lotte123 Skrevet 10. desember 2023 #101 Del Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg har hatt to ma i løpet av et år nå, i henholdsvis uke 16 og uke 15. Årsak er tromboser/blodpropper i morkaken. Fikk denne gangen Albyl-e, men det skjedde igjen likevel. Føles håpløst og skummelt ut med et nytt forsøk. Også på grunn av alder (41 år snart) Har 1 barn fra før. Anonymkode: 25eb7...40f ❤️❤️ Håper du får god hjelp og har noen å snakke med. Dette må være tungt! Hvordan fant de ut hva som var årsaken? Kan de gjøre noe mer? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #102 Del Skrevet 13. desember 2023 lotte123 skrev (På 10.12.2023 den 12.01): ❤️❤️ Håper du får god hjelp og har noen å snakke med. Dette må være tungt! Hvordan fant de ut hva som var årsaken? Kan de gjøre noe mer? Takk. Det er veldig tungt😢 De analyserte morkaken etterpå og fant ut av det da.. Kanskje mer blodfortynnende om det blir et nytt svangerskap. Anonymkode: 25eb7...40f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 13. desember 2023 #103 Del Skrevet 13. desember 2023 Hadde utskraping 24.oktober og enda ikke fått mensen. Hcg var på 17 for 1,5 uker siden. Hvis jeg abortere igjen vurderer jeg pilla og ikke utskraping, selv om ting gikk skikkelig galt første gangen. Det er nok utskrapingen som gjør at dette tar t.i.d. Vil ha syklusen tilbake asap 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #104 Del Skrevet 13. desember 2023 lotte123 skrev (3 timer siden): Hadde utskraping 24.oktober og enda ikke fått mensen. Hcg var på 17 for 1,5 uker siden. Hvis jeg abortere igjen vurderer jeg pilla og ikke utskraping, selv om ting gikk skikkelig galt første gangen. Det er nok utskrapingen som gjør at dette tar t.i.d. Vil ha syklusen tilbake asap 🤞 Uff… Så frustrerende at det tar SÅ lang tid. Jeg hadde en fin opplevelse med piller. Det var kramper og vondt noen timer, så blødde jeg minimalt de neste dagene og eggløsning kom etter 4 uker og jeg var jo 12 uker på vei og hadde trolig mye HCG. Håper du slipper å oppleve noe så grusomt en gang til🤞🏼 Håper spiren sitter 9 måneder neste gang det klaffer🫶🏼 Anonymkode: a7720...ddb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #105 Del Skrevet 15. desember 2023 Hvordan vurderer dere om dere klarer fortsett prøvingen? Eller hva skal til for at dere legger det fra dere? Venter på utskraping av MA nå, etter at det tok rett over et års prøving å bli gravid. Vil så veldig gjerne ha et barn til, men er i slutten av 30-årene og aldersforskjellen til søsken begynner bli stor. Jeg vet ikke om jeg orker flere prøveperioder og nedturer, samtidig vil jo alt vi har vært igjennom til nå vil være bortkastet om vi ikke ender med en baby. Anonymkode: 1015b...56b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #106 Del Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan vurderer dere om dere klarer fortsett prøvingen? Eller hva skal til for at dere legger det fra dere? Venter på utskraping av MA nå, etter at det tok rett over et års prøving å bli gravid. Vil så veldig gjerne ha et barn til, men er i slutten av 30-årene og aldersforskjellen til søsken begynner bli stor. Jeg vet ikke om jeg orker flere prøveperioder og nedturer, samtidig vil jo alt vi har vært igjennom til nå vil være bortkastet om vi ikke ender med en baby. Anonymkode: 1015b...56b Vi har ikke barn og jeg vil oppleve å bli mor. Det er det som driver meg. Kommer til å gi meg etter ett barn. Anonymkode: c431f...fbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 16. desember 2023 #107 Del Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvordan vurderer dere om dere klarer fortsett prøvingen? Eller hva skal til for at dere legger det fra dere? Venter på utskraping av MA nå, etter at det tok rett over et års prøving å bli gravid. Vil så veldig gjerne ha et barn til, men er i slutten av 30-årene og aldersforskjellen til søsken begynner bli stor. Jeg vet ikke om jeg orker flere prøveperioder og nedturer, samtidig vil jo alt vi har vært igjennom til nå vil være bortkastet om vi ikke ender med en baby. Anonymkode: 1015b...56b Hvordan vi vurderer om vi fortsetter prøvingen.. Er vel igrunn ikke en vurdering vi tar, men en følelse vi føler. Vi snakker mye om prosessen, tapene, hvis om og men. Den dagen en av oss kjenner på følelsen av at nå er det nok, så stopper vi. Jeg ser at det psykisk er en stor påkjennelse