BlåSwix Skrevet 19. mai 2024 #481 Del Skrevet 19. mai 2024 Musken skrev (20 timer siden): Gratulerer med den vesle gutten, @BlåSwix!💙💙💙 Så bra at han er blid og frisk! Hvordan er formen din nå etter KS? Takk🥰 Formen er egentlig ganske fin, med unntak av at jeg ikke greier (og vel heller ikke skal) løfte noe særlig. Så upraktisk med eldre søsken😅 Bovina sancta skrev (18 timer siden): Gratulerer @BlåSwix💙❤ Håper det også står bra til med deg, og at du får sjanse til å hente deg inn igjen etter en intens opplevelse❤️ Takk🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymous11 Skrevet 19. mai 2024 #482 Del Skrevet 19. mai 2024 BlåSwix skrev (På 18.5.2024 den 15.53): Vi fikk en gutt 13/5💙👶🏼 Fikk dessverre ingen drømmefødsel - endte i KS - men en frisk og blid unge er ute, iallefall🥰 Gratulerer så mye! 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Musken Skrevet 23. mai 2024 #483 Del Skrevet 23. mai 2024 Hvordan går det med dere andre gravide? ☺️ Selv har jeg tre uker igjen til termin. Deilig å gå ut i foreldreperm nå, det har vært slitsomt å jobbe den siste tiden. Gleder meg til å møte babyen, men synes samtidig det er skummelt å skulle bli foreldre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fioritura Skrevet 23. mai 2024 #484 Del Skrevet 23. mai 2024 Spennende med siste innspurt @Musken😀 kan jo skje når som helst nå 🥰 kjente på akkuratt det samme min første gang, er jo en stor omveltning i livet! her er det fire og en halv ish uke igjen. Er greit tungt nå, varmen hjelper heller ikke på 🥵 har endel murringer, vond korsrygg og kynnere som kommer og går, så det er tydelig at kroppen gjør seg klar 😊 har troen på at han kommer litt før tiden 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Musken Skrevet 24. mai 2024 #485 Del Skrevet 24. mai 2024 Hehe, nei, varmen hjelper ikke akkurat på, @Fioritura😅 Kjipt med vond korsrygg og kynnere, men som du sier kan det jo være tegn på at kroppen gjør seg klar.😌 Kom forrige barn før tiden, siden du tror babyen blir født litt før?:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fioritura Skrevet 24. mai 2024 #486 Del Skrevet 24. mai 2024 Nei absolutt ikke 😅 aldri blitt så gla for skyer og mulig regn før @Musken😂 Ja førstemann kom 10 dager før termindato, den gangen skjønte jeg ikke at alt jeg kjente på var starten på fødsel 😅 men det kan jo godt hende at lillemann vil holde seg inne lenger selv om kroppen jobber på 😅🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlåSwix Skrevet 25. mai 2024 #487 Del Skrevet 25. mai 2024 Lykke til med innspurten, dere som fortsatt venter spent 🥰🤞🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymous11 Skrevet 26. mai 2024 #488 Del Skrevet 26. mai 2024 I underkant av to uker igjen her. Enn så lenge nyter jeg permisjonstiden og litt etterlengtet egentid, kjente også at det begynte å bli tungt mot slutten men er utrolig fornøyd med å ha greid å jobbe fullt helt frem til de tre siste ukene før termin. 😊 Her er det meste klart og på stell nå tror jeg, men vi håper å rekke å male soverommet vært før den lille kommer. Tar vel sats på å starte i løpet av kommende uke, og at det ikke er aaaaaltfor mange netter som må tilbringes på gjesterommet. 😅 Jeg håper også på å få bakt opp litt brød, rundstykker, boller og lignende de kommende ukene, men merker jo samtidig at det nå er mye vann i kroppen og at det ikke er så altfor digg. Får fortsatt bruke egne sko, men det er vel bare et tidsspørsmål før det siste paret her også er for smått. 