Gå til innhold

Ting som er fullt lovlig (i Norge) men som er moralsk forkastelig.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 3.10.2023 den 16.18):

Det kan ikke være lov 🤮

Anonymkode: fbc28...c7f

Nope. Incest i nedadgående linjer ulovelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ekstrem BDSM hvor noen blir fysisk skadet med samtykke. Er vell sjeldent, men forekommer. 

Psykisk vold, stalking og sex som er o gråsonen. 

Foreldre som ikke gir barna emosjonell støtte og anerkjennelse. 

Barn som kaster steforeldre rett ut på gata når far/mor går bort. Tenker på de som har bodd i huset til samboer i en årrekke uten å ordne noe formelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.10.2023 den 12.07):

Svineproduksjon.

Under 0,1 % av norske griser får se solen i løpet av sitt liv, utenom dagen de blir sendt til døden. De er like smarte som hunder, men tilbringer livet sitt i betongkjellere. De er omsorgsfulle dyr som synger for ungene sine, men er dømt til et liv på betong i kunstig lys, uten en sjanse til å utøve sine primære behov, som å rote i jorda og rulle i søle.

Anonymkode: 98d39...c1d

Men hvordan vet vi at dem hadde valgt å ikke eksistere hvis dem fikk valget? Eneste grunn til at disse grisene får mulighet å leve et liv er at dem er en relativt kostnadseffektiv kilde til proteiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ytringsfriheten er forkastelig her i Norge. Vi tror selv vi er et fritt land, men det er hav av forskjellsbehandlinger der vi blir indoktrinert via politikken, media, arbeid om hvem som har lov å uttale seg og om hva. Venstre-siden har stått i høysetet og resultatet er at vi ikke kan være kritiske til høyaktuelle temaer lenger. 

Anonymkode: cded2...aeb

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer umiddelbart på minst 2 "lovlige men forkastelige" historier:

  • Da familien Sundelius kjøpte Drengsrudgård fra familien Holter, for 7,5 millioner - lovte de å bygge blomsterpark /"rosegarden" på området, som skulle være tilgjengelig for alle besøkende. Det er derfor Holter-paret solgte til de, og ikke til kommunen, da de ikke helt stolte på kommunens planer. Avtalen ble dessverre bare muntlig og dermed ikke rettskraftig. Slik ble familien Sundelius mangemilionærer på å lure et gammelt ektepar. De har også gjerdet inne store deler av området, det er ikke snakk om blomsterpark, det er bare liten sti igjen på vei til vannet 🤣 https://www.budstikka.no/drengsrud/asker-kommune/ellen-drengsrud/dyre-drommer-pa-drengsrud/s/5-55-282523

 

 

Anonymkode: a28a5...23e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 3.10.2023 den 12.06):

Surrogati.

Det er prostitusjon på hemorider. Kjøper en annens kropp for egen glede

Anonymkode: 96982...40e

Hemoroider faktisk 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/4/2023 at 8:51 PM, Fremmed fugl said:

Hva vet vi hva grisen hadde foretrukket? Det vi i hvert fall vet er at den ikke har evne til et filosofisk savn over at den ikke lever lengre eller ikke lever annerledes. Jeg har ikke et svar, men syns ikke problemstillingen er opplagt så enkel. 

Hvorfor spiller det en rolle hva grisen foretrekker? Hvorfor gjør det det greit for mennesker å avle dyr som må lide en pinefull død? Som må leve hele livet sitt i små trange avlukker?

Er det ok om jeg skaffer meg en valp og hund som lever innesperret hele livet på et lite rom? Som jeg ikke gidder gå tur med? Fordi hunden har jo  mer lyst å leve innesperret i et lite rom hele livet, enn å ikke eksistere.