for samboer - større enn han kunne sett for seg før vi startet. Han syns det er tøft - og tror nok han kanskje blir den første av oss som sier at nei nå er det nok. Vi ønsker oss barn sammen, men ikke på bekostning av forholdet vårt. Utover det så har vi satt oss en grense i forkant. - om den er endelig og blir fulgt gjenstår og se. Vi gjennomfører max de 3 forsøkene vi får offentlig. Det og gå privat er ikke aktuelt. Delvis pga kostnaden det er, delvis pga påkjenningen det er å stå i IVF i lang tid. Kan være vi stopper før de 3 forsøkene er brukt, kan være vi ombestemmer oss ang privat.. Vi tar det som det kommer. Der syns jeg at ventetiden mellom mist og nye forsøk er litt gode - i etterkant (for oss). For vi får virkelig kjent på om vi vil og orker å fortsette eller ikke. Ved negative forsøk er det mer plankekjøring fra det ene til neste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 16. desember 2023 #108 Del Skrevet 16. desember 2023 Hvordan klare dere å ha en fungerende hverdag? Jeg ser for meg at hvis jeg mister en gang til, blir sorgen så stor at hverdagslige ting som jobb blir vanskelig. I alle fall for en periode. Jeg synes det er svært utfordrende å forholde meg til alle rundt meg som blir gravide, men vet jo at jeg ikke kan unngå det heller.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #109 Del Skrevet 16. desember 2023 lotte123 skrev (1 time siden): Hvordan klare dere å ha en fungerende hverdag? Jeg ser for meg at hvis jeg mister en gang til, blir sorgen så stor at hverdagslige ting som jobb blir vanskelig. I alle fall for en periode. Jeg synes det er svært utfordrende å forholde meg til alle rundt meg som blir gravide, men vet jo at jeg ikke kan unngå det heller.. Har hatt fem aborter. Hadde den femte aborten i september og da sa det stopp. Vært sykmeldt siden da. Er først nå de siste par ukene jeg føler ting er «bedre» Anonymkode: 52961...b36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 16. desember 2023 #110 Del Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har hatt fem aborter. Hadde den femte aborten i september og da sa det stopp. Vært sykmeldt siden da. Er først nå de siste par ukene jeg føler ting er «bedre» Anonymkode: 52961...b36 Det må være så vondt 😬 har du unger fra før? Vet de grunnen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #111 Del Skrevet 26. desember 2023 lotte123 skrev (På 16.12.2023 den 20.52): Det må være så vondt 😬 har du unger fra før? Vet de grunnen? Har ingen barn fra før. Finner ingen grunn.. legene mener det er vanlig, men fem aborter er ikke vanlig. Fikk ikke utredning i det offentlige, måtte gå privat. Men som sagt, de finner ingen grunn. Anonymkode: 52961...b36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 26. desember 2023 #112 Del Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har ingen barn fra før. Finner ingen grunn.. legene mener det er vanlig, men fem aborter er ikke vanlig. Fikk ikke utredning i det offentlige, måtte gå privat. Men som sagt, de finner ingen grunn. Anonymkode: 52961...b36 Det må være tungt. Jeg hadde min 2. MA i oktober og tok blodprøve etter dette. Fikk svar lille julaften om at jeg en arvelig mutasjon i kroppen som gir større sjanse for blodpropp. Har lest meg fram til at dette ikke trenger å bety, men det kan også bety at jeg har hatt små blodpropper i morkaken, så fosteret dør. Albyl-e kan derfor være en løsning, men visstnok ingen must.. Har du sjekket slike ting? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #113 Del Skrevet 26. desember 2023 lotte123 skrev (12 minutter siden): Det må være tungt. Jeg hadde min 2. MA i oktober og tok blodprøve etter dette. Fikk svar lille julaften om at jeg en arvelig mutasjon i kroppen som gir større sjanse for blodpropp. Har lest meg fram til at dette ikke trenger å bety, men det kan også bety at jeg har hatt små blodpropper i morkaken, så fosteret dør. Albyl-e kan derfor være en løsning, men visstnok ingen must.. Har du sjekket slike ting? Veldig tungt. Ja, har blitt utredet. Har også prøvd albyl-e selvom det ikke har vært indikasjon for det. Mistet allikevel.. Anonymkode: 52961...b36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 26. desember 2023 #114 Del Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Veldig tungt. Ja, har blitt utredet. Har også prøvd albyl-e selvom det ikke har vært indikasjon for det. Mistet