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bovina sancta Skrevet 27. mai 2024 #489 Del Skrevet 27. mai 2024 (endret) Lykke til med innspurten, @Anonymous11! Husk å ikke stresse med alt du tenker må være klart. Du trenger kreftene dine til det som kommer, og de praktiske tingene ordner seg ❤️ Endret 27. mai 2024 av Bovina sancta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymous11 Skrevet 27. mai 2024 #490 Del Skrevet 27. mai 2024 Tusen takk, @Bovina sancta! ❤️ Vi er i gang med pussing og nedvask av soverommet i kveld, så starter vi med grunning og kanskje første strøket med maling i morgen. Smart som jeg er har jeg i tillegg lekt meg med surdeig i dag så nå har jeg et brød som må bakes ut i kveld og rundstykker som må tas i morgen.. 😅 Hadde ambisjoner om trening noen av disse dagene også, men med tanke på hvor mye som skjer hjemme fremover tror jeg nok jeg heller skal fokusere på å hvile litt mellom slagene vi står i nå. Kjenner jo litt på at det kanskje er dumt å sette i gang med maling så tett mot termin, men samtidig kan jeg ikke se hvordan vi skal få det til i nær fremtid etter fødsel heller så da er det nok greiest å få tatt nå. 🙈 Formen er jo heldigvis veldig fin fortsatt, så er vel bare å nyte så lenge jeg kan 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ValarMorghulis Skrevet 6. juni 2024 #491 Del Skrevet 6. juni 2024 (endret) Håper alt er bra med alle dere som begynner å nærme dere termindato. Og @Anonymous11 litt av et prosjekt å gå i gang med maling av soverom like før termin, det hørtes heftig ut! Håper du får slappet litt av også før barnet kommer Her kom lillesøster for en uke siden, noen dager etter termin. Første kom før tiden. Hadde en helt fantastisk fødsel denne gangen også, til tross for at den tok mye lengre tid enn fødselen med førstemann. Ved første fødsel hadde jeg stormrier som kom med ujevne mellomrom, og frøkna var ute 9 timer etter første tegn. Under 2 timer med aktiv fødsel. Denne gangen har jeg hatt mange netter med modningsrier gjennom hele mai, før jeg til slutt våknet en morgen med rier som aldri dabbet av. Deretter fulgte en 22-timers lang latensfase, etterfulgt av 4 timer i aktiv fødsel. Vanlige rier hele veien. Ting går veldig fint her nå - foreløpig nyter vi at frøkna sover godt både dag og natt, så jeg er overraskende uthvilt. Den første natta på barsel var helt forferdelig med en sulten baby som gråt og gråt, men alt gikk seg til hjemme. Etter det har ting bare blitt bedre og bedre Endret 6. juni 2024 av ValarMorghulis Fjernet mye unødvendig tekst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymous11 Skrevet 6. juni 2024 #492 Del Skrevet 6. juni 2024 @ValarMorghulis Gratulerer så mye med den lille! 🥰 Deilig å høre at det går bra med dere og at du får hvilt mellom slagene. Håper vi får sovebaby her også 😅 Soverommet var ferdigstilt mandag, så har heldigvis fått finne tilbake til litt ro. Grusomt å trave rundt i ei lita stue som i tillegg til eget inventar også må inneholde store deler av innholdet på soverommet mens vi holdt på, så det var utrolig godt å få dette tilbake til sin vante plass. Resultatet ble forsåvidt over all forventning også. 🥰 40+2 i dag og foreløpig ingen tegn til at han har tenkt seg ut med det første, men jeg stresser ikke med det heller per nå. Lite plager, så den utålmodigheten har ikke helt truffet meg - jeg gruer meg nok heller litt til smertene innerst inne. 🙈 Kontroll i dag, blir spennende å se hva de sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bovina sancta Skrevet 6. juni 2024 #493 Del Skrevet 6. juni 2024 (endret) Gratulerer @ValarMorghulis ❤️ Godt å høre at du hadde nok en flott fødselsopplevelse. Ønsker deg en fortsatt flott barseltid sammen med den lille og resten av familien💕 Hva sa de på kontrollen, @Anonymous11? Endret 6. juni 2024 av Bovina sancta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymous11 Skrevet 7. juni 2024 #494 Del Skrevet 7. juni 2024 @Bovina sancta kontrollen var selvfølgelig lagt til det tidspunktet lillemann her ofte er på sitt roligste, så JM ville ha oss inn på en liten overvåkning av fosterlyd og bevegelse før vi fikk reise hjem etter endt kontroll i går. Han var lite interessert i å våkne av proben hun prøvde å dytte i ham med (AU!) og det føltes som jeg måtte ligge en evighet inne på rom med målingsutstyr før jeg kunne begynne å trykke på knappen ved registrert bevegelse. 😅 Han våkna heldigvis til etterhvert så vi fikk reise hjem igjen, men kjente jo litt på bekymringen mens vi lå der og venta. Hadde alt vært som vanlig tidligere på dagen? Er alt i orden? Alle sånne kjipe tanker. Heldigvis livna han som nevnt til etterhvert, og så fort jeg fikk litt mat i kroppen (var sikkert 5 timer siden forrige måltid når vi var inne, var jo rett før middag) var vi tilbake til normalen på bevegelse. Han har forhåpentligvis arvet noe av mors sovehjerte bare, haha. 😅 Estimert til 3300 i går, så er litt liten av vekst i forhold til dagens «standard» om jeg forstår det riktig, uten at det skal gi grunn til bekymring. Samtidig ligger han ganske perfekt til om foreldrenes fødselsvekt skal spille en rolle, jeg var 3290 og far rundt 3400. JM var forresten forundret over hvor høyt han fortsatt ligger, i og med at vi er ved termindato nå. Rumpa kommer ofte ut rett under ribbeina mine, og jeg har mye av min 1.70-lengde i overkroppen. 😅 Ingen sjekk av modning eller lignende og jeg har heller ingen tegn til modning såvidt jeg merker (svake mensensmerter en gang iblant og litt nedpress om jeg skal opp etter å ha vært nede på gulvet f.eks, men det har blitt med det), satt opp ny kontroll på tirsdag som da vil være 41+0. Da har jeg fått beskjed om å møte en halvtime før timen for ny registrering av fosterlyd og bevegelse før UL, så får vi se om de ønsker å sjekke noe mer da eller om de bare setter opp ny time for igangsettelse eller noe.. Jeg har ikke hastverk med at han skal komme foreløpig, men tenker jo samtidig at jeg helst ønsker å slippe igangsetting, så han må gjerne bestemme seg for å komme innen den tid! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bovina sancta Skrevet 9. juni 2024 #495 Del Skrevet 9. juni 2024 @Anonymous11 han er generelt ikke så grei på ul han gutten din😅💙 Det skal nok bli godt å få han ut så du får litt kontroll på han tenker jeg😅 Ser du skriver at du vil unngå igangsettelse, og det forstår jeg godt. Vil bare si at jeg ble igangsatt, og også satt på riestimulerende drypp, og opplevde ingenting av de tingene man hører så mye om (fødsler som varer evig, stormrier osv). Jeg var veldig glad for det dryppet, for det fikk fart på sakene på en sånn måte at jeg hadde masse krefter igjen til siste fasen, som er den man faktisk må jobbe litt selv. Litt viktig å være klar over at igangsettelse IKKE garanterer grusom fødsel på noen måte. Min fødsel var både fin og ukomplisert, og ikke så smertefull som jeg trodde det ville være i det hele tatt. Det var riktignok en risikofødsel, så det stod 3 fødselsleger i rommet og nærmest tvinnet