Hva om jeg får 4 valper og bestemmer meg å drepe dem etter 2 år fordi jeg ikke får solgt dem. Så gjør jeg det samme neste år. Og året etter det. Er det ok fordi valpene kanskje har lyst å leve 2 år selv om de blir drept? Jeg kanf ortsette få valper og drepe de fordi de fikk jo lov å eksistere en stund før jeg drepte de

Anonymkode: 93ea3...8c9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.10.2023 den 12.06):

Surrogati.

Det er prostitusjon på hemorider. Kjøper en annens kropp for egen glede

Anonymkode: 96982...40e

Surrogati er ulovlig.

Anonymkode: adce8...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gregory
AnonymBruker skrev (På 3.10.2023 den 15.04):

Sex med nevø/nieser

Anonymkode: 30f9a...d50

 

Dette er allerede ulovlig, du mente kanskje søskenbarn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.10.2023 den 11.24):

Hvorfor spiller det en rolle hva grisen foretrekker? Hvorfor gjør det det greit for mennesker å avle dyr som må lide en pinefull død? Som må leve hele livet sitt i små trange avlukker?

Er det ok om jeg skaffer meg en valp og hund som lever innesperret hele livet på et lite rom? Som jeg ikke gidder gå tur med? Fordi hunden har jo  mer lyst å leve innesperret i et lite rom hele livet, enn å ikke eksistere.

Hva om jeg får 4 valper og bestemmer meg å drepe dem etter 2 år fordi jeg ikke får solgt dem. Så gjør jeg det samme neste år. Og året etter det. Er det ok fordi valpene kanskje har lyst å leve 2 år selv om de blir drept? Jeg kanf ortsette få valper og drepe de fordi de fikk jo lov å eksistere en stund før jeg drepte de

Anonymkode: 93ea3...8c9

Trodde dyrevelferd handlet om dyrs behov. Men har kanskje feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (2 minutter siden):

Trodde dyrevelferd handlet om dyrs behov. Men har kanskje feil. 

Det handler om dyrs behov, men et dyr som ikke er avlet frem til lidelse lider jo heller ikke og har ingen interesse av å eksistere fordi det ikke eksisterer utgangspunktet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Topsi skrev (25 minutter siden):

Det handler om dyrs behov, men et dyr som ikke er avlet frem til lidelse lider jo heller ikke og har ingen interesse av å eksistere fordi det ikke eksisterer utgangspunktet 

Men blir ikke dette litt som å gjøre abort på grunn av barnets beste. Jeg har ikke noe svar på det med dyr, men syns det ikke er så lett å bastant si at vi som ikke faktisk kan ta perspektivet til enn gris skal definere grisens behov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (1 minutt siden):

Men blir ikke dette litt som å gjøre abort på grunn av barnets beste. Jeg har ikke noe svar på det med dyr, men syns det ikke er så lett å bastant si at vi som ikke faktisk kan ta perspektivet til enn gris skal definere grisens behov. 

Nei. Det blir ikke det samme, fordi vi snakker om å avle frem dyr via kunstig insemineriing, for å kunne utnytte og drepe dem. Ikke dyr som allerede eksisterer. Som jo et foster gjør æ,dvs eksisterer allerede

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hater korpsmusikk.

Liker heller ikke Tore Strømøy.

Anonymkode: adce8...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/4/2023 at 5:08 PM, Anonymbruker*** said:

Nope. Incest i nedadgående linjer ulovelig. 

Men onkel/tante er ikke incest. Tro det eller ei.

Anonymkode: 30f9a...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men onkel/tante er ikke incest. Tro det eller ei.

Anonymkode: 30f9a...d50

Det var en tråd hvor ei hadde et problem med at onkelen hennes fulgte henne på only fans(creepy som fy), han onkelen er sikkert glad for dette. Men jeg tenker, hva i helsikke ta. 

Anonymkode: fbc28...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Gregory said:

 

Dette er allerede ulovlig, du mente kanskje søskenbarn?

Nei, det er ikke ulovlig. Selv om mange tror det

Anonymkode: 30f9a...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...