Sofakona Skrevet 27. november 2023 #41 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Barnehagen måtte holde stengt i dag pga sykdom blant personalet. Kun foreldre med samfunnskritisk jobb kunne levere. Pedagogisk leder på avdeling er hjemme med sykt barn, mens samboeren (far til barnet) går på jobb. Han har på ingen måte noen samfunnskritisk jobb, men er håndtverker. Burde ikke pedagogisk leder ha et litt større ansvar her? Det er utrolig inngripende tiltak å stenge barnehage, og når man da vet at mannen mest sannsynlig kunne vært hjemme, smaker det ekstra surt. Vurderer å ta dette videre til styrer. Anonymkode: 34948...203 Så du er sur pga pedleder ble hjemme med sykt barn? For da fikk ikke barnet ditt gå i barnehagen? Du mener at pedagogisk leder skulle bli i barnehagen? For da ville barnet ditt kinn komme i barnehagen??? 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #42 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Må bare legge til at jeg mener ikke at en pedleder har mindre lov å ta sykt barn enn andre. Men jeg mener vi alle har litt ansvar for å se an hver gang det er sykt barn om en av oss er viktigere på jobb enn den andre, og fordele deretter. Og er det såpass mye sykdom på arbeidsplassen at den vil stenge ned om 1 til er borte så tenker jeg at da kan den andre forelderen ta akkurat den sykdommen. Såklart, skjer det hele tiden så må jo også den andre ta sykt barn og så må jobben deale med det, men jeg håper jo ikke dette er normaltilstand i barnehagen at 1 person med fravær velter hele lasset. Anonymkode: fc836...f76 Men dette er jo spekulasjoner fra din side. For alt du vet kan far ha brukt opp sine sykt barn dager, det kunne vært krise på fars jobb, osv osv. Du kritiserer på veldig tynt grunnlag her altså. Uansett så er ikke dette noe du skal spekulere i og heller ikke noe du kan gjøre noe med. Syns det er temmelig ufint av deg å i det hele tatt ta dette opp. Anonymkode: c413d...d50 6
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #43 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Altså TS har jo rett dersom det er sånn at mannen bare helst ikke vil ta sykt dag men ikke har en viktig jobb, og kona har en viktig jobb, så burde mannen ta sykt barn. Det er forventet at man deler på sykt barn dager, men dessverre tar mødre flest. I denne situasjonen der det at mor tar dagen over far gjør at kanskje 10 andre foreldre må ta sykt barnepasser-dag fra sin jobb er jo faktisk ganske dumt sånn sett fra et samfunnsøkonomisk perspektiv. Men her på KG skal man aldri bry seg om at folk bruker velferdsgoder som det passer dem selv uten å tenke på samfunnet forøvrig noen gang. Anonymkode: fc836...f76 Endelig en som har skjønt det! Anonymkode: 34948...203
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #44 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Stakkars deg. Måtte du ha en ekstra dag med barnet ditt? Anonymkode: 2ada4...87e Jobber kun 80 %, nettopp for å tilbringe mer tid med barnet mitt. Hun har fri hver fredag, så du kan ta det helt med ro. Har nok mer tid med datteren enn flesteparten i tråden her. Det var ikke det som var tema. Anonymkode: 34948...203 1
Heln Skrevet 27. november 2023 #45 Skrevet 27. november 2023 Kanskje han har brukt opp sine dager? Kanskje han holdt på med et prosjekt med en deadline så det passet svært dårlig at han var borte den dagen? Kanskje barnet var såpass syk at det trengte mammaen sin mer enn pappaen? Det er utrolig lite man vet om andres hjemmesituasjon, men du kan jo alltids ta det med styrer sånn at de om ikke annet kan få seg en god latter på personalrommet. 6
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #46 Skrevet 27. november 2023 Noen som jobbet i barnehagenskjeden hvor jeg jobbet tok det opp. De kjørte saken i media. Denne private familiebarnehagen tar millionutbytte hvert år! Resultatet? De ble sagt opp på grunn av at de var disoljal til ledelsen. Dessverre finner jeg ikke denne artikelen på nettet, på grunn av at bedriften fikk den fjernet Anonymkode: f2672...8ae
Brunello Skrevet 27. november 2023 #47 Skrevet 27. november 2023 Det burde vært regler som sier at sykt barn dager tas annenhver gang. Eneste måte å redusere inntektsforskjellene mellom kvinner og menn. Mange kvinner i typiske kvinneyrker tar ut alle sine dager før mannen tar sine. 2
Brunello Skrevet 27. november 2023 #48 Skrevet 27. november 2023 Heln skrev (8 minutter siden): Kanskje han har brukt opp sine dager? Kanskje han holdt på med et prosjekt med en deadline så det passet svært dårlig at han var borte den dagen? Kanskje barnet var såpass syk at det trengte mammaen sin mer enn pappaen? Det er utrolig lite man vet om andres hjemmesituasjon, men du kan jo alltids ta det med styrer sånn at de om ikke annet kan få seg en god latter på personalrommet. Nå må du gi deg. 6
Sofakona Skrevet 27. november 2023 #49 Skrevet 27. november 2023 Brunello skrev (1 minutt siden): Det burde vært regler som sier at sykt barn dager tas annenhver gang. Eneste måte å redusere inntektsforskjellene mellom kvinner og menn. Mange kvinner i typiske kvinneyrker tar ut alle sine dager før mannen tar sine. Men det er ikke sikkert det går anhver gang...min mann jobber borte innimellom og da kan han ikke bare dra hjem...pluss det er også mange ganger han ikke kan ta sykt barn da det er noe viktig på jobben. Man må jo ta det som det passer 6
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #50 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Noen som jobbet i barnehagenskjeden hvor jeg jobbet tok det opp. De kjørte saken i media. Denne private familiebarnehagen tar millionutbytte hvert år! Resultatet? De ble sagt opp på grunn av at de var disoljal til ledelsen. Dessverre finner jeg ikke denne artikelen på nettet, på grunn av at bedriften fikk den fjernet Anonymkode: f2672...8ae Læringsverkstedet? Anonymkode: b7c26...f7b 1
Brunello Skrevet 27. november 2023 #51 Skrevet 27. november 2023 Sofakona skrev (Akkurat nå): Men det er ikke sikkert det går anhver gang...min mann jobber borte innimellom og da kan han ikke bare dra hjem...pluss det er også mange ganger han ikke kan ta sykt barn da det er noe viktig på jobben. Man må jo ta det som det passer Hva gjør de som har noe viktig på jobben begge to? Jo, de må si at barnet er viktigst. Og hvorfor skal man mene at den enes jobb er viktigere enn den andres? Kanskje deres vurdering medfører at et annet menneske må kullkaste sine planer for å ta over for en annen som mener mannens viktige jobb sjal prioriteres.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #52 Skrevet 27. november 2023 Nå kjem eg til å bli slakta og brent men eg meiner faktisk at folk med viktige yrker bør ta sjukt barn dagar mindre enn foreldre med mindre viktige yrker. F.eks ein hjernekirurg, hjertekirurg kontra f.eks ein bibliotekar. Alle yrker har ein verdi. Misforstå meg rett om du skal. Ellers enig med folk her i dømet, det kan f.eks vere andre ting du har ingenting med, sjukdom, spontanabort. Antageligvis utbrent. Om det er sånn at far ikkje gidder å ta sjukt barn dagar og sin del av lasten fordi sjukt barn dagar er slitsomt skjønner eg reaksjonen. Merkverdig at du skulle vite det da... Anonymkode: 2a157...97c 1
katties Skrevet 27. november 2023 #53 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Han er ansatt i firma. Ser folk er helt uenig med meg. Fascinerende. Personlig synes jeg pedagogisk leder har et ekstra ansvar her. Anonymkode: 34948...203 Jeg er absolutt ikke glad i at barnehagen stenger på grunn av alle mulige rare grunner, men med mindre ped.lederen stenger ned barnehagen ofte pga sitt syke barn så synes jeg ikke hun skal bli forbudt å gjøre det. 1
Lorieen Skrevet 27. november 2023 #54 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Han er ansatt i firma. Ser folk er helt uenig med meg. Fascinerende. Personlig synes jeg pedagogisk leder har et ekstra ansvar her. Anonymkode: 34948...203 Det er styrer som er ansvarlig for bemanningssituasjonen i barnehagen. Pedagogisk leder er vanlig ansatt og har lovfestet rett til egenmelding og sykt barn-dager ved sykdom. 9 2
Sofakona Skrevet 27. november 2023 #55 Skrevet 27. november 2023 Brunello skrev (2 minutter siden): Hva gjør de som har noe viktig på jobben begge to? Jo, de må si at barnet er viktigst. Og hvorfor skal man mene at den enes jobb er viktigere enn den andres? Kanskje deres vurdering medfører at et annet menneske må kullkaste sine planer for å ta over for en annen som mener mannens viktige jobb sjal prioriteres. Så om mor jobber 80 prosent..og neste gang er det far som må ta sykt barn dager..på den dagen mor har fri...skal mor da faktisk få fri den dagen...eller skal mor faktisk ta denne dagen også..siden hun har fri? Om du velger at mor tar den barn syk dagen hun har fri sp for ikke din versjon av anhver dag
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #56 Skrevet 27. november 2023 Brunello skrev (7 minutter siden): Det burde vært regler som sier at sykt barn dager tas annenhver gang. Eneste måte å redusere inntektsforskjellene mellom kvinner og menn. Mange kvinner i typiske kvinneyrker tar ut alle sine dager før mannen tar sine. Kan fort slå feil ut det også. Her blir den av oss hjemme, hvor det er minst ulempe på jobb. Blir kjedelig om eksamen må avlyses for det er den andre sin tur til å være hjemme. Det ser ut til at jeg må bli hjemme i morgen. Det har liten betydning for min jobb, men en stor konsekvens for mannen. Neste uke, kan jeg ikke være hjemme. Da må mannen ta det, om det skulle være noe. De fleste tar hensyn til jobben, men noen ganger er det ikke mulig. Anonymkode: f6619...f7b 7 2
Brunello Skrevet 27. november 2023 #57 Skrevet 27. november 2023 Sofakona skrev (Akkurat nå): Så om mor jobber 80 prosent..og neste gang er det far som må ta sykt barn dager..på den dagen mor har fri...skal mor da faktisk få fri den dagen...eller skal mor faktisk ta denne dagen også..siden hun har fri? Om du velger at mor tar den barn syk dagen hun har fri sp for ikke din versjon av anhver dag Da trenger man jo ikke ta sykt barn dag. Da er det en voksen med fri hjemme.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #58 Skrevet 27. november 2023 Brunello skrev (4 minutter siden): Hva gjør de som har noe viktig på jobben begge to? Jo, de må si at barnet er viktigst. Og hvorfor skal man mene at den enes jobb er viktigere enn den andres? Kanskje deres vurdering medfører at et annet menneske må kullkaste sine planer for å ta over for en annen som mener mannens viktige jobb sjal prioriteres. Det vil jo kunne skje uavhengig av hvem som tar sykt barn dag. Dette kommer aldri til å fungere i praksis. Anonymkode: 0f3da...1f3 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #59 Skrevet 27. november 2023 Annakvar gong går ikkje her heller. Mannen begynner på jobb 4:30 annakvar veka. Spyr mini 7:15 er det ikkje noko vi kan diskutera, han er på jobb. Han tar alltid dag to da. Om det er aktuelt. Anonymkode: 2a157...97c 4
Brunello Skrevet 27. november 2023 #60 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan fort slå feil ut det også. Her blir den av oss hjemme, hvor det er minst ulempe på jobb. Blir kjedelig om eksamen må avlyses for det er den andre sin tur til å være hjemme. Det ser ut til at jeg må bli hjemme i morgen. Det har liten betydning for min jobb, men en stor konsekvens for mannen. Neste uke, kan jeg ikke være hjemme. Da må mannen ta det, om det skulle være noe. De fleste tar hensyn til jobben, men noen ganger er det ikke mulig. Anonymkode: f6619...f7b Mange teoretiske eksempler man kan komme opp med, men på lik linje med pappapermisjon, er tvang eneste måte å få gjennomført. Og hva gjør man om den ene har brukt opp sine dager når den teoretiske situasjonen oppstår?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå