Gå til innhold

Prosjekt kropp


Ephemera

Anbefalte innlegg

Hadde en bra dag treningsmessig sett i går. Var ute på en tur i rask gange på ettermiddagen. Skikkelig godt å få brukt kroppen før det ble helg og ett litt roligere tempo. Var ute sammen med noen venninner i går kveld, kosa meg skikkelig. Hvordan ting blir i dag er ikke lett å si, er nemelig ny bursdag i dag. Så da blir det nok noen kaker i dag også, men er blitt flinkere til å begrense meg. Men det er jo helg og da er det lov og unne seg litt ekstra :)

Ha en fin helg alle sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ettersom jeg faktisk hadde en helt ekstra time på ellipsemaskinen på onsdag(uten at det var i planen), kuttet jeg med god samvittighet av 15 min i går(av 1 time. Ble altså 45 min + mageøvelser). Bregnet nok litt dårlig med tid da venninnene mine og jeg skulle på shopping. Måtte jo innom ALLE steder minst 2 ganger. :ler:

I tillegg spiste jeg en halv pose superchips med salt i går. Men det går greit. Holder alltid av litt kalorier i budsjettet på fredag og lørdag til snop/alkohol. Dvs at det ikke sprenges fordi jeg enten trener ekstra eller kutter ut mellommåltidet og bruker kaloriene til kos. ;)

Endret av hecuba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake

Gud så kjedelig. Jeg går ikke ned et gram for tida. Selv om jeg er flink. Tror kanskje det blir vanskelig å kvitte seg med de siste to :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud så kjedelig. Jeg går ikke ned et gram for tida. Selv om jeg er flink. Tror kanskje det blir vanskelig å kvitte seg med de siste to :(

Jeg synes de siste 3-5 er vanskelige. Og det er alltid de som skal av også. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud så kjedelig. Jeg går ikke ned et gram for tida. Selv om jeg er flink. Tror kanskje det blir vanskelig å kvitte seg med de siste to :(

Jeg hører i alle fall mange si at de sliter med de siste 2 kiloene!

Jeg har 2,8 eller noe sånt igjen til målet mitt, jeg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0

Ja det er nok sant at de siste kiloene er vanskelige! *gruer meg forferdelig*

Men det har jo en sammenheng at man har lite å ta av, og at man slapper gjerne litt mer av i forhold til hva man gjør i starten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nok sant at de siste kiloene er vanskelige! *gruer meg forferdelig*

Men det har jo en sammenheng at man har lite å ta av, og at man slapper gjerne litt mer av i forhold til hva man gjør i starten?

Tja, jeg vil tro at det er flere grunner:

- man veier mer, man har høyere forbrenning.

- man veier litt for mye, kroppen hjelper med å bli kvitt kiloene.

- man er normalvektig/går ned fort, kroppen strever for å holde på kiloene

- man er ofte godt trent når man kommer til de 2 siste kg og må derfor ta enda hardere i. Og ettersom man går mer ned, må man spise mindre.

Ja, dette var jo virkelig en oppmuntrer for meg. :sur:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittei.. :ler: Vampyra, jeg er HELT enig..! De tre første er vanskelige! Tror jammen jeg har stått på stedet hvil de siste tre ukene.. Fatter ikke hva jeg gjør galt..! Men men, jeg får vel bare være tålmodig. Idag skal vi i bursdag.. Denne uka her har gått rett til h... MÅ skjerpe meg neste uke.. Men nå skal dere få min gjennomsnittlige dag, både i mat og trim.. Kanskje dere ser hva jeg gjør galt..?

Frokost: Fruktsmoothie med Udo's choice + kanskje mûsli, evt yoghurt m/bær og mûsli

Lunch: Salat med tunfisk/reker, evt 2 ingers rugbrød-skiver m/kjøttpålegg

Mellommåltid: frukt / grønnsaker / nøtter

Middag: diverse, kjøtt, fisk osv. Ikke poteter, men mye grønnsaker

Kvelds: Frukt / yoghurt / 1 ingers rugbrød-skive..

Vel, og så drikker jeg jo mye vann også, da, sikkert 2-3 liter om dagen.

Maten varierer jo selvfølgelig, men det er mye dette det går i..

Om ettermiddagen/kvelden, går eller sykler jeg en times tur, fridag en dag i uka. Trener pilates/situps 2 gang i uka..

Vel, likefullt går det ikke nedover på vekta.. Og jeg som synes jeg er flink...? (som sagt, bortsett fra denne uka, har visst gått litt over alle støvleskaft med sukkernivået... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0
Tittei..  :ler: Vampyra, jeg er HELT enig..! De tre første er vanskelige! Tror jammen jeg har stått på stedet hvil de siste tre ukene.. Fatter ikke hva jeg gjør galt..! Men men, jeg får vel bare være tålmodig. Idag skal vi i bursdag.. Denne uka her har gått rett til h... MÅ skjerpe meg neste uke.. Men nå skal dere få min gjennomsnittlige dag, både i mat og trim.. Kanskje dere ser hva jeg gjør galt..?

Frokost: Fruktsmoothie med Udo's choice + kanskje mûsli, evt yoghurt m/bær og mûsli

Lunch: Salat med tunfisk/reker, evt 2 ingers rugbrød-skiver m/kjøttpålegg

Mellommåltid: frukt / grønnsaker / nøtter

Middag: diverse, kjøtt, fisk osv. Ikke poteter, men mye grønnsaker

Kvelds: Frukt / yoghurt / 1 ingers rugbrød-skive..

Vel, og så drikker jeg jo mye vann også, da, sikkert 2-3 liter om dagen.

Maten varierer jo selvfølgelig, men det er mye dette det går i..

Om ettermiddagen/kvelden, går eller sykler jeg en times tur, fridag en dag i uka. Trener pilates/situps 2 gang i uka..

Vel, likefullt går det ikke nedover på vekta.. Og jeg som synes jeg er flink...? (som sagt, bortsett fra denne uka, har visst gått litt over alle støvleskaft med sukkernivået... )

Nå sier du ingenting om vekt/høyde, men er du egentlig klar over hvor mye kalorier det er i maten du spiser? I en smoothie kan det fort bli så mye som 500 kcal hvis man putter oppi feil ting. Udos choise er jo olje, så jeg vil tippe det er en del kalorier i det også.

Det kan være lurt å legge inn litt mer styrketrening for å øke forbrenningen litt mer, men ofte burde kondistrening holde i starten.

Det ser da ut som om du spiser sunt, så det er jo egentlig riktig, men hvis du ikke går ned spiser du for mye i forhold til aktivitetsnivået ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sier du ingenting om vekt/høyde, men er du egentlig klar over hvor mye kalorier det er i maten du spiser? I en smoothie kan det fort bli så mye som 500 kcal hvis man putter oppi feil ting. Udos choise er jo olje, så jeg vil tippe det er en del kalorier i det også.

Det kan være lurt å legge inn litt mer styrketrening for å øke forbrenningen litt mer, men ofte burde kondistrening holde i starten.

Det ser da ut som om du spiser sunt, så det er jo egentlig riktig, men hvis du ikke går ned spiser du for mye i forhold til aktivitetsnivået ditt.

Tja, jeg er 75 kg, og 163 høy.. Joda, vet jo det er kalorier i det meste.. men så er da spørsmålet, skal man telle kalorier, eller skal man følge andre ting? Fedon-maten, feks, der kan man da spise både rømme og alt mulig rart, er vel sikkert ikke så kalorifattig.. Er det rart man blir sprø i et stakkars hode? Nei, ikke vet jeg.. Jeg går da konstant sulten etter at jeg begynte å spise på denne måten, så hvis kroppen min skal ha ENDA mindre mat, ja da tror jeg jaggu at jeg blir til å falle i staver... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Da er vi ganske like da! :)

Vel, det blir opp til deg og finne en livsstil du kan leve med. Jeg er avhengig av brød, ris, og pasta så for meg er fedon uaktuelt så lenge jeg kan gjøre noe annet. Jeg følger vg's vektklubb som er omtrent det samme som grete roede. Grete Roede har en gratis vektklubb som du kan prøve hvis du ønsker! www.vektklubben.no (tror jeg)

For andre kan det kanskje passe bedre med større mengder mat, men mindre karbo. Uansett er alt en vanesak! Jeg synes fordelen med grete roede er at man kan spise hva man vil innenfor et visst antall kalorier. Så hvis jeg har lyst på sjokolade i helgen kan jeg velge bort annen mat for å kunne skeie ut litt, og likevel gå ned i vekt (men jeg anbefaler selvfølgelig et sunt kosthold uansett hva du velger)

Uansett så krever begge metoder at man setter seg godt inn i hva mat inneholder, men etterhvert blir man så vant til det at det ikke lengre er noe strev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo som sagt mange forskjellige varianter av slanking.. Selv må/bør jeg spise minst mulig karbohydrater, pga PCOS'en min.. Blir helt surrete i kroppen hvis jeg spiser mye karbohydrater, vondt i ledd og slapp som bare dèt.. Har blitt mye bedre etter jeg begynte på lav-karbo, nå har jeg jo faktisk energi!! Kom faktisk på at jeg har lest at folk med sånn PCOS burde spise fett, feks rømme, smør, majones, til hvert måltid.. Synes det høres drastisk ut, men som sagt, det er jo SÅÅÅÅ mange forskjellige meninger om kosthold for tiden, at man blir jo litt rare i hodet.. Selv spiser jeg ikke så mye fett som jeg vissnok burde.. :ironi:

Men styrketrening, ja, DET burde jeg starte med.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0
Ja, det er jo som sagt mange forskjellige varianter av slanking.. Selv må/bør jeg spise minst mulig karbohydrater, pga PCOS'en min.. Blir helt surrete i kroppen hvis jeg spiser mye karbohydrater, vondt i ledd og slapp som bare dèt.. Har blitt mye bedre etter jeg begynte på lav-karbo, nå har jeg jo faktisk energi!! Kom faktisk på at jeg har lest at folk med sånn PCOS burde spise fett, feks rømme, smør, majones,  til hvert måltid.. Synes det høres drastisk ut, men som sagt, det er jo SÅÅÅÅ  mange forskjellige meninger om kosthold for tiden, at man blir jo litt rare i hodet.. Selv spiser jeg ikke så mye fett som jeg vissnok burde..  :ironi:

Men styrketrening, ja, DET burde jeg starte med..  :sjenert:

Men du får jo masse bra fett i Udo's choice i det minste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du får jo masse bra fett i Udo's choice i det minste!

Ja, det er det jeg også tenker.. Strider liksom imot all logisk sans å drive på å stappe innpå med fett...! Så jeg holder meg til Udo's, jeg.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har sliti med og komme meg under 70 kg siden jul, har ligget mellom 71-73. Så startet jeg nå på cambridge kuren. Skal bare gå på den i en uke da, i håp om at jeg kommer meg under 70 kg og blir veldig motivert etterpå.

Må liksom få noe som sparker meg i gang.

Så nå veier jeg 71 kg og har 3 hele dager igjen, har gått ned 2 kg til nå.

Så jeg er veldig spent på om jeg kommer meg under 70 kg. Gjør jeg det så er det første gang på nesten 5 år.

Ser jeg har blitt mye mer motivert og, så når jeg er ferdig så er det bare sunn mat og ikke noe is, godteri eller den elskede sjokoladen.

Skal til paris i slutten av juni og, hadde ikke gjort noe og kunne kjøpt noen nye klær i en str mindre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fruktkake

I dag er dagen for utskeielser. Skal drikke øl sammen med ei venninne og kanskje dra på fest. Har ikke rørt en dråpe alkohol på fire uker! Gleder meg. Nå spiser jeg sjokolade, men bare litt.

Var ute og løp i morges, og jeg merker kondisen er stigende. Hvis jeg bare hadde kuttet ut røyken helt, så ville jeg nok fått superkondis!

Mamma sa i dag at jeg var blitt tynn. Hun er (typisk mødre) bekymret. Men med spiseforstyrrelser i familien så er det kanskje ikke så rart. Jeg forsikret henne om at jeg skal stoppe når jeg har gått ned de siste 2 kiloene.

Nå frister det å sove en times tid, men vet ikke. Venninna mi kommer i sjutida, og jeg burde virkelig rydde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det faktisk også øldrikking i dag. Har faktisk kjøpt lavCarbo-øl.. Hehe.. Måtte smake på det. Inneholder en del mindre kalorier enn vanlig øl, hvertfall.

Det å gå uker uten alkohol tror jeg nesten ikke jeg hadde klart. Da hadde jeg blitt totalisolert fra kjæresten min i helgene.. :roll:

Men for all del, jeg klarer meg uten. Synes ikke det er SÅ godt. Men han liker meg så godt når jeg er full. Kanskje jeg må begynne å fake full som i fjortistiden? :ler:

I morgen har jeg planer om å trene på ellipsemaskinen mens jeg ser på episoder fra sesong 2 av GilmoreGirls(som jeg kjøpte i går). :hoppe:

Tenker også å grille marinert kyllingfilèt og potetskiver i plastfolie. Ved siden må man ha frisk salat og farris. Nam! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake

Trene dagen derpå, hecuba? Da er du jammen flink! Jeg pleier å ligge som et slakt på sofaen hele dagen etter et fyll. Håper ikke jeg blir så dårlig i morra. Skal prøve å få gått meg en tur hvis jeg er i form.

Drikker lavcarbo-øl jeg også. Hansa Ultra. Smaker ikke så verst.

Jeg er ganske stolt over at jeg ikke har drukket på fire uker. Jeg har pleid å kjenne ølsuget hver bidige helg, men jeg har vært flink! Det hjelper når jeg vet hvor mye et fyll skader slankinga. Pleier å gå opp 1-2 kg. Kunsten er å holde seg unna søppelmat dagen derpå, men det klarer jeg sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Det ble pizza til middag i dag :forvirret:

Jeg skulle spise middag med prosjektgruppa mi og jobbe med prosjektet etterpå, og de hadde laget pizza.... I følge vektklubb er det grusomt mange kalorier i en porsjon pizza, som de mener er 225 gram :overrasket: ? Kan det stemme?? tipper det er et stykke?

Det ble tre stykker da... Men jeg droppa is til dessert og spiste noen non stop i stedet. Så i morgen må jeg være flink. Kanskje jeg får presset inn litt trening før jeg møter venninna mi? treningsbagen er iallefall pakket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...