AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #61 Skrevet 1. desember 2023 16 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg pynter meg for han, ser bra ut for han og byr på meg selv så han har en bra date. Og det «holder» 10/10 ganger for mine dates. Jeg har aldri blitt bedt om å dele. Nå foretrekker jeg riktignok menn som ønsker å imponere meg, framfor de som ikke bryr seg om sånt Det gjør han og... Og samtlige andre som dater. Skulle bare mangle. Så utover selvfølgeligheter, siden du ikke skal betale noe, hva er det du bidrar med som skal imponere ham? Hvis svaret er "ingenting", så er du jo stereotypen av damer som synes de er priviligerte og har masse forventinger og krav til mannen, men som ikke bidrar med noe som helst annet enn sitt "amazing self". Dette er nok grunnen til at stadig flere av de seriøse mennene endrer datingmønster og nærmest tester damene for å unngå disse golddiggerne (kall det hva du vil) Anonymkode: 48758...856 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #62 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke snakk om å seriedate. Hvis jeg ber en ut på date, finner ut at det var dårlig kjemi, skal jeg vente en måned til neste gang da? Eller hvis jeg dater samme dama to ganger, spanderer begge, men får høre at hun "ikke er klar for noe seriøst nå", skal man vente en mnd da? Nei, når man ikke har forhold med noen så starter man med å komme seg ut og treffe folk. Skal man spandere alt hver eneste gang så begrenser det seg naturlig og man går lei til slutt av damer som føler seg priviligerte og forventer at mannen skal brekke ryggen for å "fortjene hennes nærvær" Min løsning er at jeg dater ganske sjelden. Jeg må overbevises om at det er verd det. (jeg sa overbevises - ikke overtales). Men egentlig er den sunneste måten er at man dater low-budget i starten, spleiser og fokuserer på å bli kjent med hverandre og driter i å spille spill. Anonymkode: 48758...856 Hvis du må date 4 damer hver måned og har dårlig kjemi med alle, bør du kanskje ta en pause fra datingen. Du dater bare for å date. Anonymkode: 41f08...873 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #63 Skrevet 1. desember 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis du må date 4 damer hver måned og har dårlig kjemi med alle, bør du kanskje ta en pause fra datingen. Du dater bare for å date. Anonymkode: 41f08...873 Det var hypotetiske tall for å illustrere poenget med økonomien. Og det er fullt mulig å date 1 dame 4 ganger i løpet av en mndflr man finnerut at det ikke fungerer. Prøv og heng med på samtalen, i stedet for å knetakle bare for å kverulere. Anonymkode: 48758...856
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #64 Skrevet 1. desember 2023 Gøyerepålandet skrev (3 timer siden): Kelner leverte regningen til han. Han tok frem kortet sitt. Da sa jeg at jeg vippser deg. Og han sa ikke nei til det. Så da gjorde jeg jo det. Ikke sagt noe om golddiggers eller noe. Tror han har datet lite også. Han tenkte sikkert at det ble kleint om dere skulle begynne å diskutere hvem som skulle betale hva. Fatter ikke hvorfor du i det hele tatt sa "jeg vippser deg" i utgangspunktet og så skriver et sutreinnlegg om at han ikke spanderte. Anonymkode: d5c5b...229 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #65 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det gjør han og... Og samtlige andre som dater. Skulle bare mangle. Så utover selvfølgeligheter, siden du ikke skal betale noe, hva er det du bidrar med som skal imponere ham? Hvis svaret er "ingenting", så er du jo stereotypen av damer som synes de er priviligerte og har masse forventinger og krav til mannen, men som ikke bidrar med noe som helst annet enn sitt "amazing self". Dette er nok grunnen til at stadig flere av de seriøse mennene endrer datingmønster og nærmest tester damene for å unngå disse golddiggerne (kall det hva du vil) Anonymkode: 48758...856 Ja, menn kan også pynte seg, men det blir ikke på samme måte som når en dame pynter seg. Det kreves mer av en dame å pynte seg og gjøre seg klar, alt i fra hår, sminke, klær etc. Damer og menn er forskjellige, og blir imponert av forskjellige ting. En mann lar seg oftere begeistre over en dame som er pen og feminin og byr på seg selv enn at en dame tar regningen. På samme måte blir en dame oftere imponert over en mann som viser tidlig og tydelig at han vil investere noe i relasjonen med hun han er på date med. Det er ikke snakk om å kjøpe masse dyre gaver og ha urealistiske forventninger, det handler om at han viser at han er villig til å investere noe i henne. Er han ikke interessert i å investere noe så lite som en middag for å fortsette relasjonen med meg, er det vanskelig å se for seg at han vil investere noe i meg og vår relasjon langsiktig også. Jeg er i min prime-alder, når jeg dater ser jeg etter en jeg kan slå meg til ro med, gifte meg med, kjøpe hus med, få barn med etc. altså en som er interessert i å investere i et liv sammen (og da mener jeg selvsagt ikke at han skal stå for dette alene, men at vi sammen investerer i dette). Dette er ikke å være golddigger, det handler om å luke ut de som er useriøse eller gjerrige. Anonymkode: 87bc6...74c 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #66 Skrevet 1. desember 2023 Så han hadde tenkt å betale, men du ville dele regningen? Vet ikke hvorfor han får skylden for dette? Mannen min inviterte meg ut på første date. Han betalte. Jeg inviterte han ut på andre date. Jeg betalte. Etter det har vi egentlig delt på det meste. Vi tjener likt, og har felles økonomi. Anonymkode: 64180...f2b 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #67 Skrevet 1. desember 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Damer og menn er forskjellige, og blir imponert av forskjellige ting. En mann lar seg oftere begeistre over en dame som er pen og feminin og byr på seg selv enn at en dame tar regningen. På samme måte blir en dame oftere imponert over en mann som viser tidlig og tydelig at han vil investere noe i relasjonen med hun han er på date med. Det er ikke snakk om å kjøpe masse dyre gaver og ha urealistiske forventninger, det handler om at han viser at han er villig til å investere noe i henne. Er han ikke interessert i å investere noe så lite som en middag for å fortsette relasjonen med meg, er det vanskelig å se for seg at han vil investere noe i meg og vår relasjon langsiktig også. Jeg er i min prime-alder, når jeg dater ser jeg etter en jeg kan slå meg til ro med, gifte meg med, kjøpe hus med, få barn med etc. altså en som er interessert i å investere i et liv sammen (og da mener jeg selvsagt ikke at han skal stå for dette alene, men at vi sammen investerer i dette). Dette er ikke å være golddigger, det handler om å luke ut de som er useriøse eller gjerrige. Anonymkode: 87bc6...74c Ser poenget, men likevel vil jeg ikke si det er gjerrig å ikke spandere på første date. Jeg personlig ville vært mer interessert i å spandere på dama jo lengre ut i dating perioden man er. Når man ser at det er på vei til å bli noe seriøst. Tenker uansett at de første datene ikke skal være middagsdater, men heller noe lavterskel, tur, kafé eller lignende. Fokuset er jo på å bli kjent. Anonymkode: cf14f...a40 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #68 Skrevet 1. desember 2023 Den som inviterer betaler. At han ikke betaler 1 gang syns jeg ikke er god nok droppegrunn men om det er et mønster kan du droppe han. Selv pleier jeg alltid å betale på annenhver date , også når han inviterer, men det er ekstra tiltrekkende med en mann som tar regningen uten å nøle for det viser at han verdsetter tiden min og vil investere i relasjonen. Jeg bruker mer penger enn han på bare det å gjlre meg klar for date og møte opp så det går i "even" uansett. Har datet menn som har insistert på å ta halve regningen og betale hver for oss hver gang, aldri spandert til tross for at jeg har spandert flere tusen kroner på de, og jeg har latt tvilen komme de til gode. Men da har jeg havnet i forhold med direkte gjerrige menn som har bedt meg vippse de penger for maten de kjøpte på rema når jeg kom på besøk og som syns at en blomsterbukett til 80 kroner er for mye forlangt å forvente når jeg har bursdag. Et sånt forhold vil du ikke ha, så det er helt gyldig dumpegrunn om du opplever at han er gjerrig. Anonymkode: b9780...637 1 3
sirenas Skrevet 1. desember 2023 #69 Skrevet 1. desember 2023 Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg latt ham betale, takket for maten og tatt initiativ til å betale en drink/taxi etterpå. Alt ettersom. Du kan jo ikke klage på at han ikke betalte når du tilbyr å vippse..? 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #70 Skrevet 1. desember 2023 norske kvinner er maskuline, norske menn er feminine. når man blir invitert, så skal den som inviterer betale. Anonymkode: 40cae...5f8 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #71 Skrevet 1. desember 2023 I min verden gjør kvinner en innsats med klær og utseendet sitt, og viser interesse på den måten, mens mannen viser sin interesse ved å betale for måltidet. Ville umiddelbart avsluttet med en mann som forventet at vi skulle dele regningen etter en date. Anonymkode: 65361...f0d 4
Brunello Skrevet 1. desember 2023 #72 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ja, menn kan også pynte seg, men det blir ikke på samme måte som når en dame pynter seg. Det kreves mer av en dame å pynte seg og gjøre seg klar, alt i fra hår, sminke, klær etc. Damer og menn er forskjellige, og blir imponert av forskjellige ting. En mann lar seg oftere begeistre over en dame som er pen og feminin og byr på seg selv enn at en dame tar regningen. På samme måte blir en dame oftere imponert over en mann som viser tidlig og tydelig at han vil investere noe i relasjonen med hun han er på date med. Det er ikke snakk om å kjøpe masse dyre gaver og ha urealistiske forventninger, det handler om at han viser at han er villig til å investere noe i henne. Er han ikke interessert i å investere noe så lite som en middag for å fortsette relasjonen med meg, er det vanskelig å se for seg at han vil investere noe i meg og vår relasjon langsiktig også. Jeg er i min prime-alder, når jeg dater ser jeg etter en jeg kan slå meg til ro med, gifte meg med, kjøpe hus med, få barn med etc. altså en som er interessert i å investere i et liv sammen (og da mener jeg selvsagt ikke at han skal stå for dette alene, men at vi sammen investerer i dette). Dette er ikke å være golddigger, det handler om å luke ut de som er useriøse eller gjerrige. Anonymkode: 87bc6...74c Og det rare er at damer gjør veldig stor innsats på de tingene som imponerer andre damer. Menn bryr seg fint lite om negler, sminke, frisyre og klær. For oss holder det at dere er rene og ser ok ut. 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #73 Skrevet 1. desember 2023 Brunello skrev (20 minutter siden): Og det rare er at damer gjør veldig stor innsats på de tingene som imponerer andre damer. Menn bryr seg fint lite om negler, sminke, frisyre og klær. For oss holder det at dere er rene og ser ok ut. Så da hadde det vært greit for deg hvis dama dukket opp på middagsdate i joggedress, med hår i knute og uten sminke? Så hadde du oppdaget bestemortruse da dere gikk til sengs? Særlig! Anonymkode: 41f08...873 2
Artmo3 Skrevet 1. desember 2023 #74 Skrevet 1. desember 2023 Har ikke kvinner kommet lenger enn at de forventer å bli spandert på? Husk en ting damer, det er ikke hyggelig på noen måte å spandere på noen som forventer det, det er noe som gjøres for å være hyggelig, ikke fordi det er forventet 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #75 Skrevet 1. desember 2023 35 minutter siden, AnonymBruker said: I min verden gjør kvinner en innsats med klær og utseendet sitt, og viser interesse på den måten, mens mannen viser sin interesse ved å betale for måltidet. Ville umiddelbart avsluttet med en mann som forventet at vi skulle dele regningen etter en date. Anonymkode: 65361...f0d Kvinnens fremste oppgave er å se bra ut. Det er hennes aller viktigste kvalitet, og hennes verdi som potensiell partner bestemmes av om mannen er villig til å betale for det 🤔 50-tallet ringte og vil ha igjen menneskesynet sitt. Anonymkode: c05ea...788 1 1
Brunello Skrevet 1. desember 2023 #76 Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Så da hadde det vært greit for deg hvis dama dukket opp på middagsdate i joggedress, med hår i knute og uten sminke? Så hadde du oppdaget bestemortruse da dere gikk til sengs? Særlig! Anonymkode: 41f08...873 Dersom du ikke forstår at det er noe i mellom det du beskriver og alt for mye er det neppe håp. 1 1
Macro Skrevet 1. desember 2023 #77 Skrevet 1. desember 2023 Jeg tenker at den som inviterer betaler. Jeg ba ut typen min første gang og da betalte selvsagt jeg. Det stressa han noe voldsomt, men det er vel menns iboende frykt for å feile på gammeldagse forventninger. 1
Brunello Skrevet 1. desember 2023 #78 Skrevet 1. desember 2023 Artmo3 skrev (13 minutter siden): Har ikke kvinner kommet lenger enn at de forventer å bli spandert på? Husk en ting damer, det er ikke hyggelig på noen måte å spandere på noen som forventer det, det er noe som gjøres for å være hyggelig, ikke fordi det er forventet Ja, man kan jo lure på hvorfor noen kvinner kjemper for likelønn når andre fremmer synspunkter som dette. 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #79 Skrevet 1. desember 2023 Brunello skrev (10 minutter siden): Dersom du ikke forstår at det er noe i mellom det du beskriver og alt for mye er det neppe håp. Du skrev at så lenge hun ser OK ut og er ren, så er det greit. Så da må det være greit at hun har greid håret, satt det opp i en knute, tatt på seg ren joggedress og rene, hele bestemortruser. Anonymkode: 41f08...873 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #80 Skrevet 1. desember 2023 Brunello skrev (8 minutter siden): Ja, man kan jo lure på hvorfor noen kvinner kjemper for likelønn når andre fremmer synspunkter som dette. Når menn begynner å gjøre like mye husarbeid, kan vi snakke om reell likestilling. Anonymkode: 41f08...873 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå