Gå til innhold

Drikker dere alkohol i løpet av julen?🍷🍾🥂


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 7.12.2023 den 20.06):

?

Anonymkode: ca1a9...2a8

Nei. Har droppet all alkohol i julen etter jeg fikk barn. Oppvokst med alkoholisert far - og julen var ikke noe kjekk pga dette. Så jeg drikker ikke en dråpe hele julen. 

Andre må gjerne ta seg et glass eller to til maten og slikt, men feirer vi jul hos oss, så er det ikke noe mer alkohol enn det. 

Anonymkode: 7b47e...30f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ta meg 1 øl om kvelden noen dager, men ellers drikker jeg ikke noe alkohol i julen, men det gjør jeg ikke til vanlig heller.

Anonymkode: a9235...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker 42 skrev (5 minutter siden):

Du må jo vite hva når du så freidig påstår og/eller insinuerer at det må være  "mye større problemer" inne i bildet... 😄 Hva er "varselsignalet"? 

...  Jeg har ikke påstått at det har, kjære stråkvinne... Jeg har faktisk ikke påstått (sagt) noe som helst...   Jeg stilte deg et meget enkelt spørsmål vedrørende OM noen skulle ha en positive assosiasjoner til alkoholkonsumet til foreldre, og spesielt rundt juletider. Hva da da da?

Ifølge deg så er det altså djuuuptliggende "problemer" innad i familien,  forstår jeg deg rett?  :fnise:

Vet du, dette begynner å nærme seg et såpass idiotisk nivå at jeg melder meg ut. Jeg henger stort sett bare på KG når jeg sitter på do eller når jeg venter på at barna skal sovne. Barna sover, og jeg har bedre ting å gjøre om ikke diskusjonen er mer oppegående enn dette. 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (3 minutter siden):

Vet du, dette begynner å nærme seg et såpass idiotisk nivå at jeg melder meg ut. Jeg henger stort sett bare på KG når jeg sitter på do eller når jeg venter på at barna skal sovne. Barna sover, og jeg har bedre ting å gjøre om ikke diskusjonen er mer oppegående enn dette. 🙃

Ja, du bidrar stort, altså...   Du trekker virkelig opp nivået her også...  :tommelopp3: Lykke til med fordøyelsen, forresten... 

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Små mengder. Julaften kan jeg like gjerne avstå som å ta noen få glass på kvelden. 

Anonymkode: ca512...985

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, blir nok kalorier ellers i jula, drikker svært lite ellers og. 

Anonymkode: e69f7...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.12.2023 den 20.06):

?

Anonymkode: ca1a9...2a8

Selvsagt!!! Men du må jo skrive på hvilket grunnlag du spør osv. Hvilken setting osv.  Jeg er en voksen mann, + 55, og tar gjerne en "fly aquavit" eller to, kanskje 3, til min kjøttfondue, pinnekjøtt eller annet på julaften. Kommer heelt an på hva jeg føler for der og da 

Anonymkode: bc47e...8e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.12.2023 den 20.19):

Nei, vokste opp med en far som hadde alkoholproblem og vet hvor usikker et barn kjenner seg så snart alkohol kommer på bordet, og det skal aldri mine barn måtte oppleve🧡

Anonymkode: 2e247...881

Støtter denne. Kjenner utrolig mange som vokste opp med en alkoholisert forelder. Å drikke alkohol med unger tilstede tilsier at man er rusa rundt barn og det er ikke greit. For uansett hva folk sier- jeg merke rett om noen har tatt seg to glas vin..

Anonymkode: d4288...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, drikker vin, sprudle, akevitt og øl. Og gjerne en GT. Og kanskje et glass portvin til dessert eller ost. 
 

Drikker meg riktignok ikke driting, og fester veldig lite. Det er snakk om noen til julens middager og eventuelt noe kveldskos. 

Anonymkode: 0d187...900

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, MariaIsabel said:

Vet du, dette begynner å nærme seg et såpass idiotisk nivå at jeg melder meg ut. Jeg henger stort sett bare på KG når jeg sitter på do eller når jeg venter på at barna skal sovne. Barna sover, og jeg har bedre ting å gjøre om ikke diskusjonen er mer oppegående enn dette. 🙃

Det er lov å si "beklager, jeg har malt meg selv inn i et hjørne og klarer ikke svare på dine betimelige spørsmål."

Anonymkode: aec3b...891

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NatNat skrev (2 timer siden):

En god del av dere nordmenn har et virkelig rart og usunnt forhold til alcohol. Jeg var født og levde med en helt vanlig fransk familie som drakk alcohol stor sett hverdag, Jul inkludert men jeg har aldri sett noen av dem overstadig fulle. Jeg hadde en veldig god barndom men jeg drikker ikke selv, rart nok, jeg bare liker ikke smaken

Dette gir jeg deg helt rett i. Det er som om en tar seg litt vin til maten så er en på fylla med en gang, men sånn er det virkelig ikke. 

Anonymkode: 23f57...47d

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. 40 år gammel. Aldri drukket på julaften eller med barn. Liker ikke vin/øl en gang. Smaker vemmelig. Brus er mye bedre😍

Er på fest et par ganger i året. Drikker da søte drinker eller cider.

Anonymkode: 0ba30...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Adobyen

Ja, det kan jeg godt finne på, og kommer nok til å kjøpe litt vin i tilfelle jeg skulle få lyst på det. Har ingen å ta hensyn til angående det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke funnet noe alkohol jeg syns smaker godt.

Og før noen kommer med "mange syns første øl smaker vondt", hva er vitsen med å lære seg å like noe man egentlig ikke syns er godt? 🤷‍♂️

Anonymkode: c732b...ec0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er lov å si "beklager, jeg har malt meg selv inn i et hjørne og klarer ikke svare på dine betimelige spørsmål."

Anonymkode: aec3b...891

Jada, det er lov å si, men jeg hadde aldeles ikke malt meg opp i et hjørne. Jeg hadde svart på det idiotiske spørsmålet tidligere i tråden, til tross for at spørsmålet var så tåpelig at det ikke fortjente et svar. 

Barn som er vant til at foreldrene er edru, og der de ellers fungerer som en normal og god familie, vil ikke se på det som en positiv ting om foreldrene drikker. Det er ikke garantert at de ser på det som en negativ ting heller dersom det er i små mengder (maks 2 enheter), men positivt vil det ikke være. Det vil nemlig være en endring fra hvordan de gode, trygge foreldrene er til vanlig, og det er ikke positivt for et barn.

Den eneste relativt uskyldige situasjonen jeg kan tenke meg at det oppleves positivt for et barn at foreldrene drikker, er dersom de er veldig fraværende til vanlig, mens med alkohol innabords legger de vekk tlf og er til stede ... 

Jeg gidder forøvrig ikke diskutere videre med folk som kaller meg "stråkvinne" etter at han/deg (vet jo ikke hvem jeg diskuterer med engang når nesten alle trykker på anonym-knappen selv om de bare kan ha anonyme brukernavn i utgangspunktet 🤦🏻‍♀️) først argumenterte mot meg og jeg direkte svarte på hans kommentar. 

Jeg velger nå ihvertfall å ikke omsorgssvikte barna verken i jula eller ellers, og anbefaler andre det samme. Jeg kan likevel ikke styre hva anonyme folk på internett gjør, og ser ingen vits i å fortsette diskusjonen mot folk som mener JEG er idioten fordi jeg mener at 2 enheter (som er det som er anbefalt som maks av av-og-til) er mer enn nok med barn i jula. 

Som en siste oppfordring før jeg melder meg helt ut, vil jeg anbefale folk å søke opp "vr opplevelse alkohol barn". 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...