Gå til innhold

Innvitert i dyrt bryllup i utlandet..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

TS her.

Ja, for dem har leid hele sulamitten.

Var snakk om 500kr.. og event legge på for å få dem til å ordne frokost der.

Og nå har det blitt 8000 for 3 netter...

Anonymkode: 107d0...b8b

Vær så snill å si at du da trekker deg med beskjeden om at dette er uaktuelt.

For ikke bare skal dem ha alle til å komme til Frankrike for egen regning, men dere må betale  over 5 ganger prisen for overnattingen så dere gjester finansierer hele resten av bryllupet dems.

Det er ikke greit og de er frekkere enn flatlusa. Synes ikke de fortjener gjester overhode når de gjør slik.

Å si "Det hadde vært utrolig koselig, men det blir nok for kostbart" er absolutt helt innenfor å si nå, faktisk er det snillere enn de fortjener.

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La de på 500 kr så prisen gikk fra 7500 til 8000, eller var den opprinnelige prisen 500, som de mangedoblet til 8000?

Anonymkode: e70e6...ffb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

TS Her.

Jeg ser hvor du vil hen. Men det er ikke tema for meg å trekke meg, men jeg trenger et sted å klage, det må da vell være lov?

Fly er ok, mange som må fly, da brudgommen kommer fra et annet land. Samt at dem har studievenner fra hele Europa.

50stykk som kan bo på slottet, jeg har hele veien trodd at dem planla å stå for maten. Og så dem/vi fikk legge til rette for en god kveldsmat på fredagen blant annet. Fikk da til svar at dem kunne jo ikke ordne alt, det måtte da folk forstå...

Prisen på rommene valgte dem selv, men dem har valgt å sette den opp for å få finnasiert kostnader..Derfor de ønsker betaling nå.

jeg sa også at det var tull å innvitere 200(!!!) Stykker.. bedre med ferre gjester og ha mer penger å bruke på dem som kommer. 

Så nei, jeg har ikke mye innflytelse, brud og brudgom planlegger dette alene...

 

 

Anonymkode: 107d0...b8b

Som forlover så syns jeg du skal ta en liten prat med bruden. Du er garantert ikke den eneste som syns dette blir dyrt, og hvis du ikke vil legge det frem at du selv syns dette er helt hinsidiges kan du trekke frem at det er for mange kan oppleves som stor kostand. Særlig med tanke på at alt har blitt så dyrt, og høy rente. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen brudepar kan forvente at forlover skal ut med så mye penger for andres bryllup.  

Alternativt se om du kan finne andre bosteder i nærheten  (airbnb eller noe) som gjør at du får reist.  At dere skal betale for senger som ikke er i bruk for at brudeparet skal ha hele stedet alene er helt urimelig.  Denne kostnaden må brudeparet ta selv.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

La de på 500 kr så prisen gikk fra 7500 til 8000, eller var den opprinnelige prisen 500, som de mangedoblet til 8000?

Anonymkode: e70e6...ffb

Tror hun mener at det var 500pr natt og nå 8000 for 3 netter. 

Anonymkode: 06ef0...ae8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

TS her.

Ja, for dem har leid hele sulamitten.

Var snakk om 500kr.. og event legge på for å få dem til å ordne frokost der.

Og nå har det blitt 8000 for 3 netter...

Anonymkode: 107d0...b8b

Satser de på å gå i pluss på dette eller? 

Får inntrykk av at de vil ha et fancy bryllup i utlandet, men at det er gjestene som skal stå for kostandene. Som gjest hadde jeg blitt ganske irritert hvis jeg fant ut at rommene egentlig kosta 500 kroner, men at jeg må betale 8000. 

Endret av pop up bruker
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i utenlandsbryllup. Brudeparet dekket opphold, mat alle dagene, drikke og forventet ikke gave. Dette var et vanlig middelklassepar. 

Anonymkode: 21c6f...68e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Altså..! Å gå fra 500pr natt til 8000 vil ikke bare dekke bryllupet, men også bryllupsreise og lommepenger også... fy faen

Anonymkode: 06ef0...ae8

Ikke når bare 10 stykk kommer fordi ingen har råd. 

Anonymkode: 21c6f...68e

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forlover nr. 2 sier du? Da hadde jeg i alle fall takka nei. Hun blir jo ikke uten forlover om du ikke drar.

Anonymkode: aab90...1d1

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, man kan gjerne invitere til et storslått og imponerende bryllup, men da må man ha økonomien til å ta kosten for det. Hadde vært litt annerledes om alt var inkludert og dere bare måtte betale flybilletter. Regner med at de har med i beregningen at mange vil avslå. Det er lov å si men dessverre ikke har mulighet grunnet økonomi, spesielt i disse tider hvor alt blir dyrt og mange sliter. 

Anonymkode: 72ea6...749

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ikke når bare 10 stykk kommer fordi ingen har råd. 

Anonymkode: 21c6f...68e

Heh ja du sier noe..

Anonymkode: 06ef0...ae8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

TS her.

Ja, for dem har leid hele sulamitten.

Var snakk om 500kr.. og event legge på for å få dem til å ordne frokost der.

Og nå har det blitt 8000 for 3 netter...

Anonymkode: 107d0...b8b

Hæ? Var det i utgangspunktet 500 kroner per natt, men så har de lagt på prisen selv? I så fall er det jo helt hinsides idiotisk. Jeg skulle gjerne sett budsjett og "regnskap" for dette bryllupet!

Om dette er tilfelle har du jo definitivt en god grunn til å takke nei.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her... jeg er forlover... God venninne og jeg har vært positiv hele veien.. til jeg fant ut pris og hva gjestene blir tilbydd.. jeg kan ikke ta med barna mine på sommerferie til neste år pga av dette.. så kommer til å bruke denne tråden som mental søppelbøtte.

Anonymkode: 107d0...b8b

Du sier da i fra at du må si fra deg forlover-rollen. Det er ikke slikt at det er bindende påmelding for å være en forlover.

Anonymkode: 0d48c...3a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare si at du må trekke deg som forlover og håper hun kan finne en annen for du har rett og slett ikke råd til å delta. Hun blir nok sur, men har man ikke råd så har man ikke råd. 

Anonymkode: 138d8...436

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å fortsette som med-planlegger og forlover sier du ok til å svindle gjestene på denne måten og er nesten like ille som brudeparet. En ting er å ikke ha lyst, men hadde aldri hatt samvittighet ovenfor de andre gjestene å holde kjeft om hvordan alt er sydd sammen.

Anonymkode: a5852...b34

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det høres ut som brudeparet er bridezillas begge to. De legger på prisen for det skal dekke sine egne kostnader. Fy F***

 

Anonymkode: 0d48c...3a1

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er så tafatt at du ikke kan si til brudeparet at du dessverre ikke har råd til dette, synes jeg heller ikke du har noen grunn til å klage, ts.

Anonymkode: 39e1e...f1e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS her... jeg er forlover... God venninne og jeg har vært positiv hele veien.. til jeg fant ut pris og hva gjestene blir tilbydd.. jeg kan ikke ta med barna mine på sommerferie til neste år pga av dette.. så kommer til å bruke denne tråden som mental søppelbøtte.

Anonymkode: 107d0...b8b

Det er normalt å betale for forloverne sine og det er også lov å trekke deg fra oppdraget, fordi det er for dyrt. 

Anonymkode: d4ffc...2e3

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet det ikke er så vanskelig å forstå hvem du er? 

Du kan droppe å være forlover om det er vanskelig for deg. 

Jeg finner noen andre, som faktisk vil delta

Anonymkode: df0f3...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...