Gå til innhold

Prosjekt kropp

Ephemera

Anbefalte innlegg

Dagens trimtur er unna gjort, synes jeg er flink jeg... :klappe:

Og nå blir det noen timer med husarbeid før jeg tar en tur ut i hagen, er vel på tide å klippe plenen. (mer trim :hoppe: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Galatea: det er ikke så lenge siden jeg begynte på treningssenter. Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men for meg er det en liten motivasjon at jeg har årsmedlemsskap. Da MÅ jeg være flink, siden jeg har betalt for det. Kjenner du noen andre som trener der? Er kjekt å avtale med noen at man treffes der, da er det litt lettere å dra seg dit de dagene man i utgangspunktet ikke har lyst til å dra dit. Etter treningen er jeg alltid glad for at jeg var der, selv om jeg ikke hadde lyst i utgangspunktet.

Heisann! Ja, er det jeg tenker at jeg også kanskje kommer til å gjøre.. Altså trene siden jeg har betalt for det.. Både mannen min (slank som få, men trening gjør bare godt uansett) og søstera mi vurderer å begynne, så da er det jo enda lettere.. Tror nok kanskje vi ender opp med å begynne.. Må jo være såååå deilig å kunne dra dit når man ikke orker å gå ut i styggeværet.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sabine

Sånn tenker jeg også. Skulle jeg ha jogget eller trent noe annet ute, hadde jeg hatt mange unnskyldninger. Hater regn og vind, så innetrening er det riktige for meg.

I dag er jeg så trøtt at jeg bare sløver her. Har fri, men får ikke gjort noe som helst. Noen som kan dytte litt på meg? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0
Sånn tenker jeg også. Skulle jeg ha jogget eller trent noe annet ute, hadde jeg hatt mange unnskyldninger. Hater regn og vind, så innetrening er det riktige for meg.

I dag er jeg så trøtt at jeg bare sløver her. Har fri, men får ikke gjort noe som helst. Noen som kan dytte litt på meg? ;)

*dytter sabine ut av kg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

*dytte*

ikke tenk skal-skal ikke,bare gå å ta på deg treningstøy eller pakk bagen eller hva du enn gjør.kom deg ut,tren,bli ferdig,ta en dusj og du føler deg som kongen på haugen.kom igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter jeg også!

:)

Selv om jeg er en av dem som har tusen unnskyldninger for å ikke dra på treninge selv... :sjenert:

Jeg har utrolig vondt i musklene på høyre arm + brystmusklene etter treninga på mandag! Trente jo med vekter og dette er muskler som ikke har fått kjørt seg på et par år...

Skal liksom på step-trening etter jobb imorgen også.

Merker godt at jeg har et litt mer avslappet forhold til denne slankingen nå, men jeg greier heldigvis å begrense meg fint med maten likevel. Jeg har jo bare 2,6 kilo igjen og jeg er egentlig fornøyd med kroppen min nå. Skal likevel gå ned de kiloene som gjenstår.

Det som gjør at jeg er litt sløv med treningen også, er at jeg har jo gått ned 7,7 kilo uten å trene :klø:

Men det skader jo ikke å få strammet opp litt i tillegg ;)

Idag er det fridag og jeg teller på knappene og studerer nettbanken mens jeg vurderer å kjøre på City Syd en tur... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er det så pent vær at jeg tror jeg tar en tur til byen i stedet for å trene..

I går var jeg på jobb fra 3-9 så ble ikke så mye kake og slikt på meg. Spiste to iser (men til gjengled var lunsjen knekkebrød med mager ost). Kjøpte den Sorbetto, og den var kjempegod. Må se på is-oversikten hvor mange kcal den inneholder. Takk for den Ephemera :klem:

I dag skal jeg på jobbintervju :hoppe:

er en ekstrajobb det også, men med to ekstrajobber blir det jo litt penger i allefall.

Så får bare drømmejobben komme etterhvert når jeg finner ut hva det skulle være :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Dytter jeg også!

:)

Selv om jeg er en av dem som har tusen unnskyldninger for å ikke dra på treninge selv...  :sjenert:

Jeg har utrolig vondt i musklene på høyre arm + brystmusklene etter treninga på mandag! Trente jo med vekter og dette er muskler som ikke har fått kjørt seg på et par år...

Skal liksom på step-trening etter jobb imorgen også.

Merker godt at jeg har et litt mer avslappet forhold til denne slankingen nå, men jeg greier heldigvis å begrense meg fint med maten likevel. Jeg har jo bare 2,6 kilo igjen og jeg er egentlig fornøyd med kroppen min nå. Skal likevel gå ned de kiloene som gjenstår.

Det som gjør at jeg er litt sløv med treningen også, er at jeg har jo gått ned 7,7 kilo uten å trene :klø:

Men det skader jo ikke å få strammet opp litt i tillegg  ;)

Idag er det fridag og jeg teller på knappene og studerer nettbanken mens jeg vurderer å kjøre på City Syd en tur...  :sjenert:

Jeg må bare få sagt at jeg er veldig imponert av vektnedgangen din! :klappe:

Du har klart å gå ned nesten 8 kilo bare ved å redusere matinntaket. Det hadde ikke jeg klart! Men det er jo en helt annen sak.

Du trenger vel ikke å være sååå streng med deg selv når du bare har 2, 6 kilo igjen til målet?

