AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #181 Skrevet 13. desember 2023 Du er skuffet og hadde sett for deg aktive besteforeldre som tok tak og hjelper til med barna. Dessverre er ikke dette alltid realiteten. De har jobbet et helt liv, oppdratt sine barn, har mindre energi og er slitne. Kanskje ønsker de å tenke på seg selv og prioritere sitt eget ekteskap, vennskap og andre ting. Mange synes også det er slitsomt med småbarn og gnål, der foreldre nesten forventer at besteforeldrene tar over og styrer med ungene. Foreldre som er sinte og sure på besteforeldrene fordi de ikke får nok til barnebarna. La de være, og heller ha fokus på din egen kjernefamilie og kanskje dine foreldre? Min mor har alltid stilt opp for meg og våre barn. Men jeg har også opplevd å være totalt utslitt av mangel på søvn, og min mor har planer med venninner og grillfest. Da har jeg blitt skuffet og sur, fordi jeg har vært så sliten. Sett i ettertid er det jo ingenting å være sur for da det er mitt valg å ha barn. Etter hun pensjonerte seg har hun hatt mye mer overskudd og tid til barnebarna. De er jo ungdommer nå. De andre besteforeldrene var mer på når de var mindre, men takler ikke så godt ungdommer og trekker seg litt unna. Helt opp til de tenker jeg. relasjoner må bygges og vedlikeholdes. Så det er viktig å være sammen med familien og barna. De vokser fort og den nærheten besteforeldre velger eller velger bort er deres tap. Anonymkode: ee4d5...edb 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå