Gå til innhold

Innvitert i dyrt bryllup i utlandet..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Med den prisen hadde jeg nok pent funnet en grunn for å ikke dra. Greit nok å feire bryllup etc, men man kan ikke forvente at folk skal tømme sparekontoene sine for ei helg på et slott. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du vet det ikke er så vanskelig å forstå hvem du er? 

Du kan droppe å være forlover om det er vanskelig for deg. 

Jeg finner noen andre, som faktisk vil delta

Anonymkode: df0f3...d82

Er du seriøst bruden? Ikke scam gjestene dine...

Anonymkode: 06ef0...ae8

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du vet det ikke er så vanskelig å forstå hvem du er? 

Du kan droppe å være forlover om det er vanskelig for deg. 

Jeg finner noen andre, som faktisk vil delta

Anonymkode: df0f3...d82

Kontakt henne personlig og si det til henne. Hvis ikke tror jeg du troller.

Anonymkode: 0d48c...3a1

  • Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kontakt henne personlig og si det til henne. Hvis ikke tror jeg du troller.

Anonymkode: 0d48c...3a1

garantert noen med for mye fritid som troller. Håper alle gjestene melder avbud pga en totalt bridezilla i sin egen verden. Ingen jeg kjenner kunne funnet på å ha ett slikt bryllup der de skal tjene penger på hele sulamitten

Anonymkode: 38682...232

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kontakt henne personlig og si det til henne. Hvis ikke tror jeg du troller.

Anonymkode: 0d48c...3a1

Jeg tror heller ikke dette er bruden - men synes Ts innlegg er såpass spesifikt at jeg hadde ikke turt å lage denne tråden… En ting er bryllup i utlandet, men detaljer rundt hotellrommene / pålegg i pris etc…

Anonymkode: 1a2fc...cee

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg tror heller ikke dette er bruden - men synes Ts innlegg er såpass spesifikt at jeg hadde ikke turt å lage denne tråden… En ting er bryllup i utlandet, men detaljer rundt hotellrommene / pålegg i pris etc…

Anonymkode: 1a2fc...cee

Det kan jo være at pris, sted og detaljer er endret såpass at det ikke er mulig å kjenne igjen 🤔

Anonymkode: fc2bd...a94

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):


 

Vent litt…?

Så du har faktisk vært involvert i planleggingen av dette?

Vært støttende til ideen om bryllup utenlands, og heiet på brudens valg?

 

Ja, da er det noe som heter man ligger som en reder.

 

Om du er delvis skyld i, faktisk, at dette valget er gjort. Uten å uttrykke noen bekymring for kostnader og utgifter underveis, så har du faktisk vært litt drittsekk.

Du vil også ha delvis skyld i at antakelig mange andre av brudeparets nære takker nei til å komme.

Du spurte ikke en eneste gang, om de hadde råd til å dekke mat og overnatting for hele brudefølget i flere dager…?

Her synes jeg du har vært en dårlig venn.

Og blir dobbelt drittsekk om du attpåtil nå i etterkant velger å trekke deg fra det hele.

Forbered deg på å miste dette vennskapet.

 

Anonymkode: 46b4e...507

Får ikke vært mer enig. Skikkelig bedriten venninne og forlover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mye av det gode dette her… 200 gjester, 2 forlovere, over 300 % påslag i rompris osv… spørs om det ikke er TS som dikter, eventuelt har tatt litt hardt i.

Anonymkode: 5bce3...480

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kan jo være at pris, sted og detaljer er endret såpass at det ikke er mulig å kjenne igjen 🤔

Anonymkode: fc2bd...a94

Regner med hun har endret på litt diverse, men likevel… Har hun endret for mye er jo mesteparten av diskusjonen irrelevant 😅

Anonymkode: 1a2fc...cee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (Akkurat nå):

Får ikke vært mer enig. Skikkelig bedriten venninne og forlover. 

da fikk dere kanskje ikke med dere at prisen opprinnelig var 500 pr.natt, men så økte bruden det til 8000 for tre netter for å ikke bare dekke overnattingen men festlokalet og hele sulamitten i samme slengen. At de ikke bare vil at TS og andre gjester skal komme og feire dem, men betale hele stasen + egen reise + gave.

Hvem er bedriten venninne sa dere?

Anonymkode: a5852...b34

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei uff TS, jeg skjønner det er virkelig vanskelig å si nei til noe sånt når man er forlover. Men det der er en hårreisende pris for et bryllup. Enda mer spesielt med tanke på den økonomiske situasjonen mange nå står i med å gjøre knallharde prioriteringer. Jeg takket nei til et bryllup i utlandet som hadde endt opp med å koste meg 10 000 - ikke et slott, men de hadde valgt et lokale langt borte fra alle storbyer, sjarmerende ja, mareritt å komme seg dit (fly til landet, tog halve veien og så leie bil for å komme frem til idyllen) + overnatting + lommepenger. Selv om brudeparet hadde skaffet seg en grei pris på overnattingen ble det rett og slett for dyrt. At folk takker nei og trekker seg må de ha med i beregningen når de planlegger og her høres jo det ut som om de vil at gjestene skal dekke kostnadene. De har nok penger, men prøver å minske sine egne utgifter. Ikke greit. 
Jeg håper virkelig du takker nei

Anonymkode: 6e675...bd1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

da fikk dere kanskje ikke med dere at prisen opprinnelig var 500 pr.natt, men så økte bruden det til 8000 for tre netter for å ikke bare dekke overnattingen men festlokalet og hele sulamitten i samme slengen. At de ikke bare vil at TS og andre gjester skal komme og feire dem, men betale hele stasen + egen reise + gave.

Hvem er bedriten venninne sa dere?

Anonymkode: a5852...b34

…..og hvor sannsynlig er dette?

Anonymkode: 5bce3...480

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er innvitert i et bryllup på et slott i en fransk by i juni 2024... overnatting på slottet blir 8000kr for 3  netter. Og fått spørsmål om å betale inn til brudeparet nå. 

Mat/ drikke må ordnes selv.(30min biltur til sivilisasjon) Mulighet for frokost for 350kr per morning.

Middag på bryllupsdagen og 4 eneheter drikke er det som er inkludert.. og kanapeer på fredagskvelden

Legg så på flybilett. 

Blir helt matt.. måtte lire av meg et sted.. takk, og ja, jeg MÅ dra..

Anonymkode: 107d0...b8b

Ingen MÅ noe som helst, noen gang. Du forteller dem at de er helt sinnssyke og dropper bryllupet. Håper at resten av følget gjør det samme. Makan.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS her... jeg er forlover... God venninne og jeg har vært positiv hele veien.. til jeg fant ut pris og hva gjestene blir tilbydd.. jeg kan ikke ta med barna mine på sommerferie til neste år pga av dette.. så kommer til å bruke denne tråden som mental søppelbøtte.

Anonymkode: 107d0...b8b

Nei, du MÅ fortsatt ikke dra selv om du er forlover. Du kan ombestemme deg. Og seriøst - velger du ei VENNINNE fremfor barna?

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS Her.

Jeg ser hvor du vil hen. Men det er ikke tema for meg å trekke meg, men jeg trenger et sted å klage, det må da vell være lov?

Fly er ok, mange som må fly, da brudgommen kommer fra et annet land. Samt at dem har studievenner fra hele Europa.

50stykk som kan bo på slottet, jeg har hele veien trodd at dem planla å stå for maten. Og så dem/vi fikk legge til rette for en god kveldsmat på fredagen blant annet. Fikk da til svar at dem kunne jo ikke ordne alt, det måtte da folk forstå...

Prisen på rommene valgte dem selv, men dem har valgt å sette den opp for å få finnasiert kostnader..Derfor de ønsker betaling nå.

jeg sa også at det var tull å innvitere 200(!!!) Stykker.. bedre med ferre gjester og ha mer penger å bruke på dem som kommer. 

Så nei, jeg har ikke mye innflytelse, brud og brudgom planlegger dette alene...

 

 

Anonymkode: 107d0...b8b

Har de INGEN utgifter til bryllupet sitt, siden dere betaler for overnatting, fly, mat og alt det andre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

da fikk dere kanskje ikke med dere at prisen opprinnelig var 500 pr.natt, men så økte bruden det til 8000 for tre netter for å ikke bare dekke overnattingen men festlokalet og hele sulamitten i samme slengen. At de ikke bare vil at TS og andre gjester skal komme og feire dem, men betale hele stasen + egen reise + gave.

Hvem er bedriten venninne sa dere?

Anonymkode: a5852...b34

De som går på trygd trenger jo ikke å bli med.

Anonymkode: df0f3...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rosalilje84 skrev (2 minutter siden):

Har de INGEN utgifter til bryllupet sitt, siden dere betaler for overnatting, fly, mat og alt det andre?

De har lagt på 6500 på overnattingen. Vet ikke om det er pr.pers, eller pr. rom, så sier det er pr.rom.

Det var 50 rom der, men brudeparet skal sikkert ha ett selv, så 49 x 6500  = 318 500,- 

318 500 ,-  dekker nok det meste, inkludert bryllupsreise.

Anonymkode: a5852...b34

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. 

Jeg er ikke født og oppvokst i Norge. Så bruden, forlover nr 2 eller resten av brudefølget leser ikke denne tråd.

Utdrikknings lag er ferdig planlagt, blir ca 2500per person, vi er 8 jenter. 

Min tråd, jeg har lov til å klage! Gå ut hvis du ikke vil lese. Bruden var min forlover for 1 år siden, men det var så langt fra dette som du får det, pluss vi hadde gode bidrag fra foreldre og  for meg verdens fineste dag.  Men det var bare en dag, i norge, ikke helg. 

Og ikke ankomst med hest og vogn. "Klassisk orkester" hele kvelden, og 5 retter gourmet menu. Så det er mye som koster for dem, ikke bare at dem skal gå i pluss.  

Anonymkode: 107d0...b8b

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

ankomst med hest og vogn. "Klassisk orkester" hele kvelden, og 5 retter gourmet menu. Så det er mye som koster for dem, ikke bare at dem skal gå i pluss.

Dette her koster laaaangt unna 318 500,- 

De kan legge på både det ene og det andre og allikevel gå i pluss. 

Uansett er det ikke rett at gjestene skal dekke dems opplegg i sus og dus, det er noe de må betale selv. 

 

Hadde jeg mot al formodning deltatt som gjest på dette hadde jeg leid meg inn et annet sted, om så 30-60 minutter unna og kun kommet for selve festen. De hadde ikke fått en krone av meg.

Anonymkode: a5852...b34

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

TS her.

Ja, for dem har leid hele sulamitten.

Var snakk om 500kr.. og event legge på for å få dem til å ordne frokost der.

Og nå har det blitt 8000 for 3 netter...

Anonymkode: 107d0...b8b

Det er jo faktisk ikke greit. Det hadde jeg ikke blitt med på, forlover eller ei.

Anonymkode: 79a1e...afe

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...