Gå til innhold

Stengt barnehage.

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Noen som jobbet i barnehagenskjeden hvor jeg jobbet tok det opp.

De kjørte saken i media. 

Denne private familiebarnehagen tar millionutbytte hvert år!

Resultatet? De ble sagt opp på grunn av at de var disoljal til ledelsen.

Dessverre finner jeg  ikke denne artikelen på nettet, på grunn av at bedriften fikk den fjernet

Anonymkode: f2672...8ae

Skjeden...🤭😄

Anonymkode: 80d88...063

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Handler ikke om at jobben er viktigere enn barna, men man har jo et begrenset antall sykt barn dager og det er klart det kan være stressende med mye fravær fra jobb. Det går også utover arbeidsplass og kollegaer for mange. 

Hvorfor nevner du at du har barna hjemme om dere har fri eller senvakt i denne sammenhengen? Da er det vel ikke akkurat noe problem å ha barna hjemme 🙄 

Anonymkode: 0f3da...1f3

Man kan da fint være hjemme fra jobb med sykt barn/ stengt barnehage selvom man ikke har igjen sykt barn dager. Man får bare ikke betalt, men en dag av og til ulønnet burde ikke være et så stort problem. 

Man burde ha forståelse og ta litt hensyn når det er mulig… Barnehagene er presset for lengst når det kommer til bemanning, ansatte er utslitt, fler og fler blir sykemeldte og folk sier opp. Det går nedover med ny-utdannede barnehagelærere.
Da må vi faktisk ivareta barnehagen så godt vi kan, å ta litt mer ansvar selv. Bruke barnehagen når det er nødvendig, og holde barna hjemme når det er såpass underbemannet at det ikke er forsvarlig å holde barnehagen åpen. Eventuelt at kun de med samfunnskritiske yrker kan levere, sånn som det var under covid - nedstengningen. Det er sjelden barnehager stenger for at personale er syke, så om det skjer en gang av og til burde det faktisk være helt greit… 

Anonymkode: 51ee5...04f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Vi har faktisk aldri brukt opp dagene våre, nettopp fordi vi gjør det som er minst til ulempe for arbeidsgiver. Vi har lagt opp arbeidsuka vår, sånn at vi trenger minimalt fravær. Men om det skulle kræsje, vil barnet komme først. Den som har dager igjen blir hjemme og det som skjer på jobb, blir jobbens problem. 

Anonymkode: f6619...f7b

Vi har heller aldri hatt særlig mange dager, men det er ikke poenget. Poengene mine er dels at uten å tvinge frem likedeling av antall dager vil kvinner tape lønnsmessig og dels at foreldrenes egen vurdering av hva som er best ikke alltid er det. I eksempelet til ts mente de kanskje at mannen hadde viktigere oppgaver som må utføres. Men hva blir resultatet? Jo at 20 foreldrepar må bestemme hvem som skal være hjemme. Kanskje langt viktigere planer må kanselleres grunnet dette.

Skrevet
54 minutter siden, Sofakona said:

Men det er ikke sikkert det går anhver gang...min mann jobber borte innimellom og da kan han ikke bare dra hjem...pluss det er også mange ganger han ikke kan ta sykt barn da det er noe viktig på jobben. Man må jo ta det som det passer 

Dette argumentet kan vel ikke bare gjelde for menn? Om en barnehage må stenge avdelingen/barnehagen pga mor er hjemme med sykt barn så må jo det absolutt tels som "noe viktig på jobben" slik at far kunne tatt denne dagen vel? 

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Er barnet ditt viktigere enn pedleders barn? 

Anonymkode: 972af...fa2

Det er ikke snakk om hvilket barn som er viktigst sånn jeg ser det. Men at om mannen hadde vært hjemme med sykt barn istedet så slapp kanskje 10+ andre foreldre å være hjemme med sykt barn og NAV hadde sluppet å betale ut 11+ syktbarndager istedet for 1. 10+ andre arbeidsgivere hadde sluppet å ha en mindre ansatt på jobb. Osv. 

Barnet skulle jo uannsett ha noen hjemme hos seg såklart, jeg må jo anta at faren er like kapabel.

(Jeg er ikke TS)

Må si at om min jobb hadde stengt ned om jeg ikke kom så hadde jeg forsøkt å finne andre løsninger ved sykt barn. Jeg har ikke veldig viktig jobb men har likevel fått moren min til å passe barnet når hun var syk så jeg og mannen kunne gå på jobb som vanlig. Ikke fordi jeg ikke vil være med barnet mitt, betalt fri for å være med barnet er jo supert det, men fordi jeg synes ikke man kan være borte fra jobb hele tiden om man ikke må bare fordi om man kan. 

Anonymkode: fc836...f76

• Liker 2
Skrevet
Brunello skrev (7 minutter siden):

Vi har heller aldri hatt særlig mange dager, men det er ikke poenget. Poengene mine er dels at uten å tvinge frem likedeling av antall dager vil kvinner tape lønnsmessig og dels at foreldrenes egen vurdering av hva som er best ikke alltid er det. I eksempelet til ts mente de kanskje at mannen hadde viktigere oppgaver som må utføres. Men hva blir resultatet? Jo at 20 foreldrepar må bestemme hvem som skal være hjemme. Kanskje langt viktigere planer må kanselleres grunnet dette.

Uansett så er ikke dette ansvaret til en enkelt ped.leder. Det er ansvaret til barnehageeier eller kommunen å sørge for at de har god nok bemanning til å dekke opp sykdom. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Uansett så er ikke dette ansvaret til en enkelt ped.leder. Det er ansvaret til barnehageeier eller kommunen å sørge for at de har god nok bemanning til å dekke opp sykdom. 

En barnehage stenges selvsagt ikke fordi en leder er syk. Det skjer fordi ped. leder og mange andre er syke.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...