Gå til innhold

Byrådsleder ønsker ramadan-gate i Oslo.


Concert

Anbefalte innlegg

NatNat skrev (2 timer siden):

😆😅 GENIALT !!!

Hvem vet hva som kommer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NatNat skrev (20 timer siden):

Absolutt ! Jeg vet ikke om du husker når jeg snakket om den unge jente jeg gikk på skole med (for å lære norsk) Hun var iransk og måtte flytte derfra. Hun sa til meg at hun hadde også demonstrert i tog .. Når jeg spurte  hva hun tenkte da, svarte hun at de kunne bare ikke forestille seg det som skjedde etterpå. Det var utenkelig. Men den utenkelig skjedde...

Det har vi sett også når "the arab spring" startet. Det var en god del demokrater, jenter, etc.. som demonstrerte. Jeg husker at noen jenter ble angrepet etter hvert og som vanlig, det var den mest religiøs faksjon som vant.. Det er alltid sånn, dessverre :(

Ja synd at ekstremistene som regel vinner,  men det er jo de som går lengst og bruker mest vold for å oppnå det de vil som regel

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/11/2024 at 1:51 PM, Påkrevd said:

Du tenker på lærepenge til urbefolkningen i Sør-Amerika som aldri hadde sett hvite folk før f.eks

Tja, vet ikke om vi er kvitt den dårlige delen av kristendom, jeg. Bare et lite eksempel...

Screenshot 2024-03-11 at 13.50.49.png

Kristenkonservatismen lever i beste velgående i Norge. Den kommer frem i blant annet "Dagen" og den formen for religionsutøvelse er som kreft for samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bysummerfall skrev (35 minutter siden):

Kristenkonservatismen lever i beste velgående i Norge. Den kommer frem i blant annet "Dagen" og den formen for religionsutøvelse er som kreft for samfunnet.

Helt enig. Det er en svulst som vokser sakte men sikkert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt dumt at det er det pengene går til, bare. Så mange i Norge sliter økonomisk, så mye kan forbedres (ikke at 1 mill er så mye, og Norge er allerede kjempebra) men synes fortsatt det er unødvendig pengebruk. Hvis ramadan skal få en gate, skal alle religiøse feiringer i alle religioner få en? Nei, synes ikke islam skal prioriteres. Religion er ikke noe staten skal betale for pynt i gater til, spesielt ikke bare for 1 religion. 

Og jul, må bare si det er kristent, ok, men også og spesielt kultur for de fleste.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/11/2024 at 5:13 PM, Kalmusrot said:

Miljøvern gjør samfunnet bedre, islam tvert om.

Bryr MDG seg med miljøvern? Trodde det var klima for alle pengene der i gården.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madame Butterfly skrev (18 minutter siden):

Bryr MDG seg med miljøvern? Trodde det var klima for alle pengene der i gården.

Det er to aspekter av det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/11/2024 at 6:25 PM, Callisto83 said:

Dette så man også i Iran før den Islamske revolusjon. Side om side med tilhengere av Ayatollah Khomeini, sto kommunistene og demonstrerte mot Shaen. Når islamistene tok makten, ble kommunistene fengslet og henrettet. Mange flyktet også til utlandet.

Vestlige personer som støtter verdiene til AP, SV og Rødt er de første som kommer til å dingle fra galgene hvis det blir sånn i vesten også. Så kan kan kanskje de som vil lære litt av historien, forstå hvor selvutslettende det er å stemme på dem.

Sånn var det. Iranerne som flyktet til Europa på 80-tallet var oftest på venstresiden i politikken og muslim light eller ateister.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til vi skal feire kinesisk nyttår i Oslo sentrum. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, mocca1 said:

Gleder meg til vi skal feire kinesisk nyttår i Oslo sentrum. 

jeg også ! nå, det hadde vært kult 🤙

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker at Oslo skal være som alle andre hovedsteder, altså ikke noe som representerer nasjonen og det nasjonale, da er dette veien å gå. Hovedsteder representerer bare et multikulturelt kaos for meg. Slik er det jo i Paris og London også. Greit nok at de viser et mer omfattende bilde enn landsbygda. Men det er merkelig at islam skal hylles når vår egen religion oftere mobbes. Det er i hvert fall det inntrykket jeg har. Vi burde vært mer forsiktige, snart er det ingen ting igjen av oss, så smått og ubetydelig er Norge og nordmenn. Det er lett å tøffe seg noen år til. Hva som kommer etterpå er det ikke sikkert alle liker.

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000x skrev (1 time siden):

Hvis du ønsker at Oslo skal være som alle andre hovedsteder, altså ikke noe som representerer nasjonen og det nasjonale, da er dette veien å gå. Hovedsteder representerer bare et multikulturelt kaos for meg. Slik er det jo i Paris og London også. Greit nok at de viser et mer omfattende bilde enn landsbygda. Men det er merkelig at islam skal hylles når vår egen religion oftere mobbes. Det er i hvert fall det inntrykket jeg har. Vi burde vært mer forsiktige, snart er det ingen ting igjen av oss, så smått og ubetydelig er Norge og nordmenn. Det er lett å tøffe seg noen år til. Hva som kommer etterpå er det ikke sikkert alle liker.

Helt enig der. London og Paris er det siste stedet du bør dra om du ønsker noe inntrykk av hvem engelskmenn og franskmenn er, deres levesett og kultur. De byene er like sjelløse som Oslo.

Autentiske, etniske nordmenn må nok rett og slett prioritere bevaring av seg selv og egen ætt og kultur. Slutte å klamre seg så mye til staten «Norge», som i stadig mindre grad er et organ som forvalter det norske eller nordmenns interesser.

Oslo er ikke et sted jeg føler meg velkommen.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så utrolig dumt. Logikken er i så fall at vi får Scientologi gate, Mormoner gate osv. Den enkle løsningen er at din personlige overtro holder du for deg selv og dette er ikke noe stat eller kommune tar del i. Hvis muslimer får kaffen i vrangstrupen fordi de tror jul eller påske har med kristendom å gjøre, så viser det bare at de ikke skjønner samfunnet de lever i.. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De kaller det inkludering og mangfold men det er egentlig ikke det.

Det er kun grupper som er sterke politisk som får gjennom viljen.

Om man virkelig var for mangfold og inkludering hadde man også tatt med de mindre synlige gruppene i samfunnet.

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bekymring er at man som samfunn skal legge til rette for aksept og fremsnakking av konservative verdier. Om det kristne eller muslimer spiller ingen rolle, men et konservativt samfunn hvor religiøse verdier sees som et gode er ikke et samfunn jeg ønsker å leve i. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i utgangspunktet ingenting imot ramadangaten, men tenker at pengene heller burde blitt brukt på folk som trenger mat. Matkøene i Oslo bare vokser, og flere midler bør gå til organisasjonene som deler ut mat til trengende.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er for øvrig enig med en del av de andre som har skrevet her inn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde helst sett at det ikke legges til rette for ramadan. Forventer ikke julebelysning eller påskefri om jeg flytter til et muslimsk land. Provoserende med en million til det når så mange trenger hjelp. 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker alle muslimer Ramadan Kareem, men jeg synes det er høl i huet at Oslo kommune bruker penger på dette. 
 

Da regner jeg med at det også er penger til markering av andre  trossamfunns feiringer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nå i det minste sett at FRP overraskende nok har valgt å gå inn i et byråd som ønsker å bruke penger på ramadangate. Lurer på om de også tar til ordet for "jødegate" og hindugate"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...