AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #21 Del Skrevet 24. oktober 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Tror en del kvinne er såpass usikker at de reagerer litt som at de har funnet opp kruttet når de får barn. Litt sånn: "selv om jeg er middelmådig i alt jeg foretar meg i livet, er jeg KVINNE: jeg er en unik urkraft som skaper liv og produserer melk! Se så flink jeg er til dette!" Anonymkode: c919b...5a2 Så utrolig nedlatende! De aller fleste kvinner tenker "barnet mitt er sultent, jeg må gi det mat" og "barnet mitt hyler og det er plagsomt for andre og flaut for meg. Hvordan få et sultent og hylende barn som er for lite til at man kan snakke til det til å være stille? Jo, ved å gi det mat! " Anonymkode: 333f8...8e2 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #22 Del Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fint at du har tenkt å amme barnet ditt ts. Synes også det er flott at du ikke har tenkt å flache ammingen din for alle gjester på en ev kafe. Er jo ikke alle som har lyst på en lekk pupp nesten oppi maten sin, så det er bra at du tenker å sitte litt unna folk mens amming pågår. Lurer på hva disse ammende mødrene som mener at andre bare får tåle amming over alt hadde sagt om andre stirrer på de. Det er jo deres rett å stirre hvis de vil, å noe som ammende må tåle hvis de ammer på offentlig sted. Anonymkode: dc19c...a6a Hvis man har lyst til å nistirre på en babys bakhode, og får noe ut av det, så hadde ikke jeg hadde problemer med det. Tenker for så vidt også at vis det er så lenge siden du har sett en pupp at du får glede av å potensielt kunne se en melkesprengt eller melketom pupp smette inn eller ut av en topp, så er det hyggelig å kunne bidra til å øke andres livskvalitet. Anonymkode: 73c0c...bcc 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #23 Del Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da går jeg til et ammerom det har vi på kjøpesenteret Anonymkode: 0f156...f08 Nå er dette barnet 24 år nå, så fantes ikke amme rom da. Og hva er problemet med å sitte å amme på en benk? Anonymkode: ac6b2...8ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #24 Del Skrevet 24. oktober 2023 Det som er fint med (og vanligvis målet til de kvinner som tar slike bilder), er at bilder av babyer og barn som dier er med på å normalisere å gi mat til barnet på cafe eller andre steder. Før ville ville du ikke tenkt at det var ok å amme når du ikke var hjemmefra eller gjemt bak en husvegg/inne på et ammerom. Før ville faktisk du tenkt at alle som gjorde det var unormale. Men på grunn av debatten som har vært så har du kommet et liiiite hakk lenger. Bare ikke langt nok til at du ikke kjenner at det er ok å forsøke å henge ut mennesker som faktisk bare prøver å gi babyen sin mat. Anonymkode: 52ae9...2a5 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshade83 Skrevet 24. oktober 2023 #25 Del Skrevet 24. oktober 2023 Jeg har ammet i til sammen nesten 3 år. Aldri gjemt meg bort og babyen har selvsagt fått mat hvorenn det hadde trengtes. Dvs alt fra passkø, flyplasser, kaféer og restauranter, hjemme, borte, kjøpesenter and you name it. Om noen føler seg støtt av å se at en baby får mat fra en pupp så får de se et annet sted. Babyens behov kommer milevis foran andres oppfatninger og tankegang. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #26 Del Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så utrolig nedlatende! De aller fleste kvinner tenker "barnet mitt er sultent, jeg må gi det mat" og "barnet mitt hyler og det er plagsomt for andre og flaut for meg. Hvordan få et sultent og hylende barn som er for lite til at man kan snakke til det til å være stille? Jo, ved å gi det mat! " Anonymkode: 333f8...8e2 Gleder meg veldig til det og siden jeg vet at dette kommer til å skje hvis jeg sitter ute så kommer jeg til å velge en roligere plass hvor jeg er litt mer i fred. Og jeg kommer så absolutt ikke til å ta bilder og legge det ut noe sted Anonymkode: 0f156...f08 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JuliaKepler Skrevet 24. oktober 2023 #27 Del Skrevet 24. oktober 2023 Jeg ser ofte mødre som har lagt ut bilder av barna sine mens de spiser fast føde på insta. For noen oppermksomhetssyke kjerringer 6 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #28 Del Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva er galt med å finne en krok i kafeen? Mine venninner har 0 problem med å skravle der med meg. Like fint som rett ved inngangen, gitt. Egentlig litt finere da man har det litt roligere rundt seg Anonymkode: 0f156...f08 Du vet ikke hva dine venninner har 0 problemer med når du ammer, siden du faktisk ikke engang har født ennå... Selvsagt ikke noe galt å flytte seg til et hjørne i kafeen om du nå ønsker det. Men å kreve at andre skal gjøre det....? Ikke alle har venninner som er like hensynsfulle. Og langt ifra allt kaféer har ledige sofaer i hjørner med plass til venninnegjenger Som er ledig NÅ MED EN GANG som ofte er så fort babyer må ha pupp for å ikke klikke - og om babyen klikker, kan de kave seg sånn opp at du ikke klarer å amme dem... Anonymkode: 22ed4...057 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 24. oktober 2023 #29 Del Skrevet 24. oktober 2023 Ammet hvor som helst og når som helst, fordi det passet barnet eller meg å gjøre det der og da. Om folk heller vil ha unger som griner enn unger som får stillet behov for sult. tørst og kos, så værsågod. Har aldri brydd meg om jeg er gjemt eller sett. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #30 Del Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det som er fint med (og vanligvis målet til de kvinner som tar slike bilder), er at bilder av babyer og barn som dier er med på å normalisere å gi mat til barnet på cafe eller andre steder. Før ville ville du ikke tenkt at det var ok å amme når du ikke var hjemmefra eller gjemt bak en husvegg/inne på et ammerom. Før ville faktisk du tenkt at alle som gjorde det var unormale. Men på grunn av debatten som har vært så har du kommet et liiiite hakk lenger. Bare ikke langt nok til at du ikke kjenner at det er ok å forsøke å henge ut mennesker som faktisk bare prøver å gi babyen sin mat. Anonymkode: 52ae9...2a5 Å henge ut noen er å gå ut offentlig om nedsettende kommentarer osv. Dette er et anonymt forum hvor jeg har skrevet hva jeg tenker om enkeltpersoner. Hvis folk tar seg nær av det bør de heller jobbe litt med seg selv Anonymkode: 0f156...f08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JuliaKepler Skrevet 24. oktober 2023 #31 Del Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gleder meg veldig til det og siden jeg vet at dette kommer til å skje hvis jeg sitter ute så kommer jeg til å velge en roligere plass hvor jeg er litt mer i fred. Og jeg kommer så absolutt ikke til å ta bilder og legge det ut noe sted Anonymkode: 0f156...f08 Fint for DEG! DU velger å gjøre det slik. For min del er det mer krevende at du skal ta med deg et skrikende barn gjennom kafen for å finne deg en rolig sofakrok. Med dine venninner på slep. Og deres drikkevarer. Samt lunsjtallerknene. Nei, takke meg til å du forholder deg rolig, tar frem brystet og ammer ditt sultne barn i fred og ro 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #32 Del Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du vet ikke hva dine venninner har 0 problemer med når du ammer, siden du faktisk ikke engang har født ennå... Selvsagt ikke noe galt å flytte seg til et hjørne i kafeen om du nå ønsker det. Men å kreve at andre skal gjøre det....? Ikke alle har venninner som er like hensynsfulle. Og langt ifra allt kaféer har ledige sofaer i hjørner med plass til venninnegjenger Som er ledig NÅ MED EN GANG som ofte er så fort babyer må ha pupp for å ikke klikke - og om babyen klikker, kan de kave seg sånn opp at du ikke klarer å amme dem... Anonymkode: 22ed4...057 Skal du virkelig begynner å diskutere om mine venninner? de kommer til å si "Hvor skal vi sitte?" Hvorav jeg svarer "Gjerne der" og peker ut et aktuelt sted. Også setter vi oss der Anonymkode: 0f156...f08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #33 Del Skrevet 24. oktober 2023 JuliaKepler skrev (Akkurat nå): Fint for DEG! DU velger å gjøre det slik. For min del er det mer krevende at du skal ta med deg et skrikende barn gjennom kafen for å finne deg en rolig sofakrok. Med dine venninner på slep. Og deres drikkevarer. Samt lunsjtallerknene. Nei, takke meg til å du forholder deg rolig, tar frem brystet og ammer ditt sultne barn i fred og ro Japp, det er MINE MENINGER. Er ikke det lov å ha her inne? Jeg ønsker gjerne å høre andres meninger, det er derfor jeg laget denne tråden. Jeg trenger dog ikke at folk blir sure for at jeg har andre meninger enn dem. Jeg er ikke sur Anonymkode: 0f156...f08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #34 Del Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Da går jeg til et ammerom det har vi på kjøpesenteret Anonymkode: 0f156...f08 Så fint for deg. Ikke alle kjøpesentre har det. Og ikke alle går på kjøpesenter. På mitt lokale kjøpesenter er det ikke noe ammerom. På det større kjøpesenteret litt lenger unna har de ammerom. Der prøvde jeg vel å amme en håndfull ganger, før jeg ga opp. For der var det nemlig et lekeapparat for å underholde søsken til den diende babyen - og da ørten unger som bråkte og hylte og kavet omkring. Og langt mer bråk og styr enn inne på kaféen Innlegget ditt handler om hva ANDRE gjør. Du gjør som du vil, men hovedinnlegget ditt var altså vill dømming av andre som gjør noe annet enn deg. Uten å tenke på at de gjerne er på steder uten ammerom, uten overflod av ledige sofaer i hjørner, uten venninner som vil flytte på seg når de først har sikret et godt vindusbord. Uten å tenke på at mange har babyer som må ha mat NÅ, og ikke har tid til at du skal pakke med deg stelleveske og ytterjakker og poser og dilldall og gå avgårde for å finne et annet sted å amme. Anonymkode: 22ed4...057 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #35 Del Skrevet 24. oktober 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du vet ikke hva dine venninner har 0 problemer med når du ammer, siden du faktisk ikke engang har født ennå... Selvsagt ikke noe galt å flytte seg til et hjørne i kafeen om du nå ønsker det. Men å kreve at andre skal gjøre det....? Ikke alle har venninner som er like hensynsfulle. Og langt ifra allt kaféer har ledige sofaer i hjørner med plass til venninnegjenger Som er ledig NÅ MED EN GANG som ofte er så fort babyer må ha pupp for å ikke klikke - og om babyen klikker, kan de kave seg sånn opp at du ikke klarer å amme dem... Anonymkode: 22ed4...057 Hehe, jeg tipper hi kan se tilbake på dette innlegget med skam eller humor hvis hun klarer å le av seg selv. En hylskrikende unge på kafé som må flyttes, og venninner som sitter på hvert sitt bord og snakker med hverandre 😆😆 tipper folk setter pris på hennes hensyn da ja Anonymkode: 29a93...aad 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JuliaKepler Skrevet 24. oktober 2023 #36 Del Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skal du virkelig begynner å diskutere om mine venninner? de kommer til å si "Hvor skal vi sitte?" Hvorav jeg svarer "Gjerne der" og peker ut et aktuelt sted. Også setter vi oss der Anonymkode: 0f156...f08 Skulle ikke du flytte deg til en rolig krok da ved amming? 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #37 Del Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hehe, jeg tipper hi kan se tilbake på dette innlegget med skam eller humor hvis hun klarer å le av seg selv. En hylskrikende unge på kafé som må flyttes, og venninner som sitter på hvert sitt bord og snakker med hverandre 😆😆 tipper folk setter pris på hennes hensyn da ja Anonymkode: 29a93...aad Igjen, jeg har planer om å sette meg på den aktuelle plassen med en gang vi entrer kafeen. Jeg har aldri sagt noe om å flytte meg når vi først har satt oss. Hvor har du det fra? Og hvor har du det fra at jeg ikke har barn fra før? Anonymkode: 0f156...f08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #38 Del Skrevet 24. oktober 2023 JuliaKepler skrev (1 minutt siden): Skulle ikke du flytte deg til en rolig krok da ved amming? Jeg skulle sette meg der fra første stund. Det er andre her som av en eller annen grunn sier at jeg skal bytte plass Anonymkode: 0f156...f08 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #39 Del Skrevet 24. oktober 2023 Tenker det er greit med egne erfaringer før man uttaler seg. En ting du kan ta til deg først som sist som blivende mor, så er det at ting blir ikke som planlagt når man får barn. Amming hver tredje time er urealistisk for de fleste, til slutt orker man ikke å finne seg et stille hjørne hver gangen baby vil ha mat eller kos. Det trenger ikke å bety at man sitter med puppen på utstilling hele tiden, det finnes masse klær som dekker til og man kan amme på en "smakfull" måte der man er. Anonymkode: 82347...2e0 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #40 Del Skrevet 24. oktober 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg skulle sette meg der fra første stund. Det er andre her som av en eller annen grunn sier at jeg skal bytte plass Anonymkode: 0f156...f08 De aller fleste velger vel det beste bordet, helt uavhengig av babyer faktisk. Og noen ganger er det et vindusbord. Du er førstegangsfødende ellers ville du vel nevnt det? Og hatt erfaringer med Instagram. Men alle har jo vært førstegangsfødende. Men ikke alle er fullt så dømmende som deg kanskje.. Lykke til. Håper for din egen del at du klarer å justere forventninger etter realiteter Anonymkode: 29a93...aad 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå