Gå til innhold

Maskorama 2023


Tradegy

Anbefalte innlegg

NordicViking skrev (På 25.10.2023 den 21.34):

 

Hva med Evelina Moholt? Hun kan både synge og danse. Hun jobbet i sommer i Kristiansand Dyrepark som Klara på Kutoppen.  (TV2)

Denne likte jeg, denne likte jeg virkelig 😊

Kua

Nrk skriver om kua: Kua bobler over av livsglede og har alltid prosjekter på gang! Nå har den kommet til helt til storbyen for å spre fornøyelse og ha det gøy i Maskorama.

Evelina Moholt bor i Maura som er forbi Jessheim et godt stykke utenfor storbyen Oslo.

NordicViking skrev (8 timer siden):

Om ei uke braker det løs. :danse2:

I siste episode av fjorårets NRK-podkast kom det et hint som visstnok skulle være for den nye sesongen. Det var en skrutrekker (stjerne). Hva eller hvem dette peker mot aner jeg ikke. 

 

rosemarin skrev (8 timer siden):

Håper ikke det er nok et kjedelig hint mot noen fra Stjernekamp 🤪

Som dere heller jeg også mot stjernekamp. Kan fort være hvem som helst, mange som har vært med i stjernekamp, men skal jeg gjøre ett gjett så sier jeg Tomine Harket. Hun kom på 5. plass i 2016.

Kattepusen

Jeg begynner å lure på om Kattepusen kan være Tomine Harket.

Fra nrk: Selv om Kattepusen er allergisk mot pels, er den spesialist i å eie scenen. Denne verdensvante katta snuser opp spotlyset, og plasserer seg midt i det.

Ved første øyekast hang jeg meg opp i genseren som Kattepusen bruker. Jeg fikk assosiasjoner til HEST Fam genseren, som er brukt av en rekke norske kjendiser, deriblant Tomine Harket.

Tomine Harket har engasjert seg mye for dyrenes rettigheter og er motstander av pels, passer til hintet «allergisk».

Tomine Harket er artist og derfor scenevant, hintet om å eie scenen. 

Tomine Harket er i tillegg verdenskjent og hadde en mega hit med sangen Darkside, som stemmer med at katten er verdensvant.

Har også gjort meg noen tanker om noen av de andre kostymene:

Trollmannen

Nrk skriver følgende: Magikeren er en brumlebass, og kanskje litt klønete. Hen har veldig lyst til å showe litt, men vet kanskje ikke helt hva det innebærer å lage show.

Først hang jeg meg opp i ordene brumlebass og klønete.

Ordboka sin definisjon av brumlebass er Person som buldrer, skjenner.

Denne beskrivelsen synes jeg passer veldig med Atle Antonsen og Kongen Befaler. Antonsen bruker også ofte ordet «klønete» i dette programmet.

Atle Antonsen fikk mye motvind for litt siden, da han ble beskyldt for å være rasitisk, selv mener han at det kun var er forsøk på å være morsom. Noe som passer godt med det siste hintet om å «ikke alltid helt vite hva det innebære å lage show», siden denne kommentaren/vitsen var jo rent skivebom.

Romvesenet

Her har jeg ingen anelse for å være ærlig.

NRK skriver følgende: Romvesenet er veldig utforskende og nysgjerrig på jordboerne. Elsker å lære seg nye ting, men er på grensen til godtroende

Det første som dukker opp i hodet mitt når jeg tenker på utforskende og nysgjerrig er at dette må være noen med akademisk bakgrunn. Noen navn som dukker opp er Andreas Wahl, Selda Ekiz og Håvard Tjora. 

Hintet med godtroende kan passe Wahl, ikke fordi han selv er godtroende, men fordi at han har vært programleder for Folkeopplysningen, hvor han intervjuer og stiller kritisk blikk mot mange mennesker som er «godtroende».

Godtroende kan også passe godt med Håvard Tjora som ble kjent gjennom serien Blanke Ark. I serien Blanke Ark er han veldig opptatt av å løfte elevene frem, og finne det beste i hver enkelt elev.