tommeltotter mens jordmor tok imot begge babyene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlåSwix Skrevet 10. juni 2024 #496 Del Skrevet 10. juni 2024 Gratulerer @ValarMorghulis🥰 og lykke til @Anonymous11🤞🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymous11 Skrevet 10. juni 2024 #497 Del Skrevet 10. juni 2024 @Bovina sancta Haha nei, det har liksom ikke vært helt enkelt med han her på UL 😂 Åh, tusen takk for at du deler! ❤️ Er jo drypp som har hørtes verst ut, søsteren min fikk dette og unner ikke sin verste fiende en sånn smerte engang.. Skjønner at det er individuelt, men utrolig godt å se at det ikke er automatikk i at drypp er grusomt og glad for å lese at du fikk en så fin fødsel 🥰 Forsøkte meg på litt håndmelking i går kveld, og i samme øyeblikk som det kom ut en bitteliten dråpe strammet det seg over magen, så tror jeg opplevde min første kynner i går. 😅 Utover det har jeg foreløpig ingen modningstegn eller noe, så er litt spent på når dette kommer til å sette i gang. Regner med vi har i alle fall denne uka før de begynner å snakke om ingangsettelse, så får håpe noe skjer av seg selv de kommende dagene. 😄 @BlåSwix tusen takk! 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enkelt&Komplisert Skrevet 11. juni 2024 #498 Del Skrevet 11. juni 2024 Lenge siden jeg har vært her inne nå..men GRATULERER TIL DERE SOM HAR FØDT ❤️ Til dere som nå har født, og dere andre: hvilken snacks/mat/drikke har dere med i fødebagen? Er det noe dere angret på at dere ikke tok med, som dere cravet? Og: er det flere som er lys våken fra ettermiddag til langt utpå kveld/natt? Jeg sliter skikkelig med å sovne, og å komme igang på morgenen... sovner like sent om jeg står opp kl.7 eller kl.11.30. Alt energi kommer på ettermiddagen og kvelden 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bovina sancta Skrevet 11. juni 2024 #499 Del Skrevet 11. juni 2024 @Enkelt&Komplisert takk😊 Jeg hadde med alt for mye i fødebagen, men jeg hadde altså med dette: Proteinbarer, sjokolade, cashewnøtter, pringles, oreos, diverse rett i koppen, tre kartonger eplejuice. Jeg savnet ingenting, og jeg spiste vel ikke mer enn en neve med cashewnøtter underveis i fødselen. Jeg ble jo foret hele tiden med god mat av sykehuset. Nå pågikk riktignok ikke fødselen så lenge. Innlagt klokken 15 og ferdig klokken 23. Eplejuice drakk jeg masse av underveis. Sukkerholdig drikke av noe slag anbefaler jeg virkelig. For min del gjør det vondt å sluke brus, og fruktjuice smaker jo ganske friskt og godt. Anbefales. Hadde forresten med en kamelback drikkeflaske med sugerør. Det kom også godt med. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymous11 Skrevet 15. juli 2024 #500 Del Skrevet 15. juli 2024 Vår lille gutt kom 6 dager på overtid (13. juni) etter igangsettelse grunnet sviktende morkake som ble oppdaget to dager før. Var så umoden at livmorhalsen fortsatt lå bakover når de skulle sette ballong, denne falt ut like før det var gått 24 timer. Rakk 5 modningspiller før ting definitivt var i gang, og fra første ubehag (kynner/rie) til han var ute gikk det 13-14 timer. Pressfase på bare 30 min, pressriene var sykt heftige. 😅 Ble både lystgass og til slutt epidural, 4 timer før fødsel var smertene helt uutholdelige. 🙈 Ut kom en helt nydelig liten gutt på 3215g og 52 cm, som har rukket å bli en måned gammel. Han har lagt på seg nesten en kilo de siste tre ukene og det er deilig å se at jeg tilsynelatende har nok melk. 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå