Amossa Skrevet 15. desember 2023 #221 Skrevet 15. desember 2023 liil skrev (31 minutter siden): Fint å høre, men i likhet med alle andre så å si identiske innlegg: dette er ikke hva hovedinnlegget handler om. Kanskje dere som er fornøyd med egen innsats og skriver om begrenset/ikke noe barnepass med hensikt, kan starte en egen tråd om det? Som i de fleste hovedinnlegg her på KG tar debatten noen svinger. Personlig har jeg forståelse for at TS er skuffet. Men når hun skriver at det er så fryktelig egoistisk at besteforeldrene har solgt leiligheten og kjøpt seg hus, så blir jeg i stuss. Kanskje handler dette om mer enn bare skuffelse over lite interesserte besteforeldre? Kanskje om en holdning om at besteforeldre skal gjøre det som er best for barna og barnebarna sine? Dette bekreftes når jeg følger tråden videre. Utrolig mange har forventninger om aktive og engasjerte besteforeldre. Da er det ikke rart at dere blir skuffet. Så senk forventningene og omprogrammer bildet av "bestemor". 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #222 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Rart at besteforeldre plutselig har blitt så slitne og syke de siste 20 årene. Besteforeldre var nærmest bonus foreldre før, og de gjorde det med glede fordi de var glad i barnebarna. Det har ingenting med energi å gjøre. De vil ikke. De vil prioriterer andre ting. Noe de er i sin fulle rett til, men som slår mange som merkelig og trist. Det har skjedd noe rart med folk 50+. Familie er plutselig ikke så viktig lenger Anonymkode: 670d3...672 Jeg synes det er rart at småbarnsforeldre plutselig har blitt så slitne. Det er tråd etter tråd her inne hvor småbarnsforeldre hyler over hvor ekstremt slitne de blir av barna sine. Putter de i barnehagen mens de selv har ferie. Det er en kjensgjerning at man blir fortere sliten med alderen. Jeg er 53. I dag hadde jeg aldri klart de våkenettene jeg hadde da barna var små. Du skriver at familie plutselig ikke er så viktig lenger. Mulig du har rett, men det går i så fall begge veier. Mange voksne barn som kun kontakter foreldrene sine når de trenger penger eller barnepass. DET er trist. Anonymkode: 5ff8d...fb9 1 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #223 Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Rart at besteforeldre plutselig har blitt så slitne og syke de siste 20 årene. Besteforeldre var nærmest bonus foreldre før, og de gjorde det med glede fordi de var glad i barnebarna. Det har ingenting med energi å gjøre. De vil ikke. De vil prioriterer andre ting. Noe de er i sin fulle rett til, men som slår mange som merkelig og trist. Det har skjedd noe rart med folk 50+. Familie er plutselig ikke så viktig lenger Anonymkode: 670d3...672 Denne måtte jeg bare svare på. Når småbarnsforeldre forklarer hvorfor de er så slitne sammenlignet med småbarnsforeldre for 25 pr siden er et mer krevende arbeidsliv en stor del av forklaringen. Og den forklaringen kjøper jeg så absolutt! Arbeidslivet er mer krevende i dag enn det var for 25 år siden. Men det de samme småbarnsforeldre glemmer er at besteforeldrene også er en del av det samme krevende arbeidslivet. Det har også blitt mer krevende for dem. Det er en av grunnene til at besteforeldre er ner slitne i dag enn de var for 20 år siden. Anonymkode: a4bb3...5e7 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå