Gå til innhold

Skuffet over svigerforeldre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen sine foreldre gledet seg stort til å bli farmor og farfar.. de er typisk bursdag besteforeldre blitt. Kan fint gå 3 mnd mellom hver gang vi møtes. Til og begynne med inviterte vi (jeg😅) de og inviterte oss til de. Men ga opp etter barn nr 2 og nå ses vi knapt. Vet mannen også er skuffet, de kjenner ikke barna, de har ingen relasjon. Trodde virkelig de kom til å ville være mer involvert i barnebarn (og også egne barn) sitt liv. Vi har alltid hatt et åpent hus og har ingen grunn til at de ikke skulle føle seg velkommen hit. 

Vi feirer julaften sammen, de kommer til oss og jeg er velkommen og høflig men synes det er vanskelig og føre en samtale med de. Jeg vil verken fortelle om mitt liv eller hva som skjer i barna sitt liv, synes de ikke har rett til å få vite når de har meldt seg ut. 

Gamle ønsker de tydeligvis å bli alene. Av en eller annen grunn har de også valgt å selge leiligheten og kjøpe hus i en alder av snart 70 år. Vi trengte hjelp en gang fordi vi hadde 1 bil i minus og fikk ikke låne en av bilene de har. Synes forholde er blitt overfladisk.. og de er ganske egoistiske, noe dagenes besteforeldre kanskje er? De selv snakker om at de var hele sommeren og mange helger hos sine besteforeldre fordi foreldrene jobbet og har masse gode minne med det.. men har selv ikke tid til å se sine egne barnebarn nesten hele sommeren.. for hytta der skal de vist bare være alene. 

Vet ikke helt hva jeg ville med dette innlegget. Er bare skuffa, og kanskje jeg egentlig vil fikse det? Si ifra… men samtidig ikke, for dette har de valgt selv. 

Anonymkode: 08309...fc2

• Liker 7
  • Hjerte 18
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vi samme svigerforeldre? 😅

Anonymkode: 86e41...f81

• Liker 12
Skrevet

Ja, slik er begge besteforeldreparene til våre barn. Besteforeldrene har ingen relasjon med barna og de er mest opptatte av å realisere seg selv. Vi har null avlastning. Jeg er veldig skuffa for når både jeg og mannen var små så var vi mye sammen med egne besteforeldre. Boomer generasjonen må være den mest egoistiske generasjonen til nå, hvor de har fått tilgang til ressurser vår generasjon kan glemme, samtidig som de skal realisere seg selv.

Anonymkode: 07341...ac0

• Liker 18
  • Nyttig 6
Skrevet

Ja den generasjon besteforeldre er sinnsykt egoistiske..

Anonymkode: 92204...07c

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette ble det faktisk snakket om på julebord med barselgruppa (møtes enda selvom ungene er 3 år). Av den store gruppa var det et fåtall som hadde tilstedeværende besteforeldre, og det er uavhengig av helse å jobb.

Anonymkode: a6581...459

• Liker 14
Skrevet

Samme her, bare at det er mine foreldre det gjelder, og ikke mannens. Og det som irriterer meg mest, er at de snakker til alle om hvor viktig familie er. Og hvor viktig det er å prioritere og være med barnebarna for å få ett forhold til de.

Kun fasade.

De tar aldri initiativ, eller kontakt om ikke vi serverer de på sølvfat. 

Anonymkode: 5c833...3e9

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Samme generasjon som elsket og ha besteforeldre som stilte opp så man fikk gjøre noe uten egne barn, dr tydeligvis dem samma som i dag ennå liker friheten sin, bare at nå er der barnebarna som ikke kjenner besteforeldrene sine. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Sånn er svigerfamilien her også. Vi ses kun hvis vi besøker dem, elle bursdag/annen hver jul. Vi bor bare 25 min fra hverandre. 

Mine foreldre er veldig tilstedeværende. Ser både mine og mine søskens barn ukentlig. De bor lengre unna. 

