Gå til innhold

Hva synes du om Snøfall 2?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den er fin

Livet er ikke en dans på roser. Greit å lære det 

Anonymkode: fea18...4a3

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veldig skuffet. Alt for mye ekstra tull og inntrykk som bare er forstyrrende. 
og så politisk korrekt at det er til å spy av 🤮 

Gjertrud er lesbisk og Pils foreldre skilt. Og mor med en mørk mann og nytt barn. Herregud… Slapp av litt NRK! 

Anonymkode: 7423b...66e

Har ikke sett denne Pils.

Anonymkode: 44665...142

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Serien utløser angst, så her må alt stanses opp umiddelbart.

https://www.vg.no/rampelys/i/zEpPp9/kritiserer-snoefall-2-serien-utloeser-angst

Anonymkode: 44665...142

I så fall er det livet som utløser angst og livet må vi alle møte før eller siden. 

Anonymkode: 527db...346

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Da er det prima at NRK har x antall julekalendre å velge mellom! Alt fra blånisser, gyldne hale og jul i svingen.

Pass dere for Nure som har en død pappa, og Børre som har en mamma som er alene. For ikke å snakke om Marvin som er forelsket i en annen mamma i Svingen, mens han allerede er gift! Og treåringer som blir født med klær i blåværshulen - vranglære på sitt beste.

Snøfall to er nydelig og viktig 💛

Hilsen syk mamma til fire barn - vi elsker serien!

Anonymkode: c0a83...755

Ja, du syns ikke det holder at barna må forholde seg til en syk mamma i hverdagen? Det må mates inn i julekalenderen å.. " vi" elsker serien. Vært interessant å hørt hva barna hadde sagt i enerom.

Anonymkode: d0902...5aa

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med kristendommen oppi dette? Før var fortellingen om Jesus med. I Portveien, Vertshuset den gyldne hale, Amalie jul og sesam stasjon? Her drukner budskapet om hvorfor vi feirer jul.

Snøfall 2 passer for barn fra 9 år er min mening. De minste barna skjønner den ikke. Nå var ikke julekongen noe for små barn heller. 

Anonymkode: 5fbc3...d2f

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn elsker den. Åh, mamma, hvorfor kan vi se bare én episode hver dag? Og jeg synes den er super selv også.

Anonymkode: 80229...216

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Begge mine liker den , de er 8 og 10 . 

Anonymkode: e0f46...3a7

Men er det ikke forskjell på barn som ikke har en hverdag med kreft i familien. å barn som har det?  Det bli to forskjellige inntrykk å se det på tvskjermen. De som lever med kreft i familien blir ekstra påminnet. Mens de barna som ikke har kreft i familien. Forholder seg til det der å da. Slår av tv, å så er det  " glemt". For de ikke forstår hva kreft går ut på. 

Anonymkode: d0902...5aa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva med kristendommen oppi dette? Før var fortellingen om Jesus med. I Portveien, Vertshuset den gyldne hale, Amalie jul og sesam stasjon? Her drukner budskapet om hvorfor vi feirer jul.

Snøfall 2 passer for barn fra 9 år er min mening. De minste barna skjønner den ikke. Nå var ikke julekongen noe for små barn heller. 

Anonymkode: 5fbc3...d2f

Vi feirer jo jul som en markering midt i den mørkeste tida. At kristendommen stjal plass i julefeiringen er jo ganske så nytt i forhold til den eldgamle midtvinters lysfesten.

Anonymkode: 80229...216

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men er det ikke forskjell på barn som ikke har en hverdag med kreft i familien. å barn som har det?  Det bli to forskjellige inntrykk å se det på tvskjermen. De som lever med kreft i familien blir ekstra påminnet. Mens de barna som ikke har kreft i familien. Forholder seg til det der å da. Slår av tv, å så er det  " glemt". For de ikke forstår hva kreft går ut på. 

Anonymkode: d0902...5aa

Så alt skal alltid bare være smil og lykke i tilfelle noen kan kjenne seg igjen i det triste? Da blir i hvert fall alle filmer og serier drittkjedelige.

Anonymkode: 80229...216

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Mine barn elsker den. Åh, mamma, hvorfor kan vi se bare én episode hver dag? Og jeg synes den er super selv også.

Anonymkode: 80229...216

Fordi det er advent, og advent er ventetid. Dette har barn godt av, å ikke få servert alt på en gang. 

Anonymkode: 5fbc3...d2f

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker den veldig godt, men min snart 6-åring syns den er kjedelig. Så han har byttet til jul i blåfjell🙈 Tenker at en julekalender ikke kan passe for alle. Da står man jo fritt til å velge en annen😊

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da er det prima at NRK har x antall julekalendre å velge mellom! Alt fra blånisser, gyldne hale og jul i svingen.

Pass dere for Nure som har en død pappa, og Børre som har en mamma som er alene. For ikke å snakke om Marvin som er forelsket i en annen mamma i Svingen, mens han allerede er gift! Og treåringer som blir født med klær i blåværshulen - vranglære på sitt beste.

Snøfall to er nydelig og viktig 💛

Hilsen syk mamma til fire barn - vi elsker serien!

Anonymkode: c0a83...755

❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns den er kjempefin😊 Får skikkelig julestemning av den❤️ Hva så om vi får kjent på spekteret av følelser? Er ikke det bare fint da? At vi kan lære at ting ikke er bare trist og leit, bare fordi noe er trist? At det er lov å ha det trist og fint samtidig? Jeg er i den situasjonen nå, med er sykt barn. Virker som de rundt meg forventer at jeg bare skal være trist, sliten og lei, og det er jeg selvsagt i perioder også. Men det skjer også fine ting i livet vårt, og vi verdsetter de små tingene livet byr på. Så da blir hverdagen ganske fin likevel. 

Blir derfor litt overrasket over alle som mener at det at det er en kreftsyk alenemor med i er så trist og gir en så vond klump i magen, at de ikke vil se Snøfall mer. Ja, selvsagt er det trist, men hva med å se alt det andre som foregår i Snøfall også? Og legg merke til at sønnen til kreftsyke moren ikke bare går rundt og er bare trist og lei seg, selv om han er lei seg over at moren er på sykehus igjen. Han finner likevel mye glede i hverdagen. Og det er en fin lærdom veldig mange åpenbart har godt av å ta med seg videre i livet. 

Anonymkode: 7b67f...3f5

  • Liker 16
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Fordi det er advent, og advent er ventetid. Dette har barn godt av, å ikke få servert alt på en gang. 

Anonymkode: 5fbc3...d2f

Hæ...? Det var det du fikk ut av innlegget mitt?

Anonymkode: 80229...216

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Serien utløser angst, så her må alt stanses opp umiddelbart.

https://www.vg.no/rampelys/i/zEpPp9/kritiserer-snoefall-2-serien-utloeser-angst

Anonymkode: 44665...142

Noen foreldre bygger opp sine barn til å ikke tåle noe som helst.

Blir for dumt å sende inn klage til nrk om angst, fordi man som forelder ikke er virkelighetsorientert. Hvis du har oppdratt barnet ditt til å tåle så lite, så kan de vel strengt tatt ikke ha TV i hus. 

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Så alt skal alltid bare være smil og lykke i tilfelle noen kan kjenne seg igjen i det triste? Da blir i hvert fall alle filmer og serier drittkjedelige.

Anonymkode: 80229...216

Det er vel nok stress, mobbing, press og styggedom ut i verden og i hverdagen. Om en julekalender er uten kreft så er det vel supert! Snøfall er jo en fantasiverden hvor nissen bor. La barn få lov å drømme seg bort i en stakkars halv time hver dag.

Anonymkode: d0902...5aa

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fireåringen er litt liten til å skjønne alt som skjer, men han synes den er veldig spennende.

For han har det vært fint at det viser en mor som er syk og må på sykehus, for han opplevde det selv for halvannet år siden. Det har gitt oss mulighet til å snakke om følelsene hans rundt det, nå når han skjønner litt mer og har fått det på avstand.

Samtidig ser jeg at det for noen barn blir for mye. For et år siden var han veldig redd for at jeg skulle bli syk og dra tilbake på sykehuset. Å se det skje på tv ville forsterket frykten veldig.

Jeg heller mot å være enig i at det har vært for mye alvor i julekalenderne. Det er bra at det tar opp reelle problemer, men det kan gjøres på en mykere måte. Jeg synes også at det begynner å bli lenge siden det var en serie der de viste frem gamle juletradisjoner, slik som i Amalies jul eller Skomakergata.

Anonymkode: 6ba9e...7eb

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...