Gå til innhold

Maskorama 2023


Tradegy

Anbefalte innlegg

NordicViking skrev (3 timer siden):

"Det mystiske og tilbakeholdne Spøkelset vil ut av komfortsonen. Noen ganger har den med seg en liten venn, la oss kalle den Lille-spøk. Spøkelset liker alt man kan gjøre sammen, selv om man er introvert."

...

Spøkelset har med seg en liten venn? Kan det antyde at det er to personer som skifter på å være Spøkelset? Eller kan det være en person som er buktaler, og som vanligvis har med seg ei dukke? Forrige sesong fikk vi Fantorangen. Kan det være Titten Tei i år, mon tro?  🤣

 

Buktaleren Erik Mogeno kunne vært en mulig kandidat, men han har show i både november og desember. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rotta blir nevnt i samme ordelag som småkonge. Da går hodet rett til Lisa Tønne.. så da er det ikke hun :knegg:

Spøkelset som har med seg en venn.. Tande-P og Martin? :ler: 

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradegy skrev (Akkurat nå):

Rotta blir nevnt i samme ordelag som småkonge. Da går hodet rett til Lisa Tønne.. så da er det ikke hun :knegg:

Spøkelset som har med seg en venn.. Tande-P og Martin? :ler: 

 

Haha tenkte også på lille Martin 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, NordicViking said:

 

Buktaleren Erik Mogeno kunne vært en muli

22 minutter siden, NordicViking said:

 

Buktaleren Erik Mogeno kunne vært en mulig kandidat, men han har show i både november og desember. 

g kandidat, men han har show i både november og desember. 

Evt høvdingen med samme jobb. Yann Robert Henriksen & Konrad :fnise: Syltynn referanse, da men :knegg:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (På 16.10.2023 den 7.47):

I år skal jeg kjøpe biletter til finalen. Ser de har gått bort fra Tshawe, tenker at han kunne blitt litt mye.

Kommer til å savne de legendariske gjettene til Jan Thomas. Men fint Marion fortsatt er med, hun levde jo for Maskorama.

Robert Stoltenberg blir nok morsomt. 
 

Kommer også til å savne Jan Thomas, for en herlig type. Jeg sier Caråååla 😂 

Tshawe bør aldri være med som dommer på noe som helst, han er ALT for mye i alt han foretar seg og det blir bare drygt og irriterende.

Marion levde for Maskorama som du skriver og likte henne godt, nå lever hun for noe annet også, men håper hun engasjerer seg noenlunde. 

Tror Robert Stoltenberg kommer til å gjøre en god figur, alltid hatt sansen for han. 

Gleder meg og det gjør ungene også 🤩

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (19 timer siden):

Video med de fire kostymene ligger på VGTV:

https://tv.vg.no/video/277177/maskorama-viser-nye-masker

Kua

Det første jeg tenkte når jeg så Kua var Farmen, kan det være en som har vært med på farmen, eller som kanskje har vunnet farmen?

Kua har to fletter, så kan enten være en kvinnelig skikkelse, eller en mannlig med langt hår, om vi skal stole på kostymene da. En mann med langt hår som har vunnet Farmen kjendis er Lasse Matberg.

Men la oss si flettene betyr en kvinnelig skikkelse, hva med Tiril Sjåstad som har vært programleder for kjendisutgaven av Farmen.

 

 

Hva med Evelina Moholt? Hun kan både synge og danse. Hun jobbet i sommer i Kristiansand Dyrepark som Klara på Kutoppen.  (TV2)

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spent på om sesongen holder mål i år. Håper egentlig det er andre navn enn de som har blitt nevnt i tråden allerede. Synes jeg ser disse personene overalt for tiden, og hadde vært kjekt med noen med litt kvalitet bak seg. Så reklame for programmet, og ble dessverre ikke helt overbevist.

Edit: Hvorfor ligger denne under Reality? 

Endret av Sweetheaven
Edit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Tradegy said:

 

Kattepusen trives på store scener med høye toner. Da tenkte jeg umiddelbart Lise Davidsen, fra Stokke. Eller hun som pleier å være ekspert  under opera i Stjernekamp. Eli Kristin. Men i og med at dèt er det første som dukker opp, er det sikkert bare å glemme :knegg:

Har så lyst på en skikkelig vri ala Fantorangen, som virkelig setter en ut 🥰🥰

Åh, det føles så altfor lenge til premiere! ❤️ 

Ingen sjans i havet for at Lise Davidsen er med, hun er i jo starten av en gigantkarriere og har nok operajobber i hele Europa til å fylle kalenderen i mange år. 

Men Eli Kristin Hansveen kunne nok stilt opp på noe sånnt, hun tar seg selv akkurat lite høytidelig nok. Eller Solveig Kringlebotn som er på tampen av operakarieren?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Banjo said:

Ingen sjans i havet for at Lise Davidsen er med, hun er i jo starten av en gigantkarriere og har nok operajobber i hele Europa til å fylle kalenderen i mange år. 

Men Eli Kristin Hansveen kunne nok stilt opp på noe sånnt, hun tar seg selv akkurat lite høytidelig nok. Eller Solveig Kringlebotn som er på tampen av operakarieren?

 

Føler hun Lise har vært i gamet i en årrekke, så vil ikke klassifisere henne i starten, akkurat. Men hun er giga internasjonalt, så støtter teorien ellers. 

Uansett går man kanskje rett i baret med en såpass bokstavelig tolkning òg. Scene og høye toner har neppe med artisteri direkte å gjøre. 

Men klarer liksom ikke hèlt å la det ligge :knegg: 

Tenker på kapellmester/dirigent/pianist sjanger også.

Leif Ove Andsnes. Lang kar med elegant håndlag som kattepusen :fnise: 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (10 timer siden):

Hvilke kjønn tror dere de ulike er?

jeg tipper

Kua-dame

skilpadda-dame

kattepusen-mann

rotta-mann

magikeren- mann

romvesen-mann

spirrevip-dame

spøkelse-dame

Interessant spørsmål, nå har vi ikke mye å gå på enda, men jeg forestilller meg at vi snart får en person som vi kanskje innbiller oss er en kvinne, men som viser seg å være en homofil mann, eller kanskje ikke homofil engang, men en person som har noen feminine takter, men dette blir vel fort avslørt når de første begynner å synge? Dog, har man de rette låtene er det ikke nødvendigvis så lett å høre forskjell. Jeg gleder meg som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par tanker: 

Spirrevippen: Ramón? Ref Tivoli? Konserten hans i oktober 24 heter Torres tivoli. Mulig for åpenbart. 

Katten: Høye toner og store scener, kan det være Alessandra Mele? Høy tone i Esc, og samme med stor scene. Men igjen, så er det fort ikke bokstavelig.. 

Spøkelse: noen fra YouTube feks? Eller ihvertfall bruker internett som jobb mtp  Spindelvev/Web? 

Skilpadden: Kjersti Bergesen? Hun har vært i Tid for hjem (farger), og er/var artist. 

Blir spennende og gøy dette her 😄🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KTK skrev (8 timer siden):

Interessant spørsmål, nå har vi ikke mye å gå på enda, men jeg forestilller meg at vi snart får en person som vi kanskje innbiller oss er en kvinne, men som viser seg å være en homofil mann, eller kanskje ikke homofil engang, men en person som har noen feminine takter, men dette blir vel fort avslørt når de første begynner å synge? Dog, har man de rette låtene er det ikke nødvendigvis så lett å høre forskjell. Jeg gleder meg som vanlig.

Husker jo dandy i fjor som man før start tenkte var mann 😊

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, gleder meg! Dette blir gøy😄 Jeg også kommer til å savne Jan Thomas og synes det hadde vært litt morsomt om han var bak en av maskene. 

Skikkelig fine kostymer hvertfall!