Skilpadda

Her gir nrk oss lite: Liker seg nok aller best i skallet, men leverer alltid når scenelyset skrur seg på.

Kostymet lyser Christine Koht, men er det for opplagt?

Kan skallet være et ordspill med at hun har hatt kreft. Selv når hun hadde kreft og var dødssyk så var hun er fargeklatt som strålte, passer det med hintet at Skilpadden alltid lever når scenelyset skrur seg på?

Føler det er for opplagt, men skal ikke avskrive det helt.

Spirrevippen

Jeg er fortsatt stuck på at Spirrevippen ligner på Furby som kom i 1998.

Nrk skriver: Spirrevippen er full av energi! Hen er søt, flaksete og generelt gira. Spirrevippen er her for å oppfylle en barndomsdrøm, men har nok litt overtenning!

Her har jeg tidligere vært inne på Caroline Nitter og Tonje Gilje pga. 1998 hintet.

Ser også at noe har nevnt Ramon som også er født i 1998, ikke dumt.

Hintet om å oppfylle en barndomsdrøm blir jeg litt forvirret av. Det fikk meg først til å stryke både Ramon og Erika Norwich fra lista, siden de er jo allerede blitt sangere. Men så tenker jeg, om Tomine Harket er den eneste sangeren på lista mi, så må det være med minst en til. Så hva om barndomsdrøm betyr at vedkommende drømte om å bli sanger, og nå er blitt det?

 

For å oppsummere rollene sålangt, så tror jeg følgende (hvis jeg må velge en):

Kua - Evelina Moholt - TV-personlighet

Kattepusen Tomine Harket - Artist

Trollmannen - Atle Antonsen - Komiker

Romvesen - Andreas Wahl - Programleder

Skilpadda - Christine Koht - TV-personlighet

Spirrevippen - Ramon - Artist


Noe som må bety at Spøkelset eller Rotta bør være en idrettsutdøver. Dessverre er jeg ikke veldig sterk på idrettutdøvere, men her er iværtfal hintene fra NRK.

Spøkelset

Hint: Spøkelset er mystisk og tilbakeholdent, og ønsker å komme mer ut av komfortsonen. Har noen ganger med seg en liten venn, la oss kalle den Lille-spøk. Lille-spøk er støttende, selv om den ikke alltid skjønner seg på det store spøkelset.
 

Rotta

Hint: Rotta er en notorisk kleptoman og humørfylt småkonge som ikke har noen problemer med å finne sin plass her i verden

Har dessverre ingen sterk formening om hvem disse er enda, men lov å håpe at det plutselig faller på plass.

Blir nok en spennende sesong 😊

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan skrutrekkeren være hint om en "handyman"/snekker av noe slag? En av de faste i Tid for hjem eller lignende programmer kanskje?

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auri skrev (9 timer siden):

Kan skrutrekkeren være hint om en "handyman"/snekker av noe slag? En av de faste i Tid for hjem eller lignende programmer kanskje?

Interessant tanke. Både Einar Nilsson og Kjersti Bergesen kan være aktuelle kandidater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje Rotta er Lothepus eller NorwayRob. Småkonge og notorisk kleptoman🤔

Endret av Rebekkaz
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blueberrymuffin skrev (På 5.11.2023 den 2.14):

Romvesenet

Her har jeg ingen anelse for å være ærlig.

NRK skriver følgende: Romvesenet er veldig utforskende og nysgjerrig på jordboerne. Elsker å lære seg nye ting, men er på grensen til godtroende

Det første som dukker opp i hodet mitt når jeg tenker på utforskende og nysgjerrig er at dette må være noen med akademisk bakgrunn. Noen navn som dukker opp er Andreas Wahl, Selda Ekiz og Håvard Tjora. 

Hintet med godtroende kan passe Wahl, ikke fordi han selv er godtroende, men fordi at han har vært programleder for Folkeopplysningen, hvor han intervjuer og stiller kritisk blikk mot mange mennesker som er «godtroende».

Godtroende kan også passe godt med Håvard Tjora som ble kjent gjennom serien Blanke Ark. I serien Blanke Ark er han veldig opptatt av å løfte elevene frem, og finne det beste i hver enkelt elev.

 

 

Jeg ser i et annet forum at noen har foreslått at Gry Jannicke Jarlum kanskje kan være Romvesenet, ettersom hun hevder å ha blitt bortført av romvesener. 👽 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (23 minutter siden):

 

Jeg ser i et annet forum at noen har foreslått at Gry Jannicke Jarlum kanskje kan være Romvesenet, ettersom hun hevder å ha blitt bortført av romvesener. 👽 😄

Når har det noensinne vært så «åpenbare» hint og sammenhenger mellom kostyme og person?🤪

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostymedesigneren i egen person, Kjell Nordstrøm, hevder at det er godt mulig å snuse seg frem til avgjørende spor allerede før kjendisene har åpnet munnen.

­- Det er absolutt mulig å finne hint bare ved å se på årets kostymer. Noen figurer og kostymer er hint i seg selv, og noen kostymer har små hint og ledetråder som er mer eller mindre skjulte.

...

Da er det bare å finne frem den indre detektiven og lete etter disse hintene.  🕵️‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pingvino skrev (8 timer siden):

Magikeren kan godt være John Christian Elden.

Elden i Maskorama. Det skjer ikke 😬

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (10 minutter siden):

Når har det noensinne vært så «åpenbare» hint og sammenhenger mellom kostyme og person?🤪

I fjor f.eks. Maud sitt kostyme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, diam0nd said:

VG dropper maskorama-profeten i år. 
Uten podcast eller profet, så blir det jo nesten ikke noe gøy.

Så kjedelig. Halve moroa med Maskorama er jo all spekulasjonen og gjettingen mellom sendingene og å se hva andre gjetter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

diam0nd skrev (3 timer siden):

VG dropper maskorama-profeten i år. 
Uten podcast eller profet, så blir det jo nesten ikke noe gøy.

Håper ikke alt dette betyr at de ikke satser like mye på maskorama og at det derfor er dårligere..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kikket litt på klærne til Rotta i håp om å finne noen hint. Både jakken og buksa til Rotta er et lappeteppe, og mange av lappene minner litt om skotsk rutemønster. Også på skoene finner man dette mønsteret. Kan det være en person med en eller annen kobling til Storbritannia generelt eller Skottland spesielt? Buksa ser nesten ut som en knickers. På jakken kan vi se noe som ligner en ufullstendig logo, og man kan lese ordet 'Tailors'. 

Legger ved en link (bilde) fra NRK.

...

qDzATQEQEy86R-j7uD9pCASSEFwAR7L1LXz1rSgm

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (6 minutter siden):

Kan det være en person med en eller annen kobling til Storbritannia generelt eller Skottland spesielt?

 

Jeg vet at 'Farmen-Rob' heter Robert Michael Scott. Kan det være ham, mon tro?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (1 time siden):

Har kikket litt på klærne til Rotta i håp om å finne noen hint. Både jakken og buksa til Rotta er et lappeteppe, og mange av lappene minner litt om skotsk rutemønster. Også på skoene finner man dette mønsteret. Kan det være en person med en eller annen kobling til Storbritannia generelt eller Skottland spesielt? Buksa ser nesten ut som en knickers. På jakken kan vi se noe som ligner en ufullstendig logo, og man kan lese ordet 'Tailors'. 

Legger ved en link (bilde) fra NRK.

...

qDzATQEQEy86R-j7uD9pCASSEFwAR7L1LXz1rSgm

Tenkte også på Skottland, skotskrutet.

men fikk også en assosiasjon til punk, er ikke det ofte rutete bukser i den forbindelse, og skoene og fremtoningen er jo litt punk. Aner ikke hvem det kunne  vært i såfall. 

men også en del blomster og mye rødt her..

blir jo spennende å se hvordan kostymene endrer seg underveis og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...