Rediken Skrevet 15. september 2023 #181 Del Skrevet 15. september 2023 Jeg er spent på hvordan denne saken går, det som er mest interessant er om Sindre har besittet informasjon som har gitt han en fordel. Da blir det nok fengselsstraff. Om Erna har vist eller ikke skal jeg ikke uttale meg om, men det er svært enkelt å holde aksjekjøp skjult for ektefellen. Det er ikke vanskelig i det hele tatt, viss man går inn for det. Om hun ikke har vist så synes jeg skikkelig synd på henne, da har han ruinert karrieren hennes. Det som forundrer meg mest er at det ikke finnes et ordentlig system rundt dette. Selv er jeg insider i et firma, som resulterer i at mann og barn også er registrerte. Skulle tro at finanstilsynet hadde et mer vanntett system for nære relasjoner av toppolitikere. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høstsemester Skrevet 15. september 2023 #182 Del Skrevet 15. september 2023 viren skrev (15 minutter siden): Min mann aner ikke et kvekk om mine aksjekjøp, ikke åpner han posten min heller. For alt jeg vet kjøper han aksjer jeg ikke vet om, og det er greit (men jeg har ikke vært statsminister). Selv om det er godt mulig Erna visste hva han drev med er det slett ikke gitt - spesielt siden han bevisst har forsøkt å skjule aktivitetene. Jeg tenker dette bør etterforskes av Økokrim, også får de konkludere. Kanskje du kan lese denne : https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GMAxjq/frp-om-aksjehandlene-erna-skulle-sagt-stopp-for-lenge-siden 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gugglo Skrevet 15. september 2023 #183 Del Skrevet 15. september 2023 viren skrev (13 minutter siden): Min mann aner ikke et kvekk om mine aksjekjøp, ikke åpner han posten min heller. For alt jeg vet kjøper han aksjer jeg ikke vet om, og det er greit (men jeg har ikke vært statsminister). Selv om det er godt mulig Erna visste hva han drev med er det slett ikke gitt - spesielt siden han bevisst har forsøkt å skjule aktivitetene. Jeg tenker dette bør etterforskes av Økokrim, også får de konkludere. Under normale forhold har det ikke noe å si hvilke aksjer du eller din mann kjøper for noen av dere. Når en er statsminister er ikke forholdene normale lenger. Da må en forsikre seg om at der ikke er noen habilitetsspørsmål. Det vil si, en må være sikker på at det ikke vil bli sådd tvil om at en ikke har involvert seg med noe som stinker korrupsjon (det er korrupsjon hvis en statsminister kjøper aksjer for noen millioner i en bedrift som Kongsberg våpenfabrikk, og så vedtar å kjøpe våpen for flere milliarder, noe som gjør at aksjene øker voldsomt i verdi). Det er hennes ansvar å gå over aksjene som mannen hennes har eierskap i for å fortelle han at han må kvitte seg med disse og disse aksjene. Når dette ikke er gjort så sår det tvil om hvorvidt Erna har gjort sin statsministerjobb basert på hva som er best for landet eller basert på hva som er best for henne. Det er for å unngå at folk lurer på eller får inntrykk av det som hun skulle ha gjennomgått aksjene Sindre kjøpte. Hvis hun ikke går av så vil det slå stygt ut på partiet om to år. 13 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 15. september 2023 #184 Del Skrevet 15. september 2023 GP950mAh skrev (3 minutter siden): Ho har ikke det, ho har bare pekt på behovet for at samfunnet tilrettelegger for at arbeid lønner seg og at trygdede som kan arbeide kommer ut i arbeidslivet. Hun har flere ganger rakket ned på eller vist en enorm arroganse og manglende kunnskap om de som virkelig sliter i Norge. Dessuten, hvis hun oppriktig hadde ønsket å gjøre noe for å få flere ut i arbeid, da hadde hun heller enn å gjøre tilværelsen og økonomien vanskeligere for de som er syke, heller valgt å ruste opp helsevesenet, gjøre om på HF-modellen og ikke innført karensåret for personer på AAP. Når politikerne i 40 år har bygget ned helsevesenet og befolkningen på samme tid har økt med godt over 1 million innbyggere, da kan selv ikke Erna tro at folk vil få den behandlingen de trenger når de trenger den. Det er pr. i dag umulig for store grupper pasienter å komme seg gjennom utredning og behandling og rehabilitering innen sykemelding og tre år på AAP, fordi det er så lite ressurser i helsevesenet og de mangler kapasitet og de bruker fagpersoner feil. Men Erna og co - de valgte å heller kjøre på med populistisk retorikk som direkte og indirekte gjør syke mennesker til syndebukker. Erna viste tydelig under pandemien også at hun mente det gjaldt ett sett med regler for henne og hennes like, og et helt annet sett med regler for resten av folket. Men alt dette er en avsporing fra det at den saken Erna nå står i, den er hun selv skyld i! Hun hadde ansvar for å ha oversikt over mannens aksjehandel og å ikke ta med informasjon hjem som kunne gi ham fordeler i aksjehandel. Hun har ikke opptrått ansvarlig her, det kan hun faktisk ikke skylde på mannen sin for, selv ikke om han ikke har fortalt henne hele sannheten. Hun visste nok til at hun hadde et særskilt ansvar for å sikre at hun visste nok. At så mange Høyre-ledere rundt om nå "slår ring rundt Erna" og erklærer henne sin tillit - før man kjenner alle detaljer, selv etter at Erna selv har innrømmet så grove feil som hun har gjort, det er politikk, det er heller ikke ansvarlighet fra disse H-lederne! 13 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AmonymBruker Skrevet 15. september 2023 #185 Del Skrevet 15. september 2023 Det begynner å danne seg et bilde av denne Sindre Finnes. Han er en liten luring. Han stiller ikke til valg og søker angivelig ikke makt. Men oppfører seg som en maktperson i skjørtekanten til sin kone som lar han holde på under sine vinger. Han har i tidligere intervjuer og korrespondanse med SMK gitt klart uttrykk for at han er innforstått med reglene. Men velger likevel å handle i strid med reglene. Ikke bare det, han tar aktive grep for å skjule sine handlinger. Dette er verre enn Huidtfeldt-saken. Og hvem glemmer vel ikke avsløringene om denne styrelisten han sendte ut etter at kona vant valget. Om hvem som skulle ut og hvem som skulle inn i diverse styrer, Og hva med alt som enda ikke er blitt avslørt om denne Sindre Finnes. Han er en liten slu renkespiller bak kulissene, med konas makt som drivstoff. Velgere bør legge merke til dette ved neste valg. Stemmer du på Erna så stemmer du på Sindre Finnes. Vil du virkelig ha han som vise-statsminister? 23 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solar Nebula Skrevet 15. september 2023 #186 Del Skrevet 15. september 2023 (endret) On 9/15/2023 at 3:27 PM, Sommerkommer said: Man risikerer ikke hele karrieren sin for skarve 1,8 mill. Er ikke en årslønn engang det. Helt åpenbart at dette ikke er gjort med vilje fra Erna sin side Jeg er tilbøyelig til å tro at Erna ble ført bak lyset her, men det argumentet holder likevel ikke, all den tid det finnes folk som har risikert karrieren sin for langt mindre, - et par solbriller for eksempel. Endret 20. september 2023 av Solar Nebula Skrivefeil 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GP950mAh Skrevet 15. september 2023 #187 Del Skrevet 15. september 2023 Frisk Frosk skrev (6 minutter siden): Hun har flere ganger rakket ned på eller vist en enorm arroganse og manglende kunnskap om de som virkelig sliter i Norge. At ho sier noe du er uenig i gjør det ikke til arroganse. Ho har god kunnskap om dette og hva som fungerer nemlig å gi insentiver til arbeid og samtidig tilrettelegge for at det er mulig gjennom tiltaksordninger. Det fungerer i våre europeiske naboland og er årsaken til at de har langt færre sykmeldte og uføre enn oss. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 15. september 2023 #188 Del Skrevet 15. september 2023 (endret) GP950mAh skrev (23 minutter siden): Ho har ikke det, ho har bare pekt på behovet for at samfunnet tilrettelegger for at arbeid lønner seg og at trygdede som kan arbeide kommer ut i arbeidslivet. Det er lett og mene noe om det behovet, når 1,8 millioner ikke betyr noe. For noen folk vi har klart å velge. Endret 15. september 2023 av Apis 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 15. september 2023 #189 Del Skrevet 15. september 2023 Denne var fin: "Akkurat nå er det et problem for Erna at Sindre Finnes". - Jodel Så enkelt og greit 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 15. september 2023 #190 Del Skrevet 15. september 2023 GP950mAh skrev (21 minutter siden): At ho sier noe du er uenig i gjør det ikke til arroganse. Ho har god kunnskap om dette og hva som fungerer nemlig å gi insentiver til arbeid og samtidig tilrettelegge for at det er mulig gjennom tiltaksordninger. Det fungerer i våre europeiske naboland og er årsaken til at de har langt færre sykmeldte og uføre enn oss. Syke personer blir ikke friske av å få mindre å leve av og heller ikke få riktige diagnoser og behandling. Du kan late som det så mye du orker, men det gjør det ikke sant uansett. Erna Solberg fratok mange muligheten til å komme tilbake i jobb mens hun var statsminister. Og våre naboland kan du ikke sammenligne direkte med, de har andre ordninger, slik at syke personer kommer i andre statistikker enn de gjør hos oss. Dessuten har Norge høy sysselsetting sammenlignet med mange andre land det er naturlig å sammenligne oss med. Det er ikke snakk om å være uenig, det er snakk om at Erna Solberg og co har stått for en politikk som har gjort mange sykere og flere har falt utenfor og mistet mulighet til å komme tilbake i jobb, fordi hun har valgt å ikke prioritere det som må til for å få flere i jobb og tilbake i jobb eller hindre dem fra å falle ut av jobb. 21 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 15. september 2023 #191 Del Skrevet 15. september 2023 Det jeg ikke skjønner med denne Sindre er jo at han tok alt ansvar hjemme i henhold til konen, hadde jobb og likevel hadde tid til å drive så ekstremt mye med aksjer? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 15. september 2023 #192 Del Skrevet 15. september 2023 Bombasi skrev (6 minutter siden): Denne var fin: "Akkurat nå er det et problem for Erna at Sindre Finnes". - Jodel Så enkelt og greit Man kan godt le av den Men Ernas problem er og blir Erna selv. Det er hun selv som har unnlatt å ta ansvar for det hun var pliktig til å gjøre, det var hun som opptråtte uansvarlig med informasjon som mannen kunne bruke til aksjehandel. Ernas problem er Erna. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 15. september 2023 #193 Del Skrevet 15. september 2023 Frisk Frosk skrev (1 minutt siden): Man kan godt le av den Men Ernas problem er og blir Erna selv. Det er hun selv som har unnlatt å ta ansvar for det hun var pliktig til å gjøre, det var hun som opptråtte uansvarlig med informasjon som mannen kunne bruke til aksjehandel. Ernas problem er Erna. 100%. Det du skriver er udiskutabelt, for sånn er det. Og jeg kan ikke fatte og begripe at hennes politiske karriere kan overleve dette. Men hun kan jo sikkert trøste seg med en toppjobb i EU eller lignende etterhvert. For der har hun allerede nære kontakter etter å ha EU-isert Norge i 8 år. Så ikke vær bekymret for henne, for de som er det. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerkommer Skrevet 15. september 2023 #194 Del Skrevet 15. september 2023 Bombasi skrev (1 minutt siden): 100%. Det du skriver er udiskutabelt, for sånn er det. Og jeg kan ikke fatte og begripe at hennes politiske karriere kan overleve dette. Men hun kan jo sikkert trøste seg med en toppjobb i EU eller lignende etterhvert. For der har hun allerede nære kontakter etter å ha EU-isert Norge i 8 år. Så ikke vær bekymret for henne, for de som er det. Hva skulle hun ha gjort da? Hvor ofte skulle hun ha sjekket aksjene hans? Hver dag? Hun sjekket en gang i året og informerte Jan om reglene og satt hab indirekte kontakt med smk. Det er virkelig forsøkt å gjøre det ryddig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 15. september 2023 #195 Del Skrevet 15. september 2023 Bombasi skrev (Akkurat nå): 100%. Det du skriver er udiskutabelt, for sånn er det. Og jeg kan ikke fatte og begripe at hennes politiske karriere kan overleve dette. Men hun kan jo sikkert trøste seg med en toppjobb i EU eller lignende etterhvert. For der har hun allerede nære kontakter etter å ha EU-isert Norge i 8 år. Så ikke vær bekymret for henne, for de som er det. Det du sier sist der er tragisk, for det er også en form for korrupsjon, nettverkskorrupsjon. Hun har nå vist at hun ikke kan stoles på, at hun er slepphendt med informasjon rundt personer som ikke skal vite. Og så skal hun kanskje få en toppjobb som takk for god jobb... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GP950mAh Skrevet 15. september 2023 #196 Del Skrevet 15. september 2023 Frisk Frosk skrev (12 minutter siden): yke personer blir ikke friske av å få mindre å leve av og heller ikke få riktige diagnoser og behandling. Du kan late som det så mye du orker, men det gjør det ikke sant uansett. Å gi bedre insentiver til å jobbe får flere i jobb, det er slik det er. Det er derfor våre naboland har færre sykmeldte og uføre enn oss. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 15. september 2023 #197 Del Skrevet 15. september 2023 Sommerkommer skrev (Akkurat nå): Hva skulle hun ha gjort da? Hvor ofte skulle hun ha sjekket aksjene hans? Hver dag? Hun sjekket en gang i året og informerte Jan om reglene og satt hab indirekte kontakt med smk. Det er virkelig forsøkt å gjøre det ryddig. Du kan uansett ikke fraskrive henne ansvaret, og du kan heller ikke frikjenne henne for informasjonsdelingen. Mannen har gjort seg til millionær basert på konas rolle. Da har Ernas rutiner og ansvar glippet på mange, mange punkt. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 15. september 2023 #198 Del Skrevet 15. september 2023 Sommerkommer skrev (2 minutter siden): Hva skulle hun ha gjort da? Hvor ofte skulle hun ha sjekket aksjene hans? Hver dag? Hun sjekket en gang i året og informerte Jan om reglene og satt hab indirekte kontakt med smk. Det er virkelig forsøkt å gjøre det ryddig. Hun burde ha sjekket hver gang han handlet, hver gang hun skulle ta avgjørelser som kunne komme i konflikt med mannens ev. aksjekjøp. Det er hennes ansvar. Å sjekke en gang i året er åpenbart ikke i nærheten nok. Også professor i økonomi stiller spørsmål ved det at Erna sier hun ikke visste: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/tror-ikke-pa-at-hun-ikke-har-visst-om-det/16048250/ Mannens omfang av aksjekjøp er så stort at det ikke er troverdig at hun ikke har visst om at han holdt på slik. Uansett så burde hun ha sørget for å vite. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 15. september 2023 #199 Del Skrevet 15. september 2023 GP950mAh skrev (2 minutter siden): Å gi bedre insentiver til å jobbe får flere i jobb, det er slik det er. Det er derfor våre naboland har færre sykmeldte og uføre enn oss. Du får sette deg litt bedre inn i statistikk og sysselsettingen i land i den regionen du først nevnte. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 15. september 2023 #200 Del Skrevet 15. september 2023 Har sympati for både Anniken og Erna i disse sakene. Tenk å være gift med sånne puddinger, som utnytter posisjonene til konene sine for penger. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå