Gå til innhold

Innvitert i dyrt bryllup i utlandet..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

da fikk dere kanskje ikke med dere at prisen opprinnelig var 500 pr.natt, men så økte bruden det til 8000 for tre netter for å ikke bare dekke overnattingen men festlokalet og hele sulamitten i samme slengen. At de ikke bare vil at TS og andre gjester skal komme og feire dem, men betale hele stasen + egen reise + gave.

Hvem er bedriten venninne sa dere?

Anonymkode: a5852...b34

Dette er jo ikke tilfelle. Her må TS ha «misforstått». Pris for et rom på et fransk slott ligger typisk på ca 3000, ofte 4000 kroner. 500 kroner er helt umulig.

Anonymkode: 5bce3...480

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke hatt råd. Så enkelt å greit. 

Mwn man MÅ ikke bruke flere tusen på ett bryllup. Hadde rett og slett sagt rett ut at det er for dyrt.

Anonymkode: d7649...7e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en type problem man får om man ikke har ryggrad. Et enkelt "nei" hadde ordna hele greia.

Anonymkode: 43ee1...667

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tror hun mener at det var 500pr natt og nå 8000 for 3 netter. 

Anonymkode: 06ef0...ae8

500 per natt er urealistisk billig

Anonymkode: e70e6...ffb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Høres ut som om du selv sitter godt i det, så da er ville det ikke være noe problem for DEG. Det er ikke akkurat lommerusk for folk flest. Jeg blir fristet til å sitere Erna Solberg. Jeg har råd til å betale for tannlege og det har mange andre også 

Anonymkode: 4cbe4...e5c

Hun du siterer påpeker bare at slikt som dette er helt vanlig i de fleste europeiske land i kretser der folk har universitetsutdannelse. Norge er landet som skiller seg ut. Her har de uføre og lavtlønnede det ekstremt bra i forhold til resten av Europa, mens de med høy utdannelse tjener vesentlig mindre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her.

Dem fleste kommer fra et av våre nærmeste naboland. Så føler meg trygg med mindre noen går å slarver videre på et forum som ikke slutter på .no.  og forskjellen norge er ikke så stor. Brudgommens familie må  fly uansett om det hadde vært lokalt eller ikke. 

Og dette er helt vanlige "arbeiderklasse" folk. Og jo, dem har leid hele slottet, så det er bare prisen for "renhold" av rom som MÅ betales. Og var enig i tanken at dem kunne legge på LITT her, for å sørge for fks lunch på lørdagen. 

Jeg har mulighet til å se på air bnb, men det er ikke så mye billigere, og må legge til taxi, da det ikke går buss i området.

Takk til dere som tar imot frustrasjon! Og sier at det ikke henger helt på greip. Det er alt jeg trenger!

 

 

Anonymkode: 107d0...b8b

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

TS her.

Dem fleste kommer fra et av våre nærmeste naboland. Så føler meg trygg med mindre noen går å slarver videre på et forum som ikke slutter på .no.  og forskjellen norge er ikke så stor. Brudgommens familie må  fly uansett om det hadde vært lokalt eller ikke. 

Og dette er helt vanlige "arbeiderklasse" folk. Og jo, dem har leid hele slottet, så det er bare prisen for "renhold" av rom som MÅ betales. Og var enig i tanken at dem kunne legge på LITT her, for å sørge for fks lunch på lørdagen. 

Jeg har mulighet til å se på air bnb, men det er ikke så mye billigere, og må legge til taxi, da det ikke går buss i området.

Takk til dere som tar imot frustrasjon! Og sier at det ikke henger helt på greip. Det er alt jeg trenger!

 

 

Anonymkode: 107d0...b8b

Da må du rett og slett si at den prisen du ble forespeilet under planleggingen var grei, men siden de nå har mangedoblet den så har du ikke mulighet til å være med. Så enkelt er det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

TS her.

Dem fleste kommer fra et av våre nærmeste naboland. Så føler meg trygg med mindre noen går å slarver videre på et forum som ikke slutter på .no.  og forskjellen norge er ikke så stor. Brudgommens familie må  fly uansett om det hadde vært lokalt eller ikke. 

Og dette er helt vanlige "arbeiderklasse" folk. Og jo, dem har leid hele slottet, så det er bare prisen for "renhold" av rom som MÅ betales. Og var enig i tanken at dem kunne legge på LITT her, for å sørge for fks lunch på lørdagen. 

Jeg har mulighet til å se på air bnb, men det er ikke så mye billigere, og må legge til taxi, da det ikke går buss i området.

Takk til dere som tar imot frustrasjon! Og sier at det ikke henger helt på greip. Det er alt jeg trenger!

 

 

Anonymkode: 107d0...b8b

Er det taxi fra flyplass til slottet du må legge ut for? 

Folk kommer sikkert til ulike tider, men det bør kunne organsieres noe slikt at man kan samkjøre i hvert fall. Dette burde brudefolkene selv sørget for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke mye til mamma hvis du dropper ferie for ungene fordi det blir for vanskelig å si nei til et bryllup. 

Sorry altså. Det hjelper ingen at du får ut frustrasjon på et forum. Eller, det hjelper kanskje deg litt, men ikke barna dine 

Anonymkode: 3d413...dea

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er ikke mye til mamma hvis du dropper ferie for ungene fordi det blir for vanskelig å si nei til et bryllup. 

Sorry altså. Det hjelper ingen at du får ut frustrasjon på et forum. Eller, det hjelper kanskje deg litt, men ikke barna dine 

Anonymkode: 3d413...dea

Må jo være lov å ventilere litt, og kanskje få noen gode ideer.

Anonymkode: e1328...4fc

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for invitasjon, men si nei. Om dere er nære venner er det bare å forklare at du ikke har råd. Om dere ikke er det, så holder det å takke nei og ønske dem et flott bryllup.

Det er ikke noe galt i å arrangere et bryllup ikke alle har råd til. Men da må man som arrangør tåle og forvente at ikke alle kan eller vil prioritere det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si dette stiller seg litt anderledes når mesteparten av gjesten ( inkl brudeparet ) bor i andre land enn Norge… Da må de jo samles et sted i midten… Og Ts har vært forberedt på denne utgiften. Jeg trodde i begynnelsen  alle involvert bodde i Norge, og syntes da dette var mye og unødvendig… 

Anonymkode: 1a2fc...cee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg må si dette stiller seg litt anderledes når mesteparten av gjesten ( inkl brudeparet ) bor i andre land enn Norge… Da må de jo samles et sted i midten… Og Ts har vært forberedt på denne utgiften. Jeg trodde i begynnelsen  alle involvert bodde i Norge, og syntes da dette var mye og unødvendig… 

Anonymkode: 1a2fc...cee

TS var forberedt på en utgift, ikke DENNE utgiften. Hun var ikke forberedt på at Bruden skulle mangedoble den for å tjene inn sine egne kostnader.

Anonymkode: a5852...b34

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan si, beklager, men jeg må trekke meg som forlover for dette har jeg ikke råd til. 

Men du velger å ikke si noe. 

Jaja, ditt valg. 

Anonymkode: 9c8e8...c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Må jo være lov å ventilere litt, og kanskje få noen gode ideer.

Anonymkode: e1328...4fc

Du kan si nei, og være ærlig på hvorfor.

Eller du kan starte spleis? OnlyFans? Selge noe du ikke bruker lenger? Jobbe overtid/ta ekstravakter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 12.9.2023 den 12.03):

TS var forberedt på en utgift, ikke DENNE utgiften. Hun var ikke forberedt på at Bruden skulle mangedoble den for å tjene inn sine egne kostnader.

Anonymkode: a5852...b34

Selvsagt er ikke det tilfelle.

Anonymkode: 5bce3...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...