke på tilsnakk av voksne. Her har nok foreldrene svikter i oppdragelsen. Anonymkode: e36a1...5af Mener du barnehagen lykkes med å støtte oppdragelsen ved slike metoder? Anonymkode: c62e6...c53 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #9 Skrevet 21. desember 2023 Det er jo ikke greit tenker jeg. Anonymkode: ec7cd...c7d
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #10 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mener du barnehagen lykkes med å støtte oppdragelsen ved slike metoder? Anonymkode: c62e6...c53 Hvordan tenker du de skal få barna til å høre? Tipper time-out er siste løsning Anonymkode: e36a1...5af 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #11 Skrevet 21. desember 2023 Just now, AnonymBruker said: Hvordan tenker du de skal få barna til å høre? Tipper time-out er siste løsning Anonymkode: e36a1...5af Hører barna bedre på de voksne når de sitter alene på et rom uten noen andre? Eller kunne man løst det på en annen måte? Anonymkode: c62e6...c53 3 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #12 Skrevet 21. desember 2023 Ka e galt med den «straffen»? Synes dagens foreldre er veldig hårsåre og burde ta seg ei real bolle Anonymkode: e36a1...5af 9 2 17
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #13 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hører barna bedre på de voksne når de sitter alene på et rom uten noen andre? Eller kunne man løst det på en annen måte? Anonymkode: c62e6...c53 Dersom et barn er fysisk eller psykisk mot andre barn, bør de kanskje få en tenkepause dersom de ikke sier unnskyld og stopper. Anonymkode: e36a1...5af 8 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #14 Skrevet 21. desember 2023 Regner med det er noen få barn som får den «time-outen»? Da tenker jeg det barnet har noen form for problemer… med tanke på atferden. Antageligvis er barnet ikke som «vanlige barn». Noen ganger bør de andre barna skjermes for barn som utøver fysisk vold eller mobber.. De fleste barn stopper uønsket atferd etter visse korrigeringer fra voksne. Anonymkode: e36a1...5af 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #15 Skrevet 21. desember 2023 Syns ikke det er greit. Vi kan ta et barn ut av samling dersom det bare forstyrrer de andre og ikke hører på beskjeder, men bare hvis det er en ansatt som er sammen med barnet i den tida. Aldri som straff, men barnet er jp da ikke interessert i samlinga og får heller leke på et annet rom så de andre får med seg det som skjer. Anonymkode: b4f92...8b8 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #16 Skrevet 21. desember 2023 Spørsmål til dere som synes det er urimelig med timeout i barnehagen… Sender dere aldri deres barn på rommet hvis de gjør noe skikkelig dumt hjemme? -Gå på rommet til du blir snill igjen? Dersom dere ikke gir timeout hjemme? Hva er deres triks til å få barn til og oppføre seg penere? Anonymkode: e36a1...5af 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #17 Skrevet 21. desember 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Spørsmål til dere som synes det er urimelig med timeout i barnehagen… Sender dere aldri deres barn på rommet hvis de gjør noe skikkelig dumt hjemme? -Gå på rommet til du blir snill igjen? Dersom dere ikke gir timeout hjemme? Hva er deres triks til å få barn til og oppføre seg penere? Anonymkode: e36a1...5af Hvorfor skulle vi sendt dem på rommet til de blir snille igjen? Lærer de noe av det? Annet enn at de får en straff - og at foreldre ofte sender dem på rommet av irritasjon og sinne? Vi bruker dialog her fra de kan forstå, som har vært ganske tidlig. Til og med 1 åringen forstår man ikke skal kaste leker på andre. Vi forklarer hva de har gjort som ikke er riktig oppførsel, spør hva de tenker om det, og snakker om hvordan de kan gjøre annerledes neste gang. Barn gjør feil. Barn lærer av feil. Jeg sender ikke mannen min på rommet når han gjør feil heller. Vi snakker om det. De gjør sjelden noe veldig ille, så i alle situasjoner jeg kan tenke, hadde «gå på rommet» vært en enormt voldsom straff. Anonymkode: c62e6...c53 8 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #18 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor skulle vi sendt dem på rommet til de blir snille igjen? Lærer de noe av det? Annet enn at de får en straff - og at foreldre ofte sender dem på rommet av irritasjon og sinne? Vi bruker dialog her fra de kan forstå, som har vært ganske tidlig. Til og med 1 åringen forstår man ikke skal kaste leker på andre. Vi forklarer hva de har gjort som ikke er riktig oppførsel, spør hva de tenker om det, og snakker om hvordan de kan gjøre annerledes neste gang. Barn gjør feil. Barn lærer av feil. Jeg sender ikke mannen min på rommet når han gjør feil heller. Vi snakker om det. De gjør sjelden noe veldig ille, så i alle situasjoner jeg kan tenke, hadde «gå på rommet» vært en enormt voldsom straff. Anonymkode: c62e6...c53 Voldsom straff? Regner med du har et meget veloppdragent barn bestandig, og tipper du er en av de foreldrene som alltid tror på ditt barns versjon. Du er nok en av de foreldrene som ikke tror på andre dersom de sier noe negativt om barnet ditt heller. Merkelig at det har blitt folk uten traumer i generasjoner.. Før var det vanlig med husarrest til og med. Vanvittig mange sneversynte foreldre i dagens samfunn som tenker slik: Bare mitt barn har det bra og blir pakket inn i bomull og bobleplast så driter vi i de andre barna. Nei, vet du hva.. Neste gang du pakker barnet ditt inn i bomull igjen, håper jeg mannen din sender deg inn på rommet!!!!! Anonymkode: e36a1...5af 14
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #19 Skrevet 21. desember 2023 Just now, AnonymBruker said: Voldsom straff? Regner med du har et meget veloppdragent barn bestandig, og tipper du er en av de foreldrene som alltid tror på ditt barns versjon. Du er nok en av de foreldrene som ikke tror på andre dersom de sier noe negativt om barnet ditt heller. Merkelig at det har blitt folk uten traumer i generasjoner.. Før var det vanlig med husarrest til og med. Vanvittig mange sneversynte foreldre i dagens samfunn som tenker slik: Bare mitt barn har det bra og blir pakket inn i bomull og bobleplast så driter vi i de andre barna. Nei, vet du hva.. Neste gang du pakker barnet ditt inn i bomull igjen, håper jeg mannen din sender deg inn på rommet!!!!! Anonymkode: e36a1...5af Du tror og tipper enormt mye om meg basert på et innlegg. Barna våre gjør feil, og de er fremdeles veloppdragne, selv om de gjør feil. Å gjøre feil, er ikke synonymt med å være uoppdragen. Ingen av oss er perfekte. Hvorfor tror du jeg driter i de andre barna? Hvilke barn er det du snakker om? Du virker helt fjern. Anonymkode: c62e6...c53 3 6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #20 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Voldsom straff? Regner med du har et meget veloppdragent barn bestandig, og tipper du er en av de foreldrene som alltid tror på ditt barns versjon. Du er nok en av de foreldrene som ikke tror på andre dersom de sier noe negativt om barnet ditt heller. Merkelig at det har blitt folk uten traumer i generasjoner.. Før var det vanlig med husarrest til og med. Vanvittig mange sneversynte foreldre i dagens samfunn som tenker slik: Bare mitt barn har det bra og blir pakket inn i bomull og bobleplast så driter vi i de andre barna. Nei, vet du hva.. Neste gang du pakker barnet ditt inn i bomull igjen, håper jeg mannen din sender deg inn på rommet!!!!! Anonymkode: e36a1...5af Husarrest tenker jeg kan være greit, det betyr vel bare at du ikke får finne på noe ute/aktiviteter. Mest sannsynlig brukt på eldre barn. Time out brukes på yngre barn, og grunnen til at det er feil er at barnet blir overlatt til seg selv med reaksjonen sin og å takle følelsene. Ta et kjapt googlesøk så ser du hvorfor de advarer mot dette. Anonymkode: 04388...9ec 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå