Gå til innhold

"Du kan ikke være sliten med mindre du har barn"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Just now, AnonymBruker said:

Slutt å vas. Nå bare dikter du. Å ha er barn er slitsomt og krever masse uansett hvor enkelt barnet er eller hvor fantastisk partner er. Dersom den kronisk syke ble bedre av å ha barn så var vedkommende egentlig ikke så syk da? Men det blir jo bare oppspinn. Se bort i fra barn. Vil den kronisk syke bli mer sliten av å stå opp kl 5 annenhver dag og l 7 alle andre dager? Sånn uavhengig av hva grunnen til at en står opp er? Vil tro det ja

Anonymkode: c686e...587

Det er faktisk du som kommer med alle disse teoriene, spekulasjonene og hypotesene til å passe til dine teorier at man må være mer sliten med barn enn uten. Om noen nevner en kronisk sykdom, da har plutselig foreldrene i din historie den samme kroniske sykdommen. Om noen nevner et scenario som kan være verre, da har foreldrene i din historie samme scenario. Gi deg. Du har valgt å få barn. Du eier ikke retten til å være sliten, eller definere hva som er riktig sliten. 

Anonymkode: 52c2c...64e

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo selvsagt er det det. Men tenk om du hadde insomnia OG hadde barn som krevde at du satt og lekte paw patrol kl 6 om morgenen? Hadde man kanskje vært MER sliten? 

Anonymkode: c686e...587

Tenk om. Du vet fremdeles ingenting om personen er mer eller mindre sliten, bare fordi de får et barn. Kanskje de er det. Kanskje ikke. 

Anonymkode: 52c2c...64e

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde 3 barn + tvillinger som "attpå klatt" og de  er forlengst  komt inn i voksenalderen. Foeldretilverelsen føltes  ofte som ein kamp for tilverelsen, og vi var ofte utslitte,  men samtidig ein stor givnad..  Har stor sympati, og forståelse for mange småbarnsforeldre, og kun dem som har opplevd det som kan identifisere seg med det.  

Dere foreldre må  samtidig å tenke  på at den dagen kjem da barna er en dag er flyttet utav barneromet, og det står eit tomt rom der. Den dagen kommer kanskje  mye fortere en dere selve  kan forstille dere. Som  foreldre til  vil dere spole filmen  tilbake, og  se på   minner fra  Julekvelden, 17 mai, barnedåper, konfirmasjoner  saman med foreldre, besteforeldre, og søsken. 

Anonymkode: f6644...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Slutt å vas. Nå bare dikter du. Å ha er barn er slitsomt og krever masse uansett hvor enkelt barnet er eller hvor fantastisk partner er. Dersom den kronisk syke ble bedre av å ha barn så var vedkommende egentlig ikke så syk da? Men det blir jo bare oppspinn. Se bort i fra barn. Vil den kronisk syke bli mer sliten av å stå opp kl 5 annenhver dag og l 7 alle andre dager? Sånn uavhengig av hva grunnen til at en står opp er? Vil tro det ja

Anonymkode: c686e...587

Og at du spekulerer i at hvis man ikke er mer sliten av å få barn, som kronisk syk, at man er kanskje ikke syk til å begynne med - det er direkte ufint. 

Anonymkode: 52c2c...64e

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er faktisk du som kommer med alle disse teoriene, spekulasjonene og hypotesene til å passe til dine teorier at man må være mer sliten med barn enn uten. Om noen nevner en kronisk sykdom, da har plutselig foreldrene i din historie den samme kroniske sykdommen. Om noen nevner et scenario som kan være verre, da har foreldrene i din historie samme scenario. Gi deg. Du har valgt å få barn. Du eier ikke retten til å være sliten, eller definere hva som er riktig sliten. 

Anonymkode: 52c2c...64e

Jeg sier bare at det er mange som er sliten. Og ta en hvilken som helst av disse historiene om slitne mennesker og legg til to barn så vil de bli mer slitne. Søvnmangel sliter på folk. Barn kommer veldig ofte med søvnmangel i mange år. Legg det til andre faktorer på

folk som allerede er slitne så blir jo de mer slitne. Jeg forstår ikke at dette skal være vanskelig å svelge. 
 

det er ikke sånn at en kronisk syk person hadde blitt mindre sliten av å måtte stå

opp og underholde en ettåring midt på natten. 

Anonymkode: c686e...587

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenk om. Du vet fremdeles ingenting om personen er mer eller mindre sliten, bare fordi de får et barn. Kanskje de er det. Kanskje ikke. 

Anonymkode: 52c2c...64e

Når man sover mindre blir man mer sliten

Anonymkode: c686e...587

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Jeg sier bare at det er mange som er sliten. Og ta en hvilken som helst av disse historiene om slitne mennesker og legg til to barn så vil de bli mer slitne. Søvnmangel sliter på folk. Barn kommer veldig ofte med søvnmangel i mange år. Legg det til andre faktorer på

folk som allerede er slitne så blir jo de mer slitne. Jeg forstår ikke at dette skal være vanskelig å svelge. 
 

det er ikke sånn at en kronisk syk person hadde blitt mindre sliten av å måtte stå

opp og underholde en ettåring midt på natten. 

Anonymkode: c686e...587

Jeg har ikke problem med hverken at folk blir mer slitne eller ikke - det er du som et helt opphengt i at man må bli mer sliten av å få barn. Det må man. Et tips: Siden du er så sliten av å ha barn, og klokka er 23, burde du heller prioritere og legge deg enn å sitte på KG. 

Anonymkode: 52c2c...64e

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke problem med hverken at folk blir mer slitne eller ikke - det er du som et helt opphengt i at man må bli mer sliten av å få barn. Det må man. Et tips: Siden du er så sliten av å ha barn, og klokka er 23, burde du heller prioritere og legge deg enn å sitte på KG. 

Anonymkode: 52c2c...64e

Ja den ventet jeg bare på. Men noen av oss har barn som må bysses for å

sove. Og hvis du ikke visste det så skal man helst være våken når barna sover på en. Så da vet du det. 

Anonymkode: c686e...587

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke problem med hverken at folk blir mer slitne eller ikke - det er du som et helt opphengt i at man må bli mer sliten av å få barn. Det må man. Et tips: Siden du er så sliten av å ha barn, og klokka er 23, burde du heller prioritere og legge deg enn å sitte på KG. 

Anonymkode: 52c2c...64e

Virkelighetsrealitering, vi med barn er ofte oppe hele døgnet ufrivillig. Jeg kan iallefall si at jeg sitter her fordi jeg sitter å ammer. Jeg skulle gjerne gått å lagt meg.

Anonymkode: ccf2e...705

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men du kan ta det igjen!!!! Seriøst. Jeg var som deg. Barnløs frivillig, helt til jeg vsr 35. Trodde jeg var sliten. Men saken var at jeg satt jo mye og så på tv. Jeg var mye ute med jobben. Mye sosialt. Og jeg kunne sove ut i helgene. Barn eller ikke barn. Prøv å stå opp kl 5 hver bidige dag inkludert i helgene (eller minst annenhver dag) hvert fritt minutt må brukes på å rydde og vaske hus. Eller planlegge noe. Jeg har ikke tid til å se på tv, eller trene eller gå ut. En av oss må bysse baby, den andre må sove. Uansett hvor tidlig det er. For største man står opp 5.  etter jeg fikk barn er det EN ting som slår meg. Hva faen brukte jeg all den fritiden jeg hadde på?!!

Anonymkode: c686e...587

Hvor mye forståelse må man vise for at enkelte småbarnsforeldre ikke skal bli provoserte visst måten ts formulerer seg i hi ikke er bra nok? 

Jeg var som deg jeg. Trodde jeg var sliten. Helt til mannen døde i trafikkulykke, bror med funksjonsnedsettelse flyttet inn og far ble dement. Nå er jeg sliten gitt. Ikke snakk til meg om å være sliten. Blablabla... 

Bror og kone er småbarnsforeldre. Noen av de nærmeste jeg har i livet. Vi kan fint prate om at de er utfordrende og slitsomt å ha barn, uten at de noen gang får meg til å føle meg mindreverdig på noen måte som barnløs. Merkelig det der. 

  • Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ja den ventet jeg bare på. Men noen av oss har barn som må bysses for å

sove. Og hvis du ikke visste det så skal man helst være våken når barna sover på en. Så da vet du det. 

Anonymkode: c686e...587

Just now, AnonymBruker said:

Virkelighetsrealitering, vi med barn er ofte oppe hele døgnet ufrivillig. Jeg kan iallefall si at jeg sitter her fordi jeg sitter å ammer. Jeg skulle gjerne gått å lagt meg.

Anonymkode: ccf2e...705

Ikke sant - så man har faktisk tid til å både se serier, filmer og surfe :) 

Anonymkode: 52c2c...64e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonymbruker*** said:

Hvor mye forståelse må man vise for at enkelte småbarnsforeldre ikke skal bli provoserte visst måten ts formulerer seg i hi ikke er bra nok? 

Jeg var som deg jeg. Trodde jeg var sliten. Helt til mannen døde i trafikkulykke, bror med funksjonsnedsettelse flyttet inn og far ble dement. Nå er jeg sliten gitt. Ikke snakk til meg om å være sliten. Blablabla... 

Bror og kone er småbarnsforeldre. Noen av de nærmeste jeg har i livet. Vi kan fint prate om at de er utfordrende og slitsomt å ha barn, uten at de noen gang får meg til å føle meg mindreverdig på noen måte som barnløs. Merkelig det der. 

Det er noe med det. Å vise respekt for hverandre. Det er fint å lese at dere har det slik :hjerte:

Anonymkode: 52c2c...64e

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke sant - så man har faktisk tid til å både se serier, filmer og surfe :) 

Anonymkode: 52c2c...64e

Du har virkelig ikke peiling du? Sitter i er mørkt rom. For å ikke forstyrre barnet. Prøver desperat å legge han fra meg for å få sove. Virker ikke. Eneste håper jeg har er at far står

opp kl 3 sånn at han kan ta over. Da skal han på jobb kl 7.30. 

Anonymkode: c686e...587

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke sant - så man har faktisk tid til å både se serier, filmer og surfe :) 

Anonymkode: 52c2c...64e

Joa, akkurat nå har jeg tid til å surfe, men jeg vet at eldste vil våkne kl 0530 i morgen tidlig så jeg vil få mindre enn 5 timer søvn i natt.

Anonymkode: ccf2e...705

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg sier bare at det er mange som er sliten. Og ta en hvilken som helst av disse historiene om slitne mennesker og legg til to barn så vil de bli mer slitne. Søvnmangel sliter på folk. Barn kommer veldig ofte med søvnmangel i mange år. Legg det til andre faktorer på

folk som allerede er slitne så blir jo de mer slitne. Jeg forstår ikke at dette skal være vanskelig å svelge. 
 

det er ikke sånn at en kronisk syk person hadde blitt mindre sliten av å måtte stå

opp og underholde en ettåring midt på natten. 

Anonymkode: c686e...587

Men hvorfor i all verden må du legge til de to barna da? Hele tråden her handler om at mennesker som ikke har barn blir fortalt at de umulig kan være like slitne som andre mennesker som har barn. Ikke om at Kari ikke er like sliten som Kari vil være hvis Kari får barn. Kari har faktisk ikke barn, og Kari kan faktisk ha ting i livet, om det er kronisk sykdom eller andre ting, som gjør at Kari er like sliten som Lotte selv om Lotte har 3 barn under 5 år og ikke har sovet mer enn 1t samme hengende de siste årene. 

Anonymkode: a63d2...b6b

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har virkelig ikke peiling du? Sitter i er mørkt rom. For å ikke forstyrre barnet. Prøver desperat å legge han fra meg for å få sove. Virker ikke. Eneste håper jeg har er at far står

opp kl 3 sånn at han kan ta over. Da skal han på jobb kl 7.30. 

Anonymkode: c686e...587

Jeg kan ikke ha peiling, selvfølgelig ikke. Jeg svarer bare slik fordi for noen sider tilbake rakk foreldre absolutt ingenting. Rakk ikke tisse. Rakk ikke puste. Rakk ikke se på tv. Og likevel prioriterer man å sitte sliten og skrive på et nettforum. Og jeg er lei av at du mener du eier en sannhet og et virkelighetsbilde - fordi du har fått barn. Du klarer ikke ta innover deg at mennesker er ulike og foreldre er ulike. Du har valgt å få et barn. Det betyr ikke du har fått eie hvem som er sliten og hvor slitne de er - barn eller ikke. 

Anonymkode: 52c2c...64e

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De som ikke har barn har vist ikke lov til å være slitne eller ha vondt osv ifølge veninna mi, for hun har jo tross alt født barn og det er jo vondere en alt annet og ingen kan bli så sliten som de med barn mener hun. Jeg er ikke enig. Jeg har også lov til å være sliten. Hun ble også sur en gang da jeg ikke ville komme på besøk fordi barnet hennes hadde omgangssyke. For litt omgangssyke fra barnet hennes måtte jeg faktisk bare tåle! 

Anonymkode: 4d9db...9ea

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan man være sliten selv om man ikke har barn! Det er ufint å si noe slikt som det du har møtt, TS. 
Men alle de problemene som folk uten barn kan ha, de problemene har folk med barn også. Bare at de har unger i tillegg. Det er også et faktum. 

Anonymkode: 92308...9ce

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er noe med det. Å vise respekt for hverandre. Det er fint å lese at dere har det slik :hjerte:

Anonymkode: 52c2c...64e

Gjensidig respekt og empati er essensielt. Jeg er til stadighet takknemlig over familierelasjonene jeg har, når jeg hører, ser og leser hvordan en del andre har det. 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Selvsagt kan man være sliten selv om man ikke har barn! Det er ufint å si noe slikt som det du har møtt, TS. 
Men alle de problemene som folk uten barn kan ha, de problemene har folk med barn også. Bare at de har unger i tillegg. Det er også et faktum. 

Anonymkode: 92308...9ce

Dette. Dette er helt rett. :) 

Anonymkode: c686e...587

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...