Gå til innhold

Hvorfor så harde fronter i alkoholdebatten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Example skrev (13 minutter siden):

Stoler du på NRK da? Samme sitatet står der:

https://www.nrk.no/norge/regjeringen-gjenapner-vinmonopolet-1.15342929

Tror du bør legge den ballen der død nå før dette blir pinlig.

I denne artikelen står jo det samme som i artikel jeg posta. Det stiles et spørsmål fra en jornalust, og abstinenser nevnes som en tilegsopplysning I svaret. Det begrunnes med og gjentas flere ganger at det viktigste er å stope menesker fra å reise til nabo kommuner for å kjøpe alkohol. 

"Det viktige her er minst mulig kontakt mellom mennesker. Vi har vurdert at det blir mindre kontakt om man har gode køsystemer og kun slipper inn et fåtall mennesker, fremfor at det reiser mange til Vinmonopol som er åpne, og står og køer der, sa assisterende helsedirektør Espen Rostrup Nakstad tidligere i kveld."

Dette gjentas flere ganger i artikelen, så påfale de at du henger deg opp i den ene setningen om at det også kan føre til abstinenser. Akurat som om du er mer intresert i å lage din egen historie en å få med deg det som gjentas i avsnit etter avsnit...

Jeg gir opp denne samtalen nå, jeg må slutte og la meg trollet av folk som verken bryr seg med logik eller fakta. Det får bli årets nyttårs forsett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pippi Lotta skrev (22 minutter siden):

I denne artikelen står jo det samme som i artikel jeg posta. Det stiles et spørsmål fra en jornalust, og abstinenser nevnes som en tilegsopplysning I svaret. Det begrunnes med og gjentas flere ganger at det viktigste er å stope menesker fra å reise til nabo kommuner for å kjøpe alkohol. 

"Det viktige her er minst mulig kontakt mellom mennesker. Vi har vurdert at det blir mindre kontakt om man har gode køsystemer og kun slipper inn et fåtall mennesker, fremfor at det reiser mange til Vinmonopol som er åpne, og står og køer der, sa assisterende helsedirektør Espen Rostrup Nakstad tidligere i kveld."

Dette gjentas flere ganger i artikelen, så påfale de at du henger deg opp i den ene setningen om at det også kan føre til abstinenser. Akurat som om du er mer intresert i å lage din egen historie en å få med deg det som gjentas i avsnit etter avsnit...

Jeg gir opp denne samtalen nå, jeg må slutte og la meg trollet av folk som verken bryr seg med logik eller fakta. Det får bli årets nyttårs forsett!

Det fine er at du kan lese hele vurderingen her: https://nrk.m.workplace.com/flx/warn/?u=https%3A%2F%2Fwww.helsedirektoratet.no%2Ftema%2Fberedskap-og-krisehandtering%2Fkoronavirus%2Ffaglig-grunnlag-til-helse-og-omsorgsdepartementet-covid-19%2FOppdrag%20322%20-%20om%20unntak%20fra%20kravet%20om%20stenging%20for%20Vinmonopolets%20utsalg.pdf%2F_%2Fattachment%2Finline%2F45bc0fe8-d3e2-49a7-a79a-c2fd39d12d0b%3Abfef1286d402a6fd62f1a6dca6e475d9bfaa6a5d%2FOppdrag%20322%20-%20om%20unntak%20fra%20kravet%20om%20stenging%20for%20Vinmonopolets%20utsalg.pdf&h=AT3iyUckZmUcJYJ5_3EmBEEh1HyWCZbTYXYDj6H8bqcj0aCrLaQaImX7JcgbCsYkBG2d75O14fnazpY4zaGgd38XfhH5ndp6zD18xRqtKE0R1KFUGcGdVP0EJ9qgs9px4tRRCd2Wh7B6Nvrq1w

Da ser du at dette ikke kun er en tilleggsopplysning på oppfordring fra en journalist, men ganske dominerende i Helsedirektoratet sin konklusjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...