Gjest Chica Skrevet 29. januar 2006 #241 Del Skrevet 29. januar 2006 Imponert over dere! Er det ikke mye styr å regne ut kaloriene i alt dere spiser? Veier dere pålegg etc? Prøvde en dag jeg, og ga opp før jeg hadde lagd ferdig frokosten! Satser heller på å prøve å trene masse og holde meg unna brus og godteri i ukedagene. Prøver å unngå å kjøpe inn godteri til helgene, for har jeg det ikke hus savner jeg det heller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Little sister Skrevet 29. januar 2006 #242 Del Skrevet 29. januar 2006 Jeg synes også det blir et fryktelig styr og skal regne ut kalorier, vet jo ikke hvor mange jeg får i meg eller forbrenner Men det viktigste for meg er å kutte ut brus, snacks og for mye usunn mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orakel Skrevet 29. januar 2006 #243 Del Skrevet 29. januar 2006 Imponert over dere! Er det ikke mye styr å regne ut kaloriene i alt dere spiser? Veier dere pålegg etc? Prøvde en dag jeg, og ga opp før jeg hadde lagd ferdig frokosten! ← Hvis du bruker Vektklubben til Grete Roede så kan du fylle inn hva du spiser der, så regner den ut hvor mange kalorier det er i maten. Dette med å beregne kalorier og veie mat blir en vane. Du bør ha en elektronisk kjøkkenvekt (det forenkler veiingen adskillig) og så må du planlegge. Dette blir en vane etterhvert, men krever litt innsats i begynnelsen Veiingen og kaloritellingen skal også bidra til å gjøre deg mer bevisst på hva de ulike matvarene inneholder og hvilke mengder du kan spise uten at det gir kjempeinnhugg i kaloridagskvoten. Jeg har fast rutine på hverdager for hvor mye og hva jeg spiser hjemme om morgenen. Så lager jeg matpakke slik at jeg har mat til 3 måltider på jobb. Da vet jeg at jeg får i meg nok mat i løpet av dagen samt at det ikke er noe problem å holde seg unna kantinen. Jeg spiser en lett frokost hjemme i 6-6.30-tiden, så spiser jeg igjen til morgenkaffen på jobb i 8.30-9-tiden. Så er det lunsj i 1130-12-tiden og et mellommåltid ca i 15-tiden. Jeg trener stort sett rett etter jobb og spiser en banan når jeg er ferdig der. Så er det middag, hvis ikke den er for sen så blir det et lite måltid med en brødskive/cottage cheese/yoghurt/frukt el.l. senere på kvelden. Det er viktig å få i seg nok mat i løpet av dagen slik at det ikke blir for mye mat om kvelden. I begynnelsen var det et styr å få til all denne spisingen, spesielt i travle tider på jobb. Nå er dette blitt en rutine og kroppen "sier i fra" når det er på tide med litt påfyll Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Skrevet 29. januar 2006 #244 Del Skrevet 29. januar 2006 Jeg synes heller det ikke er så styr, Vg sin side fungerer likt som GR og da er det lett å følge med. Det er også en sirkel der som viser hva slags kcal. du har fått deg, slik at balansen mellom fett, protiner og karbohydrater kommer fram. Den er veldig ok synes jeg. Litt uvant i begynnelsen å veie og tenke slik, men synes fort blir en rutine og etterhvert vet man jo også sånn noenlunde hva ting veier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 29. januar 2006 Forfatter #245 Del Skrevet 29. januar 2006 Jeg synes heller ikke det er noe styr å legge inn maten på Vektklubb. Det er jo både moro og lærerikt Det eneste problemet jeg opplever er med hjemmelaget mat eller sånn som den pirogen jeg kjøpte fra en disk på fredag. Men da la jeg inn en pirog fra matlista, så stemmer det ihvertfall sånn omtrent. Ellers så inneholder ihvertfall matlista på Vektklubb overraskende mye detaljerte varer. Du finner den ferdigpizzaen du har spist, den sjokoladen du har spist - og det er heller ikke vanskelig å legge inn egne matvarer. Jeg har lagt inn 6 egne matvarer, f.eks. kyllingsalaten på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 29. januar 2006 Forfatter #246 Del Skrevet 29. januar 2006 Nå har jeg kompensert for mye middag med en halvtime på ergometersykkelen! Puh... Og så var det i dusjen og nå ligger jeg i sofan i morgenkåpe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 29. januar 2006 #247 Del Skrevet 29. januar 2006 Litt styr er det nok, men bruker man vektklubben til grete roede eller vg blir det veldig mye lettere. Jeg kommer nok til å bruke det til jeg vet hvor mye jeg kan spise av diverse ting. jeg gleder meg litt til veiinga i morgen... Jeg kjenner på kroppen at den har blitt litt mindre så det blir spennende. Jeg har ikke tatt målene mine enda, men jeg skal gjøre det i morgen. Har målt rundt hoftene så da kan jeg iallefall gå ut ifra det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktkake Skrevet 29. januar 2006 #248 Del Skrevet 29. januar 2006 jeg gruer meg til veiiga! Har spist og drukket altfor mye.. Faen. Har lyst til å gi opp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 29. januar 2006 #249 Del Skrevet 29. januar 2006 Ikke gi opp Fruktkake. Alle vil nok oppleve å gå på en smell eller to. Sånn er det bare. Du må ikke være så hard mot deg selv. Om du har spist og drukket for mye denne uka, kan du bli flinkere neste uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 29. januar 2006 Forfatter #250 Del Skrevet 29. januar 2006 Fruktkake: Ikke gi opp!! Vi sliter innimellom alle sammen. Og du - hvis du ikke vil, så kan du vente til neste mandag med å veie deg? Denne tråden må være både for oppturer og nedturer, og selv om noen kommer med gledelige meldinger om vektnedgang i morgen, så må de som ikke går ned tørre å være her og fortsette også! Jeg var litt deppa selv, tidligere i kveld. Var så sugen på noe godt og syntes det var nitrist med søndagskveld uten noe godt. Og da hadde jeg allerede syklet en halvtime fordi jeg spiste for mye middag. Jeg spiste først en skive kålrot... så en halv grapefrukt... så to ruter melkesjokolade.... - før jeg fant ut at jeg skulle lage havregrøt. Og da ble jeg mett Også fikk jeg en gledelig overraskelse: Jeg har ført opp alt for mye havregryn før om dagene!! Jeg lager av 0,75 dl. havregryn og 2 1/2 dl. vann. På vektklubb har jeg skrevet opp 0,075 kg!! Altså tenkt gram isteden for dl. Dermed inneholder kveldsskåla mi med grøt bare 97 kcal. isteden for 277!! Ja, det er jammen ikke store gledene som skal til nå for tiden. Sambo trodde det hadde klikket for meg når jeg hylte ut i glede foran laptopen når jeg fant det ut Ser frem til veiinga imorgen med skrekkblandet fryd, jeg også. Det hadde passet bedre med veiedag på fredag, for det blir jo så man spiser litt mer i helga, men sånn er det bare. På vektklubb går det ikke an å legge inn vektresultater annet enn på mandager heller. Og husk - dette er første uka vår! til den som vil ha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Skrevet 29. januar 2006 #251 Del Skrevet 29. januar 2006 Ikke gi opp nei, alle kommer vi til å ha våres opp og ned turer, stå på dette klarer du Grueglede seg til i morgen, vet ikke hva jeg kan forvente meg, synes selv jeg har vært flink, men man vet jo aldri hva utslaget på vekta sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest evasolo Skrevet 29. januar 2006 #252 Del Skrevet 29. januar 2006 Huff og huff. Gikk på vekten i kveld, og det var lite moro.. Har gått opp siden mandag Føler at jeg har vært skikkelig flink denne uken, så da er det ekstra demotiverende.. Er dårlig på å drikke vann. Er det viktig når man skal ned i vekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baby Skrevet 29. januar 2006 #253 Del Skrevet 29. januar 2006 Huff og huff. Gikk på vekten i kveld, og det var lite moro.. Har gått opp siden mandag Føler at jeg har vært skikkelig flink denne uken, så da er det ekstra demotiverende.. Er dårlig på å drikke vann. Er det viktig når man skal ned i vekt? ← Ikke lurt å veie på kvelden. Vei om morgenen etter å vært på do du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 29. januar 2006 #254 Del Skrevet 29. januar 2006 Ja, veie om morgene er det lureste. Vil forresten ønske dere alle sammen en riktig sprek uke. Håper vi er litt flinke alle sammen. Jeg tenkte jeg skulle sjekke ut Yogatimen på onsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelin Skrevet 29. januar 2006 #255 Del Skrevet 29. januar 2006 Puh.. Titter innom etter en knallhard jobbehelg. Det har blitt så som så med både spising, trening og søtsaker. Ikke lett å holde et stabilt blodsukker når en ikke får satt seg ned og tatt en matbit før etter 12 (og spiser "frokost" 06.30)... Nå gruer jeg meg mest til i morgen. Har ingen forhåpninger i det hele tatt om noen vektnedgang. Selv om jeg har holdt meg langt under kalorigrensen hele uka, skled det litt ut i helga. Men, vi får vente og se. Fint å høre at mange av dere andre har vært flinke, stolt av dere! God natt til alle i tråden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Skrevet 30. januar 2006 #256 Del Skrevet 30. januar 2006 1 kg denne uken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kame Skrevet 30. januar 2006 #257 Del Skrevet 30. januar 2006 Veiedag! - 1,2 kilo! Har vært sånn passe flink i helga, har hatt litt sug, men så lenge det ikke er så mye snop i huset, går det greit. Heiv i meg noen hveteboller i går, men tok det igjen med 1,5 times gåing i raskt tempo. Håper jeg. Er iallefall supermotivert til å stå på videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kame Skrevet 30. januar 2006 #258 Del Skrevet 30. januar 2006 Så flinke vi er Remyline! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 30. januar 2006 Forfatter #259 Del Skrevet 30. januar 2006 Fremdeles ned 0,9 kg. på meg. Det samme som jeg veide på fredag, så jeg er glad jeg har stått i ro i helga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #260 Del Skrevet 30. januar 2006 Hellu! Er det for sent å melde seg på nå eller? Jeg skulle så absolutt trenge litt ekstra motivasjon for å ta av meg noen kilo... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå