Gå til innhold

Ting som er fullt lovlig (i Norge) men som er moralsk forkastelig.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 hours ago, Gregory said:

 

Dette er allerede ulovlig, du mente kanskje søskenbarn?

Grunnen til at de fleste tror dette er ulovlig, eller ser på som incest er at i de fleste tilfeller er der overgrep (voksen og barn), men som voksne kan de per  i dag både ha sex og gifte seg. Men det endres i ekteskapsloven nå sammen med søskenbarn 

Anonymkode: 30f9a...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var en tråd hvor ei hadde et problem med at onkelen hennes fulgte henne på only fans(creepy som fy), han onkelen er sikkert glad for dette. Men jeg tenker, hva i helsikke ta. 

Anonymkode: fbc28...c7f

Ja, altså jeg forsvarer ikke at det et greit, påpekte bare at det lov ( som er hva denne tråden handler)

Anonymkode: 30f9a...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfirmasjon, når den som konfirmeres (eller foreldrene)  ikke er troende engang. 

Anonymkode: 44c04...c8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å samle offentlige bygg/botiltak/barnehager rett i nærheten av hverandre med sårbare brukergrupper som overhodet ikke burde omgås tett på hverandre.  Jeg har jobbet i 15 år i kommunen og sett alt.  Barnehage med rusbolig og tung psykiatri som aller nærmeste nabo.  Noe som førte til at vi måtte sjekke og rydde uteområde til barna for sprøytespisser hver eneste dag og jevnlige razzia, samt tyveri i bhg, skremmend adferd på andre  siden  av  gjerdet som barna ikke forstår og som vi måtte skåne dem for.  At kommunen har aktivitetsenter/dagsenter for mennesker med utviklingshemning i første etasjen til en blokk for mennesker med tung og aktiv rus. Noe som førte til jevnlig evakuering og låsing av dørene for å beskytte de med puh.  Boligen jeg jobber I nå er en puh  bolig og har rop og rehabilitering som nærmeste nabo. Jeg skjønner ikke hva i huleste heitese de som styrer over plan, kommunale botilbud i kommunen tenker med!! 

  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gregory
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Grunnen til at de fleste tror dette er ulovlig, eller ser på som incest er at i de fleste tilfeller er der overgrep (voksen og barn), men som voksne kan de per  i dag både ha sex og gifte seg. Men det endres i ekteskapsloven nå sammen med søskenbarn 

Anonymkode: 30f9a...d50

 

Jeg måtte sjekke om dette stemmer.

jeg er overrasket over at det stemmer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Konfirmasjon, når den som konfirmeres (eller foreldrene)  ikke er troende engang. 

Anonymkode: 44c04...c8d

Kan like gjerne begynne å kalle det "pengefest" eller "innsamlingsaksjon".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Gregory said:

 

Jeg måtte sjekke om dette stemmer.

jeg er overrasket over at det stemmer.

 

Takk for at du sjekket opp og ikke mistror meg

Anonymkode: 30f9a...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.10.2023 den 12.06):

Surrogati.

Det er prostitusjon på hemorider. Kjøper en annens kropp for egen glede

Anonymkode: 96982...40e

Haha, mente du steroider? 😂😂😂

Anonymkode: 392ee...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnedåp er tillat, men det er forkastelig. Barnedåp er et påtvunget religiøst rituale som barn ikke kan reservere seg mot. Det er forkastelig.

Å påtvinge folk religion er  ganske sykt

Anonymkode: 935f4...7ef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ghosting, gaslighting og den type oppførsel.

Drittsekker som ødelegger for andre of oppfører seg stygt mot andre skulle vært ulovlig. 

Anonymkode: 006e7...261

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (Akkurat nå):

Trakassering er ulovlig

Nei, det er ingen generelle regler / lover mot trakassering, med mindre det skjer på jobben (arbeidsmiljøloven), i skoletida (opplæringsloven) eller du tilhører en av de minoritetene som har et særlig vern etter Strl. § 135 a for å ivareta ytringsfriheten til særlig utsatte grupper. Vi andre er fritt vilt juridisk sett.

Endret av Andro
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andro skrev (2 minutter siden):

Nei, det er ingen generelle regler / lover mot trakassering, med mindre det skjer på jobben (arbeidsmiljøloven), i skoletida (opplæringsloven) eller du tilhører en av de minoritetene som har et særlig vern etter Strl. § 135 a for å ivareta ytringsfriheten til særlig utsatte grupper. Vi andre er fritt vilt juridisk sett.

Straffeloven § 266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som på død og liv skal passe på andre bilister ved å ligge i fartsgrensa-minus (speedometeret i bilen viser alltid litt for høy fart) for å så med vilje sabotere alle forsøk på forbikjøring fra de bak fordi de er selvutnevnte fartsgrensevoktere.

Er aldri et problem for meg personlig, for jeg kjører aldri forbi andre biler. Jeg mener det burde være ulovlig fordi de med vilje skaper farlige situasjoner i trafikken og hindrer god samhandling.

Endret av Alice123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Undertrykkende religiøse plagg, som underlig nok, alltid må bæres av kvinner. 

Anonymkode: f55dd...711

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omskjæring av spebarn av ikke-medisinske grunner finner jeg ganske moralsk forkastelig. 

Anonymkode: 69493...67f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Alice123 said:

De som på død og liv skal passe på andre bilister ved å ligge i fartsgrensa-minus (speedometeret i bilen viser alltid litt for høy fart) for å så med vilje sabotere alle forsøk på forbikjøring fra de bak fordi de er selvutnevnte fartsgrensevoktere.

Er aldri et problem for meg personlig, for jeg kjører aldri forbi andre biler. Jeg mener det burde være ulovlig fordi de med vilje skaper farlige situasjoner i trafikken og hindrer god samhandling.

Den nye bilen ligget ganske på, tidvis 1-2 over om disse målerne langs veien stemmer. Kjører fordi noen på vei til jobb og selv om cruisekontrollen er lagt inn får jeg varsel om for fort.

Anonymkode: 30f9a...d50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...