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

rosemarin skrev (20 timer siden):

håper ikke de  er så enkle, eller at romvesen er astrofysiker. Kostymene gir jo hint men sjelden så overtydelig

Jeg tror du kan ta det helt med ro, for selv om jeg umiddelbart tenkte på astrofysikeren har jeg aldri gjettet riktig, og kan ikke forestille meg at det vil være rett utelukkende basert på kostymet 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor_Meg skrev (14 minutter siden):

Jeg tror du kan ta det helt med ro, for selv om jeg umiddelbart tenkte på astrofysikeren har jeg aldri gjettet riktig, og kan ikke forestille meg at det vil være rett utelukkende basert på kostymet 😂

Har ikke vært så god på gjettinga jeg heller 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe vi kanskje venter på som blir tatt fra andre Maskorama/Masked Singer, må vel være at det er flere enn 1 person i kostymet, kan spøkelset være en slik en? Ellers synes jeg Romvesenet ser veldig tynn og mager ut, kanskje også kort i høyden, men mulig bildene spiller meg et puss. 

Ellers kommer det vel mange like forslag som tidligere, f.eks vil vel Ylvis Brødrene bli nevnt som mulige kandidater i hytt og pine 🙂

Endret av KTK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

rosemarin skrev (8 timer siden):

Husker jo dandy i fjor som man før start tenkte var mann 😊

Jepp. jeg tror vi får en slik en snart, den ene eller andre veien 🙂

Jeg synes dette er et veldig morsomt program, og jeg er absolutt for noen "twists and turns" både her og der, men jeg vil helst ikke ha noen ny Fantorangen. Jeg vil gjette på ekte mennesker, ikke Titten Tei og Theodor....

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KTK skrev (6 minutter siden):

Jepp. jeg tror vi får en slik en snart, den ene eller andre veien 🙂

Jeg synes dette er et veldig morsomt program, og jeg er absolutt for noen "twists and turns" både her og der, men jeg vil helst ikke ha noen ny Fantorangen. Jeg vil gjette på ekte mennesker, ikke Titten Tei og Theodor....

Enig. Jeg likte ikke Fantorangen-vrien. Den sang jo ikke en gang med Fantorangen-stemmen og da ble det helt feil.

og synes også det bør være ekte personer, hvis ikke det jo helt umulig å vite hva man skal gjette på. Føler premisset ble feil mtp Fantorangen. 
 

(lurer litt på om det kan ha vært en nødløsning av no slag? Sånn egentlig)

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (5 minutter siden):

Enig. Jeg likte ikke Fantorangen-vrien. Den sang jo ikke en gang med Fantorangen-stemmen og da ble det helt feil.

og synes også det bør være ekte personer, hvis ikke det jo helt umulig å vite hva man skal gjette på. Føler premisset ble feil mtp Fantorangen. 
 

(lurer litt på om det kan ha vært en nødløsning av no slag? Sånn egentlig)

Det kan det forsåvidt være, man vet jo aldri hva som kan skje i livet til folk, man kan bli syk eller andre ting, som gjør at man ikke kan delta, men akkurat i dette tilfellet tror jeg det var en planlagt vri mtp at Kermit the Frog var med i Masked Singer et annet sted, vi tar jo gjerne enkelte ideer fra andre steder. Men med tanke på at Fantorangen var med sist, tror jeg de ikke drar den enda en gang 🙂 Men i Maskorama vet man jo aldri.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KTK skrev (26 minutter siden):

Det kan det forsåvidt være, man vet jo aldri hva som kan skje i livet til folk, man kan bli syk eller andre ting, som gjør at man ikke kan delta, men akkurat i dette tilfellet tror jeg det var en planlagt vri mtp at Kermit the Frog var med i Masked Singer et annet sted, vi tar jo gjerne enkelte ideer fra andre steder. Men med tanke på at Fantorangen var med sist, tror jeg de ikke drar den enda en gang 🙂 Men i Maskorama vet man jo aldri.

Sant, da var det nok planlagt. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...