Gå til innhold

Bare 1 av 3 er normalvektige. Resten er overvektige eller har fedme. Wtf?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 31.12.2023 den 18.56):

Ja, men den vekten gjelder for ALLE kvinner og menn. Så de som tror de har "tung benbygning" kan bare legge fra seg den livsløgnen. 

Anonymkode: 811b3...59c

Er vel ikke snakk om tung benbygning men snarere en muskuløs kropp!

Anonymkode: a17ec...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er vel ikke snakk om tung benbygning men snarere en muskuløs kropp!

Anonymkode: a17ec...77a

🤣

Anonymkode: 811b3...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om mengder. Folk spiser for mye. Enkelt og greit. 

Jeg spiser (omtrent) bare drittmat og godteri. Men jeg spiser totalt sett lite. Så jeg er slank. Min søster spiser nesten aldri godteri og junkfood, lager mat fra bunnen av. Men hun spiser mye, hun elsker mat. Hun er lettere overvektig. 

Folk som ser meg spise skjønner ikke hvorfor jeg er tynn når jeg spiser så mye dritt. Men de ser heller ikke alt jeg ikke spiser. 

Anonymkode: 7db97...37b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det handler om mengder. Folk spiser for mye. Enkelt og greit. 

Jeg spiser (omtrent) bare drittmat og godteri. Men jeg spiser totalt sett lite. Så jeg er slank. Min søster spiser nesten aldri godteri og junkfood, lager mat fra bunnen av. Men hun spiser mye, hun elsker mat. Hun er lettere overvektig. 

Folk som ser meg spise skjønner ikke hvorfor jeg er tynn når jeg spiser så mye dritt. Men de ser heller ikke alt jeg ikke spiser. 

Anonymkode: 7db97...37b

Akkurat som meg 😊. Bmi på 19,5. Veldig glad i søtsaker, ikke så opptatt av vanlig mat. Og til de som nå kommer til å si hvor farlig det er for helsa: Jeg har ikke vært syk siden influensa i 2014.

Anonymkode: 811b3...59c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Akkurat som meg 😊. Bmi på 19,5. Veldig glad i søtsaker, ikke så opptatt av vanlig mat. Og til de som nå kommer til å si hvor farlig det er for helsa: Jeg har ikke vært syk siden influensa i 2014.

Anonymkode: 811b3...59c

Jeg er heller ikke opptatt av vanlig mat. Glemmer ofte å spise, og har egentlig ikke lyst til å spise mat. Men jeg må jo. Søtsaker derimot går ned på høykant. 

Min søster har aldri i sitt liv glemt å spise😅

Anonymkode: 7db97...37b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (På 5.10.2023 den 11.44):

Når man er SMAL og TYNN, men selve skjelettdelen av kroppen er relativt bred (slak kropp, men brede ben), og man veier jævlig mye uten å ha veldig mye muskler så er det begrenset hvor vekten kan komme fra. Forsåvidt kan man se på røntgen og andre typer scans om skjelettet er veldig tettbygd.

Aldri hørt om noen som har sett det på røntgen 

Anonymkode: 9f043...618

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ganske voldsomt. Som nevnt har jeg en sykdom som har mange ulemper, men en fordel (i manges øyne): Jeg legger ikke på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I samfunnet generelt er det nok både for stort kaloriinntak og lite tid og overskudd til trening og mye elendig mat lett tilgjengelig i butikkene. 
 

Ikke bare ultraprossesert mat men vi spiser for mye gluten som produsentene putter i alt. Lectinene i gluten gir lekk tarm og en overvektig kropp som blir utmattet og raskt sliten. For noen år siden kom boken «Sjarmen med tarmen» som også formidler hvor viktig det er med en tarmflora i balanse, også for å holde seg frisk. For tiden leser jeg meg opp på hjemmesiden til Berit Nordstrand. 
 

Jeg begynte for 2 måneder siden og kutte ned brødmaten, spiser glutenfritt knekkebrød til frokost med litt moden ost på. Jeg lager fort for eksempel en enkel salat til lunsj og en enkel salat til kvelds, helst med avocado og oliven, og spiser varierte middager med en god del grønnsaker. Litt frukt og tre-fire glass Biola blir det i løpet av dagen og masse grønn te. Jeg spiser så mye jeg vil for å bli mett. Trikset er å kutte ned på brødskivematen og øke inntaket av grønnsaker, fermentert mat og alt som er sunt med gode bakterier og antioksidanter, vitaminer og mineraler. 
 

 

På 2 måneder har jeg gått ned 8 kilo allerede bare ved å følge tips, og har endelig energi til å trene igjen og ikke bare ta spaserturer. Jeg har bare gjort det helt enkelt og ikke noe komplisert. 
 

Jeg skal etterhvert følge mer av det lege og ernæringsveileder Berit Nordstrand formidler. Jeg anbefaler det til folk som vil holde seg friske og gå lettere ned i vekt, samt få energi til å klare hverdagen bedre. Det er mye forskningsbasert kunnskap. 
 

Ja, jeg har ordnet budsjettet og prioriterer heller mer penger på å spise sunt enn strømmetjenester og slikt jeg likevel ikke bruker nok. Nå satser jeg på å fortsette vektnedgangen og jeg har enda mye å lære. 

Anonymkode: f5eba...dfd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overvekt er folk ifra 100 kilo og oppover og jeg tviler sterkt, på at det er mange nordmenn som veier minst 100 kilo.

Anonymkode: 14436...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Overvekt er folk ifra 100 kilo og oppover og jeg tviler sterkt, på at det er mange nordmenn som veier minst 100 kilo.

Anonymkode: 14436...419

Overvekt betyr ikke at man veier mer enn 100 kg. 

Og jo, det er mange nordmenn som veier over 100 kg.

Anonymkode: 09c91...f0b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...