allikevel.. Anonymkode: 52961...b36 Må være frustrerende når vi som gir deg tips, som du sikkert prøvde for lenge siden. Krysser fingrene for deg🤞🤞❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #115 Del Skrevet 26. desember 2023 lotte123 skrev (9 minutter siden): Må være frustrerende når vi som gir deg tips, som du sikkert prøvde for lenge siden. Krysser fingrene for deg🤞🤞❤️ Alltids kjekt med relevante tips selvom det meste er prøvd ❤️ Anonymkode: 52961...b36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 26. desember 2023 #116 Del Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Alltids kjekt med relevante tips selvom det meste er prøvd ❤️ Anonymkode: 52961...b36 Husket marenerdvik på Instagram hadde mistet fem ganger og hun sa at legene sa det var tilfeldig. Så ordnet det seg 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #117 Del Skrevet 26. desember 2023 lotte123 skrev (4 timer siden): Det må være tungt. Jeg hadde min 2. MA i oktober og tok blodprøve etter dette. Fikk svar lille julaften om at jeg en arvelig mutasjon i kroppen som gir større sjanse for blodpropp. Har lest meg fram til at dette ikke trenger å bety, men det kan også bety at jeg har hatt små blodpropper i morkaken, så fosteret dør. Albyl-e kan derfor være en løsning, men visstnok ingen must.. Har du sjekket slike ting? Så deilig for deg å få et svar! Håper det klaffer igjen snart og at det vil gå med litt hjelp av medisinen neste gang🤞🏼 Anonymkode: a7720...ddb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #118 Del Skrevet 26. desember 2023 Må joine denne tråden. Har hatt en SA og en MA og et levendefødt barn i mellom. Første gang jeg ble gravid tok det 3 pp, så endte det i SA i uke 10. Etter det tok det nesten et år å bli gravid på nytt og det svangerskapet gikk fint. Så ble jeg gravid nå uten å forsøke (første barn er 16 mnd) og ville gjerne ha det siden vi ønsker 2 barn uansett. Det endte i MA nå og har hatt en kirurgisk fjerning av foster (uke 11 men fosteret døde i uke 9). Ble veldig innstilt på å få to tette og frykter nå at det kan ta tid å bli gravid igjen, og redd det skal ende i ny MA eller SA (er 38 år så er "gammel"). Tenker det er flaks jeg ble gravid sånn uten videre da vi knapt har hatt sex etter første ble født, og følger ikke med på eggløsning osv. Var ganske utmattende å holde på så lenge med nr 1 men nå er jeg også enda eldre. Anonymkode: 6ab99...f8a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #119 Del Skrevet 28. desember 2023 Hallo damer, jeg hadde en SA nå nettopp før jul, var bare 5 1/2 uker, men sorgen har kommet og gått. Fikk vite idag at en venninne er gravid og vil ha termin rundt da jeg skulle hatt termin. Veldig glad på hennes vegne, men det er også litt tøft. Håper på å kunne prøve igjen så fort jeg føler meg klar. Har aldri hatt SA før, men har lest at det kan ta 4-6 uker før man får mensen igjen? Sluttet å blø for et par dager siden. Leser at mange av dere her skriver dere venter på eggløsning, får dere mensen før det eller kan eggløsning komme uten at man får mensen etter SA? Anonymkode: 7e3ad...1b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 28. desember 2023 #120 Del Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hallo damer, jeg hadde en SA nå nettopp før jul, var bare 5 1/2 uker, men sorgen har kommet og gått. Fikk vite idag at en venninne er gravid og vil ha termin rundt da jeg skulle hatt termin. Veldig glad på hennes vegne, men det er også litt tøft. Håper på å kunne prøve igjen så fort jeg føler meg klar. Har aldri hatt SA før, men har lest at det kan ta 4-6 uker før man får mensen igjen? Sluttet å blø for et par dager siden. Leser at mange av dere her skriver dere venter på eggløsning, får dere mensen før det eller kan eggløsning komme uten at man får mensen etter SA? Anonymkode: 7e3ad...1b7 Hei! Så trist ❤️ siden du "bare" var fem uker på vei, trenger det ikke ta så lang tid før mensen er tilbake. Du får eggløsning før mensen, men mange anbefaler å vente med å prøve til mensen kommer. Vanskelig å time når eggløsning kommer, når du ikke har fått mensen synes jeg. Forstår godt at det er sårt når venne blir gravide. Jeg blir skikkelig sjalu og det er så vondt 💔 Vær forberedt på at skuffelsen kan ta tid å komme over. Sorgen går nok i rykk og napp. Håper det løser seg raskt for deg 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå