AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #21 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): La oss f.eks si at de er naboer, og så er det jo en mulighet for at vi er kollegaer. Anonymkode: 34948...203 Uansett så har du ikke noe med deres private valg. Hun har sine dager, på lik linje med alle andre. Hvordan de disponerer dem, må være opp til hver enkelt. Anonymkode: f6619...f7b 8
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #22 Skrevet 27. november 2023 Hva tenker du styrer skal gjøre? Si til sin ansatte at hun ikke kan bruke rettighetene sine? Vår barnehage stengte flere ganger i fjor vinter. Jeg finner det veldig betryggende at de tar den vurderingen! Anonymkode: 55315...a88 4 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #23 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvem sine penger? Kommunen betaler 80% av barnehagen. Anonymkode: 6aa05...c4a 152,5 pr dag + mat (20 arbeidsdager pr mnd utregning. Det er ikke lite lell Anonymkode: be39b...08a 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #24 Skrevet 27. november 2023 Selvsagt har ikke den pedagogiske lederen ansvar på nivå med at hun ikke kan være hjemme med sykt barn. Dette har du ikke noe med og dette kan du heller ikke gjøre noe med. Anonymkode: c413d...d50 6
Gjest Sprite Skrevet 27. november 2023 #25 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Barnehagen måtte holde stengt i dag pga sykdom blant personalet. Kun foreldre med samfunnskritisk jobb kunne levere. Pedagogisk leder på avdeling er hjemme med sykt barn, mens samboeren (far til barnet) går på jobb. Han har på ingen måte noen samfunnskritisk jobb, men er håndtverker. Burde ikke pedagogisk leder ha et litt større ansvar her? Det er utrolig inngripende tiltak å stenge barnehage, og når man da vet at mannen mest sannsynlig kunne vært hjemme, smaker det ekstra surt. Vurderer å ta dette videre til styrer. Anonymkode: 34948...203 Wow. Så innforjævlig frekk du er.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #26 Skrevet 27. november 2023 Det er ikke din business! Fader hva folk skal legge seg borti. Kanskje det var hennes tur til å ta ut sykt barn? Bra at det synliggjøres hvor mye det brenner på dass, tenker jeg. Anonymkode: ef916...f09 8 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #27 Skrevet 27. november 2023 Stakkars deg. Måtte du ha en ekstra dag med barnet ditt? Anonymkode: 2ada4...87e 8
kaarebjarne Skrevet 27. november 2023 #28 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke mindre rettigheter, men man bør føle på et visst ansvar. Personlig hadde jeg aldri satt andre i en slik situasjon, kun fordi barnefar synes det er litt strevsomt med sykt barn (for det er det han synes). Anonymkode: 34948...203 Om man skal føle på ansvar, så bør man tjene vesentlig mer enn 550 løk. Jeg har null ansvar for andre i min offentlige jobb, og tjener vesentlig mer enn det der… 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #29 Skrevet 27. november 2023 Heller stengt barnehage enn underbemannet og uforsvarlig tilsyn av barn… Skjønner ikke hvorfor du legger deg opp i private saker? Kanskje det var en god grunn til at mor ble hjemme med barnet i stede for far. Eller vet du at far var på jobb i det hele tatt? Her har vi måtte slippe alt vi hadde i hendene å reise på sykehus med ungen vår, ble borte fra jobb i mange uker. Jobb var det siste vi tenkte på da for å si det sånn🙄 1 dag er ingenting. Å det er faktisk ikke ped.leder sitt ansvar å se til at bemanningen går opp når man selv er borte. Anonymkode: 51ee5...04f 10
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #30 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han er ansatt i firma. Ser folk er helt uenig med meg. Fascinerende. Personlig synes jeg pedagogisk leder har et ekstra ansvar her. Anonymkode: 34948...203 Troll lol Anonymkode: 01ffc...521
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #31 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Troll lol Anonymkode: 01ffc...521 Tror faktisk ikke det. Enkelte folk er dessverre sånn som ts. Anonymkode: c413d...d50 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #32 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror faktisk ikke det. Enkelte folk er dessverre sånn som ts. Anonymkode: c413d...d50 Trollet er gjenkjennelig. Livet er å trolle. Anonymkode: 01ffc...521
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #33 Skrevet 27. november 2023 Høres ut som at du syns det er mer strevsomt å være hjemme med barnet ditt enn hva du mener mannen til pedleder gjør. Anonymkode: 4ca45...718 6
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #34 Skrevet 27. november 2023 Kan hende pedleder kjente at hun også var på vei til å bli syk, er syk eller har andre usynlig grunner. Uansett ikke noe du har noe med Anonymkode: 54af0...5da 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #35 Skrevet 27. november 2023 Ja, vær så snill og ta det med styrer! Fortell at du fra nå av må godkjenne ansattes fravær, samt godkjenne deres livssituasjon og forelding av sykt barn dager. Ærlig talt, jeg skjønner hvorfor folk ikke vil jobbe i barnehage om det er sånne som deg som har barn der. Anonymkode: 6036f...099 13
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #36 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Trollet er gjenkjennelig. Livet er å trolle. Anonymkode: 01ffc...521 Jobber i barnehage. Om TS er seriøs så overrasker det meg ikke. Enkelte foreldre mener at barnehagen er det viktigste stedet å være for barn. Hver eneste dag. De trenger ikke ferie eller fri en gang. For å ikke glemme alle de sinte foreldrene som ikke hadde samfunnskritisk yrke som måtte være hjemme med barna under nedstengningen. Anonymkode: 2ada4...87e 7
RockyRose Skrevet 27. november 2023 #37 Skrevet 27. november 2023 Då kan du vel melde inn "syk barnepasser" og ha ein kosedag med bornet ditt? Men det er vel travelt å vere heime med bornet (det meiner vel du). 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #38 Skrevet 27. november 2023 Altså TS har jo rett dersom det er sånn at mannen bare helst ikke vil ta sykt dag men ikke har en viktig jobb, og kona har en viktig jobb, så burde mannen ta sykt barn. Det er forventet at man deler på sykt barn dager, men dessverre tar mødre flest. I denne situasjonen der det at mor tar dagen over far gjør at kanskje 10 andre foreldre må ta sykt barnepasser-dag fra sin jobb er jo faktisk ganske dumt sånn sett fra et samfunnsøkonomisk perspektiv. Men her på KG skal man aldri bry seg om at folk bruker velferdsgoder som det passer dem selv uten å tenke på samfunnet forøvrig noen gang. Anonymkode: fc836...f76 2 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #39 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Altså TS har jo rett dersom det er sånn at mannen bare helst ikke vil ta sykt dag men ikke har en viktig jobb, og kona har en viktig jobb, så burde mannen ta sykt barn. Det er forventet at man deler på sykt barn dager, men dessverre tar mødre flest. I denne situasjonen der det at mor tar dagen over far gjør at kanskje 10 andre foreldre må ta sykt barnepasser-dag fra sin jobb er jo faktisk ganske dumt sånn sett fra et samfunnsøkonomisk perspektiv. Men her på KG skal man aldri bry seg om at folk bruker velferdsgoder som det passer dem selv uten å tenke på samfunnet forøvrig noen gang. Anonymkode: fc836...f76 Mener du sånn som foreldre som lager middag før de henter barna i barnehagen, for eksempel? Anonymkode: 8d6f3...796 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #40 Skrevet 27. november 2023 Må bare legge til at jeg mener ikke at en pedleder har mindre lov å ta sykt barn enn andre. Men jeg mener vi alle har litt ansvar for å se an hver gang det er sykt barn om en av oss er viktigere på jobb enn den andre, og fordele deretter. Og er det såpass mye sykdom på arbeidsplassen at den vil stenge ned om 1 til er borte så tenker jeg at da kan den andre forelderen ta akkurat den sykdommen. Såklart, skjer det hele tiden så må jo også den andre ta sykt barn og så må jobben deale med det, men jeg håper jo ikke dette er normaltilstand i barnehagen at 1 person med fravær velter hele lasset. Anonymkode: fc836...f76 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå