AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #61 Del Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Poenget er at om en kvinne blir uønsket gravid, snakkes det som om hun selvsagt skal få velge å slippe - selv om hun hadde valget da hun gikk til køys med en mann. Mannen derimot, nei han får bare ha det så godt hvis han ikke gadd å bruke kondom. Så kan du selvsagt si "hennes kropp, hennes valg." Ja, og da må man nesten også kunne si "hans liv, hans valg. Hans penger, hans valg" osv. Anonymkode: 89824...e5a Forskjell på å sette liv og helse på spill og å betale bidrag i 18 år. Faktisk. Anonymkode: d1b2c...2a9 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gud Skrevet 5. november 2023 #62 Del Skrevet 5. november 2023 Isambard skrev (2 minutter siden): Jeg tror egentlig dagens lov er grei. Den er urettferdig mot menn, men den sikrer barnet økonomisk. Man velger det minste av to onder. Jeg er bare fasinert over hvordan det er mulig å ha så ulik standard for menn og kvinner med så stor selvsikkerhet. Her treff du midt i! Kvifor skal det vere så vanskeleg for mange å seie at dagens reglar er urettferdige, men likevel det beste vi klarer med så mange omsyn å ta…? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #63 Del Skrevet 5. november 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Fritt valg til abort er en selvsagt ting.. Ingen skal kunne tvinge en kvinne til å bære et barn hun ikke ønsker. Anonymkode: e7256...0f1 Sant det. En kvinne SKAL kunne ha ubeskyttet sex med en hvilken som helst idiot uten å måtte risikere noe så absurd som å bli mor. Blir hun gravid mot sin vilje, så er det fordi MANNEN ikke har brukt kondom. Anonymkode: 89824...e5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #64 Del Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Abort er jo en temmelig enkel løsning om man ikke vil ha barn, og ikke gidder å ta prevansjon. Anonymkode: df642...ccd Abort er en temmelig ENKEL løsning? Har du gjennomgått en abort? Frivillig eller ufrivillig? Det er overhode ingen ENKEL løsning.. JEG har.. Det begynte med ekstreme smerter, store blødninger. Kroppen ordnet ikke skikkelig opp av seg selv, så etter 4 dager fikk jeg medikamenter som skulle hjelpe. Disse gir deg smerter igjen, mer blødning - gjerne over flere dager/uker. Funker ikke første runden med medikamenter får man en runde til og gjerne en runde til... Skulle man da fremdeles ikke være ferdig kan man legges i narkose og få en utskrapning. Noen har utskrapning under narkose med en gang men det kommer ann på hvor langt man er på vei. Så hvis man da er uønsket gravid MÅ man gå med dette barnet inni seg i flere uker før man får gjennomført aborten.. Fra en abort er påbegynt kan det ta 4-8 uker før man slutter å blø og kroppen går tilbake til seg selv.. Jeg mistet totalt 3L blod ved min abort. Låg 3 uker på sykehus pga blodtapet.. Og du kaller det en temmelig ENKEL løsning.. æsj! Anonymkode: e7256...0f1 4 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 5. november 2023 #65 Del Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Gjør de? I så fall bør tallet på aborter gå ned. Jeg har inntrykk av at kvinner tvert imot gladelig har ubeskyttet sex med udugelige menn, for så å ta abort. Anonymkode: 89824...e5a Aborttallene er kraftig redusert. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #66 Del Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Abort er en temmelig ENKEL løsning? Har du gjennomgått en abort? Frivillig eller ufrivillig? Det er overhode ingen ENKEL løsning.. JEG har.. Det begynte med ekstreme smerter, store blødninger. Kroppen ordnet ikke skikkelig opp av seg selv, så etter 4 dager fikk jeg medikamenter som skulle hjelpe. Disse gir deg smerter igjen, mer blødning - gjerne over flere dager/uker. Funker ikke første runden med medikamenter får man en runde til og gjerne en runde til... Skulle man da fremdeles ikke være ferdig kan man legges i narkose og få en utskrapning. Noen har utskrapning under narkose med en gang men det kommer ann på hvor langt man er på vei. Så hvis man da er uønsket gravid MÅ man gå med dette barnet inni seg i flere uker før man får gjennomført aborten.. Fra en abort er påbegynt kan det ta 4-8 uker før man slutter å blø og kroppen går tilbake til seg selv.. Jeg mistet totalt 3L blod ved min abort. Låg 3 uker på sykehus pga blodtapet.. Og du kaller det en temmelig ENKEL løsning.. æsj! Anonymkode: e7256...0f1 Har tatt 4 aborter og har ingen problemer med det. Anonymkode: df642...ccd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 5. november 2023 #67 Del Skrevet 5. november 2023 Fru Uperfekt skrev (13 minutter siden): Vi har fri abort siden enkelte kvinner har behov for det, langt fra alle kvinner ville tatt abort om de ble gravid (planlagt eller uplanlagt) Enig i at vi trenger fri abort. Det er for enkelt å si: "Har du valgt å ha sex må du ta følgene!" uten noe omtanke for livssituasjonen til vedkommende. Kanskje loven bør være som den er, men spar meg for moralprekenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #68 Del Skrevet 5. november 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Abort er jo en temmelig enkel løsning om man ikke vil ha barn, og ikke gidder å ta prevansjon. Anonymkode: df642...ccd 9 minutter siden, Ænema said: du må jo være mann eller feminazi Klart at det er kjipt å gå gjennom en abort. Om det bare var en måte man kunne unngå å havne i den situasjonen... Anonymkode: 89824...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #69 Del Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sant det. En kvinne SKAL kunne ha ubeskyttet sex med en hvilken som helst idiot uten å måtte risikere noe så absurd som å bli mor. Blir hun gravid mot sin vilje, så er det fordi MANNEN ikke har brukt kondom. Anonymkode: 89824...e5a Man kan faktisk bli gravid på p-piller, mini pille, spiral etc av kvinnelige prevensjonsmetoder.... Begge kjønn må ta ansvar for sine handlinger og valg. Mannen har den konsekvens at han kan bli ufrivillig far.. Kvinnen har konsekvensen med å kunne bli ufrivillig gravid.. Hva HUN velger å gjøre med den konsekvensen er HENNES valg Anonymkode: e7256...0f1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 5. november 2023 #70 Del Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, kanskje vi heller skal spørre dem enn å automatisk anklage bare den ene parten for å være uansvarlige når noen er uønsket gravid. Anonymkode: 89824...e5a anklager ingen jeg. men min egen erfaring er at mannfolk ikke vil bruke kondom. jeg har ikke sex uten kondom jeg. da har jeg ikke sex i det heletatt. men jeg er mer redd for sykdommer enn uønsket graviditet. men denne tråden gjelder vel når det allerede er en unge påvei og far vil fraskrive seg farskap. ikke hvem som er løsest i strikken. jeg tror neppe at sprukket kondom er den største grunnen til uønsket graviditet. er nok mere mangelen på bruk av kondom tipper jeg. grunnet alle disse kjønnsykdommene som florerer 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #71 Del Skrevet 5. november 2023 Andro skrev (2 minutter siden): Aborttallene er kraftig redusert. Ikke i år Anonymkode: deb85...e60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #72 Del Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har tatt 4 aborter og har ingen problemer med det. Anonymkode: df642...ccd Heldig du. Ta å se på statistikken for komplikasjoner ved abort.. Så ser du at du har vært veldig heldig.. Anonymkode: e7256...0f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #73 Del Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke i år Anonymkode: deb85...e60 Abort tallene nå er på samme nivå som FØR covid. Men media sier tallene er gått opp, men da baserer de seg på tall fra når Norge var stengt ned og mengden tilfeldig sex var minimal.. Abort tallene I Norge er ikke høyere enn "normalt" men tilbake på samme nivå som tidligere. Se på tallene, de lyger ikke - iallefall ikke på langt nært like mye som media.. Anonymkode: e7256...0f1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #74 Del Skrevet 5. november 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Da burde det vært en lov til som sier at mor må ta hele det økonomiske ansvaret selv, hvis far ikke ønsker barn. Anonymkode: 48dd0...799 Nettopp. Når hun oppdager at hun er gravid, bør hun være forpliktet til å informere faren, som så - i likhet med kvinnen - får lov til å velge om han ønsker å ha barn eller ikke (innen rimelig tid, selvsagt). Han kan naturlig nok ikke bestemme om han skal være biologisk far eller ei, men har bør i det minste kunne velge om han skal ha juridiske forpliktelser (og rettigheter) overfor barnet. Så må moren velge om hun vil ha barn eller ikke. Anonymkode: 89824...e5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #75 Del Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Heldig du. Ta å se på statistikken for komplikasjoner ved abort.. Så ser du at du har vært veldig heldig.. Anonymkode: e7256...0f1 Gi meg lenken til statistikken da. Anonymkode: df642...ccd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #76 Del Skrevet 5. november 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Forskjell på å sette liv og helse på spill og å betale bidrag i 18 år. Faktisk. Anonymkode: d1b2c...2a9 Ja, abort kan sette liv og helse på spill. Men nå valgte hun nå en gang å sette seg i den situasjonen selv. Anonymkode: 89824...e5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #77 Del Skrevet 5. november 2023 AdonisFFM skrev (8 timer siden): Når en kvinne har FULL RETT til å bestemme om foster skal leve eller ikke bør i anstendighetens navn mannen kunne velge å være far også. Alt annet høres veldig hyklerisk ut. Hvis en gravid kvinne velger å ha barnet, MEN mannen ikke ønsker det, bør han kunne løses fra alt framtidig ansvar. Da må kvinnen samtykke til mannens ansvarsfraskrivelse før samleie finner sted. Signert, og med 3 vitner slik at hun ikke føler seg presset eller truet av mannen til å skrive under. Du skriver som om abort er et uproblematisk og smertefri handling, omtrent som å stikke i kiosken og kjøpe sjokolade. Og det tror jeg ikke det er. Anonymkode: 23083...bec 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 5. november 2023 #78 Del Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nettopp. Når hun oppdager at hun er gravid, bør hun være forpliktet til å informere faren, som så - i likhet med kvinnen - får lov til å velge om han ønsker å ha barn eller ikke (innen rimelig tid, selvsagt). Han kan naturlig nok ikke bestemme om han skal være biologisk far eller ei, men har bør i det minste kunne velge om han skal ha juridiske forpliktelser (og rettigheter) overfor barnet. Så må moren velge om hun vil ha barn eller ikke. Anonymkode: 89824...e5a ja du kan jo tro det blir mange villige damer igjen til dere da. når dere bare kan pule og stikke fra ungene uten å betale for dem. kjøp deg en silikon fitte du da. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #79 Del Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, abort kan sette liv og helse på spill. Men nå valgte hun nå en gang å sette seg i den situasjonen selv. Anonymkode: 89824...e5a De satt seg BEGGE i den situasjonen hvis de hadde sex.... 👀 det kreves 2... Anonymkode: e7256...0f1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #80 Del Skrevet 5. november 2023 9 minutter siden, Andro said: Aborttallene er kraftig redusert. Det er i så fall gode nyheter. De burde være ekstremt lave med tanke på alle muligheter vi har for å, vel, unngå ubeskyttet sex. Anonymkode: 89824...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå