Gå til innhold

Innvitert i dyrt bryllup i utlandet..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde sendt anonymt brev til bruden om at brudgommen har vært utro, fordi dette er SVINDEL!

Da hadde det ikke blitt bryllup

Anonymkode: df0f3...d82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal selv ha bryllup i utlandet. Men en forutsetning er at gjestene har flere overnattingsmuligheter. Og vielse ig feiring er i byen hvor flyplassen er. Gjestene skal slippe å bruke 1,5 dag på å komme seg til og fra. Og selvsagt er alkohol gratis hele dagen. Mat også.

Anonymkode: 630e6...227

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

TS her... jeg er forlover... God venninne og jeg har vært positiv hele veien.. til jeg fant ut pris og hva gjestene blir tilbydd.. jeg kan ikke ta med barna mine på sommerferie til neste år pga av dette.. så kommer til å bruke denne tråden som mental søppelbøtte.

Anonymkode: 107d0...b8b

Men du må likevel ikke dra dit. Det er en ærlig sak at det blir for dyrt. Bruden må finne seg en annen forlover.

Anonymkode: 252e2...51b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

TS her. 

Jeg er ikke født og oppvokst i Norge. Så bruden, forlover nr 2 eller resten av brudefølget leser ikke denne tråd.

Utdrikknings lag er ferdig planlagt, blir ca 2500per person, vi er 8 jenter. 

Min tråd, jeg har lov til å klage! Gå ut hvis du ikke vil lese. Bruden var min forlover for 1 år siden, men det var så langt fra dette som du får det, pluss vi hadde gode bidrag fra foreldre og  for meg verdens fineste dag.  Men det var bare en dag, i norge, ikke helg. 

Og ikke ankomst med hest og vogn. "Klassisk orkester" hele kvelden, og 5 retter gourmet menu. Så det er mye som koster for dem, ikke bare at dem skal gå i pluss.  

Anonymkode: 107d0...b8b

Men jeg skjønner ikke hvorfor du fortsatt deltar i bryllupet når det er så dyrt at det går utover dine egne barn? Husk at det er du som velger her, enten velger du å sponse venninna di med et dyrt bryllup, eller så velger du å bruke pengene på en fin ferie med barna dine. 

Anonymkode: 252e2...51b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

TS her... jeg er forlover... God venninne og jeg har vært positiv hele veien.. til jeg fant ut pris og hva gjestene blir tilbydd.. jeg kan ikke ta med barna mine på sommerferie til neste år pga av dette.. så kommer til å bruke denne tråden som mental søppelbøtte.

Anonymkode: 107d0...b8b

Jeg hadde vært ærlig og sagt det du skriver her, at du må ofre en-to ukers sommerferie med barnet ditt for en kort helg i bryllup for dem og at den prioriteringen kan du ikke gjøre.

Videre hadde jeg sagt at du forstår godt om hun da vil ha en annen forlover, men at du veldig gjerne vil hjelpe til med å finne kjole, arrangere utdrikningslag og sånne ting som forlovere gjerne gjør hvis hun synes det er greit.

Helt seriøst, du skal IKKE prioritere dette bryllupet. Jeg vet hvordan det er, jeg har vært der. Og du? De fleste skiller seg uansett. I dag er det paret som hadde et svindyrt bryllup skilt allerede. Jeg er SÅ glad for at jeg ikke brukte en månedslønn og feriedager på det tullet der. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

TS her... jeg er forlover... God venninne og jeg har vært positiv hele veien.. til jeg fant ut pris og hva gjestene blir tilbydd.. jeg kan ikke ta med barna mine på sommerferie til neste år pga av dette.. så kommer til å bruke denne tråden som mental søppelbøtte.

Anonymkode: 107d0...b8b

Nei fy faen. Du dropper bryluppet. BARNA DINE ER DA VIKTIGERE. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

TS her. 

Jeg er ikke født og oppvokst i Norge. Så bruden, forlover nr 2 eller resten av brudefølget leser ikke denne tråd.

Utdrikknings lag er ferdig planlagt, blir ca 2500per person, vi er 8 jenter. 

Min tråd, jeg har lov til å klage! Gå ut hvis du ikke vil lese. Bruden var min forlover for 1 år siden, men det var så langt fra dette som du får det, pluss vi hadde gode bidrag fra foreldre og  for meg verdens fineste dag.  Men det var bare en dag, i norge, ikke helg. 

Og ikke ankomst med hest og vogn. "Klassisk orkester" hele kvelden, og 5 retter gourmet menu. Så det er mye som koster for dem, ikke bare at dem skal gå i pluss.  

Anonymkode: 107d0...b8b

Wtf!?

Hadde jeg aldri brukt på utdrikningslag med mindre det var snakk om en helg i London...

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (10 minutter siden):

Wtf!?

Hadde jeg aldri brukt på utdrikningslag med mindre det var snakk om en helg i London...

Det kan det vel godt være, ettersom verken brud, brudgom eller gjester bor i Norge (unntatt TS).

Anonymkode: 5bce3...480

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse tider hvor så mange sliter, så er det mulig bruden trenger at noen rundt henne er ærlige. En trenger ikke å være frekk eller slem, men forklare at dette blir veldig dyrt. Det er lett når en går inn i «boblen» at en tenker dette er en opplevelse og noe flott å bli med på for alle. Vel er det det, men det er mest for brudeparet det er stort, det er ikke det samme for de rundt. Det betyr ikke at en ikke er glad på deres vegne, bare at en ikke har råd, eller må prioritere annerledes. 
 

Jeg hadde ikke satt meg i gjeld for noen for et bryllup, ikke for mine nærmeste heller. Om du reagerer så vil nok andre reagere, så ta den praten så snart som mulig. 
 

Skjønner godt du må tømme deg, og jeg svarer uten å ha lest alle sidene her 🤍
 

Edit: ser det nå ble lagt inn at det kun er TS som bor i Norge, det blir jo litt annerledes, men det er likevel en stor utgift, bare det med overnatting og pris på mat. 

Endret av Daisy-love
Tilleggsinformasjon delt av TS. Oppdatert for det.
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg var i utenlandsbryllup. Brudeparet dekket opphold, mat alle dagene, drikke og forventet ikke gave. Dette var et vanlig middelklassepar. 

Anonymkode: 21c6f...68e

Samme her. Eller... lignende konsept. Enkel standard på overnattingstedet, men veldig hyggelig. Betalte en symbolsk sum pr natt. Brudeparet ønsket ikke penger til seg selv, men oppga kontonummer til en organisasjon som driver et barnehjem i Thailand som de ønsket gjestene sendte penger til istedenfor servise, kasseroller og penger 

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle snakker om «bryllup i utlandet» som om det er noe ekstra frekt. Det ville jo vært ytterst merkelig om dette brudeparet skulle giftet seg i Norge, da ingen av dem er norske eller har bodd her.

Ettersom TS forteller mer, så blir jo det hele ikke så rart. Alle gjestene er fra andre europeiske land, det er kun TS som bor i Norge. De bor nærme, og betaler i Euro (TS har også vært uheldig med kronekursen). Når det gjelder prisen på rom på slottet, så må TS ha misforstått. Ingen slott i Frankrike tar 500 kroner natten. Uansett er det jo bare 50 av 200 gjester som kan bo der, så da kan TS velge seg en. AirBnb like i nærheten i stedet.

Dyrt bryllup, dyrt utdrikningslag osv… vel. Jeg har studert i England, og alle mine venner har utdrikningslag i Barcelona, Verbier osv. pluss flotte bryllup. Har du universitetsutdannelse i de fleste europeiske land, så har du som regel lønn på over en million etter noen år.

Så dette er nok ikke så ekstremt som koen skal ha det til.

Anonymkode: 5bce3...480

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært uaktuelt å ofre sommerferien til barna for at jeg skulle i bryllup og bruke opp alle feriepengene mine på det. Jeg hadde takket nei. De får faktisk dekke utgifter hvis de virkelig mener at folk skal komme. Helt hinsides å forvente at man skal bruke 20 000 + på et bryllup. 

Anonymkode: dbbf8...e92

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS her.

Ja, for dem har leid hele sulamitten.

Var snakk om 500kr.. og event legge på for å få dem til å ordne frokost der.

Og nå har det blitt 8000 for 3 netter...

Anonymkode: 107d0...b8b

Har ikke rukket å lese hele tråden enda, så vet ikke om andre har kommentert det, men helt ærlig, dette lukter dårlig!

200 gjester betaler hver 8000 kroner til brudeparet for tre dager på slottet = 1, 6 millioner.

Og hvor skal disse 200 gjestene overnatte? Jeg er overbevist om at det er få av disse gjestene som får overnatte i selve slottet, da det er få slott som er så store at de har 100 soverom som også leies ut.

Søker du så ser du at det er flere slott som tilbyr bryllup for så mange gjester, men det er bare et fåtall som da kan sove på slottet.

Så hvor skal gjestene her egentlig bo? I det minste bør du få vite det, få navnet på slottet og søke opp slottets egen hjemmeside for å sjekke om det stemmer at det faktisk har rom for alle gjestene slottet, slik det virker som om de presenterer det. Jeg tipper gjestene må sove i bungalower eller lignende enten på eller i nærheten av slottets eiendom.

 

Det virker som om dette brudeparet satser på at det er gjestene som skal betale bryllupet deres, etter min mening.

 

Forlover eller ei, jeg hadde ikke blitt med.

Anonymkode: 32d45...2c8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Alle snakker om «bryllup i utlandet» som om det er noe ekstra frekt. Det ville jo vært ytterst merkelig om dette brudeparet skulle giftet seg i Norge, da ingen av dem er norske eller har bodd her.

Ettersom TS forteller mer, så blir jo det hele ikke så rart. Alle gjestene er fra andre europeiske land, det er kun TS som bor i Norge. De bor nærme, og betaler i Euro (TS har også vært uheldig med kronekursen). Når det gjelder prisen på rom på slottet, så må TS ha misforstått. Ingen slott i Frankrike tar 500 kroner natten. Uansett er det jo bare 50 av 200 gjester som kan bo der, så da kan TS velge seg en. AirBnb like i nærheten i stedet.

Dyrt bryllup, dyrt utdrikningslag osv… vel. Jeg har studert i England, og alle mine venner har utdrikningslag i Barcelona, Verbier osv. pluss flotte bryllup. Har du universitetsutdannelse i de fleste europeiske land, så har du som regel lønn på over en million etter noen år.

Så dette er nok ikke så ekstremt som koen skal ha det til.

Anonymkode: 5bce3...480

Høres ut som om du selv sitter godt i det, så da er ville det ikke være noe problem for DEG. Det er ikke akkurat lommerusk for folk flest. Jeg blir fristet til å sitere Erna Solberg. Jeg har råd til å betale for tannlege og det har mange andre også 

Anonymkode: 4cbe4...e5c

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jeg aldri bli spurt om å være forlover mer. Herregud som ting ekskalerer. 

Anonymkode: 2f8d6...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres ut som om du selv sitter godt i det, så da er ville det ikke være noe problem for DEG. Det er ikke akkurat lommerusk for folk flest. Jeg blir fristet til å sitere Erna Solberg. Jeg har råd til å betale for tannlege og det har mange andre også 

Anonymkode: 4cbe4...e5c

Da forklarte jeg meg dårlig. Poenget mitt var at antakelig har brudeparet familie og venner som har ganske god råd. Antakelig er det vanlig i deres krets med denne typen bryllup. Det tipper jeg i allefall. (TS har ikke god råd, og da er det helt fair å takke nei). 
 

Det er vel frivillig både å bo på dette slottet samt å være der i tre dager. At et rom på et eksklusivt slott koster det TS nevner er ikke uvanlig (men 500 kroner er veldig uvanlig). 
 

Det fleste av gjestene har nok råd til dette, og hvis de ikke har råd eller lyst så takker de nei til å bo på slottet og kommer bare i bryllupet. Slik TS også eventuelt kan gjøre.

Anonymkode: 5bce3...480

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mitt hotellbudsjett på tur er ca 1500 pr natt. Så 8000 for tre netter er uaktuelt. 

Anonymkode: ca6dc...ed7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt at det ble veldig dyrt og at jeg derfor ordnet meg overnatting en annen plass. Så trenger du jo ikke være tre overnattinger? Du kan ha en overnatting eller to. 

Anonymkode: d6ebb...37a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

da fikk dere kanskje ikke med dere at prisen opprinnelig var 500 pr.natt, men så økte bruden det til 8000 for tre netter for å ikke bare dekke overnattingen men festlokalet og hele sulamitten i samme slengen. At de ikke bare vil at TS og andre gjester skal komme og feire dem, men betale hele stasen + egen reise + gave.

Hvem er bedriten venninne sa dere?

Anonymkode: a5852...b34

Nei, det sto ikke noe om opprinnelig pris på 500.- per natt i hi. Ts har sin fulle rett til å avlyse hele bryllupet, til den prisen hadde det vært totalt utelukket for min del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Utdrikknings lag er ferdig planlagt, blir ca 2500per person, vi er 8 jenter. 

Dyrt dette også. Ser ut som bryllupet blir en gigantisk utgift for alle, utenom brudeparet....

Anonymkode: 0d48c...3a1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...