Gå til innhold

Hvem betaler?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du skrev at så lenge hun ser OK ut og er ren, så er det greit. Så da må det være greit at hun har greid håret, satt det opp i en knute, tatt på seg ren joggedress og rene, hele bestemortruser.

Anonymkode: 41f08...873

Er det å se ok ut å ha på treningsdress på date. Svar nei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når menn begynner å gjøre like mye husarbeid, kan vi snakke om reell likestilling.

Det er jo nettopp fordi kvinner har holdninger som dette (at menn skal betale) at menn kan fortsette å ha holdninger om at kvinner skal gjøre husarbeidet. Det går ikke an å kreve likestilling her men ikke der.

• Hjerte 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Så da hadde det vært greit for deg hvis dama dukket opp på middagsdate i joggedress, med hår i knute og uten sminke? Så hadde du oppdaget bestemortruse da dere gikk til sengs? Særlig!

Ok. Ok. Denne er jeg med på. 

Men glem bestemortrusa (du er disgusting. Ingen bruker det og det synes ikke på date) 

Gi meg:

1) en dødspen, supersminka fotomodell-nivå babe som sitter og fører en shallow samtale. Hun er så rålekker at andre menn i baren smugtitter på henne. Hun kommer med et par cheeky kommentarer som hinter om at at hun er rå i senga.. Hun trekker ikke en mine når jeg betaler for middagen og takker heller ikke for maten. Hun tar et par selfies før vi sier hadet. 

2) en naturlig pen dame med håret samlet i en strikk, hettegenser og joggebukse og jeans og sneakers. Hun er usminket. Ja hun har ikke lagt merke til at hun har noe smuss på kinnet engang, for hun kommer direkte fra et jobb- arrangement. Hun er blid som en lerke og skravla og latteren sitter løst. Hun er veldig nysgjerrig på hvem jeg er og flørter litt rundt det. Hun blir overrasket og glad over at jeg tar regninga og takker pent for maten, men kommenterer at vi kan dele det en evt neste gang. 

Jeg ville bedt nr 2 på ny date 10 av 10 ganger! Andre menn i denne tråden må gjerne si hva de mener og hvorfor. 

Anonymkode: 48758...856

• Liker 1
Skrevet
Artmo3 skrev (39 minutter siden):

Har ikke kvinner kommet lenger enn at de forventer å bli spandert på? 

Husk en ting damer, det er ikke hyggelig på noen måte å spandere på noen som forventer det, det er noe som gjøres for å være hyggelig, ikke fordi det er forventet 

Tror ikke mange damer forventer å bli spandert på samme hva, men nettopp om mannen ønsker å vise at han syns daten var hyggelig og ønsker å vise at han vil treffe henne igjen. Det du skriver kan også ses andre veien, at kvinner ser etter en snill partner som gjerne gjør små gester for å glede henne og få hun til å føle seg verdsatt, så da får naturligvis menn som spanderer en ekstra stjerne i boka :)

Anonymkode: b9780...637

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men glem bestemortrusa (du er disgusting. Ingen bruker det og det synes ikke på date) 

Gi meg:

1) en dødspen, supersminka fotomodell-nivå babe som sitter og fører en shallow samtale. Hun er så rålekker at andre menn i baren smugtitter på henne. Hun kommer med et par cheeky kommentarer som hinter om at at hun er rå i senga.. Hun trekker ikke en mine når jeg betaler for middagen og takker heller ikke for maten. Hun tar et par selfies før vi sier hadet. 

2) en naturlig pen dame med håret samlet i en strikk, hettegenser og joggebukse og jeans og sneakers. Hun er usminket. Ja hun har ikke lagt merke til at hun har noe smuss på kinnet engang, for hun kommer direkte fra et jobb- arrangement. Hun er blid som en lerke og skravla og latteren sitter løst. Hun er veldig nysgjerrig på hvem jeg er og flørter litt rundt det. Hun blir overrasket og glad over at jeg tar regninga og takker pent for maten, men kommenterer at vi kan dele det en evt neste gang. 

Jeg ville bedt nr 2 på ny date 10 av 10 ganger! Andre menn i denne tråden må gjerne si hva de mener og hvorfor. 

Så glad jeg ble av denne! Hvor gammel er du?

Anonymkode: 5de65...7ba

• Hjerte 1
Skrevet
Brunello skrev (14 minutter siden):

Det er jo nettopp fordi kvinner har holdninger som dette (at menn skal betale) at menn kan fortsette å ha holdninger om at kvinner skal gjøre husarbeidet. Det går ikke an å kreve likestilling her men ikke der.

Nei dette har ingenting med likestilling å gjøre. I et forhold, være seg vennskap eller romantisk er det helt vanlig å vise at man setter pris på samværet. Jeg spanderer på venner rett som det er og jeg spanderer på dater for å vise at jeg har hatt det hyggelig og setter pris på de. Sånt skal gå begge veier. 

Å gjøre koselige ting for en partner har absolutt ingenting med likestilling å gjøre. Om du måler det å være hyggelig opp i poeng som skal gjengjeldes med helt basic human hverdagsoppgaver som husarbeid så høres du ikke ut som en veldig hyggelig person å være sammen med. Driver du også å måler klemmer opp i gratis arbeid? For hver klem du gir kona så skal hun lage middagen fordi du som voksen mann ikke gidder å ta vare på deg selv som voksen og laster henne med arbeidet? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

at [noen] kvinner ser etter en snill partner som gjerne gjør små gester for å glede henne og få hun til å føle seg verdsatt, så da får naturligvis menn som spanderer en ekstra stjerne i boka :)

Ja. Det har med kjærlighetsspråk å gjøre.. Men disse setter også veldig pris på det, nettopp fordi det er der som er språket deres. 

Det som skaper diskusjon er alle de privelligerte snuppene som har det som et krav og ville dumpet fyren om de spleiser (selv når det var dama selv som foreslo å spleise, slik som i HI) særlig når argumentet er at "innsatsen" deres er at de pynter seg. (og elles ikke klarer å si noe om hva de gir i en date) 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Gi meg:

To usaklige ytterpunkter her.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja. Det har med kjærlighetsspråk å gjøre.. Men disse setter også veldig pris på det, nettopp fordi det er der som er språket deres. 

Det som skaper diskusjon er alle de privelligerte snuppene som har det som et krav og ville dumpet fyren om de spleiser (selv når det var dama selv som foreslo å spleise, slik som i HI) særlig når argumentet er at "innsatsen" deres er at de pynter seg. (og elles ikke klarer å si noe om hva de gir i en date) 

Ærlig talt, du kan virkelig ikke kalle det å vise at man setter pris på hverandre og gjør noe hyggelig for hverandre for "kjærlighetsspråk"! Det er bare et forsøk på gaslighting for å prøve å hjernevaske kvinner til å ikke engang forvente the bare minimum av en mannlig partner. Fy faen, kg-mennene slutter aldri å overraske as.

Og det at du tar utgangspunkt i at damer som syns det er hyggelig at mannen tar regninga ikke har mere enn utseendet å by på sier mye om kvinnesynet ditt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Så glad jeg ble av denne! Hvor gammel er du? 

Anonymkode: 5de65...7ba

😅 Takk.. Jeg nærmer meg dessverre 50. Men jeg har alltid hatt den oppfatningen. Nr 2 er en ren beskrivelse av en date med en jeg var kjæreste med for mange år siden. 

• Hjerte 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ærlig talt, du kan virkelig ikke kalle det å vise at man setter pris på hverandre og gjør noe hyggelig for hverandre for "kjærlighetsspråk"! [jo, det er akkurat det "kjærlighetsspråk" handler om] Det er bare et forsøk på gaslighting for å prøve å hjernevaske kvinner til å ikke engang forvente the bare minimum av en mannlig partner

Du vet hva "kjærlighetsspråk" er??? Har ingenting med gaslighting å gjøre dette. Det er forskjell på hva ulike mennesker setter mest pris på i en relasjon. 

10 minutter siden, AnonymBruker said:

det at du tar utgangspunkt i at damer som syns det er hyggelig at mannen tar regninga ikke har mere enn utseendet å by på sier mye om kvinnesynet ditt. 

Hvor tar du dette her fra?? Ikke legg ord i andres munn. Jeg kommenterte på damer som selv sier at de krever at mannen tar regninga og med egne ord sier at de de bidrar med er å sminke seg.  

Jeg synes ikke noe om folk som stiller på date med krav og som snakker om "bare minimum". Jeg foretrekker de som stiller med nysgjerrighet og åpent sinn og genuin interesse for å bli kjent. 

Mitt kvinnesyn står det veldig bra til med tror jeg. Har aldri hørt noe annet. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Brunello skrev (1 time siden):

Er det å se ok ut å ha på treningsdress på date. Svar nei.

Selvfølgelig er det OK å gå med komfortable klær. Hvis du mener at menn ikke bryr seg om kvinner er pyntet, må jo joggedress være innenfor.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gi meg:

Vel. Dame nummer to hadde ikke kommet gjennom nåløyet hos de fleste menn på Tinder, så hun hadde aldri kommet til date nummer en.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når menn begynner å gjøre like mye husarbeid, kan vi snakke om reell likestilling.

Jeg er det jeg kaller ekte feminist. Det betyr at begge kjønn skal verdsettes og behandles likt så langt biologien tillater det.

Du er det jeg kaller en destruktiv ”feminist”. Du tenker kun kvinner og skal ha kvinner frem på bekostning av menn. Det er ikke likestilling.

• Nyttig 2
Skrevet

Typisk damer. Skal ha likestilling, forrang i jobber, skal ha lik andel i Forsvaret og hyler i media at man skal betale selv. Men plutselig så er det krig, da skal de ikke krige. Så skal de upperes og dører åpnes og middager spanderes. Mannen skal være mann, og DA skal de være kvinne...herreminjesus...hva har ikke menn å slite med?

Anonymkode: b3d92...425

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg liker at kvinnen betaler.

• Nyttig 1
Skrevet

Når jeg begynte date mannen min for 6.5år siden likte jeg at han alltid betalte når vi var ute. Jeg har god økonomi (men han tjener deg dobbelte, nesten 2mill) og for likestilling. Men tydeligvis er jeg litt gammeldags ennå😆 Han betaler og stort sett når vi er ute ennå, selv om vi har et felleskort som går til mat/regninger. 

Anonymkode: 5c4d4...7b0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Forhold er ikke noe man "fortjener". Ingen kvinner anno 2023 gidder å kjempe for å FORTJENE en pikk. 

Ingen spandering på deg.

Skrevet

Å invitere dama på en svindyr restaurant og forlange at hun betaler, uten å ha avklart at hun har råd til det på forhånd, er bare råttent. Han har nok testet om du var "god" nok som koneemne.

Haha, uansett hvem det hadde vært hadde jeg nok ikke tenkt på det som direkte råttent, tror jeg. Hadde det vært andre enn akkurat han hadde det vært veldig negativt. Men jeg hadde en mistanke da, og fikk det bekreftet senere, at han var supernervøs og kløna det litt til i starten. Derfor påpekte jeg at det ts opplever nå ikke nødvendigvis er noe rødt flagg. Jeg er uendelig glad for at jeg fortsatt ga min en sjanse, han er både gavmild og generøs og jeg er utrolig heldig 🥰

Og det om at han testet meg om jeg var noe koneemne kan jeg óg avkrefte 🤣 Man trenger ikke være så kynisk, altså 😅

Anonymkode: cfca7...9d1

• Hjerte 1
Skrevet

Gode «koneemner» trenger ikke å finne seg i sånn oppførsel, så da bommet han grovt.

Anonymkode: 969e0...1a1

Nettopp. Det var jeg som ble sitert i forrige innlegg. Ingen test, og jeg var så fornøyd med min singeltilværelse at hadde jeg ant ugagn hadde jeg swipet videre samme kveld. Han var grønn på dating, nervøs og litt kønete, men det er fint å ha litt å erte han for nå i ettertid 😁 

Anonymkode: cfca7...9d1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...