Gå til innhold

Stengt barnehage.

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Barnehagen måtte holde stengt i dag pga sykdom blant personalet. Kun foreldre med samfunnskritisk jobb kunne levere. Pedagogisk leder på avdeling er hjemme med sykt barn, mens samboeren (far til barnet) går på jobb. Han har på ingen måte noen samfunnskritisk jobb, men er håndtverker. 

Burde ikke pedagogisk leder ha et litt større ansvar her? Det er utrolig inngripende tiltak å stenge barnehage, og når man da vet at mannen mest sannsynlig kunne vært hjemme, smaker det ekstra surt. 

Vurderer å ta dette videre til styrer.

Anonymkode: 34948...203

Er barnet ditt viktigere enn pedleders barn? 

Anonymkode: 972af...fa2

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det vil jo kunne skje uavhengig av hvem som tar sykt barn dag. Dette kommer aldri til å fungere i praksis. 

Anonymkode: 0f3da...1f3

Det er selve poenget mitt. De problemstillingene som nevnes for at det ikke vil gå vil uansett oppstå dersom barnet er sykt mer enn 10 dager, og da er de ikke noe argument siden de sannsynligvis vil kunne oppstå.

Skrevet
2 minutter siden, Brunello said:

Mange teoretiske eksempler man kan komme opp med, men på lik linje med pappapermisjon, er tvang eneste måte å få gjennomført.

Og hva gjør man om den ene har brukt opp sine dager når den teoretiske situasjonen oppstår?

Det blir omsorgspermisjon u/løn. 

Men fleste kan få utvida dagar. Snakk med fastlegen. 

Anonymkode: 2a157...97c

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nå kjem eg til å bli slakta og brent men eg meiner faktisk at folk med viktige yrker bør ta sjukt barn dagar mindre enn foreldre med mindre viktige yrker.

F.eks ein hjernekirurg, hjertekirurg kontra f.eks ein bibliotekar. 

Alle yrker har ein verdi. Misforstå meg rett om du skal.  

Ellers enig med folk her i dømet, det kan f.eks vere andre ting du har ingenting med, sjukdom, spontanabort. Antageligvis utbrent. 

Om det er sånn at far ikkje gidder å ta sjukt barn dagar og sin del av lasten fordi sjukt barn dagar er slitsomt skjønner eg reaksjonen. Merkverdig at du skulle vite det da...

Usj! for ei kvalm holdning! Så du mener at noen barn har mer rett på å ha foreldre hjemme enn andre? Huff, skam deg! 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Usj! for ei kvalm holdning! Så du mener at noen barn har mer rett på å ha foreldre hjemme enn andre? Huff, skam deg! 

Dei vil ha mamma eller pappa 🩵. Kanskje pappa oftare fordi mamma har ein viktigare jobb, eller omvendt.

Alle sjuke barn skal selvfølgelig få mamma eller pappa heime. 

Poenget mitt er at man avlyser ikkje ein operasjon om den andre kan ta det. Man stenger ikkje ein heil barnehage om den andre kan ta det. 

• Liker 1
Skrevet
Brunello skrev (5 minutter siden):

Mange teoretiske eksempler man kan komme opp med, men på lik linje med pappapermisjon, er tvang eneste måte å få gjennomført.

Og hva gjør man om den ene har brukt opp sine dager når den teoretiske situasjonen oppstår?

Vi har faktisk aldri brukt opp dagene våre, nettopp fordi vi gjør det som er minst til ulempe for arbeidsgiver. Vi har lagt opp arbeidsuka vår, sånn at vi trenger minimalt fravær. Men om det skulle kræsje, vil barnet komme først. Den som har dager igjen blir hjemme og det som skjer på jobb, blir jobbens problem. 

Anonymkode: f6619...f7b

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det blir omsorgspermisjon u/løn. 

Men fleste kan få utvida dagar. Snakk med fastlegen. 

Du får ikke utvidet rett på omsorgsdager av fastlegen, det er det barnelege som kan søke om. Vi har fått nei fra fastlege, men ja bra barnelege. For å fylle kriteriene må barnet ha en kronisk sykdom. Vedrørende saken ts skriver om disponerer man dagene sine fritt, og det kan ligge mange grunner bak årsaken ril at det ble slik denne gangen. At barnehagen stenger er mer forsvarlig enn at de holder åpent med for lav bemanning.

Anonymkode: dd48a...87b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dei vil ha mamma eller pappa 🩵. Kanskje pappa oftare fordi mamma har ein viktigare jobb, eller omvendt.

Alle sjuke barn skal selvfølgelig få mamma eller pappa heime. 

Poenget mitt er at man avlyser ikkje ein operasjon om den andre kan ta det. Man stenger ikkje ein heil barnehage om den andre kan ta det. 

En barnehage kan bli stengt av flere årsaker; underbemanning eller manglende renhold f.eks. Som foreldre er det bare å godta at verden ikke er perfekt. 

• Liker 5
Skrevet

Uansett så koker dette ned til at ts ikke har noe som helst med hvorfor den pedagogiske lederen var hjemme med sitt syke barn! 
Alt annet er spekulasjoner og synsing. 

Anonymkode: c413d...d50

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En barnehage kan bli stengt av flere årsaker; underbemanning eller manglende renhold f.eks. Som foreldre er det bare å godta at verden ikke er perfekt. 

Enig...en gang ble min datters avdeling stengt og hun måtte bli hjemme..helt greit..en annen gang fikk jeg beskjed å hente henne klokken 14( alle barn på avdelingen måtte bli hentet da) siden de ikke hadde mellomvakt og seinvakt ble syk. Helt greit...ser ikke problemet at vi må bli hjemme med barna i stedet for å ha litt barn der det ikke er nok voksne 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker det er helt greit, og helt nødvendig å stenge bhg når det ikke er nok folk på jobb. Men man skal ikke betale for de timene barnehagen er stengt. 

Hvordan de deler sykedagene er opp til de, selv om de bør legge det opp etter hva som er mest hensynsfull. 

Anonymkode: 78fd7...051

Skrevet

Jeg blir faktisk trist av å tenke på hvor mange foreldre det er som blir irriterte, sinte og sure når barna må være hjemme (om det er sykdom, stengt barnehage eller syk barnevakt). Er jobben deres virkelig så forbanna mye viktigere enn barna så skjønner jeg ikke hvorfor man velger å få barn.

Jeg hadde tatt det som en god unnskylding for å kose meg med juleforberedelser med barnet, bake pepperkaker, se en julefilm, ut å leke og kose seg. Er altfor lite fri på barnehagebarn idag… Selv holder jeg barna hjemme fra barnehagen de dagene det er dårlig bemannet i barnehagen og jeg eller far har fri/senvakt. Av hensyn til de ansatte , de andre barna og mine barn…

Hvorfor ped.leder var hjemme har du ingenting med. Når folk sier «hjemme med sykt barn» så betyr ikke det nødvendigvis at det er hele sannheten. Det er akkurat det samme som når ansatte er sykemeldt med «vondt i ryggen»

VI har ingenting med årsak, man er ikke pliktig til å utgi informasjon om helsa si til noen. Det er mellom personen det angår og lege. Og jeg utleverer heller ikke barna sine helseopplysninger til hvem som helst… slutt å vær så dømmende, du vet kanskje en brøkdel. 

Anonymkode: 51ee5...04f

• Liker 4
Skrevet
Brunello skrev (20 minutter siden):

Det er selve poenget mitt. De problemstillingene som nevnes for at det ikke vil gå vil uansett oppstå dersom barnet er sykt mer enn 10 dager, og da er de ikke noe argument siden de sannsynligvis vil kunne oppstå.

Og mitt poeng er at hvis man tar fra foreldre muligheten til å velge hvem som blir hjemme, så vil det kunne medføre en del ulemper for arbeidsgivere det også.  Dessuten har mange en arbeidssituasjon som ikke gjør det mulig med annenhver gang uansett. 

• Liker 6
Skrevet

Du tar jo sinnet ditt utover feil person. Det er ledelsen som har anvar for å finne vikarer i slike tilfeller, ikke pedleder. Kolapser hele barnehagen deres om pedleder er borte en dag, så er det jo noe alvorlig feil med ledelsen. 

Anonymkode: 6aa05...c4a

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du tar jo sinnet ditt utover feil person. Det er ledelsen som har anvar for å finne vikarer i slike tilfeller, ikke pedleder. Kolapser hele barnehagen deres om pedleder er borte en dag, så er det jo noe alvorlig feil med ledelsen. 

Anonymkode: 6aa05...c4a

DETTE!!!

Anonymkode: f6619...f7b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg blir faktisk trist av å tenke på hvor mange foreldre det er som blir irriterte, sinte og sure når barna må være hjemme (om det er sykdom, stengt barnehage eller syk barnevakt). Er jobben deres virkelig så forbanna mye viktigere enn barna så skjønner jeg ikke hvorfor man velger å få barn.

Jeg hadde tatt det som en god unnskylding for å kose meg med juleforberedelser med barnet, bake pepperkaker, se en julefilm, ut å leke og kose seg. Er altfor lite fri på barnehagebarn idag… Selv holder jeg barna hjemme fra barnehagen de dagene det er dårlig bemannet i barnehagen og jeg eller far har fri/senvakt. Av hensyn til de ansatte , de andre barna og mine barn…

Hvorfor ped.leder var hjemme har du ingenting med. Når folk sier «hjemme med sykt barn» så betyr ikke det nødvendigvis at det er hele sannheten. Det er akkurat det samme som når ansatte er sykemeldt med «vondt i ryggen»

VI har ingenting med årsak, man er ikke pliktig til å utgi informasjon om helsa si til noen. Det er mellom personen det angår og lege. Og jeg utleverer heller ikke barna sine helseopplysninger til hvem som helst… slutt å vær så dømmende, du vet kanskje en brøkdel. 

Anonymkode: 51ee5...04f

Handler ikke om at jobben er viktigere enn barna, men man har jo et begrenset antall sykt barn dager og det er klart det kan være stressende med mye fravær fra jobb. Det går også utover arbeidsplass og kollegaer for mange. 

Hvorfor nevner du at du har barna hjemme om dere har fri eller senvakt i denne sammenhengen? Da er det vel ikke akkurat noe problem å ha barna hjemme 🙄 

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Han er ansatt i firma. 

Ser folk er helt uenig med meg. Fascinerende. Personlig synes jeg pedagogisk leder har et ekstra ansvar her. 

Anonymkode: 34948...203

Nei. Pedagogisk leder har like rettigheter som deg. Ikke et overordnet ansvar. Du kan mene det du vil, men å ta saken videre blir som å pisse på de rettighetene vi foreldre har. Sorry ass. Du får furte i fred.

Økt lønn og økt bemanning derimot. Den saken kan du videre, med min fulle støtte👍

Anonymkode: b5d68...6db

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er ikke helt riktig at én forelder tar alle dagene med sykt barn basert på hvilken jobb man har.

Nå er det også sånn at hvis denne ene ansatte kom på jobb så hadde det ikke nødvendigvis vært nok ansatte til å holde åpent. Det er masse sykdom nå, og vikarer er umulig å oppdrive.

Hvis jeg ikke tar helt feil så er det også mangel på pedagogiske ledere, og barnehager er underbemannet. La oss ikke gjøre barnehagen til en enda kjipere arbeidsplass ved å prøve å styre privatlivet til de ansatte.

Anonymkode: db049...5b2

• Liker 3
Skrevet

Eg synest det er flott at barnehagar stenger framfor å halda opent uansett "pris". 

Det går utover barn og tilsette. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har jobbet som pedagogisk leder flere barnehager...og jeg har vært hjemme flere ganger med sykt barn... og det er ikke krav som styrte hvem som jobbet når...eller om noen var syke var det ikke min jobb å finne vikar eller gjøre om på vaktlister. Det er styrer sin jobb.

Så hvorfor du går etter henne skjønner jeg ikke 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...