AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #81 Skrevet 16. oktober 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg og barnefar hadde en liten diskusjon igår ang. julegaver. Han har barn ifra før (10år) som iår skal feire hos oss. Vi har 2 felles (3 og 5 år). Bonusbarn pleier å ta med alle pakkene ifra mors side til oss.. Forrige gang barnet feiret her telte vi 20 pakker som kun kom derifra, så er det fars side, som er rundt 8 gaver ca. Jeg kom med en upopulær mening om at Bonus ikke trenger å ta med alle gavene hit iår. Det blir alt for mange pakker.. vi er en stor familie ifra før av som skal feire ilag. Det blir pakker her til Bonus ifra oss, småsøsken, besteforeldre, tanter, onkler + gaver ifra min familie. Så jeg spurte om Bonus kunne ta med gavene ifra sin mor og besteforeldre, men at gavene ifra tanter og onkler + venner kan ligge igjen, evnt. at de har en liten julefeiring der før barnet kommer hit. Far var enig i begrunnelsen, men tør ikke å ta opp dette for å bli upopulær hos barnet. Noen flere som er i samme situasjon? Anonymkode: d4e4e...8b7 I vår familie er vi så mange (selv uten bonuser) at vi kun åpner gaver fra de som er tilstede. Ellers hadde det aldri tatt slutt🫣 Anonymkode: 780fb...f0d 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #82 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Før du uttaler deg om vår situasjon om hvor heldig barna er.. far jobber 14dager borte, bonus kommer samme helg som far kommer hjem bonus er hos oss hele ferien til far! Fellesbarn og bonus ser far nesten like mye, men selfølgelig er det en liten forskjell. Anonymkode: d4e4e...8b7 Det er en stor forskjell. På så mange plan.. Anonymkode: 7340d...9af 2
Brunello Skrevet 16. oktober 2023 #83 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): I din fanilie kanskje! Her har ingen av barna problemer med å være lenge våken Anonymkode: 307bc...29f Siden bonusbarnet er 10 år, vil jeg tro yngste maksimalt er 4 år, antakelig under. Da fungerer det ikke. Og selv om barna er store nok til å være oppe hele kvelden, er det totalt uinteressant å sitte med pakkene i fem timer. 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #84 Skrevet 16. oktober 2023 Brunello skrev (36 minutter siden): Siden bonusbarnet er 10 år, vil jeg tro yngste maksimalt er 4 år, antakelig under. Da fungerer det ikke. Og selv om barna er store nok til å være oppe hele kvelden, er det totalt uinteressant å sitte med pakkene i fem timer. Jo det fungerer helt fint og går helt fint:) aldri vært noe problem hverken i min eller svigers sin fanilie det Anonymkode: 307bc...29f 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #85 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo det fungerer helt fint og går helt fint:) aldri vært noe problem hverken i min eller svigers sin fanilie det Anonymkode: 307bc...29f Du tror virkelig at alle barn er likens? Anonymkode: 98738...1a1 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #86 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det er en stor forskjell. På så mange plan.. Anonymkode: 7340d...9af mange plan? kom gjerne med eksempler bonus har en fantastisk stefar som står henne nær, vært i livet til hen i 8år. Han kjører hen til oss, stiller opp på all aktivitet, foreldremøte osv.. Jeg og barna er alene 50% av tiden, resterende 50% er jeg med barnefar OG bonusbarnet. Jeg valgte selv dette livet, og trives med det.. men hvis du påstår at livet til bonusbarnet ikke er like greit som våre felles pga at jeg og barnefar har status som samboere.. da tar du feil jeg vokste selv opp med steforeldre på begge sider, og de var og er store ressurser i mitt liv! Anonymkode: d4e4e...8b7
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #87 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): I vår familie er vi så mange (selv uten bonuser) at vi kun åpner gaver fra de som er tilstede. Ellers hadde det aldri tatt slutt🫣 Anonymkode: 780fb...f0d Overflodssamfunnet på sitt verste!! Anonymkode: 52adf...8f3 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #88 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du tror virkelig at alle barn er likens? Anonymkode: 98738...1a1 Eh noen skriver at det ikke går som at det er fasit , da må jeg si det går helt fint Anonymkode: 307bc...29f
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #89 Skrevet 16. oktober 2023 Her hadde mor til bonus egen pakke dag men hun hadde to barn med to forskjellige, så begge barna var borte samtidig. Og da haddde de pakkedag når de kom til henne. Men jeg vet noen kjører norsk/engels variant. Når det er mange tilstede. Der de kun pakker opp gaver fra de som er på julaften og viktige personer. Også har de en julemorgen 25, med julefrokost og pakker Anonymkode: 4aa92...4bc 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #90 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Her hadde mor til bonus egen pakke dag men hun hadde to barn med to forskjellige, så begge barna var borte samtidig. Og da haddde de pakkedag når de kom til henne. Men jeg vet noen kjører norsk/engels variant. Når det er mange tilstede. Der de kun pakker opp gaver fra de som er på julaften og viktige personer. Også har de en julemorgen 25, med julefrokost og pakker Anonymkode: 4aa92...4bc Det er jo en koselig tradisjon. Jeg forstår dersom en mener at alle har for mye pakker og det tar for lang tid. Da bør alle bare ta med seg noen pakker. Så blir det rettferdig. Betyr at ts sine barn også må legge noen til side. men ts er bare opptatt av at bonus får flere gaver enn hennes egne barn. Ikke at det er for mange gaver totalt. Det er bare smålig. Anonymkode: fa313...4fe 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #91 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tror nok heller det er omvendt, altså at bonusbarnet er den som sitter med mye mer, enn det fellesbarna gjør. De aller fleste bonusforeldre har jo egen familie som også kjøper gaver til bonusbarnet. Hos oss har bonusbarnet en liten minifeiring lille julaften med den forelderen de ikke skal feire selve julaften med og åpner da gaver fra den siden av familien. Og når bonusbarnet feirer med oss så får det både av denne forelderens side + min familie. For mine foreldre og søsken kjøper selvsagt også gaver, og de kjøper for nøyaktig samme summer som det de gjør for sine andre barnebarn. Anonymkode: f726e...242 Åpner bonusbarnet deres da julegaver på lillejulaften mens deres barn ikke får åpne? Anonymkode: 6634d...71f
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #92 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er jo en koselig tradisjon. Jeg forstår dersom en mener at alle har for mye pakker og det tar for lang tid. Da bør alle bare ta med seg noen pakker. Så blir det rettferdig. Betyr at ts sine barn også må legge noen til side. men ts er bare opptatt av at bonus får flere gaver enn hennes egne barn. Ikke at det er for mange gaver totalt. Det er bare smålig. Anonymkode: fa313...4fe Jeg har svart tidligere i denne tråden, og tok initiativ til en sånn løsning da jeg så at mitt barn ville fått omtrent dobbelt så mange gaver som søsknene sine hos far. Jeg følte det ville være urettferdig ovenfor søsknene. Mitt barn mottar jo gaver fra de samme som søsknene sine når det er der, og så kommer hele min side i tillegg. I tillegg så er min side hakket mer pengesterke og gavene dyrere. Jeg som mor ønsker jo ikke å påføre søsknene hos far vonde følelser på selveste julaften. Skjønner ikke hvorfor ts får så mye tyn for å utligne forskjellene litt? Bonus får vel like mange gaver av de samme som ts egne barn gjør når det feirer jul der. Anonymkode: 11705...527 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #93 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er jo en koselig tradisjon. Jeg forstår dersom en mener at alle har for mye pakker og det tar for lang tid. Da bør alle bare ta med seg noen pakker. Så blir det rettferdig. Betyr at ts sine barn også må legge noen til side. men ts er bare opptatt av at bonus får flere gaver enn hennes egne barn. Ikke at det er for mange gaver totalt. Det er bare smålig. Anonymkode: fa313...4fe unnskyld meg? hvor har jeg skrevet at mine barn skal få åpne flere gaver enn bonus?🤔 Hvis du orker å lese før du uttaler deg med løgn, så ser du at barnet kan få ta med seg gavene ifra mor og besteforeldre.. da er det fortsatt MASSE gaver her til hen ifra far sin familie og min familie. Det betyr at bonus fortsatt får masse gaver, tilogmed 5-6 ekstra gaver å åpne! Hva feiler det deg? TS Anonymkode: d4e4e...8b7 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #94 Skrevet 16. oktober 2023 Just now, AnonymBruker said: Jeg har svart tidligere i denne tråden, og tok initiativ til en sånn løsning da jeg så at mitt barn ville fått omtrent dobbelt så mange gaver som søsknene sine hos far. Jeg følte det ville være urettferdig ovenfor søsknene. Mitt barn mottar jo gaver fra de samme som søsknene sine når det er der, og så kommer hele min side i tillegg. I tillegg så er min side hakket mer pengesterke og gavene dyrere. Jeg som mor ønsker jo ikke å påføre søsknene hos far vonde følelser på selveste julaften. Skjønner ikke hvorfor ts får så mye tyn for å utligne forskjellene litt? Bonus får vel like mange gaver av de samme som ts egne barn gjør når det feirer jul der. Anonymkode: 11705...527 Helt enig, skjønner heller ikke hvorfor TS får så mye tyn for å utligne forskjellene litt. Hun ber jo ikke om at bonusbarnet ikke skal få alle disse ekstra gavene, kun at det ikke tydeligjøres så mye på selve julaften (kvelden). Skjønner virkelig ikke hvorfor det er så jævlig fælt at barnet åpner noen gaver på dagtid, lillejulaften eller i romjulen, sammen med den andre forelderen og kanskje også dens familie.. Anonymkode: f726e...242 2
fru Alving Skrevet 16. oktober 2023 #95 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Helt enig, skjønner heller ikke hvorfor TS får så mye tyn for å utligne forskjellene litt. Hun ber jo ikke om at bonusbarnet ikke skal få alle disse ekstra gavene, kun at det ikke tydeligjøres så mye på selve julaften (kvelden). Skjønner virkelig ikke hvorfor det er så jævlig fælt at barnet åpner noen gaver på dagtid, lillejulaften eller i romjulen, sammen med den andre forelderen og kanskje også dens familie.. Anonymkode: f726e...242 Det er fordi Ts er stemor, hun skal tuktes.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #96 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): unnskyld meg? hvor har jeg skrevet at mine barn skal få åpne flere gaver enn bonus?🤔 Hvis du orker å lese før du uttaler deg med løgn, så ser du at barnet kan få ta med seg gavene ifra mor og besteforeldre.. da er det fortsatt MASSE gaver her til hen ifra far sin familie og min familie. Det betyr at bonus fortsatt får masse gaver, tilogmed 5-6 ekstra gaver å åpne! Hva feiler det deg? TS Anonymkode: d4e4e...8b7 Hva feiler det deg? Jeg skrev ikke at de fikk flere gaver. Jeg skrev at de og måtte legge noen til side. Så blir det noe alle må gjøre. Altså at alle må legge noen gaver til side slik at det ikke blir så mange gaver og timevis med pakkeåpning. Feks at alle får åpne 10 gaver hver. Og alle får velge hvilke 10 de vil ha under juletreet. Resten må åpnes tidligere på dagen. Da er det jo helt rettferdig. Les før du langer ut Anonymkode: fa313...4fe
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #97 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Helt enig, skjønner heller ikke hvorfor TS får så mye tyn for å utligne forskjellene litt. Hun ber jo ikke om at bonusbarnet ikke skal få alle disse ekstra gavene, kun at det ikke tydeligjøres så mye på selve julaften (kvelden). Skjønner virkelig ikke hvorfor det er så jævlig fælt at barnet åpner noen gaver på dagtid, lillejulaften eller i romjulen, sammen med den andre forelderen og kanskje også dens familie.. Anonymkode: f726e...242 Fordi ting er ikke rettferdig og likt i livet. Noen får mer gaver enn andre fordi de feks har mer familie. Anonymkode: fa313...4fe
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #98 Skrevet 16. oktober 2023 Mine bonusbarn får selvsagt ha med seg heile lasset med gaver. De må bo i to hus, feire med kun den ene av forelderen, alltid savne. Våre fellesbarn tåler dette, og vi tåler at det blir kaos. Ta en prat med gjester og fellesbarn -altså søsken (!). Tipper de forstår, barn er fine slik. Ikke alle voksne, derimot. Anonymkode: 10b1e...0ad 1
Brunello Skrevet 16. oktober 2023 #99 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo det fungerer helt fint og går helt fint:) aldri vært noe problem hverken i min eller svigers sin fanilie det Anonymkode: 307bc...29f Så dere som er voksne synes det er helt greit å bruke fem timer på pakker? 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #100 Skrevet 16. oktober 2023 fru Alving skrev (27 minutter siden): Det er fordi Ts er stemor, hun skal tuktes. Dette er et argument som dukker opp rett som det er når noen er kritisk til en som er stemor. Vet du hva, noen ganger tar faktisk stemødre feil! Det kan ikke være slik at man skal la være å komme med kritikk til en stemor bare fordi vedkommende er stemor. Anonymkode: f8515...90b 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå