Gå til innhold

Hvorfor er det så mange ANONYMBRUKER på KG ?


NatNat

Anbefalte innlegg

Her skriver jeg anonymt fordi jeg har også blitt gjenkjent. Jeg kan bare takke meg selv ved å delt for mye, men har lært leksa mi siden da. 

Anonymkode: 45606...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På Kvinneguiden kommer det veldig ofte kommentarer av typen "skrev ikke du en tråd om akkurat det samme for XX måneder eller år siden også?" 

Det spiller ingen rolle om man skriver noe under brukernavn, og andre tråder har vært som anonyme. Eller forskjellige tråder har blitt skrevet av anonyme. Eller om to forskjellige tråder har blitt opprettet mange måneder fra hverandre, og under forskjellige brukernavn. En del brukere kommer garantert med det pisset sitt uansett. En gang var ddet faktisk en tråd her inne om det er greit å la barnet sitt på XX år å for eksempel plukke blåbær eller noe i skogen, på egen hånd. Nesten ett år tidligere hadde det kommet en annen tråd, om man burde la et barn på YY år få gå på skogstur (og kanskje plukke bær) på egen hånd.

Da kommer det garantert noen sulliker som har NULL tråd eller meninger å komme med. De gjør aldri noe som helst annet enn å komme med dritt om at det allerede eksisterte en tråd (fra nesten ett år siden!) angående omtrent det samme temaet. Det spiller ingen rolle om alderen / kjønn / formålet med tråden var litt forskjellige. Det ble uansett bare klage og sutring fra andre brukere her på forumet. Den dritten der er selvfølgelig bare veldig slitsomt, det eneste "positive" er vel at man slipper å alt det maset ved å IKKE bruke sitt eget brukernavn overalt.    

Anonymkode: 5aaad...d03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (På 16.12.2023 den 23.00):

Til alle anonymbruker her (og det er så mange)  Dere er nok klare over at dere kunne vært like anonym med en pseudonym, så hvorfor ? Føler dere at dere er mer anonyme når det står "anonymbruker" enda om dere har egen kode ? Har dere ikke fantasi til å komme ut med pseudo ? Bare lurer...

Fordi har man vært lenge nok kg har man lært seg at alt for mange brukere har stalker tendenser og begynner å trekke inn noen man har skrevet tidligere som en angrep i debatter.

Anonymkode: b0e47...f69

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (11 timer siden):

Du lyver om alder og kjønn fordi alder og kjønn ikke er relevant? :P 

Det er ikke relevant for om folk skal svare på tråd eller ikke. Det er det som står i tråden som er viktig , ikke noe med min personlighet. 

Anonymkode: 85811...fe3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er ikke relevant for om folk skal svare på tråd eller ikke. Det er det som står i tråden som er viktig , ikke noe med min personlighet. 

Anonymkode: 85811...fe3

Så hvorfor lyve om alder og kjønn i det hele tatt? Hvorfor ikke bare la være å si noe om det, når det ikke er relevant uansett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver alltid som anonym, og grunnen er fordi da jeg lagde brukeren min for hundre år siden, så brukte jeg mitt fulle navn 😅

Anonymkode: 4396c...cba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg skriver alltid som anonym, og grunnen er fordi da jeg lagde brukeren min for hundre år siden, så brukte jeg mitt fulle navn 😅

Anonymkode: 4396c...cba

😄oh ja... no less !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (2 timer siden):

Så hvorfor lyve om alder og kjønn i det hele tatt? Hvorfor ikke bare la være å si noe om det, når det ikke er relevant uansett? 

Fordi jeg ikke skal bli gjenkjent. 

Anonymkode: 85811...fe3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier også på muligheten til å bruke anonymbruker. Jeg vet det finnes en del som har delt brukernavnet ditt her med venner, familie og ikke minst partner. Da begrenses mulighetene sterkt for å klage litt på partneren,  avsløre fetisher på seksualforumet eller å lure på hvordan man skal slippe unna fetterens bryllup. For noen i vanskelige forhold så kan dette være en ventil og en mulighet for råd og hjelp og hvor det  kan medføre direkte fare om partner får greie på det.

På den annen side er det fint med brukere også. Diskusjoner og hvem man svarer er mye mer oversiktlig dersom brukernavnet er synlig. AB gjør mye til en uoversiktlig lapskaus.

Anonymkode: a4a7f...646

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Fordi jeg ikke skal bli gjenkjent. 

Anonymkode: 85811...fe3

Blir du gjenkjent om du ikke oppgir alder og kjønn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (18 timer siden):

Inntrykket er at det handler om at mange er såpass glade i å snakke om seg selv, også der det ikke er relevant, at en fort kan bli gjenkjent om en samler historikken, og at det er behagelig å slippe å måtte stå for det en skriver. 

Ikke bare det, men mange skriver jo også om relasjoner og kjente, f.eks samlivsproblemer, utfordringer med familie, oppdragelse, krøll i vennskap, anonymiserte taushetsbelagte ting, seksuelle forhold og mye annet sensitivt. 

Jeg har selv blitt gjenkjent, og har gjenkjent brukere fra andre forum hvor jeg hos noen også kjenner irl-identitet.  Det skal lite til for å gjøre en assosiasjon som gjennom flere innlegg kan bli styrket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Yes. Grise mannfolkene sitter klare, prøver å gjette navnet ditt.

Anonymkode: 9a3d2...3c6

😂😂😂😂😂😂

Anonymkode: 94ac9...513

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

På den annen side er det fint med brukere også. Diskusjoner og hvem man svarer er mye mer oversiktlig dersom brukernavnet er synlig. AB gjør mye til en uoversiktlig lapskaus.

ja, det var mitt poeng egentlig. Men nå forstår jeg litt mer hvorfor noen vil være anonym.

Endret av NatNat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til dere her som er redde for å bli gjenkjent:

Slutt og tro at folk ikke har bedre å gjøre enn å prøve å finne ut hvem dere er!

Dere tar dere selv ekstremt høytydelige.dere er virkelig ikke så viktige 😅

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.12.2023 den 23.05):

Ser ingen fordel med brukernavn. Jeg skriver jo ikke annerledes med brukernavn. 

Når man er her i åresvis så samles informasjonen litt og litt. Jeg kan skrive om yrke, jobberfaring, barnehage, familieforhold, venneforhold etc uten at summen av alt gjør meg gjenkjennelig. 

Jeg vet hvem en person er her enkelt og greit fordi vi jobber med det samme. Verken kg eller akademiske miljøer er så store.. 

Anonymkode: 9c2b6...6bb

Da er du hederlig og oppriktig.  Det er desverre ikke alle som er det.  Det skrives så mye makkverk, personangrep og injurierende ting under anonymkode at man hadde kunne blitt anmeldt om man sa det samme ansikt til ansikt. Det er grunnen til at folk bruker anonymkode.  De vil være snille, populære og godt likt med sitt vanlige nick, så kan man trolle og være motbydelig under anonym.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bigote skrev (1 minutt siden):

Til dere her som er redde for å bli gjenkjent:

Slutt og tro at folk ikke har bedre å gjøre enn å prøve å finne ut hvem dere er!

Dere tar dere selv ekstremt høytydelige.dere er virkelig ikke så viktige 😅

Og når flere av oss faktisk har opplevd å bli sporet opp - fantaserer vi bare da eller?

Anonymkode: 48bf2...e8b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Og når flere av oss faktisk har opplevd å bli sporet opp - fantaserer vi bare da eller?

Anonymkode: 48bf2...e8b

 

Dette gir virkelig ikke noen mening.

Hvorfor i all verden poster dere informasjon på nettet som gjør at ukjente kan spore dere opp?

Dette er rett og slett idioti på et ganske ekstremt nivå fordi det er ikke vanskelig å poste anonymt fra ukjente mennesker uten referanser om dere fra "det virkelige liv".

Endret av Bigote
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (49 minutter siden):

Blir du gjenkjent om du ikke oppgir alder og kjønn? 

Sjansen er større. Hvorfor bekymrer det deg? 

Anonymkode: 85811...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bigote skrev (16 minutter siden):

Til dere her som er redde for å bli gjenkjent:

Slutt og tro at folk ikke har bedre å gjøre enn å prøve å finne ut hvem dere er!

Dere tar dere selv ekstremt høytydelige.dere er virkelig ikke så viktige 😅

Klart jeg er viktig! Hva som er viktig og relevant for meg, er min avgjørelse. 

Anonymkode: 85811...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bigote skrev (18 minutter siden):

 

Dette gir virkelig ikke noen mening.

Hvorfor i all verden poster dere informasjon på nettet som gjør at ukjente kan spore dere opp?

Dette er rett og slett idioti på et ganske ekstremt nivå fordi det er ikke vanskelig å poste anonymt fra ukjente mennesker uten referanser om dere fra "det virkelige liv".

Men det trenger ikke gi mening for deg. Flere oss har opplevd det. Det er realiteten.

Anonymkode: 48bf2...e8b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...