Gå til innhold

Drikker dere alkohol i løpet av julen?🍷🍾🥂


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja. Vi drikker alkohol ellers i året også. Litt vin, øl og akevitt blir det i jula. Og gløgg pleier vi å drikke nå i adventstiden. Vi kjøper gløgg i Sverige på Systembolaget.

Anonymkode: 23f57...47d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Interessant med de i tråden som skriver at de drikker alkohol men «har et sunt forhold til alkohol». Hvordan er det mulig? Alkohol er jo vitterligen usunt helt fra første dråpe.

Anonymkode: 5f3ac...e65

Sjokolade er usunt fra første rute, men i moderate mengder så har man ikke et usunt forhold til sjokolade.

Anonymkode: 166f8...04d

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir endel, ja. Men aldri i juleselskaper der det er barn under 14-15 år tilstede. 

Anonymkode: a1b22...e11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ta noe vin, men jeg må ikke. Har ikke bestemt meg ennå. Lenge siden jeg drakk noe/var ute, ikke siden utenlandsferie i slutten av august. Fikk plutselig  lyst på Moscow mule ref AB innlegg lengre opp her ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kjæresten min skal drikke litt alkohol i julen ja, men vi har ikke barn så det er bare oss.

Anonymkode: 82592...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar en liten akevitt eller to til julemiddagen, og kanskje en cognac til kaffen, men må sies at jeg ikke drikker i det hele tatt resten av året 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Interessant med de i tråden som skriver at de drikker alkohol men «har et sunt forhold til alkohol». Hvordan er det mulig? Alkohol er jo vitterligen usunt helt fra første dråpe.

Anonymkode: 5f3ac...e65

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det sunneste forholdet til alkohol er ikke å drikke det. 

Skjønner hva du mener altså, men den frasen der om et sunt forhold til alkohol bør pensjoneres med den nye kunnskapen man har nå. 

Jeg har lagt bort all alkohol for godt. 

Anonymkode: 24d11...a25

 

MariaIsabel skrev (1 time siden):

Du er klar over at barn kan påvirkes negativt av det selv om folk ikke er mer enn småbrisne og selv om ingen blir aggressive eller slikt? 

Av-og-til anbefaler MAKS 2 enheter med barn tilstede.

Ahhh det er ingenting som smaker så godt som å være moralens høye vokter. Det er en skikkelig digg og god årgang med ettersmak av langtidslagring glorie på eikefat. 

 

Ja jeg tar meg noen glass vin i julen Ja, ingen grunn til å ikke nyte alkohol da

Anonymkode: 08aa7...4ed

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker vin og øl på julebord. Ellers i julen går det i brus og vann. Er ikke sånn som drikker vin for smakens skyld.

Anonymkode: 68050...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det sunneste forholdet til alkohol er ikke å drikke det. 

Skjønner hva du mener altså, men den frasen der om et sunt forhold til alkohol bør pensjoneres med den nye kunnskapen man har nå. 

Jeg har lagt bort all alkohol for godt. 

Anonymkode: 24d11...a25

Skjønner hva du mener, og jeg er ikke nødvendigvis uenig med deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, på julaften har jeg en 2 mnd gammel baby å ta meg av, og eldre søsken. Har ikke noe i mot at andre drikker, men selv kommer jeg ikke til det fordi jeg orker ikke tanken på å bli dårlig. Har ikke drukket på et år, og liker ikke akevitt eller vin. Kan til nød drikke et glass øl, men tror ikke jeg gidder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vokste opp i et hjem med alt for mye alkohol inntak, som ødela jula om og om igjen. Så aldri mer alkohol i jula nå når jeg selv får bestemme.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal drikke masse god juleøl fra polet. Det er julas høydepunkt for min del, mye vikrigere enn julemiddagen. Det blir ikke jul uten juleøl.

Anonymkode: aec3b...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, det gjør jeg ikke 😊 Jeg har små barn, og aldri hatt noe forhold til å drikke alkohol i jula, mine foreldre drakk aldri da.

Men koselig for de som ikke har ansvar for noen å kose seg med noen drinker 🎅

Anonymkode: 3e5a3...414

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei, vokste opp med en far som hadde alkoholproblem og vet hvor usikker et barn kjenner seg så snart alkohol kommer på bordet, og det skal aldri mine barn måtte oppleve🧡

Anonymkode: 2e247...881

Det gjorde jeg også, men kan fint ta et glass vin eller to til maten eller før vi legger oss. Jeg reagerte aldri når mine foreldre tok en øl eller vin, det var når det bikket over at det ble ubehagelig. Mine barn har ingen problemer med at vi tar ett glass vin til mat. 

Anonymkode: 98831...a22

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...