Gå til innhold

Søskenforsøk IVF

Gjest Lillefrøkenfrue90

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Kone92 skrev (15 timer siden):

Positiv test i dag. 10 dpo. Må streken bare fortsette å bli sterkere 🤞🏼🤞🏼

Og om jeg nå er gravid klarer jeg ikke slappe av før det har gått lang tid.. mtp at jeg mistet i uke 12 forrige gang. 

Gratulerer!

Anonymkode: 54fbc...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Kone92 skrev (På 4.6.2024 den 5.45):

Positiv test i dag. 10 dpo. Må streken bare fortsette å bli sterkere 🤞🏼🤞🏼

Og om jeg nå er gravid klarer jeg ikke slappe av før det har gått lang tid.. mtp at jeg mistet i uke 12 forrige gang. 

Hvordan går det med deg?🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (23 minutter siden):

Hvordan går det med deg?🥰

Fortsatt positiv test. Skal på ultralyd om 2 uker😊 Etter å ha mistet i uke 12 tidligere i år klare jeg ikke å slappe av da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kone92 skrev (9 minutter siden):

Fortsatt positiv test. Skal på ultralyd om 2 uker😊 Etter å ha mistet i uke 12 tidligere i år klare jeg ikke å slappe av da..

S*it, ja... skjønner litt for godt hva du mener.  Er det offentlig eller privat?  Hvor langt på vei er du nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (2 minutter siden):

S*it, ja... skjønner litt for godt hva du mener.  Er det offentlig eller privat?  Hvor langt på vei er du nå?

Privat😊 Er vel cirka 5 uker nå, tror jeg 🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kone92 skrev (57 minutter siden):

Privat😊 Er vel cirka 5 uker nå, tror jeg 🤷🏼‍♀️

Da hjelper det nok noe å se hjertet banke om et par uker🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Hei dere! Jeg var på ultralyd i dag. Jeg hadde innsett av blastocyst torsdag 30. mai, og etter min beregning er jeg vel da 6+6 i dag? Men hun på klinikken mente jeg var 7+0. Hun målte embryoet til 8,8 mm som tilsvarte 6+6, gynekologen mente det derfor var litt lite.. og anbefalte meg å ta ny ultralyd om en uke. Jeg skal såklart gjøre det, men er det grunn til bekymring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kone92 skrev (12 timer siden):

Hei dere! Jeg var på ultralyd i dag. Jeg hadde innsett av blastocyst torsdag 30. mai, og etter min beregning er jeg vel da 6+6 i dag? Men hun på klinikken mente jeg var 7+0. Hun målte embryoet til 8,8 mm som tilsvarte 6+6, gynekologen mente det derfor var litt lite.. og anbefalte meg å ta ny ultralyd om en uke. Jeg skal såklart gjøre det, men er det grunn til bekymring?

Dette var veldig rart. Så tidlig er det vanskelig å måle embryoene helt nøyaktig og forskjellen på én dag er nesten ubetydelig. Mange får målt langt større avvik begge veier i denne perioden. Hvordan kan hun mene at embryoet er lite når det blir målt til én dag mindre enn hun mener det er?

Uansett, masse lykke til! ❤️ Jeg hadde også blitt ekstremt urolig, men det er bare fordi jeg er en nervøs type pga jeg er mangeåring ivf-er og har så ekstremt mange skuffelser bak meg. Sett utenfra synes jeg din situasjon bare virker veldig merkelig og jeg synes ikke du har så mye å bekymre deg for basert på det hun sa.

Anonymkode: 9dfa1...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 hours ago, Kone92 said:

Jeg fikk forskjellige målinger på ultralyd 6+0 og 7+2 (første UL fordi jeg mistenke exu). Det var 7+2 hvor han ble målt litt mindre enn estimert, mener det var 3-4 dager. Men på neste UL i uke 10 var han akkurat der han skulle. I UL uke 13 var han 1 dag over. 

Mener det er utrolig vanskelig å måle helt nøyaktig så tidlig, så lett å bomme som kan g utslag på noen dager. 1 dag hadde jeg ikke stresset over, og tenker egentlig UL om en uke ikke er nødvendig, men så klart forstår jeg at du ønsker mer trygghet. 

Anonymkode: 7983f...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for betryggende svar♥️ Etter å ha mistet i uke 12 blir man jo automatisk ganske bekymret når man får en sånn beskjed. Men synes jo det var rart at hun kommenterte det egentlig..

Men tror nok jeg tar en ultralyd bare for å bli enda mer betrygget 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Vi hadde 3. og siste forsøk på Riksen nå i juni og har nettopp sendt inn forespørsel om time på Medicus i Oslo, noen som har gode erfaringer derfra?  Håpet er at jeg kan prøve andre medisiner enn gonapeptyl, gonal-f og cyclogest og dermed få bedre resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Frk.Pøls skrev (10 timer siden):

Vi hadde 3. og siste forsøk på Riksen nå i juni og har nettopp sendt inn forespørsel om time på Medicus i Oslo, noen som har gode erfaringer derfra?  Håpet er at jeg kan prøve andre medisiner enn gonapeptyl, gonal-f og cyclogest og dermed få bedre resultater.

Så leit at du også må over i det private etter behandling offentlig. 💔

Jeg hadde tatt en titt på de to siste sidene i prøver-dagboken til Neutral90 her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.7.2024 den 9.50):

Så leit at du også må over i det private etter behandling offentlig. 💔

Jeg hadde tatt en titt på de to siste sidene i prøver-dagboken til Neutral90 her på forumet.

Takk for tips! Har undersøkt andre tips også, og har på bakgrunn av dette tatt et valg om å ikke bruke Medicus.

Hausken er i utgangspunktet på toppen av lista, men ser de har et krav på 3-pakningene sine om en amh på mist 8. Min  er på 6, og vi kan derfor kun benytte oss av enkelt forsøk. Noe som fort blir dyrt om det ikke skulle gå første gangen. 

Noen som har en klinikk i Oslo å anbefale? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frk.Pøls skrev (På 22.7.2024 den 20.43):

Takk for tips! Har undersøkt andre tips også, og har på bakgrunn av dette tatt et valg om å ikke bruke Medicus.

Hausken er i utgangspunktet på toppen av lista, men ser de har et krav på 3-pakningene sine om en amh på mist 8. Min  er på 6, og vi kan derfor kun benytte oss av enkelt forsøk. Noe som fort blir dyrt om det ikke skulle gå første gangen. 

Vi har vært hos Hausken. Og jeg har alltid bare kjøpt en pakke, men da har jeg blitt gravid med både førstemann og nå søsken på dette forsøket. Kan anbefale dem. Hadde 9 innsett i det offentlige uten å bli gravid(!). Men blitt gravid på 3 av 5 innsett hos Hausken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kone92 skrev (På 23.7.2024 den 23.18):

Vi har vært hos Hausken. Og jeg har alltid bare kjøpt en pakke, men da har jeg blitt gravid med både førstemann og nå søsken på dette forsøket. Kan anbefale dem. Hadde 9 innsett i det offentlige uten å bli gravid(!). Men blitt gravid på 3 av 5 innsett hos Hausken. 

Godt å høre du har positiv erfaring derfra! 
Vi er ikke innenfor kravene på amh på 3 pakning, så for oss blir det ikke de dessverre😌 

Er i kontakt med Livio, og skal sende inn alle papirer nå. Skal få høre fra de igjen til uka, så det blir spennende! E nesten mest spent på kontrastene mellom det offentlige og privat. Etter det siste forsøket ble mislykket på Riksen, har jeg ikke hørt et eneste pip. Synes det er veldig rart🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (På 25.7.2024 den 0.16):

Godt å høre du har positiv erfaring derfra! 
Vi er ikke innenfor kravene på amh på 3 pakning, så for oss blir det ikke de dessverre😌 

Er i kontakt med Livio, og skal sende inn alle papirer nå. Skal få høre fra de igjen til uka, så det blir spennende! E nesten mest spent på kontrastene mellom det offentlige og privat. Etter det siste forsøket ble mislykket på Riksen, har jeg ikke hørt et eneste pip. Synes det er veldig rart🤨

Mente at vi bare har kjøpt ett forsøk. Ikke pakke 😊 dårlig formulert av meg. 

Masse lykke til ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Frk.Pøls skrev (På 22.7.2024 den 20.43):

Vi har god erfaring med Fertilitetssenteret i Oslo (tror de har byttet navn til Volvat nå?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kone92 skrev (På 28.7.2024 den 19.22):

Mente at vi bare har kjøpt ett forsøk. Ikke pakke 😊 dårlig formulert av meg. 

Masse lykke til ♥️

tusen takk 😊💕

Smågodt23 skrev (3 timer siden):

Vi har god erfaring med Fertilitetssenteret i Oslo (tror de har byttet navn til Volvat nå?)

takk for tips! Hvilke medisiner fikk du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (10 minutter siden):

tusen takk 😊💕

takk for tips! Hvilke medisiner fikk du? 

Første forsøk: Gonal-f, fyramedel, en liten dose prednisolon (har en autoimun sykdom) samt cyglogest. 

Andre forsøk: Gonal-f (høyere dose), fyramedel og større dose prednisolon (ble imt ganske dårlig av den) + cyglogest.

Tredje forsøk: pergoveris, fyremedel, lavere dose prednisolon, cyglogest. Dette forsøket endte i vår førstefødte og flere på frys.

Opplevde klinikken som lydhøre og oppdaterte. Jeg satt som en gal professor og gjorde research og leste forskningartikler inn i de sene nattetimer og de tok alle små, store og rare spørsmål seriøst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smågodt23 skrev (2 timer siden):

Første forsøk: Gonal-f, fyramedel, en liten dose prednisolon (har en autoimun sykdom) samt cyglogest. 

Andre forsøk: Gonal-f (høyere dose), fyramedel og større dose prednisolon (ble imt ganske dårlig av den) + cyglogest.

Tredje forsøk: pergoveris, fyremedel, lavere dose prednisolon, cyglogest. Dette forsøket endte i vår førstefødte og flere på frys.

Opplevde klinikken som lydhøre og oppdaterte. Jeg satt som en gal professor og gjorde research og leste forskningartikler inn i de sene nattetimer og de tok alle små, store og rare spørsmål seriøst :)

Så bra! :D Når var dette? 
Fint å se at de prøvde ulike medisiner og. På Riksen var det de samme hver gang, bare høyere dose gonal-f. Er kjempe spent på virkningen av andre medisiner! Gikk dere offentlig først? Føler jeg har en million spørsmål da jeg kun har prøvd det samme hver gang 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...