Gå til innhold

Maskorama 2023

Tradegy

Anbefalte innlegg

NordicViking skrev (På 9.11.2023 den 18.29):

Har kikket litt på klærne til Rotta i håp om å finne noen hint. Både jakken og buksa til Rotta er et lappeteppe, og mange av lappene minner litt om skotsk rutemønster. Også på skoene finner man dette mønsteret. Kan det være en person med en eller annen kobling til Storbritannia generelt eller Skottland spesielt? Buksa ser nesten ut som en knickers. På jakken kan vi se noe som ligner en ufullstendig logo, og man kan lese ordet 'Tailors'. 

Legger ved en link (bilde) fra NRK.

...

qDzATQEQEy86R-j7uD9pCASSEFwAR7L1LXz1rSgm

Ekspander  

Han har iallefall fortennene til Kurt Nilsen 😂 

spøk til side; kan hatten være et hint til noe?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får litt vibes om at skilpadda er en eldre dame..

og den trollmannen har utrolig mye stjerner på seg, så ifølge maskoramas statistikk så har vedkommende antagelig en link til Stjernekamp 😜 eller norske talenter. Den ser også litt ut som en hund..ligner på labbetuss🤪 

Årets unge alibi er sikkert enten spirrevippen eller romvesenet.. evt er spøøkelset en barne tv greie. Men heller mest mot at spøkelset er en person som har et alter ego/karakter, eller at det er noe som kan skjules under det kappe-kostymet, litt som at i fjor var det rullestol i den hytta. Men tiden vil vise hva det lille spøkelset og den store kappen evt betyr.

Endret av rosemarin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte med engang når det stod Tailor, at det har noe med Taylor Swift, Espen Lind har skrevet låt med Taylor Swift. Vet dette er veeeldig søkt men hehe. 

Spøkelset fikk jeg med engang følelsen av at det er et menneske og lillespøkelset er en puppet. Kåre Conradi og Tøflus?

Magikeren: Brumlebass og klønete: Thomas Numme? Har skjønt av å høre podcasten hans at han er usedvanlig klønete, også er han jo litt mer brumlete, enn i allefall Harald Rønneberg så ? 

Skilpadda sier at hun er fra fargeland, Stavanger har en kjent fargegate. Tror vi skal til stavanger her. Hanne Sørvaag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (På 9.11.2023 den 19.41):

Han har iallefall fortennene til Kurt Nilsen 😂 

spøk til side; kan hatten være et hint til noe?

Ekspander  

Hmmm.. kan det være han ene karen i Moods of Norway, på endel bilder har han lignende hatt, og også i flere tilfeller skjorter eller frakker med rutemønster, er dog et skudd i blinde for min del 🙂

EDIT:

https://www.minmote.no/nyheter/a/9OoMj9/moods-of-norway-konkurs-oeyeblikkene-vi-aldri-glemmer

På det første bildet er det vel mye rutemønster, men spesielt på det lille bildet nummer 2 er vel både hatt og ruter ganske likt, men som sagt et skudd i blinde nærmest. Gleder meg til vi får høre sangstemmene for første gang.

Endret av KTK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KTK skrev (På 10.11.2023 den 16.11):

Hmmm.. kan det være han ene karen i Moods of Norway, på endel bilder har han lignende hatt, og også i flere tilfeller skjorter eller frakker med rutemønster, er dog et skudd i blinde for min del 🙂

EDIT:

https://www.minmote.no/nyheter/a/9OoMj9/moods-of-norway-konkurs-oeyeblikkene-vi-aldri-glemmer

På det første bildet er det vel mye rutemønster, men spesielt på det lille bildet nummer 2 er vel både hatt og ruter ganske likt, men som sagt et skudd i blinde nærmest. Gleder meg til vi får høre sangstemmene for første gang.

Ekspander  

Ikke sant, Moods of norway kan jo selvsagt være et spor i en eller annen retning

Endret av rosemarin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blueberrymuffin skrev (På 5.11.2023 den 1.14):

Kua - Evelina Moholt - TV-personlighet

Ekspander  

En annen mulighet kan være Lisa Børud. Hun var med på soundtracket til filmen 'KuToppen' fra 2018. Hun har tidligere utgitt et album (og en sang) som heter 'Hjertevenn'. Når vi kikker litt nærmere på Kua, så ser vi et stort hjerte på Kuas bryst.

...

zxjQrMEaOcUjvGyiQQKQ9gMiNuEXkG1v3XHNmbMs

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

diam0nd skrev (På 10.11.2023 den 8.07):

Jeg tenkte med engang når det stod Tailor, at det har noe med Taylor Swift, Espen Lind har skrevet låt med Taylor Swift. Vet dette er veeeldig søkt men hehe. 

Ekspander  

Ikke Tailor, men Tailors (med S på slutten). Det kan være en referanse til en skredder. Savile Row er kjent som 'skreddergata' i London, og her finner man mange 'skredderhus' som tilbyr klær for menn og kvinner. Rotta kan være en person som har sans for klær, og som gjerne tar seg en tur til London for å shoppe.  

...

0Rotta02.jpg

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de har klart å gå ut av standardoppskriften i år! Den de har kjørt hvert år til nå med 1 idrettsutøver, 1 politiker, 1 ung youtuber for de under 18, 1 gammel traver for de over 50 (som ryker i første/andre program),1 eldre, veletablert sanger, 1 yngre, talentfull artist som vinner hele greia. Det føles ikke som "alt kan skje i maskorama", som de jo elsker å si, når løpet har vært såpass likt hvert år :D

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (På 5.11.2023 den 1.14):

Skilpadda

Her gir nrk oss lite: Liker seg nok aller best i skallet, men leverer alltid når scenelyset skrur seg på.

Kostymet lyser Christine Koht, men er det for opplagt?

Kan skallet være et ordspill med at hun har hatt kreft. Selv når hun hadde kreft og var dødssyk så var hun er fargeklatt som strålte, passer det med hintet at Skilpadden alltid lever når scenelyset skrur seg på?

Føler det er for opplagt, men skal ikke avskrive det helt.

Ekspander  

Tja, det kan jo virke for opplagt, men vil ikke avvise tanken helt. Det er mye med Skilpadda som minner om Christine Koht.

...

77551329.jpg?imageId=77551329&x=0&y=0&cr

....

ofcks071R39XIRy3CWrYGAEgGtRKZzf6r1yQhhBQ

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (På 10.11.2023 den 22.49):

Tja, det kan jo virke for opplagt, men vil ikke avvise tanken helt. Det er mye med Skilpadda som minner om Christine Koht.

...

77551329.jpg?imageId=77551329&x=0&y=0&cr

....

ofcks071R39XIRy3CWrYGAEgGtRKZzf6r1yQhhBQ

Ekspander  

Synes skildpadda ser mindre ut ( altså slankere ) , men kan hende at Koth har gått kraftig ned i vekt, ikke utenkelig hvis hun har hatt kreft osv. 

Endret av FruR
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (På 5.11.2023 den 23.26):

Interessant tanke. Både Einar Nilsson og Kjersti Bergesen kan være aktuelle kandidater. 

Ekspander  

Interessant tanke.

Hvis en av de skulle vært med, hvilke kostyme ville de passet inn i?

Jeg har jo noen tanker om de fleste kostymene, men spøkelset er mystisk for meg. Hva om Spøkelset har begge to, eller om «lille venn» er malekosten til Einar. 

Nå drar jeg det litt langt, men tanken slo meg, at er det en av kostymene jeg vet null om, så hvorfor kan ikke en fra Tid for hjem gjemme seg inni der?

Kul tanke iværtfall.

NordicViking skrev (På 8.11.2023 den 16.34):

Jeg ser i et annet forum at noen har foreslått at Gry Jannicke Jarlum kanskje kan være Romvesenet, ettersom hun hevder å ha blitt bortført av romvesener. 👽 😄

Ekspander  

Morsomt. Mulig hu ikke er relevant nok lengre, men hadde jo vært kult.

NordicViking skrev (På 9.11.2023 den 18.29):

Har kikket litt på klærne til Rotta i håp om å finne noen hint. Både jakken og buksa til Rotta er et lappeteppe, og mange av lappene minner litt om skotsk rutemønster. Også på skoene finner man dette mønsteret. Kan det være en person med en eller annen kobling til Storbritannia generelt eller Skottland spesielt? Buksa ser nesten ut som en knickers. På jakken kan vi se noe som ligner en ufullstendig logo, og man kan lese ordet 'Tailors'. 

Legger ved en link (bilde) fra NRK.

...

qDzATQEQEy86R-j7uD9pCASSEFwAR7L1LXz1rSgm

Ekspander  

Taylors, begynte å tenke det samme, kan dette være en kjent skredder, eller Norsk motedesigner?

Første merke jeg kommer på, som er verdenskjent, og som er kjent for å bruke skotsk rutete mønster er Moods of Norway dressene, et merke som jeg ser noen andre her har nevnt.

NordicViking skrev (På 10.11.2023 den 22.40):

Ikke Tailor, men Tailors (med S på slutten). Det kan være en referanse til en skredder. Savile Row er kjent som 'skreddergata' i London, og her finner man mange 'skredderhus' som tilbyr klær for menn og kvinner. Rotta kan være en person som har sans for klær, og som gjerne tar seg en tur til London for å shoppe.  

...

0Rotta02.jpg

Ekspander  

Jeg tenker at du er veldig inne på noe her.

Om rotta er en skredder eller norsk motedesigner, og skotsk rutene, så vil jeg til stryn.

Støtter forslaget over med at rotta kanskje kan være Simen Staalnacke, grunnlegger av Moods of Norway

NordicViking skrev (På 10.11.2023 den 22.23):

En annen mulighet kan være Lisa Børud. Hun var med på soundtracket til filmen 'KuToppen' fra 2018. Hun har tidligere utgitt et album (og en sang) som heter 'Hjertevenn'. Når vi kikker litt nærmere på Kua, så ser vi et stort hjerte på Kuas bryst.

...

zxjQrMEaOcUjvGyiQQKQ9gMiNuEXkG1v3XHNmbMs

Ekspander  

Lise Børud har vært diskutert vært eneste år, så hadde ikke vært usannsynlig om hun ble spurt. Men en del av meg håper at det ikke er henne, men at de har spurt folk som er mindre opplagt, slik at det blir litt vanskelig, slik at vi blir litt lurt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

os Maxilla skrev (På 10.11.2023 den 22.44):

Håper de har klart å gå ut av standardoppskriften i år! Den de har kjørt hvert år til nå med 1 idrettsutøver, 1 politiker, 1 ung youtuber for de under 18, 1 gammel traver for de over 50 (som ryker i første/andre program),1 eldre, veletablert sanger, 1 yngre, talentfull artist som vinner hele greia. Det føles ikke som "alt kan skje i maskorama", som de jo elsker å si, når løpet har vært såpass likt hvert år :D

Ekspander  

Det er jo gøyest om de har ulike typer kjendiser da. Jeg syns hvertfall ikke det er så gøy hvis det bare er artister.

og hva kommer det av at Lisa Børud og de fra tid for hjem Skal foreslås hvert år?😜

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har lagd liste over årets julekonserter 😃. Mascorama starter senere i år enn i fjor, så mindre sannsynlig at noen som skal ha julekonserter deltar. Bilal rakk det bare akkurat i fjor 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gipetto skrev (På 25.10.2023 den 7.55):

Skilpadda MÅ jo være Kristine Koht... 

Ekspander  

https://www.nrk.no/kultur/_-skilpadda-betyr-noe-helt-spesielt-1.16630510

Baron Bulldog som lager kostymene sier Jeg blir rørt bare jeg snakker om den gutten. Derfor har jeg et ekstra sterkt forhold til Skilpadda. 

Skilpadda omtales altså som  gutten  kan ikke være Koth, men åpenbart en person som kjenner Nordstom fra før. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  rosemarin skrev (På 11.11.2023 den 7.31):

Det er jo gøyest om de har ulike typer kjendiser da. Jeg syns hvertfall ikke det er så gøy hvis det bare er artister.

og hva kommer det av at Lisa Børud og de fra tid for hjem Skal foreslås hvert år?😜

Ekspander  

Ja det hjelper også å utelukke hvem det ikke er . Når de allerede har vært en influensaer eller forfatter bak maske da vet du at da er influensaer og forfatter kvota brukt opp og vi sitter i gjen med at en av de som er igjen må være idrettsstjerne for det har ikke vært noen sportskjedisert avslørt enda. Det gjør gjetningen litt lettere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruR skrev (På 11.11.2023 den 11.16):

https://www.nrk.no/kultur/_-skilpadda-betyr-noe-helt-spesielt-1.16630510

Baron Bulldog som lager kostymene sier Jeg blir rørt bare jeg snakker om den gutten. Derfor har jeg et ekstra sterkt forhold til Skilpadda. 

Skilpadda omtales altså som  gutten  kan ikke være Koth, men åpenbart en person som kjenner Nordstom fra før. 

Ekspander  

Han sier jo ikke det. Han snakker om en gutt som tegnet en skilpadde han ble inspirert av

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...