Gå til innhold

Hva synes du om Snøfall 2?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barna her i huset så bare et par episoder. De likte forrige episode og hadde gledet seg til å se denne. Det er ikke det at en ikke skal vise realiteter om sykdom osv, men det var ikke den spenningen og tematikken de hadde sett for seg. 

Anonymkode: bf80e...302

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 åringen liker den veldig godt. Vi bruker å se det sammen, men han gleder seg så mye at han ofte ser episoden på super før meg og så på nytt igjen kl 18.

Anonymkode: ba8c6...6f3

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den er kjedelig, og går alt for langsomt fremover...       

Anonymkode: 4a64f...e3f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig skuffet. Alt for mye ekstra tull og inntrykk som bare er forstyrrende. 
og så politisk korrekt at det er til å spy av 🤮 

Gjertrud er lesbisk og Pils foreldre skilt. Og mor med en mørk mann og nytt barn. Herregud… Slapp av litt NRK! 

Anonymkode: 7423b...66e

  • Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Veldig skuffet. Alt for mye ekstra tull og inntrykk som bare er forstyrrende. 
og så politisk korrekt at det er til å spy av 🤮 

Gjertrud er lesbisk og Pils foreldre skilt. Og mor med en mørk mann og nytt barn. Herregud… Slapp av litt NRK! 

Anonymkode: 7423b...66e

Ja fysj å fy? Tenk at befolkningen gjenspeiles på tv. 

Anonymkode: 97164...8ec

  • Liker 30
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva jeg synes enda. Det er vanskelig å få samme snøfall-følelse siden mye av snøfall ser så annerledes ut enn første sesong. Selve snøfall med bygningene og hagen er jo totalt forandret. Det forstyrrer veldig. Lurer på om det er bevisst eller om de lagde nye kulisser for å passe til den nye historien?

Anonymkode: f567e...02b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både vi og jentungen på 10 år liker den godt. 

Anonymkode: 527db...346

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene mine er litt fascinert av den men skjønner ikke så mye av handlingen (det gjør forsåvidt ikke jeg heller 😆), de er 4 og 6 år og jeg tror de er litt for små til å forstå den kanskje? Vi har ikke sett den første sesongen.

Synes heller ikke noe om at handlingen er sentrert rundt kreftsykdom. Selv barn som kan relatere seg til dette og ha nytte av det sånn sett har jo behov for en pause fra sykdom og problemer. Barn må få lov til å ha julen "i fred" og kose seg med en spennende, morsom og koselig julekalender på TV ❤️

Anonymkode: a6d76...3d0

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi liker deg godt. Men de første episodene var kjedelig/lite fremdrift så han på 12 falt av. Tatt seg veldig opp de siste dagene. Tenkte også at den var veldig politisk korrekt. Så sier plutselig 9åringen "mamma. Foreldrene til Pil er skilt. Akkurat som du og pappa". Så fikk meg en tankevekker. Representasjon er viktig, særlig for barn. 

Anonymkode: f71b2...7bf

  • Liker 18
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker den godt så langt. Jeg forstår at både barn og voksne kan synes det er ubehagelig med kreftsyk mamma i serien, men livet kan jo virkelig være ubehagelig og hjerterått i virkeligheten. Så langt synes jeg Snøfall 2 har vist at man både kan være trist og glad på samme tid og at det finnes håp. Det er en viktig formidling til både store og små❤️ 

Anonymkode: 63e00...df0

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ungene mine er litt fascinert av den men skjønner ikke så mye av handlingen (det gjør forsåvidt ikke jeg heller 😆), de er 4 og 6 år og jeg tror de er litt for små til å forstå den kanskje? Vi har ikke sett den første sesongen.

Synes heller ikke noe om at handlingen er sentrert rundt kreftsykdom. Selv barn som kan relatere seg til dette og ha nytte av det sånn sett har jo behov for en pause fra sykdom og problemer. Barn må få lov til å ha julen "i fred" og kose seg med en spennende, morsom og koselig julekalender på TV ❤️

Anonymkode: a6d76...3d0

Vil ikke si at handlingen er "sentrert rundt kreftsykdom" fordi en av hovedpersonene har en kreftsyk mor. Det har ikke vært tema de siste episodene og skal vel bare bygge opp under at Noah søker hjelp hos julenissen så de har et plot.

Anonymkode: f71b2...7bf

  • Liker 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det blitt sånn at barn skal skjermes får alt! Sykdom og andre ting som faktisk skjer i livet, er det puter vi skal sy under armene. Hvordan vil barn takle livet etterhvert om alt som er vanskelig og vondt blir skjermet for dem? 

Anonymkode: 5abff...282

  • Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den er fin, men litt synd at de måtte ha med en kreftsyk alenemamma. Jeg er enig i at barn må kjenne på den virkelige verden, men midt oppi all krig og elendig så trenger de kanskje ikke kjenne på dette akkurat i jula. Det må jo være lov til å kjenne på litt julemagi, uten at noe skal være så trist og virkelighetsnært? 
Mellomste vår har hatt kreft, så alle barna våre har virkelig fått en god dose virkelighet servert i fanget opptil flere ganger. Vi hadde ikke trengt denne påminnelsen akkurat i desember. Det hadde vært hyggelig med litt pause fra alt som er vondt. 

Anonymkode: 5e516...af9

  • Liker 8
  • Hjerte 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ungene mine er litt fascinert av den men skjønner ikke så mye av handlingen (det gjør forsåvidt ikke jeg heller 😆), de er 4 og 6 år og jeg tror de er litt for små til å forstå den kanskje? Vi har ikke sett den første sesongen.

Synes heller ikke noe om at handlingen er sentrert rundt kreftsykdom. Selv barn som kan relatere seg til dette og ha nytte av det sånn sett har jo behov for en pause fra sykdom og problemer. Barn må få lov til å ha julen "i fred" og kose seg med en spennende, morsom og koselig julekalender på TV ❤️

Anonymkode: a6d76...3d0

Enig! Skikkelig dårlig gjort at de med kreft ikke pauser kreften når jula kommer…..🙄🤦‍♀️

Anonymkode: 9bcf4...132

  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig! Skikkelig dårlig gjort at de med kreft ikke pauser kreften når jula kommer…..🙄🤦‍♀️

Anonymkode: 9bcf4...132

Det er ikke automatisk sånn at de som har kreft ønsker seg kreft på tv også. Det har ikke noe med å «pause kreften» å gjøre. Det kan være fint å rømme litt inn i noe koselig når virkeligheten er vond. 

Anonymkode: 5e516...af9

  • Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner egentlig ikke helt hvorfor alt på død og liv må ha ett dypere budskap.. kan ikke barna bare få se på noe koselig og «julete» i desember? Det må jo være mulig å lage en julekalender som gjør at man sitter igjen med en følelse av litt magi og varme, og ikke tristhet og ettertanke. Det kan jo være fint for alle å få noen minutter med felles kos/latter uten at det må ligge noe trist historie bak. Og før alle begynner med at barna ikke har vondt av litt realitetsorientering osv.. jeg tror de barna som vokser opp i dag er mye bedre opplyst om utfordringene både i ulike familier og i verden enn det foreldregenerasjonen noen gang var! 

Anonymkode: 44c30...821

  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det prima at NRK har x antall julekalendre å velge mellom! Alt fra blånisser, gyldne hale og jul i svingen.

Pass dere for Nure som har en død pappa, og Børre som har en mamma som er alene. For ikke å snakke om Marvin som er forelsket i en annen mamma i Svingen, mens han allerede er gift! Og treåringer som blir født med klær i blåværshulen - vranglære på sitt beste.

Snøfall to er nydelig og viktig 💛

Hilsen syk mamma til fire barn - vi elsker serien!

Anonymkode: c0a83...755

  • Liker 28
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...