Gå til innhold

Maskorama 2023


Tradegy

Anbefalte innlegg

FruR skrev (6 timer siden):

Er jeg den eneste som fremdeles er litt skuffa etter å ha funnet ut at det var forhåndsinnspilt/playback når Linnea mista lyden i går ? 

Det var ikke det. Hun har sagt selv at hun ikke hørte lyden selv og måtte fortsette å synge, og håpe på det beste.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NordicViking skrev (På 4.11.2023 den 17.12):

Om ei uke braker det løs. :danse2:

I siste episode av fjorårets NRK-podkast kom det et hint som visstnok skulle være for den nye sesongen. Det var en skrutrekker (stjerne). Hva eller hvem dette peker mot aner jeg ikke. 

 

Jeg lurer på om dette hintet fra i fjor kan peke mot Katrine Moholt. Hun var som kjent programleder for reality-serien "Nr. 19" på TV2. Konseptet gikk ut på at fire par skulle flytte inn i hver sin nedslitte leilighet. Parene fikk deretter 350 000 kroner og ti uker til rådighet til å pusse dem opp. 

Jeg vet ikke om skrutrekkeren passer på noen av de andre deltakerne. I så fall var det bestem allerede før siste episode i fjor at Katrine Moholt skulle være med i årets sesong. Og siden vi vet at det blir en sesong 5 neste år, så må vi nesten anta at noen av deltakerne da allerede er klare. 🤓

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (12 minutter siden):

 

Jeg lurer på om dette hintet fra i fjor kan peke mot Katrine Moholt. Hun var som kjent programleder for reality-serien "Nr. 19" på TV2. Konseptet gikk ut på at fire par skulle flytte inn i hver sin nedslitte leilighet. Parene fikk deretter 350 000 kroner og ti uker til rådighet til å pusse dem opp. 

Jeg vet ikke om skrutrekkeren passer på noen av de andre deltakerne. I så fall var det bestem allerede før siste episode i fjor at Katrine Moholt skulle være med i årets sesong. Og siden vi vet at det blir en sesong 5 neste år, så må vi nesten anta at noen av deltakerne da allerede er klare. 🤓

De har nok allerede spurt deltagere for neste sesong, også har de sikkert noen ekstra i bakhånd tilfelle noen takker nei.

Noen som har noen ønsker for neste sesong? 😊

Selv har jeg et par deltagere som hadde vært gøy å se i Maskorama.

- Anne Marie Ottesen, mange gjetta hu på roboten, hadde vært gøy om du tok hu med, og brukte noen helt andre hint. Tror det kunne skapt forvirring.

- Aurora Gude, hun har vært med på ganske mye, så tror hintvideoer kunne bidratt til mye forvirring.

- David Pedersen, tenkte først Gaute Ormåsen, men stemmen hans er for gjenkjennbar. Pedersen hadde vært gøy, han har jobbet mye med Markus og Martinuis og er ansatt i Universal Norge. Pluss, hadde vært råartig å høre han synge igjen.

- Erika Norwich, ganske nyetablert aftist, aktiv på tiktok, tror det kunne vært gøy.

- Martha Louise, jada, må bare ha det med, fordi Jan Thomas har rett, det hadde vært helt legendarisk.

Andre morsomme deltagere kunne vært TIX, Thomas Numme eller Lilli Bendriss.

Noen andre som har noen spenstige ønsker for neste sesong? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (2 timer siden):

De har nok allerede spurt deltagere for neste sesong, også har de sikkert noen ekstra i bakhånd tilfelle noen takker nei.

Noen som har noen ønsker for neste sesong? 😊

Selv har jeg et par deltagere som hadde vært gøy å se i Maskorama.

- Anne Marie Ottesen, mange gjetta hu på roboten, hadde vært gøy om du tok hu med, og brukte noen helt andre hint. Tror det kunne skapt forvirring.

- Aurora Gude, hun har vært med på ganske mye, så tror hintvideoer kunne bidratt til mye forvirring.

- David Pedersen, tenkte først Gaute Ormåsen, men stemmen hans er for gjenkjennbar. Pedersen hadde vært gøy, han har jobbet mye med Markus og Martinuis og er ansatt i Universal Norge. Pluss, hadde vært råartig å høre han synge igjen.

- Erika Norwich, ganske nyetablert aftist, aktiv på tiktok, tror det kunne vært gøy.

- Martha Louise, jada, må bare ha det med, fordi Jan Thomas har rett, det hadde vært helt legendarisk.

Andre morsomme deltagere kunne vært TIX, Thomas Numme eller Lilli Bendriss.

Noen andre som har noen spenstige ønsker for neste sesong? 😊

Siv Jensen, Durek og T Johaug

Endret av Tough cookie
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke forhåndsinnspilt, men det var tydelig problemer med lyden ut fra høytalerne/til sending. Hun sang merkbart annerledes andre gangen, det var ikke samme. Så hun fortsatte bare å synge selv om lyden ut til publikum forsvant. 
 

Ellers er jeg enig med de som foreslår at den med flest riktige gjett går ut. Favorittmarkeringen er bare teit. Men, det kan hende det ikke er noe de kan endre. Jeg har aldri sett Masked Singer, men NRK har jo kjøpt rettighetene til konseptet. Med det kommer det ofte føringer om hvordan ting skal gjøres og hva som ikke kan endres, så uten å vite noenting om masked Singer kan det hende at favorittmarkeringer kommer derfra og er et krav. Men det blir ren spekulasjon fra min side, så jeg rettes gjerne på av noen som har sett Masked Singer.

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auri skrev (14 minutter siden):

Det er ikke forhåndsinnspilt, men det var tydelig problemer med lyden ut fra høytalerne/til sending. Hun sang merkbart annerledes andre gangen, det var ikke samme. Så hun fortsatte bare å synge selv om lyden ut til publikum forsvant. 
 

Ellers er jeg enig med de som foreslår at den med flest riktige gjett går ut. Favorittmarkeringen er bare teit. Men, det kan hende det ikke er noe de kan endre. Jeg har aldri sett Masked Singer, men NRK har jo kjøpt rettighetene til konseptet. Med det kommer det ofte føringer om hvordan ting skal gjøres og hva som ikke kan endres, så uten å vite noenting om masked Singer kan det hende at favorittmarkeringer kommer derfra og er et krav. Men det blir ren spekulasjon fra min side, så jeg rettes gjerne på av noen som har sett Masked Singer.

Her har du nok rett ja.

Masked Singer eies av MBC Entertainment, og er opprinnelig fra Sør Korea.

Konseptet skal ha stemmegiving, så det er en del av pakka og rettighetene.

For min del er det helt greit, synes det er gøy at den som er best vinner, hadde vært helt krise om f.eks. Vedum, Ringnes eller Mats Hansen hadde endt opp med å vinne, hadde ikke vært så kult om alle i finalen sang surt og jævlig.

Synes favoritt markeringa og stemmesystemet som er nå er topp, og håper inderlig ikke de endrer på det. I en finale skal det toppe seg, finalen i år var fenominal pga. det høye nivået, det hadde aldri blitt noe bra om de verste sangerne skulle stått igjen.

Er det en ting som ikke skal endres er det stemme systemet 😊

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blueberrymuffin skrev (13 timer siden):

De har nok allerede spurt deltagere for neste sesong, også har de sikkert noen ekstra i bakhånd tilfelle noen takker nei.

Noen som har noen ønsker for neste sesong? 😊

Selv har jeg et par deltagere som hadde vært gøy å se i Maskorama.

- Anne Marie Ottesen, mange gjetta hu på roboten, hadde vært gøy om du tok hu med, og brukte noen helt andre hint. Tror det kunne skapt forvirring.

- Aurora Gude, hun har vært med på ganske mye, så tror hintvideoer kunne bidratt til mye forvirring.

- David Pedersen, tenkte først Gaute Ormåsen, men stemmen hans er for gjenkjennbar. Pedersen hadde vært gøy, han har jobbet mye med Markus og Martinuis og er ansatt i Universal Norge. Pluss, hadde vært råartig å høre han synge igjen.

- Erika Norwich, ganske nyetablert aftist, aktiv på tiktok, tror det kunne vært gøy.

- Martha Louise, jada, må bare ha det med, fordi Jan Thomas har rett, det hadde vært helt legendarisk.

Andre morsomme deltagere kunne vært TIX, Thomas Numme eller Lilli Bendriss.

Noen andre som har noen spenstige ønsker for neste sesong? 😊

Helene Olafsen, Aslak Maurstad, Emma Steinbakken, Tarjei Svalastog, Ben Adams

Endret av Løkbolle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (8 timer siden):

Her har du nok rett ja.

Masked Singer eies av MBC Entertainment, og er opprinnelig fra Sør Korea.

Konseptet skal ha stemmegiving, så det er en del av pakka og rettighetene.

For min del er det helt greit, synes det er gøy at den som er best vinner, hadde vært helt krise om f.eks. Vedum, Ringnes eller Mats Hansen hadde endt opp med å vinne, hadde ikke vært så kult om alle i finalen sang surt og jævlig.

Synes favoritt markeringa og stemmesystemet som er nå er topp, og håper inderlig ikke de endrer på det. I en finale skal det toppe seg, finalen i år var fenominal pga. det høye nivået, det hadde aldri blitt noe bra om de verste sangerne skulle stått igjen.

Er det en ting som ikke skal endres er det stemme systemet 😊

Det kan man jo si, at det er fint med gode opptredner, så skjønner jo forsåvidt at de beste sangerne går videre. Men samtiidg så er jo gjettingen det morsomste syns jeg da, og sånn sett hadde det vært gøyere om de man ikke skjønte hvem var er igjen lengst.

også syns jeg også faktisk det er ganske gøy med kjendiser som ikke er sangere som er med, både fordi det kan være vanskeligere å gjette, men også fordi det bare er gøy 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auri skrev (16 timer siden):

Ellers er jeg enig med de som foreslår at den med flest riktige gjett går ut. Favorittmarkeringen er bare teit. Men, det kan hende det ikke er noe de kan endre. Jeg har aldri sett Masked Singer, men NRK har jo kjøpt rettighetene til konseptet. Med det kommer det ofte føringer om hvordan ting skal gjøres og hva som ikke kan endres, så uten å vite noenting om masked Singer kan det hende at favorittmarkeringer kommer derfra og er et krav. Men det blir ren spekulasjon fra min side, så jeg rettes gjerne på av noen som har sett Masked Singer.

 

 

Jeg tror ikke favorittmarkeringer nødvendigvis er et krav fra rettighetshaverne, siden mange land ikke sender direkte. I mange land - inkludert USA og UK - er showene spilt inn på forhånd, og seerne ser m.a.o. på opptak. I slike tilfeller gir det selvfølgelig ingen mening å ha favorittmarkeringer, og det er kun stemmene til publikum i salen som teller. Jeg tror derfor at NRK har en viss mulighet til å velge hva de selv vil gjøre rent stemmemessig, så lenge det er TV-seerne/publikum som til syvende og sist avgjør hvem som vinner.  (Link)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AV MED MASKA, AV MED MASKA, AV MED MASKA.

Det blir så cringe for meg at jeg klarer bare ikke!

Nå det er sagt,så tippet jeg riktig på de 3 siste i finalen. 0 problem. Var alt for lett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.vg.no/rampelys/i/8JyG8w/maskorama-2023-linnea-myhre-mener-hintene-var-for-lette

Linnea Myhre mener at hintene var for lette, kanskje sagt med et glimt i øyet, men det er vel et snev av sannhet også. Seertallene har vel sunket kraftig også, selv var jeg en av de som ikke så på de siste par lørdagene med tanke på at det var minimalt med spenning igjen.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.vg.no/rampelys/i/8JyG8w/maskorama-2023-linnea-myhre-mener-hintene-var-for-lette
 

Pressesjef for Maskorama mener at hintene ikke var for lette i år. 

Sier bare: https://info.nrk.no/kontakt/kringkastingsradet/kontakt/

At pressesjef ikke forstår at de lave seertallene i år er et resultat av at det er for lette hint.

Beklager, Kim Strømstad, du dreper Maskorama om du ikke hører på at det Norske folk hvor det er stor konsensus om at hintene var altfor for lette.

Det er en skandale, ta til deg det folk sier, istede for å snakke arrogant om hvordan det var vanskelig for mange. Jeg spør, for hvem? For hvem var det vanskelig?

Selv barn klarte dette, selv barn har jeg hørt klage over at det var for lett i år.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arne Tiholt skrev (På 12.12.2023 den 21.35):

Ingen av dere her inne hadde greid å gjettet rett uten å grave på internett, og kun gå etter stemmen og visuelle hint. Med få unntak.

Dette er viktig uttalelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...