Gå til innhold

Julaften med bonusbarn

Fremhevede innlegg

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi ting er ikke rettferdig og likt i livet. Noen får mer gaver enn andre fordi de feks har mer familie. 

Anonymkode: fa313...4fe

De får jo fortsatt åpne disse gavene og glede deg over alt det fine de får, selv om de ikke åpner akkurat disse pakkene på selve kvelden. TS sier jo at barnet til og med kan ta med gaver fra mor og besteforeldre, som uansett vil gjøre at bonusbarnet får mer gaver. Men, det vil redusere den store forskjellen.

Hvorfor er det kun fellesbarna som skal ta støyten, kan den ikke fordeles likt? Bonusbarnet får noen ekstra gaver med, og fellesbarna må tåle at bonusbarnet får litt flere gaver. Og bonusbarnet får tåle at det må fordele gavene litt utover.

Selvsagt har noen barn mer familier enn andre. Jeg vokste selv opp i en liten familie, og hvor vi også hadde en regel om at man kun fikk fra dem man feirte med. Venninnene mine fikk ekstremt mange flere gaver enn meg og det gjorde meg ingenting. Men hadde søsknene/halvsøsknene mine pakka opp 20 flere gaver enn meg på julaften så hadde det vært sårt uansett om man forstår at de har masse ekstra familie pga bonusforeldre.

.

Anonymkode: f726e...242

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Brunello skrev (9 minutter siden):

Så dere som er voksne synes det er helt greit å bruke fem timer på pakker?

Det synes barna også det, 4-5 t med kake og kaffepause inni 

Anonymkode: 307bc...29f

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det synes barna også det, 4-5 t med kake og kaffepause inni 

At barn synes det er greit er ikke overraskende. Det rare er at voksne liker det.

Skrevet

Pleier du alltid å omtale mannen din som "barnefar"?

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hva feiler det deg? Jeg skrev ikke at de fikk flere gaver. Jeg skrev at de og måtte legge noen til side. Så blir det noe alle må gjøre. Altså at alle må legge noen gaver til side slik at det ikke blir så mange gaver og timevis med pakkeåpning. Feks at alle får åpne 10 gaver hver. Og alle får velge hvilke 10 de vil ha under juletreet. Resten må åpnes tidligere på dagen. Da er det jo helt rettferdig. Les før du langer ut

"også må legge noen til side" hvorfor? hvis bonus har 30 gaver og fellesbarna har 11? 

Anonymkode: d4e4e...8b7

Skrevet
Brunello skrev (6 minutter siden):

At barn synes det er greit er ikke overraskende. Det rare er at voksne liker det.

Hvorfor skulle man ikke drt? Det snakkes , man ser hva enkelt åpner, spiser litt kake og koser seg

Skrevet
minister-mio skrev (3 minutter siden):

Pleier du alltid å omtale mannen din som "barnefar"?

Pleier du å henge deg oppi i det minste ting?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

"også må legge noen til side" hvorfor? hvis bonus har 30 gaver og fellesbarna har 11? 

Fordi da er konseptet at en ikke ønsker en generell overflod av gaver fordi en skal rekke igjennom alt, ikke at stemor er en idiot som ikke ønsker at bonus barnet skal få mange flere presanger enn gullungene. 

Da hadde dine barn måttet legge fra seg 1 gave og bonus 20 gaver. Du hadde fått viljen din og alle hadde måttet ofre. Kanskje voksne maks kunne hatt med seg 5 gaver.  Dette er rettferdig i dine øyne og lettere for bonusbarnet å svelge. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Pleier du å henge deg oppi i det minste ting?

Syntes ikke det er en liten ting, halve tråden trodde jeg "barnefaren" var eksen til ts.

Skrevet

TS HER!

Da har min samboer sett igjennom alt her inne, dvs.. FØR han pratet med mor til bonusbarnet. Han selv sa at han var redd for å bli upopulær hos barnet, men var enig i hvorfor jeg tenkte at dette kunne vært lurt iår. Å vet dere hva? Både mor og bonus var enig i dette forslaget! Bonusbarnet ble glad for å slippe å skulle frakte alt, å mor ble glad for å kunne få feiret med barnet før hen kom til oss! 

Så mange stygge meldinger innpå her om stakkars barn, slemme stemor, ofre ditt å datt.. men så har jaggu barnet selv ytret sitt ønske om å få ta med noen få! Til 80% av dere her inne : Les innleget 5 ganger før dere spytter ut kvalme

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS HER!

Da har min samboer sett igjennom alt her inne, dvs.. FØR han pratet med mor til bonusbarnet. Han selv sa at han var redd for å bli upopulær hos barnet, men var enig i hvorfor jeg tenkte at dette kunne vært lurt iår. Å vet dere hva? Både mor og bonus var enig i dette forslaget! Bonusbarnet ble glad for å slippe å skulle frakte alt, å mor ble glad for å kunne få feiret med barnet før hen kom til oss! 

Så mange stygge meldinger innpå her om stakkars barn, slemme stemor, ofre ditt å datt.. men så har jaggu barnet selv ytret sitt ønske om å få ta med noen få! Til 80% av dere her inne : Les innleget 5 ganger før dere spytter ut kvalme

Hvis du ser det aller første svaret mitt så var det at dette må barnet få bestemme selv. Det hadde bare vært å spørre da. Du som lager drama. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du ser det aller første svaret mitt så var det at dette må barnet få bestemme selv. Det hadde bare vært å spørre da. Du som lager drama. 

nei, det er bare vanvittig underholdende å irriterende på samme tid at mange her har så klare meninger om at det er så stakkars barn som ikke får alle de 40 gavene sine.. jeg er en ond stemor som bare tenker på mine gullunger! De må lære seg at verden er urettferdig blabla.. At en 10åring som faktisk lever i den verden mange av dere skriver om.. som er så trist å forferdelig, men som faktisk har full forståelse.. det er interessant ☺️

Skrevet

Eg vaks opp som skillsmissebarn med to steforeldre, ditto åtte besteforeldre og doppelt opp med tantar og onklar og syskenborn. Eg fekk aldri inntrykk av at det var eit problem for småsyskna mine at eg hadde ørtogførti pakkar på julaften - dei hadde meir enn ok med sine eigne gåver. 

Skrevet

Men…

Jeg skjønner ikke:

Hvorfor skal kun det ene barnet ha andre regler? Og de to andre åpne alle ett sted?

Om det er slik at største har langt flere gaver enn alle andre kan jo en grei løsning være den du skisserer, men snakk med barnet først? 🤷‍♀️  

Skrevet
AprilLudgate skrev (16 minutter siden):

Men…

Jeg skjønner ikke:

Hvorfor skal kun det ene barnet ha andre regler? Og de to andre åpne alle ett sted?

Om det er slik at største har langt flere gaver enn alle andre kan jo en grei løsning være den du skisserer, men snakk med barnet først? 🤷‍♀️  

For det er kun det barne som får 20 ekstra gaver! 

De andre to får like mange gaver som bonus, men bonus får dobbelt så mye av sin familie på mors side (selfølgelig), så unødvendig at alle de 20 gavene skal bringes hit, når det kan halvveres:)

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Sånn er livet og det er vi voksne som har valgt at det skal være sånn. Da får vi forklare barna hva forskjellene kommer av. 

Anonymkode: 0f235...453

Ja, enig i det, men det kan man fortelle begge veier. Også til bonus. 

Skrevet

Annethvert år feirer vi hos svigers. Vi tar aldri med oss alle gaver for mine barn får 3 ganger så mye gaver av mine foreldre som søskenbarna får av sine besteforeldre på andre siden.  For at våre barn ikke skal sitte og åpne masse mens andre ser på åpnes de hjemme. Slik kan bonusbarnet åpne de ekstra gavene med den forelderen som ikke skal være med på julaften. 

Anonymkode: b54c9...bab

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...