Jeg vet jo at de siste kiloene av vanskeligst å få av, men nå har jo du begynt å trene litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare få sagt at jeg er veldig imponert av vektnedgangen din!  :klappe:

Du har klart å gå ned nesten 8 kilo bare ved å redusere matinntaket. Det hadde ikke jeg klart! Men det er jo en helt annen sak.

Du trenger vel ikke å være sååå streng med deg selv når du bare har 2, 6 kilo igjen til målet?

Jeg vet jo at de siste kiloene av vanskeligst å få av, men nå har jo du begynt å trene litt. :)

Tusen takk! Jeg er litt imponert selv! :)

Jeg er ikke så veldig streng med meg selv lenger.. På hverdagene går det på en måte greit med det kaloriinntaket jeg har, men jeg skeier vel mer og mer ut i helgene. Snikveide meg idag og veide akkurat det samme som på mandag. I morgen er det helg igjen og da blir det så jeg spiser mere, så jeg forventer ikke noen står nedgang til mandag. Men det hadde vært så godt å bli ferdig også! Treninga vil vil hjelpe meg litt, ja!

Har nettopp kommet hjem fra en liten shoppingtur nå. Har kjøpt meg hvit, heklet bikini med boksertruse og trekantoverdel. Jeg er ikke perfekt slank i bikini... jeg har fremdeles litt å ta av på mage og hofter, men jeg orker ikke å strebe etter å se helt perfekt ut i bikini. Det var noe annet når jeg var 18 år liksom... Nå er jeg 35 og prøver i tillegg å bli gravid. Hvor ofte skal jeg "ta meg ut" for noen i bikini? Jeg skal jo selvsagt være fornøyd med meg selv og "ta meg ut" for mine nærmeste, men der skjønner vel hva jeg mener. Høyden gjør at jeg er slank med klær på i alle fall :ler:

I alle fall er bikinien nesten for fin til å brukes ;) Og ja - den er foret!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

2.5 dl havregryn

1 Plate kokesjokolade

1 Pakke bringebær- eller jordbærgelepulver

3 dl cottage cheese 

5 dl skogsbæryoghurt

Slik gjør du det:

Rist havregryn i tørr stekepanne til de er sprø. Smelt sjokoladen i vannbad og rør den sammen med havregrynene. Klem massen ut i springform. Dekk gjerne bunnen med bakepapir, da er kaken lettere å få ut av formen.

Lag gele med halv vannmengde. avkjøl den, men pass på at den ikke stivner. Mos cottage cheesen så den blir glatt, og rør den sammen med yoghurten. Rør inn gelen, og la det stå til det tykner. Hell ostemassen over havregrynsbunnen i formen, og la kaken stå i kjøleskap så den stivner. Pynt gjerne med friske bær.

(hentet fra www.vektklubb.no)

Prøvde du denne, Vampyra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Ja det gjorde jeg!

tja... hva skal man si....

Den smakte ikke så værst, men min første assosiasjon var god morgen yoghurt med skogsbær og musli. Men de andre likte den godt og forsynte seg flere ganger. Jeg vil kanskje anbefale å variere fyllet litt! Jeg brukte dessuten lett kesam istedet for cottage cheese.

Husk å la sjokoladen smelte nesten helt i vannbadet før dere rører i den! Da blir den bedre å jobbe med. Jeg lagde dessuten dobbel bunn. for jeg synes det virket så lite med original mengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tenkte å bruke fyllet på en tynn nøttebunn, fant denne oppskriften:

Nøttebunn

1 eggehvite

10 g sukker

110 g nøtter kjøres i

foodprosessor (grovt)

10 g hvetemel

Nøttebunn:

Eggehvite og sukker - piskes til marengs.

Marengsen blandes sammen med hvetemel og nøtter. Stekes på silikonmatter eller godt smurt bakepapir ved 180 oC til den er lett og gylden.

Tror du/dere det kan bli bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sabine

God morgen!

I går fikk jeg ikke gjort noe, selv om dere var snille og dyttet meg ut av kg! :ler:

Utrolig hvor sliten man kan være, hadde ikke kraft til noe som helst, men fikk ikke sove heller. Trøsten får være at jeg ikke orket noe særlig mat heller.

Heldigvis sov jeg godt i natt, så i dag skal jeg på trening. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg ut å reise med danskebåten. Jeg mistenker at det ikke blir særlig slankende verken når det gjelder mat eller drikke, men det kommer til å bli gøy, så jeg tror det er verdt det.

Ellers har vekta dalt betraktelig denne uka, så mandagens veieresultat var nok litt i overkant. Dog her jeg fremdeles 1 kilo igjen til neste mandags målsetting og med nevnte tur tror jeg nok det går dårlig. Men å ligge en uke etter skjema er heller ikke så ille.

Jeg har vært litt mer iherdig og tvunget meg gjennom 30 minutter på stepperen nesten hver dag nå. Og i tillegg har jeg tatt 20-30 minutter med pilates ganske ofte. Hvis jeg fortsetter å være fling til å bevege meg så kanskje jeg klarer å ta igjen det tapte innen den fristen jeg har satt meg. Ja, det er lov å håpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har med treningsbagen på jobb idag, men leter etter gode unnskyldninger for å slippe å trene...

Jeg slutter på jobb kl. 15.45. Treninga begynner ikke før kl. 17.00. Er ferdig kl. 18.00 og da skal jeg dusje... føne hår... kjøre hjem...

Blir seint, ja... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

:Nikke:

Kom deg på trening ja Eph! Tenk på alle kaloriene du brenner, som du kan spise opp etterpå ;)

Selv har jeg jogget i dag? Flink! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...