Gå til innhold

Maskorama 2023


Tradegy

Anbefalte innlegg

Er en ting som er så sinnsykt teit med dette programmet, og det er når vinnerne av disse seerkonkurransene annonseres. Da er det alltid «Berit fra Osloooo», «Turid fra Bodøøøø» eller «Lars fra Bergennnn» som har vunnet. Det er så dumt at det plager meg nesten litt 😂 Det mååå da gå an å spandere på et etternavn slik at man har den rette Turid som vinner, og ikke hvem som helst av de 748 andre Turidene i den byen…

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonymeeee skrev (3 timer siden):

Apropos bollen i den ene hint videoen 

IMG_1801.jpeg

Var ikke det hintet at hun hadde jobbet som baker på Meny?

Noe som jo selvsagt alle har fått med seg🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her måtte jeg se finalen først nå, var vanskelig å holde seg unna internett, veldig fornøyd med utfallet.

Altfor lette hint, 7/8 riktige i år, Kevin og Charlotte hadde jeg låst siden uke 1, og Spirrevippen låst siden uke 2, eneste jeg bomma på i år var Rotta. 

Glad for at det blir ny sesong, men håper virkelig nrk tar lærdom og gjør det vanskeligere igjen. 

Ble nesten litt rørt når man så gleden Kevin viste når han hadde vunnet, vell fortjent! 😊 Han er soleklart den beste sangeren som har deltatt i Maskorama sålangt, og han er ikke engang sanger, men ikke overrasket har jo visst at Kevin har en rå stemmekontroll. Utrolig gøy at han vant 🥳

Charlotte hadde fortjent en andreplass, måten hun sang med lillespøk var bare rått 🤩

Veldig gøy med Linnea Myhre også, som sier at hun ikke liker å synge. Håper hun bruker deltagelsen i Maskorama og andreplass som en selvtillits boost, så hun får mer troa på seg selv, for hun kan virkelig synge, og har ingen grunn til å ikke like det 😊

Alt i alt, vært en morsom sesong, mange gode sangere, men hintene MÅ bli vanskeligere neste år. Takk til alle som har diskutert her i år, har vært så gøy å diskutere med dere 😊

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste som fremdeles er litt skuffa etter å ha funnet ut at det var forhåndsinnspilt/playback når Linnea mista lyden i går ? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FruR skrev (6 minutter siden):

Er jeg den eneste som fremdeles er litt skuffa etter å ha funnet ut at det var forhåndsinnspilt/playback når Linnea mista lyden i går ? 

Jeg tenkte nok ikke at det MÅ bety det. Syns all synging uten maske virker veldig live også. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruR skrev (15 minutter siden):

Er jeg den eneste som fremdeles er litt skuffa etter å ha funnet ut at det var forhåndsinnspilt/playback når Linnea mista lyden i går ? 

Når kevin sang helt på slutten så stoppa han jo å synge et par ganger,, så det var hvertfall ikke opptak

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (16 minutter siden):

Jeg tenkte nok ikke at det MÅ bety det. Syns all synging uten maske virker veldig live også. 

Syngingen uten maske er nok live ja. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruR skrev (Akkurat nå):

Syngingen uten maske er nok live ja. 

Virket i alle fall veldig sånn.☺️  Jeg tenkte at lydfeilen ikke betydde ferdig innspilt. Men brudd i lydoverføring eller noe.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruR skrev (34 minutter siden):

Er jeg den eneste som fremdeles er litt skuffa etter å ha funnet ut at det var forhåndsinnspilt/playback når Linnea mista lyden i går ? 

Hun endret jo teksten andre gangen hun sang,så det kan ikke være forhåndsinnspilt. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som reagerte på at Marion fortalte at kjæresten til Erlend Brattland hadde vært alene de siste lørdagene, på en restaurant han og Erlend vanligvis går på sammen? Tenker kanskje det er informasjon han ville holdt privat. 

  • Liker 8
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Variert skydekke skrev (19 minutter siden):

Noen andre som reagerte på at Marion fortalte at kjæresten til Erlend Brattland hadde vært alene de siste lørdagene, på en restaurant han og Erlend vanligvis går på sammen? Tenker kanskje det er informasjon han ville holdt privat. 

Ja reagerte på det , ble litt for ivrig detektiv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Matas skrev (13 timer siden):

Det kommer an på hvilken aldersgruppe de skal treffe, og ettersom det er et familieprogram skal de helst treffe alle. Da er plutselig ikke Christoffer, Evelina og Annika så ukjente lenger da de er kjente for de som er yngre.

Nettopp. 9-årignen gjettet Chris på skilpadda, det klarte ikke jeg 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Variert skydekke skrev (1 time siden):

Noen andre som reagerte på at Marion fortalte at kjæresten til Erlend Brattland hadde vært alene de siste lørdagene, på en restaurant han og Erlend vanligvis går på sammen? Tenker kanskje det er informasjon han ville holdt privat. 

Sant…

Og hun tøt igjen om at han nok ikke var ekte sykmeldt men sykmeldt for å bli med her😮 Sa ingen til henne at det var upassende sist?!

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Variert skydekke skrev (1 time siden):

Noen andre som reagerte på at Marion fortalte at kjæresten til Erlend Brattland hadde vært alene de siste lørdagene, på en restaurant han og Erlend vanligvis går på sammen? Tenker kanskje det er informasjon han ville holdt privat. 

Altså hvis det var fordi han var på maskorama så hadde det jo ikke vært så krise men nå vet vi at det må være en annen  grunn også blir det spekulasjoner om de har slått opp ect.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

FruR skrev (50 minutter siden):

Altså hvis det var fordi han var på maskorama så hadde det jo ikke vært så krise men nå vet vi at det må være en annen  grunn også blir det spekulasjoner om de har slått opp ect.

Det er nettopp det som er problemet. Det var ganske åpenbart at det var Kevin Vågenes som var Katten, det visste nok Marion også. Hun spekulerte bare i Erlend for å holde på spenningen. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå sendt inn en lang klage til nrk, om hvordan jeg er misfornøyd med at det har vært altfor lett, og altfor mange åpenbare hint i år.

Klagen går også på at jeg ønsker at de går tilbake til hvordan Maskorama var sesong 1-3.

Hvis andre er enige, send gjerne en klage dere og. Er vi flere, er det større sjanse å bli hørt ❤️ 

Understreker at jeg elsker Maskorama, men jeg blir veldig skuffet om sesong 5 blir lik som sesong 4, derfor er det viktig å si fra 😊

Husk at om du sender klage, så er det for at nrk skal bli bedre, det betyr jo ikke at man misliker Maskorama 😉

Er du enig i at det var altfor lett i år, send en klage med hvordan du mener nrk kan forbedre Maskorama neste år:

https://info.nrk.no/kontakt/kringkastingsradet/kontakt/?contact-form-hash=112ed698b6480392587a4bcfc79f433532e78c57

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan dere kan synes at hintene er så lette. I år har jeg faktisk hørt om alle som var med, men noen bare fordi de har vært med på kompani Lauritzen. Vet dere fra før så mye om alle kjendiser, eller er dere bare veldig gode til å google? 

Charlotte Frogner tok jeg på stemmen fordi hun sang i siste episode av side om side som jeg så bare et par dager før maskorama begynte, og Linnea Myhre har jeg fulgt med på, hørt podcast og sånt. Men resten? Hadde aldri kommet på noen av dem på egenhånd. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solsolsol skrev (44 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvordan dere kan synes at hintene er så lette. I år har jeg faktisk hørt om alle som var med, men noen bare fordi de har vært med på kompani Lauritzen. Vet dere fra før så mye om alle kjendiser, eller er dere bare veldig gode til å google? 

Charlotte Frogner tok jeg på stemmen fordi hun sang i siste episode av side om side som jeg så bare et par dager før maskorama begynte, og Linnea Myhre har jeg fulgt med på, hørt podcast og sånt. Men resten? Hadde aldri kommet på noen av dem på egenhånd. 

Kan snakke for min egen del, jeg hadde kjennskap til alle på forhånd, noe googling, men de fleste kunne jeg fint finne uten google.

Jørn Lier Horst, kjenner til bøkene hans, er over gjennomsnittlig interessert i true crime, følger Åsted Norge, han var med i Forræder. Denne var bankers uten google.

Rotta, denne gjetta jeg faktisk feil på, her trodde jeg Petter Pilgaard. 

Moholtene, forsto jo at det måtte være en duo, og en kvinnelig duo. Da sto jeg igjen med de to duoene jeg kjenner til, som er Moholt, og Jegertvillingene. Litt googling, så satt Moholt også. Begge har vært på Forræder sammen, har vokst opp med Katrine Moholt på TV skjermen, og kjenner til Evelina.

Christopher Robin, har sett FlippKlipp, så Mario filmen på kino, så denne tok jeg etter å ha sett første hintvideo, ingen googling.

Annika Momrak, god kjennskap til. MGP jr, NRK super, 4ETG, Youtube kanal, denne tok jeg etter andre hintvideo, trengte ikke google her heller sånn egentlig.

Charlotte Frogner, sett mye på side om side, her kjente jeg stemmen igjen. Brukte google og da stemte hintene og.

Linnea Myhre, kjent fra sinnablogg, følger hu på tiktok og brus bloggen, så denne ble ganske bankers etter noen hint videoer.

Kevin Vågenes, var så mange hint etter første video, så denne trengte jeg ikke google. Har sett alt av komiserer og ting Kevin har gjort, fordi jeg elsker humoren hans.

Så for å svare kort. Eneste jeg trengte å google var kua og spirrevippen for å sikre fornemmelsen jeg hadde. Men i år kunne man fint funnet alle uten noe googling, men da hadde det kanskje tatt 3-4 uker og ikke 2 uker å finne alle. 

Men i år var det lett ja.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...