Anonymkode: f44a2...a02

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Mannen sine foreldre gledet seg stort til å bli farmor og farfar.. de er typisk bursdag besteforeldre blitt. Kan fint gå 3 mnd mellom hver gang vi møtes. Til og begynne med inviterte vi (jeg😅) de og inviterte oss til de. Men ga opp etter barn nr 2 og nå ses vi knapt. Vet mannen også er skuffet, de kjenner ikke barna, de har ingen relasjon. Trodde virkelig de kom til å ville være mer involvert i barnebarn (og også egne barn) sitt liv. Vi har alltid hatt et åpent hus og har ingen grunn til at de ikke skulle føle seg velkommen hit. 

Vi feirer julaften sammen, de kommer til oss og jeg er velkommen og høflig men synes det er vanskelig og føre en samtale med de. Jeg vil verken fortelle om mitt liv eller hva som skjer i barna sitt liv, synes de ikke har rett til å få vite når de har meldt seg ut. 

Gamle ønsker de tydeligvis å bli alene. Av en eller annen grunn har de også valgt å selge leiligheten og kjøpe hus i en alder av snart 70 år. Vi trengte hjelp en gang fordi vi hadde 1 bil i minus og fikk ikke låne en av bilene de har. Synes forholde er blitt overfladisk.. og de er ganske egoistiske, noe dagenes besteforeldre kanskje er? De selv snakker om at de var hele sommeren og mange helger hos sine besteforeldre fordi foreldrene jobbet og har masse gode minne med det.. men har selv ikke tid til å se sine egne barnebarn nesten hele sommeren.. for hytta der skal de vist bare være alene. 

Vet ikke helt hva jeg ville med dette innlegget. Er bare skuffa, og kanskje jeg egentlig vil fikse det? Si ifra… men samtidig ikke, for dette har de valgt selv. 

Anonymkode: 08309...fc2

Samme svigerforeldre?

De var så opptatt med seg selv. 

Mye fritid hadde de, men brukte det på seg selv. Jul kunne de feire om jeg stod for innkjøp,matlaging , rydding,osv i 3dager hver jul!

Kjøpte aldri noe utenom bursdag eller jul, da en genser eller en bukse!

Aldri tur, lekeplass, lekeland,kino, museum,hytten ,fjellet osv med barna. Besøkte de omtrent aldri. 1min gange fra hverandre, men måtte alltid avtale på forhånd og se om de orket besøk...

Hjalp aldri med dåp eller konfirmasjoner. 

Passet aldri barna, selv om jeg var innlagt på sykehus måtte mannen fint reise hjem fra reisejobb . Hente i barnehagen en gang du spør for noen kræsjer i deg og du må på legevakten.. Nei da er det bare å kjøre å hente barna selv..

Tenk så fint med minner, bake sammen, ta seg tid sammen.

De 2 gangene i året vi så de satt de i sofaen og drakk kaffe. Ikke tid til barna selv om barna spurte.

Hjelp ville de gjerne ha til alt mulig,men det gikk alltid bare en vei!

Kusinene til barna(mormorbarna) de ble passet, hyttetur, ting og tang hele tiden. Trist for barna her. De fikk jo vite det av de!

Kunne skrevet mye, men så oppgitt..

Noen ganger er det bedre å kutte ut noen, selv om det er familie. (mye andre ting og spydigheter og.) 

Anonymkode: 29ba8...011

• Liker 8
  • Hjerte 3
Skrevet (endret)

Kjenner meg igjen..

Endret av KaraThrace
  • Liker 2
Skrevet

Det er samme story her også. Eller, her er farmor alene, og mormor er død. Men det eneste hun gjør er å klage over hvor dårlig råd hun har, og gjerne skulle sett barnebarn oftere… men evner ikke å spare en krone selv. Uføretrygda, så kan dra når som helst. Men bruker heller pengene sine på alt annet. Så, når vi så flyr henne på besøk, noe vi har råd til èn gang i året, så sover hun lenge, sitter på mobilen eller bare klager over sitt eget liv. Mens vi disker opp og forsøker å skape minner for et barnebarn som neppe kommer til å huske en damn shit 😅så når hun drar hjem blir det drama og helvete fordi vi ikke FaceTimer nok, eller en av oss svarer for lite på Snap. Sitter der og dikterer livene våre med tusenvis av «velmente» kommentarer, for hun har jo oppdratt barn! Så hun vet best! 

Den følelsen du nevner, at du ikke føler de fortjener å vite hvordan det går. Den er jeg helt enig i. Når hun er her, så får jeg mest lyst til å ta barnet mitt og dra. Fortjener f… ikke å få se han vokse opp. Heldigvis har vi verdens beste morfar som alltid stiller opp og som ikke finnes det fnugg egoistisk. (Selv om han også lever sitt liv og reiser jorda rundt i perioder. Så det er noe med den der generasjonen, og ære være dem som klarer å kombinere rollen sin godt❤️)

Anonymkode: 90141...c7a

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Ikke rart dagens unge kalles generasjon Klage.  Det får man virkelig bekreftet ved å lese i denne tråden!

Ja, besteforeldre velger forskjellig.  Man kan gjerne være skuffet, men noen tar valg andre ikke kan forstå.  Synes ikke at du har rett til å si i fra, som du uttrykte det, ts.   Svigerforeldrene din har ikke gjort noe galt!?  En annen ting jeg undret meg på, er hva deres salg av leilighet har med dette å gjøre?

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Amossa skrev (14 minutter siden):

Ikke rart dagens unge kalles generasjon Klage.  Det får man virkelig bekreftet ved å lese i denne tråden!

Ja, besteforeldre velger forskjellig.  Man kan gjerne være skuffet, men noen tar valg andre ikke kan forstå.  Synes ikke at du har rett til å si i fra, som du uttrykte det, ts.   Svigerforeldrene din har ikke gjort noe galt!?  En annen ting jeg undret meg på, er hva deres salg av leilighet har med dette å gjøre?

Å kjøpe et hus i en alder av 70 år er jo en egoistisk handling. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor det egentlig ?

Anonymkode: 92204...07c

• Liker 19
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Har vi samme svigerforeldre? 😅

Da har vi samme svigerforeldre også 🫣

Anonymkode: ab825...290

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I alle dager!??  Man er det virkelig ikke umyndiggjort når man er 70?  

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet

Min tanke er at dagens besteforeldregenerasjon rett og slett aldri har likt barn. 

Det handler ikke om at dagens foreldregenerasjon krever for mye eller "klager", men at besteforeldregenerasjonen selv brukte egne foreldre som avlasting for å få fritid fra egne barn. De vil jo ikke stille opp som superinvolverte besteforeldre for de liker jo egentlig ikke barn eller familie noe særlig med mindre de absolutt må eller om det er for facebook. 

Ser for meg at prioriteringslisten er noe a la dette:

Meg og mitt > mine hus og hytter > venner og hobbyer > barn og barnebarn 

Anonymkode: 3bd0f...f9a

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Samme her..her er svigers opptatt og være med venner og alltid være på farten. De henter skjeldent barna på skolen etc.. ikke vil de ha noe klær etc som barnebarna trenger hjemme hos dem ..da de har så "mye hjemme"..når vi hentet de når de var baby kunne ikke engang en smokk ligge igjen...den måtte vi ta med. Bleier etc...

Bestemor derimot er motsatt..der kunne de gjerne flytter inn...og de har begge vært sitt skap med klær etc

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Min tanke er at dagens besteforeldregenerasjon rett og slett aldri har likt barn. 

Det handler ikke om at dagens foreldregenerasjon krever for mye eller "klager", men at besteforeldregenerasjonen selv brukte egne foreldre som avlasting for å få fritid fra egne barn. De vil jo ikke stille opp som superinvolverte besteforeldre for de liker jo egentlig ikke barn eller familie noe særlig med mindre de absolutt må eller om det er for facebook. 

Ser for meg at prioriteringslisten er noe a la dette:

Meg og mitt > mine hus og hytter > venner og hobbyer > barn og barnebarn 

Anonymkode: 3bd0f...f9a

Er det noe galt med valget deres?  Er det nødvendig å forklare, som om det er galt?  Forstår heller ikke denne tankegangen om generasjonen før dem igjen, som om det har noe å si?  
Jeg har sett dette debattert før på KG, så nå er det nok ikke lenge til dere unge begynner med å true om ikke å komme på besøk når foreldrene blir gamle.  Man prioriterer og beslutter, og det må man ha respekt for.  

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Man får ikke endret folk, men jeg syns det er rart du mener det er vanskelig å føre en samtale for de fortjener ikke vite noe om barnas liv. Hvorfor inviterer dere dem på julaften? 

Anonymkode: 96b26...2fc

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...