Gå til innhold

Ting som er fullt lovlig (i Norge) men som er moralsk forkastelig.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilken moral? Den som er bygd på den kristne tro? Alle har sine egne retningslinjer, moral. 

Anonymkode: 993bc...40a

Noe moral er også basert på levendes opplevelse av hendelsen. Når noe er moralsk forkastelig er det noen i nød inn i bildet. 

Anonymkode: fbc28...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jepp !    I Sverige er det så utbredt at det har fått et eget slengnavn... "Batikhäxor" ... bare å google

Foregår her i landet også ....  " Dette må du ikke si til noen, da er det ikke sikkert du får opphold"

Anonymkode: a3736...967

Batikkheks betyr vel bare eldre dame i batikk som oppleves som slitsom av omgivelsene. Gjerne fordi hun er blitt så gammel at hun gir faen i å prøve å være søt. 

Det er ikke et navn på damer som utnytter yngre menn seksuelt, det er heller det at i stedet for å skrive «eldre dame som er slitsom», skriver de batikkhekser.

Anonymkode: dd1aa...24c

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er ødeleggelse av naturen og moderne dyrehold.

 

Anonymkode: dd1aa...24c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (5 timer siden):

Abort, gidder forøvrig ikke å diskutere det i denne tråden, men det er mitt bidrag 

Elendig bidrag. Abort er helsehjelp. Skjønner at du ikke gidder å diskutere det, det ville blitt pinlig for deg.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jenter på 16-17 som lurer menn på 40+ til sex.

Anonymkode: 6af6d...f2d

Forklar gjerne hvordan barn «lurer» voksne til sex!

katties skrev (3 timer siden):

Vet ikke om det alltid er så enkelt. Ei av mine kusiner så ut som 25 når hun var 15. Ser fortsatt 25 ut nå, men kynne altså lett lurt en mann som 15-åring, og ble aldri spurt om legitimasjon på bar

Jo, det er faktisk nøyaktig så enkelt. En 15-åring er et barn, og både ser ut og oppfører seg som et barn, uavhengig av hvor mye sminke de tar på seg. Jeg stoler ikke på noen som påstår at et barn de kjenner kunne blitt tatt for å være voksen, enten utseendemessig eller intellektuelt. Det er aldri sant.

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (Akkurat nå):

Elendig bidrag. Abort er helsehjelp. Skjønner at du ikke gidder å diskutere det, det ville blitt pinlig for deg

😅🤣😅

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Sikkert ei forsmådd frue, der mannen har hatt seg med ei ung jente. Og så er det jenta si skyld at hun har "lurt" han.

Litt som i gamle dager da husfrua jagde tjenestejenta på dør, for hun hadde frista mannen i huset.

Anonymkode: a3736...967

Ja, kan godt stemme det.

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det finnes selvsagt eksempler på begge deler. Å tru at det er alltid er den yngre som blir utnyttet er bare naivt. At én vei er den vanligste er jeg enig i, men ingen kan påstå at det er enveiskjørt.

Anonymkode: 58425...cbf

Jeg vil påstå at det er ganske enveiskjørt. En 16åring har ingen forutsetninger for å forstå konsekvensene fullt ut. Igjen, hva slags nytte og nytelse har en 16åring av å ha sex (bli brukt) av en mann på 40+? Disse barna/ungdommene har det ikke bra med seg selv (det er isåfall en pitteliten andel av dem), og de blir utnyttet. Å si at en mann på 40+ blir utnyttet, er bare feil. Da må det feile denne mannen noe.

Anonymkode: e1ed5...618

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samfunnsengasjert skrev (32 minutter siden):

Burde vært ulovlig for voksne å ha seksuell omgang med barn mellom 16 og 18 år. 

Burde vært ulovlig å selge dyretestede produkter og kosmetikk. Helt unødvendig å helle kjemikalier i øynene på en kanin for at folk skal få kjøpt maskara…

Og, det burde komme en endring på at dyr, rettslig, omtales som "løsøre" og "ting". Kjører man på et kjæledyr, f.eks, bør man dømmes for uaktsomt drap. 
Et dyr er ikke en gjenstand. De er levende vesener og har følelser som oss.

  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (35 minutter siden):

Fyrverkeri.

Så enig

Anonymkode: 3a94b...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bygge hus på dyrkbar jord. 

Å importere mat som vi kan kjøpe norskprodusert 

Anonymkode: 91b84...10a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Det er ikke et navn på damer som utnytter yngre menn seksuelt, det er heller det at i stedet for å skrive «eldre dame som er slitsom», skriver de batikkhekser.

Jo, det var det det utrykket kom fra opprinnelig. Bare google å se.  (ingen svensker her?)

At det nå har utbrett seg til å gjelde andre ting med tiden, er noe annet.

Anonymkode: a3736...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jo, det var det det utrykket kom fra opprinnelig. Bare google å se.  (ingen svensker her?)

At det nå har utbrett seg til å gjelde andre ting med tiden, er noe annet.

Anonymkode: a3736...967

Feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det finnes selvsagt eksempler på begge deler. Å tru at det er alltid er den yngre som blir utnyttet er bare naivt. At én vei er den vanligste er jeg enig i, men ingen kan påstå at det er enveiskjørt.

Anonymkode: 58425...cbf

Hva er det du tenker at en 16 åring har å tjene på å bli utsatt for en 40 åring? Innflytelse på hans stemme i valget?

Anonymkode: ee9b1...2d9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

venus24 skrev (1 time siden):

Elendig bidrag. Abort er helsehjelp. Skjønner at du ikke gidder å diskutere det, det ville blitt pinlig for deg.

Forklar gjerne hvordan barn «lurer» voksne til sex!

Jo, det er faktisk nøyaktig så enkelt. En 15-åring er et barn, og både ser ut og oppfører seg som et barn, uavhengig av hvor mye sminke de tar på seg. Jeg stoler ikke på noen som påstår at et barn de kjenner kunne blitt tatt for å være voksen, enten utseendemessig eller intellektuelt. Det er aldri sant.

Da har du sikkert sett mange barn som egentlig er yngre enn de er uten å innse det. Kusina mi brykte ikke, og bruker fortsatt ikke sminke - hun hadde bare et veldig kantete ansikt med lite "babyfett", var høy og med masse kurver, og hang mye med folk som var 10-12 år eldre enn henne - man antar ikke at det er et barn blant 5 voksne midt i 20-årene da.

Tenkte som et barn er en annen ting. Hun har alltid vært velsig selvstendig, men det er sikkert mange ting hun hadde en barnslig tankegang om. Hun lå med en 27 år gammel fyr når hun var 15, og jeg tror han visste alderen hennes. Tror ikke hun tenkte over at han kunne være litt pedo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utroskap. Bortsett fra drap og vold kommer jeg ikke på noe som er kjipere gjort mot andre. Jeg har null respekt for den slags søppelmennesker.

Å oppdra barn med bakgrunn i religion. Det er forkastelig, og et gedigent overgrep.

Anonymkode: d2186...4c4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gjelder det alle innvandrerne og flyktningene i Oslo også? 

Anonymkode: f5dd4...35c

Det bør være avgjørende at man er oppvokst i Oslo- ikke hudfargen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

katties skrev (2 timer siden):

Da har du sikkert sett mange barn som egentlig er yngre enn de er uten å innse det. Kusina mi brykte ikke, og bruker fortsatt ikke sminke - hun hadde bare et veldig kantete ansikt med lite "babyfett", var høy og med masse kurver, og hang mye med folk som var 10-12 år eldre enn henne - man antar ikke at det er et barn blant 5 voksne midt i 20-årene da.

Tenkte som et barn er en annen ting. Hun har alltid vært velsig selvstendig, men det er sikkert mange ting hun hadde en barnslig tankegang om. Hun lå med en 27 år gammel fyr når hun var 15, og jeg tror han visste alderen hennes. Tror ikke hun tenkte over at han kunne være litt pedo.

Nei. Kusinen din ble utsatt for overgrep av en voksen mann mens hun selv var et barn. En 15-åring er ikke samtykkekompetent.

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utroskap.

Politisk propaganda hvor man er uærlig i argumentasjonen. (Manipulasjon).

Religiøs og/eller politisk ekstremisme, spesielt med inndoktrinering av barn.

Fobrukslån, betalingsutsettelse og lignende hvor man tjener penger på de som ikke har kontroll.

Mye av dette bør ikke bli ulovlig selv om det er umoralsk.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (8 timer siden):

Flytte til en annen by og kjøpe leilighet der når folk som er fra det aktuelle stedet ikke har råd. Vi kritiserer israelere for å ta seg til rette på vestbredden, men at vestlendinger tar seg til rette i Oslo er tydeligvis helt greit. Jeg mener alle må få muligheten til å bi i byen eller bygda de ble født i. Vi lever tross alt i et sivilisert land eller?

Hvordan kan du sammenligne dette?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...