snusmumrikke Skrevet 1. desember 2023 #101 Skrevet 1. desember 2023 Om jeg er ute på date og spiser tidlig i bli kjent-fasen, betaler jeg for meg selv, fordi jeg liker følelsen av at jeg ikke skylder han noe (noe jeg uansett ikke gjør, men folk er forskjellige og noen tenker slik, så jeg er litt føre var). Jeg setter riktignok pris på om han tilbyr seg å betale, det å være generøs er noe jeg selv er i forhold, så alle tidlige tegn på at han også er det, er gode greier. Like barn leker best osv osv. Men jeg liker også at han lar meg betale for meg når jeg har takket nei, uten å begynne diskutere, har opplevd det, og det blir bare kleint. Om vi har datet en stund og han tilbyr seg å betale, så kan jeg ta i mot, men sørger for å uttrykke tydelig at jeg blir glad av at han vil spandere på meg (for det er jeg genuint). Det å gi andre noe gir den aller beste følelsen, særlig når det tydelig blir verdsatt. Dette er til og med vitenskapelig bevist, at når vi gir så frigjøres mer lykkehormoner enn når vi får, og vi har det med å like mennesker som blir glad og takknemlig for det de får av oss. De som er gnitne og har god råd, går jaggu glipp av mye lykke, så vel som at de generelt sett fremstår mindre attraktive. Jeg tenker riktignok ikke at en mann er gniten om han ikke spanderer middag når vi er på første spisedate sammen, tenker det er helt innafor. Men, jeg legger jo merke til det om han er rigid i delingen av regningen, og sender Vippskrav om han betaler noen kroner mer. 😆 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #102 Skrevet 1. desember 2023 Gøyerepålandet skrev (7 timer siden): Kelner leverte regningen til han. Han tok frem kortet sitt. Da sa jeg at jeg vippser deg. Og han sa ikke nei til det. Så da gjorde jeg jo det. Ikke sagt noe om golddiggers eller noe. Tror han har datet lite også. Så kelner er selv vant til at mannen betaler altså det sier en del jeg tenker at første date ut og spise, han betaler, han ba deg attpåtil. Anonymkode: f5033...964 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #103 Skrevet 1. desember 2023 Men..men…men… flere av dere menn som skriver her er jo så opptatt av «biologi» i alle andre tråder, som forklaring på alt mulig. Vel. Dette er også biologi. Går igjen i svært mange dyrearter. Google male courtship feeding. Nytter ikke å kjempe i mot. Anonymkode: 969e0...1a1 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #104 Skrevet 1. desember 2023 Mannen betaler! Anonymkode: 8b440...6b6 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #105 Skrevet 1. desember 2023 Topsi skrev (8 timer siden): Jeg er ikke akkurat aktiv på dating-fronten, men hvorfor skulle han betale betale for deg på første date? Jeg synes det er mer Rødt flagg at man forventer at mannen skal betale Fordi han inviterte? Anonymkode: fcd00...55b 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #106 Skrevet 1. desember 2023 Topsi skrev (8 timer siden): Men i alle dager, du kan jo ikke holde det imot han når du selv tilbyr deg å vippse? Han kunne jo svart: Ikke tenk på det! eller noe Anonymkode: fcd00...55b 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #107 Skrevet 1. desember 2023 Huff, denne tråden altså. Stakkars menn. Jeg er så sykt glad jeg er hetero kvinne og slipper å forholde meg til alle disse reglene og spillet med vilkårlige regler. Hvis daten sier hun ønsker å dele regningen, skal han selvsagt respektere det! Noe annet hadde jo vært overkjøring og respektløst! Det er helt ulogisk å skulle hele tiden gjøre det motsatte av hva daten sier. Og det skal han selvsagt ikke, han må bare treffe på de vilkårlige reglene for når hun i det stille tror hun signaliserer at hun ønsker å overkjøres og når hun ønsker å respekteres. Anonymkode: c05ea...788 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #108 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Huff, denne tråden altså. Stakkars menn. Jeg er så sykt glad jeg er hetero kvinne og slipper å forholde meg til alle disse reglene og spillet med vilkårlige regler. Hvis daten sier hun ønsker å dele regningen, skal han selvsagt respektere det! Noe annet hadde jo vært overkjøring og respektløst! Det er helt ulogisk å skulle hele tiden gjøre det motsatte av hva daten sier. Og det skal han selvsagt ikke, han må bare treffe på de vilkårlige reglene for når hun i det stille tror hun signaliserer at hun ønsker å overkjøres og når hun ønsker å respekteres. Anonymkode: c05ea...788 Tullball, dette handler om emosjonell IQ og sosial kompetanse. Anonymkode: 969e0...1a1 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #109 Skrevet 1. desember 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Tullball, dette handler om emosjonell IQ og sosial kompetanse. Anonymkode: 969e0...1a1 Så du mener at når vedkommende tar daten på ordet og respekterer det når hun sier hun ønsker at de deler på det, så mangler han dette? Det er jo selvsagt det som er "tullball". Anonymkode: c05ea...788 1
Topsi Skrevet 1. desember 2023 #110 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Fordi han inviterte? Anonymkode: fcd00...55b Nei, fordi jeg synes det er en selvfølge at man betaler for seg selv med mindre annet er avtalt.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #111 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så du mener at når vedkommende tar daten på ordet og respekterer det når hun sier hun ønsker at de deler på det, så mangler han dette? Det er jo selvsagt det som er "tullball". Anonymkode: c05ea...788 Å «ønske» og å «tilby» er to forskjellige ting. Det vet du vel? Hadde TS sagt at det var veldig viktig for henne å få betale halvparten så kunne jeg vært enig. Anonymkode: 969e0...1a1 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #112 Skrevet 1. desember 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Å «ønske» og å «tilby» er to forskjellige ting. Det vet du vel? Hadde TS sagt at det var veldig viktig for henne å få betale halvparten så kunne jeg vært enig. Anonymkode: 969e0...1a1 Vel, med den " tydeligheten" hun viste at hun følte stor motstand mot å betalefor seg selv, må det tankelesing til å skulle gjette rett på hva hun egentlig ønsker den ene eller andre veien. Anonymkode: c05ea...788
Påkrevd Skrevet 1. desember 2023 #113 Skrevet 1. desember 2023 Jadzia skrev (9 timer siden): Jeg er veldig selvstendig og synes fort det blir ubehagelig hvis den andre spanderer for mye. Men første gang ut og spise, forventer jeg at han spanderer. Eller i det minste tilbyr seg det. Der er jeg litt gammeldags muligens. Men det sier litt om interessen han har i meg. At du forventer det, viser jo i såfall en fullstendig fraværende interesse fra din side. Det er jo ikke spesielt sjarmerende. Den som inviterer, bør tilby seg å betale, så lenge man befinner seg noenlunde på samme sted i livet økonomisk.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #114 Skrevet 1. desember 2023 Hvem skal date han? Du eller venninnene dine? Liker du han og ikke bryr deg, så dater du han og bryr deg ikke om hva venninnene dine sier. Anonymkode: aed92...e1c
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #115 Skrevet 1. desember 2023 47 minutter siden, AnonymBruker said: Vel, med den " tydeligheten" hun viste at hun følte stor motstand mot å betalefor seg selv, må det tankelesing til å skulle gjette rett på hva hun egentlig ønsker den ene eller andre veien. Anonymkode: c05ea...788 Men la oss ikke miste poenget her da. De hadde en bra date. Han var på vei til å betale Hun sier "jeg vippser deg for min del" Han sier ok. That's it. Fin date. Så skjer følgende: "Venninnene" hennes blir krakilske og dømmer daten nord og ned for å ikke ha insistert på å spandere kaller han rødt flagg og at han bør dumpes!! (venninner, liksom) Deretter spør hun kg og får på nakken et hylekor av bitre, priviligerte single kvinner på nakken som mener at han var en dårlig date og bør dumpes. And then things escalated from there..... 🙄 Anonymkode: 48758...856 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #116 Skrevet 1. desember 2023 17 minutter siden, AnonymBruker said: Men la oss ikke miste poenget her da. De hadde en bra date. Han var på vei til å betale Hun sier "jeg vippser deg for min del" Han sier ok. That's it. Fin date. Så skjer følgende: "Venninnene" hennes blir krakilske og dømmer daten nord og ned for å ikke ha insistert på å spandere kaller han rødt flagg og at han bør dumpes!! (venninner, liksom) Deretter spør hun kg og får på nakken et hylekor av bitre, priviligerte single kvinner på nakken som mener at han var en dårlig date og bør dumpes. And then things escalated from there..... 🙄 Anonymkode: 48758...856 Ja, det var jo egentlig godt og effektivt oppsummert. Anonymkode: c05ea...788
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #117 Skrevet 1. desember 2023 Er nok best å holde seg unna dating utfra alt man leser her 😅 Anonymkode: aa01e...a5c
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #118 Skrevet 1. desember 2023 ClausSaus skrev (4 timer siden): Ingen spandering på deg. Hvorfor skulle jeg være interessert i å bli påspandert fra fremmede, misogynistiske menn? Anonymkode: 41f08...873
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #119 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men..men…men… flere av dere menn som skriver her er jo så opptatt av «biologi» i alle andre tråder, som forklaring på alt mulig. Vel. Dette er også biologi. Går igjen i svært mange dyrearter. Google male courtship feeding. Nytter ikke å kjempe i mot. Anonymkode: 969e0...1a1 Nettopp. Menn kan pule rundt, mens kvinner skal være jomfruer. Fordi biologi. Menn skal kunne dra på guttetur mens dama er gravid. Fordi biologi. Men menn skal ikke kurtisere kvinner, selv om det er biologi hos alle andre arter? Anonymkode: 41f08...873 1 1
Example Skrevet 1. desember 2023 #120 Skrevet 1. desember 2023 Mange kvinner sier "den som inviterer betaler", vel vitende om at det det i de aller fleste tilfeller er mannen som inviterer. Jeg er dog ikke nødvendigvis uenig i det at den som inviterer bør betale. Da velger man jo rammen litt selv. Om man inviterer noen ut på en dyr restaurant på første date, så kan man nesten ikke forvente at motparten er villige til å legge like mye i det første kvelden. Vil man ta det lenger, så bør det jevne seg ut litt. Dog synes jeg det er fair å være ærlig med vedkommende også, hvis han legger for mye inn i et første møte. Hvis man dater flere samtidig, bør man kanskje la være å takke ja til å bli påstandert mye hvis man ikke legger noe særlig i daten selv. Da jeg datet synes jeg det var best å ha første møte relativt billig ute. En øl eller en drink eller lignende, også lagde jeg litt middag på date nummer to selv. Etter det stadiet hadde jeg en forventning om at kvinnen selv tok litt mer initiativ til neste møte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå