Gå til innhold

*Emma* skal endelig gifte seg

*Emma*

Anbefalte innlegg

Vræl....kjolen var for liten. Damen hadde skrevet feil i annonsen og den er str 6...buhu...... Hun beklaget så mye og har nå endret annonsen sin.....

Da fortsetter jakten på samme kjolen litt til. (Den er altfor dyr om jeg skal bestille den fra en ellen annen butikk helt ny....)

Ellers skal jeg ta en runde i brudebutikkene og prøve en hel masse....kanskje finnr jeg en annen...men akkurat nå vil jeg ikke ha noen annen.....syns ingen andre er i nærheten engang....sukk...

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du sett etter kjolen din på f.eks bridesave.com?

Skjønner at det er kjedelig å måtte si nei til noen som gjerne vil være med, men penger har jo selvfølgelig mye å si. Du kan ikke nevne det forsiktig for foreldrene deres da, så kanskje de hjelper til litt? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda kjoler er på Bridesave den....men den jeg så på Ebay kostet 235$ - på Bridesave koster den 1120!! Big difference :)

Jeg regner med det løser seg ang de som blir med. Sånn som det er nå så er det:

8 sikre

5 nesten helt sikre

3 kanskje

sier alle disse ja (noe vi tror de kommer til å gjøre) er det fortsatt plass til 2 av dem som ikke har svart noenting enda. Det er 10 igjen vi ikke har hørt fra og egentlig tror jeg ingen av dem vil si ja...men man vet jo aldri.)

Så jeg tipper vi blir 16 totalt....

Tipper vi forteller folk i morgen at vi har fått beskjed fra Disney om at vi max kan ha 20 (at vi ikke visste dett i starten) og at det er førstemann til mølla etter det.

Forskjellen på de to alternativene blir liksom godt over 30.000 og det er mye.

Regnearket mitt for turen er allerede godt over 100.000 (Skal sies at 50.000 er ferien og lommepenger som uansett ville kommet - bryllupp eller ei...men vi kan ikke betale enda 30.000 til liksom.)

Foreldrene mine ihvertfall skal allerede bidra en god del.

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var ganske stor forskjell. Har ikke skjønt helt opplegget på e-bay, så jeg har ikke kikket etter kjoler der. Bør nok gjøre det.

Syns du har en god plan med gjestene nå. Det ordner seg helt sikkert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ebay er det endel privatpersoner....dem hadde jeg ikke turt å kjpe brudekjole fra. Vet ikke o jeg hadde stolt på dem som sier "denr like fin" også får du ikke sett den før du kjøper liksom....

Men det er også en god del brudebutikker som sikkert selger ut fjor årets modeller og sånt. Da kan kjolene være prøvd på i butikkene dems feks men aldri brukt.

Det var sånn det var med den jeg så på. Når en butikk selger sånn så stoler jeg på at det er bra når de sier det. Dessuten kan man ofte sjekke "hva de har solgt tidligere og om folk har vært happy" og den butikken jeg så feks de hadde bare positive meldinger og alle skrøyt hemningsløst av dem.

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig forvirrende......

Den kjolen jeg hadde lyst på var str 6. (Jeg tror jeg er ca str 10) og dama sa at den ble for liten til meg.....

Det lå en kjole til (lik den jeg ville ha) på Ebay. Men denne var enda mindre.....str 2. Jeg spurte om han hadde en større en også (siden det var en butikk som solgte) - men det hadde han ikke. Men han sier at pga snøringen i ryggen vil kjolen i str 2 passe helt opp til en egentlig str 8.

Hvordan kan en kjole i str 2 passe til 8 - hvis ikke kjolen i str 6 passer til 10?????

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gitt opp kjolen nå - dvs akkurat den. Jeg skal søke hver uke på ebay i håp om å finne en til....

Ellers har jeg booket atale med 2 brudesalonger for prøving av kjole. Vet det er leeeeenge til jeg skal gifte meg men jeg vil ha en ide om hva slags kjole som vil se bra ut på meg.....ikke noe vits å sikle etter Maggie Sottero koler om en annen type kjole er mye mere flatterende for min kropp.

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mere news...vi har fått penger av mine foreldre - woohoo - det dekker litt over halvparten av det vi har regnet med ting vil koste!! JIPPI!

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med penger!

Må snart hive meg rundt og prøve kjole jeg også altså. Og hundre andre ting. Føler at jeg har litt dårlig tid.

Nei, dette var din dagbok, jeg får komme meg til min egen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he - helt greit det Elise...jeg har jo skravlet endel i din jeg og.

Jeg får liksom ikke gjort så mye på en stund enda.....venter på å få bestilt flybilletter og sånt. Må liksom se at jeg kommer meg over før jeg booker dato.

Det jeg kan gjøre nå derimot er å prøve kjoler...he he he....har satt opp to timer.

18.2 og 4.3 og enda skal jeg ikke gifte meg fr i 2007. Ja jabedre å være tidlig ute enn for sent ;)

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å min gode gud...fant nettopp en super lekker kjole.....også jeg som var 100% sikker på jeg skulle ha stor bløtkake kjole da.....plutselig blir det liksom litt mere spennende å dra å se på kjoler etterhvert...når jeg ikke har bestemt meg på forhåd....

Her er bilde av den fine forresten: Alvina Valenta

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du tittet innom Veronal :)

I går kveld laget jeg "kalender" og plottet inn alle tingene som skal gjøres og når de skal gjøres.....ser ut som jeg kan hvile meg en stund til ;)

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt lei meg akkurat nå :grine: ,......hadde liksom bestemt oss for en restaurant vi ville ha middagen på. De tar ikke reservasjoner før 6 mnf før,men jeg hadde noen spørsmål og ringte dem. (Dvs det er felles nr for alle Disney restauranter). Spurte først hvor lenge før jeg kunne booke bord, så om det stemte at de hadde et privat rom som kunne pase bryllup for det har jeg sett bilder av på nett....dama svarer surt at nei det har de ikke det må være et annet sted jeg har sett (men jeg VET det var der) og at jeg må ringe et annet sted for en annen restaurant....jeg igorerer henne og sier at jeg har et spørsmål til.....så spør jeg om de har barnemeny fordi jeg kun har funnet "voksenmeny" på nett.....så svarer hun bare med super nedlatende stemme: "This is a 100 dollar a person restaurant, MAM"......jeg visste jo det da men de kan vel ha meny til barna fordet vel?! Også fortsetter hun med at dette er en restaurant for voksne og at de ikke anbefaler barn der. Jeg sa at dette var snakk om en bryllups middag og vi har barn med oss....og spør så da er det ikke noe ålreit å booke bord hos dere da? NEI får jeg surt tilbake...

MØKKA KJERRING! :frustrert:

(Altså jeg har forståelse for at ting er på en eller annen måte - det var måten hun snakket til meg jeg blir SINNA for!)

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda!

Men så tøff du er som tør å ringe og snakke på engelsk! Har litt prestasjonsangst bare for norske telefoner jeg, men aldri i verden om jeg hadde taklet det der. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk.....egentlig har jeg ingen problemer med engelsken (har jo bodd der borte ett år) men jeg merker jeg blir usikker når folk er utrivelige og kjipe sånn som hun dama....hadde jeg stått der borte hadde jeg kjefta henne huden full men på tlf var det jipt.

Men du altså...jeg bestiller ikke pizza engang her hjemme.... :herremann: bare ler av at han må ringe hver gang...

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den kjolen du har lagt ut bilde av var nydelig! :)

Takk takk - det var noen som la ut linken på Bryllups forummet....men de selges visst ikke i Norge - må spesialsyes og noen snakket om over 40.000 kr......men det er jo greit å vite at jeg liker flere stiler....når jeg snart kal begynne å prøve kjoler!!! Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får prøve å finne ein annan plass å ha middagen, eg hadde mista ALL lyst etter ein sånn samtale altså! For ei møkka-kjerring!!

Håpar alt ordnar seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk og hei Veslo :klem:

Jeg har nå sendt mail til en annen restaurant : Denne :) og venter på svar på om " det er greit med barn" hos dem.....

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...