Gå til innhold

Hvorfor stemmer folk AP???


male32

Anbefalte innlegg

Baktus skrev (På 7.9.2023 den 13.21):

nå er det kommet på bordet at vegvesenet osv  anbefaler 0.30 øre i veibruksavgift for elbiler...for pendlere på det sentrale østlandet vil det si en avgift på over 10 000 kr i året...det sa regjeringen nei til.. trygdeløftet var en seier for regjeringen..

nå har jeg et forslag til regjeringen og kommunene..jeg vet det vil være et dolk i ryggen på høyres kommunesammenslåinger, men..fjerne eiendomsskatten og reduser akkurat såpass på minstefradraget på næringseiendommer, slik at det utjevner seg...det er ikke privatpersoner som skal betale for kunstig høye boligpriser etc.. sentraliseringen og mangel på reguleringsplaner i kommunene i takt med utviklingen har ført til at du betaler 5 mil for en fuglekasse i Oslo , det er helt feil hvis privatpersoner skal betale eiendomsskatt på dette.. dette hadde vært en Høyresak hvis det ikke hadde vært for hurtig-Erna som vil modernisere og nyskape hele samfunnet på 4 år og samtidig være globalist...i globalismen så er sentraliseringen  sentralisering av makt og kontrolll.. i effektiviseringen så har Høyre sammenslått kommunene for å styrke et næringsliv i sentre  i et kommunesenter ..dvs at alle boliger ute i distriktene , med for høy ligningsverdi, vil være med på å finansiere den sammenslåtte kommunen..og at Høyre og Frp ikke vil gå med på fjerning av eiendomsskatt..

å redusere på minstefradraget på næringseiendommer i våre små kommuner med lite boliger tror jeg nærinhslivslederne og samfunnsbærerne i kommunene vil tåle..hvis de tenker litt..

 

Folket har ikke fulgt med, og gjennom stemmeseddelen har de stemt fra seg samfunnsgodene sine. Folk føler seg sikkert politisk korrekte og sosialt aksepterte nå, - og vi som advarte ble ikke trodd. Norge - landet med masse energi og vannkraft. 

Målet er vel at alle skal leve på grensa — det er jaggu ikke stor forskjell på kommunisme og sosialisme. 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen av årsakene (se bilde). 
i tillegg har Norge kommet langt bedre ut av de vanskelige økonomiske tidene enn andre land. Det skyldes stødig styring og evne til å holde kursen til tross for alle skrikhalser som mener det vet bedre. 
Og så mener jeg at sosialdemokratiet er den absolutt beste løsningen for vårt samfunn. 

IMG_3143.jpeg

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GP950mAh skrev (7 timer siden):

ACER er et reguleringorgan som skal sørge for like konkurransevilkår for handel med strøm over landegrensene i europa. Det har ikke ført til noen økning i strømprisen. Utenlandskablene ble vedtatt av våre folkevalgte i 2014 og har gitt en liten økning i strømprisen, de største årsakene er krigen i Ukraina som har gitt økte gasspriser, nedleggelsen av kjernekraftverk og andre årsaker som verken norske politikere eller ACER er ansvarlige for.

Den blå regjeringen styrket velferden i regjering og brukte mer penger på velferd enn da de overtok etter de rødgrønne. Omfordelingen du nevner er noe alle regjeringer gjør, også røde for å få budsjettet til å gå opp og for at arbeid skal lønne seg over å gå på trygd.

Da får du komme med eksempler.  Fordi det er faktisk blitt vanskeligere å få utredning og oppfølging også i tillegg til alt annet jeg skrev. Har vært syk siden 2011, altså før  blå tok over. Det var vanskelig da også, men nå er det jo bare å glemme.  Det meste er lagt ned av spesial tilbud her jeg bor iallefall.  Så bup, psykiatri,  behandlings steder osv er ikke her lengre. De er flyttet til nermeste by. På bup der har de 10 stk, som skal dekke 6 kommuner i tillegg til byen. Så der kan nesten glemme å komme inn. Dattera mi fikk helseproblemer når hun var 16 år. Enda har hun ikke fått hjelp. Sto i kø på sykehuset og bup for kartlegging. Rakk å bli 18år. Ble kastet ut av den køen pga alder er snart 20år og hatt en mnd kartlegging på et senter bestilt fra nav. Så snart 4 år uten hjelp. 

Hva har de da å tilby,  hvordan skal hun kunne klare å fungere igjen, når man går fra tenåring til voksen uten hjelp. Tidligere var allt dette tilbudet i egen komune og 3 mnd ventetid. 

 Jeg har også fått beskjed om at de ikke kan hjelpe meg mer, for min sykdom. Selv om den hjelpen jeg fikk før blå tok over hjalp.  Så er nå alle dører der nå lukket å låst 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

male32 skrev (På 6.9.2023 den 19.24):

AP har styrt her i 8 år. Dette har de gjort:

Store kutt i helse og omsorg.
Innført bompenger
Økt skatt og avgifter
Brukt store pengebeløp på å pusse opp ordførers kontor
Innført enda mer "byråkrati"
Store kutt innenfor skole

Resultatet av politikken deres:
Forskjellene øker og de som har minst lider veldig. Matkøene utenfor matsentralen øker (jeg står selv i denne køen).
Syke folk får ikke hjelp. Eldre mennesker som trenger sykehjemsplass får avslag. Pasienter blir liggende på sykehuset fordi kommunen ikke kan gi tilbud. Folk har ikke råd til å bruke bil. Boligprisene øker, folk med vanlig inntekt har ikke råd å kjøpe egen bolig.
Kommunale bygg/skoler/boliger blir ikke vedlikeholdt.

Jeg kan bare ikke forstå at det er slik folk ønsker å ha det?
Sittende ordfører får mest sannsynlig 4 nye år. Hva har vi i vente?  Bare elendighet?
Hvorfor stemmer folk på dette?

Det er vel helt nødvendig med kraftig lut for å rydde opp etter at Høyre og FrP har kuttet skatter og avgifter og økt det offentliges utgifter og gjeld gjennom solid overforbruk av offentlige midler. 

Folk ønsker å leve som keisere både i skole, jobb, fritid og alderdom og bæres på gullstol gjennom NAV og helsevesen. Samtidig vil folk betale null i skatter og avgifter slik at de kan beholde alle pengene selv. Altså vil folket bruke penger som en full sjømann samtidig som man reduserer inntektene. Enhver oppegående person med litt økonomisk forståelse vil jo raskt se at dette snart vil ende i "Luksusfellen". Skulle politikerne bare gjort som folk og velgere ønsker, ville kommune og nasjon vært konkurs for lenge siden. Det er godt at noen politikere tar ansvar for å unngå kommunal og nasjonal konkurs og havari, for det ville det raskt bli om folket fikk det som de ville.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (35 minutter siden):

Da får du komme med eksempler. 

https://hoyre.no/sterkere-sikkerhetsnett/

https://hoyre.no/trygghet-hvis-du-blir-syk/

Samlet sett ble velferden styrket under den blåblå regjeringen, selv om de foretok visse omfordelinger og omprioriteringer. Alle regjeringer gjør slike omprioriteringer og omfordelinger for å fremme arbeid og for å frigjøre midler til andre foremål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har lav intelligens. De forstår ikke at man må se på historien. Hvem var det som bygd opp landet? Hvem var mest på at Norge skulle få oljerikdom? Hvem brydde seg om skole for alle og bolig for alle? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Majer skrev (2 timer siden):

De fleste har lav intelligens. De forstår ikke at man må se på historien. Hvem var det som bygd opp landet? Hvem var mest på at Norge skulle få oljerikdom? Hvem brydde seg om skole for alle og bolig for alle? 

Politikken i etterkrigstiden er ikke AP sin alene, den var det bred politisk enighet om gjennom fellesprogrammet som de borgerlige partiene støttet også.

Hva AP har gjort for 50 år siden er ikke det folk bryr seg om i en dyrtid med fallende kjøpekraft og usikkerhet som AP ikke har klart å gjøre noe med. AP virker mer interessert i å senke kjøpekraften enda mer gjennom skatteøkninger, ekspansive statsbudsjettet som øker inflasjonen, og renta og å jage ut dem som skaper arbeidsplasser og øke arbeidsledigheten.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GP950mAh skrev (4 timer siden):

https://hoyre.no/sterkere-sikkerhetsnett/

https://hoyre.no/trygghet-hvis-du-blir-syk/

Samlet sett ble velferden styrket under den blåblå regjeringen, selv om de foretok visse omfordelinger og omprioriteringer. Alle regjeringer gjør slike omprioriteringer og omfordelinger for å fremme arbeid og for å frigjøre midler til andre foremål.

Da har de feilet på mange punkter. Hvor mye bedre stilt tror du fattige blir.  Når de tar vekk medisiner på blå resept, øker egenandeler på behandling osv ved å gi mer i barnetrygd. Det går fortsatt i lommeboka til de som ikke trenger dobbel barnetrygd. Billigere barnehage hjelper jo litt, men svært lite når de setter deg på ett år karantene midt i oppfølging av helse, og man må avbryte helsevehandling. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor stemme Frp og Høyre?   

For reduksjon i sykelønnsordningen og Arbeidsmiljøloven?

Få mer forskjell mellom fattig og rik?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, GP950mAh said:

https://hoyre.no/sterkere-sikkerhetsnett/

https://hoyre.no/trygghet-hvis-du-blir-syk/

Samlet sett ble velferden styrket under den blåblå regjeringen, selv om de foretok visse omfordelinger og omprioriteringer. Alle regjeringer gjør slike omprioriteringer og omfordelinger for å fremme arbeid og for å frigjøre midler til andre foremål.

Så tar man skylappene på seg nok en gang altså,å poster linker direkte til HØYRE ! 

 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (6 timer siden):

Så tar man skylappene på seg nok en gang altså,å poster linker direkte til HØYRE ! 

Som lister opp lett etterprøvbare fakta om hva de gjorde i regjering. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiseTV skrev (6 timer siden):

Hvorfor stemme Frp og Høyre?   

For reduksjon i sykelønnsordningen og Arbeidsmiljøloven?

Få mer forskjell mellom fattig og rik?

Forskjellene økte ikke da de satt i regjering siste, ikke ble sykelønna kuttet heller. En stemme til Høyre er en stemme på en ansvarlig og langsiktig politikk som styrker velferden og samtidig fører en næringslivspolitikk som skaper arbeidsplasser i Norge og ikke skremmer entreprenørene og de rike ut av landet, som er det vi trenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GP950mAh skrev (6 timer siden):

Forskjellene økte ikke da de satt i regjering siste, ikke ble sykelønna kuttet heller.

Det kan jo være forsinkelser i effekten av en gjennomført politikk... Uansett, det som sannsynligvis har økt forskjellene noe i de Nordiske landene er nok først og fremst tiltak som det har vært konseus om mellom sosialdemokrater og "liberalkonservative". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GP950mAh skrev (6 timer siden):

Forskjellene økte ikke da de satt i regjering siste, ikke ble sykelønna kuttet heller. En stemme til Høyre er en stemme på en ansvarlig og langsiktig politikk som styrker velferden og samtidig fører en næringslivspolitikk som skaper arbeidsplasser i Norge og ikke skremmer entreprenørene og de rike ut av landet, som er det vi trenger.

Jo den økte. Erna prøvde seg på sykelønsordningen men ble stoppet av Krf. Uten dem hadde den blitt forandret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste partiene som setter borgerne først er Konservativt og Norges Demokratene. Andre partier er enten fullblodige globalister eller delvis/snikglobalister.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi AP står for en politikk som jeg i store trekk er enig i.  Jeg er sikker på at sosialdemokratiet gir folk flest det beste livet. 
Forskjellene i Norge økte under de blå-blå.  Barnefattigdommen like så.  Høyre viste i regjering at de prioriterer næringslivet og de rike.  Tradisjonen tro snakker Høyre om reduserte skatter.  De får til og med lakseskatten til å høres ut som et ran fra filetarbeideren.  
AP har i løpet av sine to år i regjering klart å senke skattene for de som har minst, utvide og forbedre strømstøtten, utvidet bostøtteordningen, økt studiestøtte og redusert barnehageprisen.  Fra 1.juli økes også minstesatsene for uføre med 6.000 kr og arbeidsavklaringspenger øker med 5.000 kr.  Dette er bare noen av tiltakene som er gjort.  

Ikke minst synes jeg statsminister Støre og utenriksminister Barth Eide er imponerende nå når det er stor uro i verden.  Det er utrolig viktig for Norge.  Synes jeg ser Erna og Ine Eriksen Søreide i tilsvarende roller (!!) 

Fatter heller ikke hvordan noen kan ha tillit til Erna etter hennes feige måte å takle ektemannens pinligheter på?  Å spille dum passer seg ikke for en statsminister, synes nå jeg.  

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

GP950mAh skrev (22 timer siden):

Politikken i etterkrigstiden er ikke AP sin alene, den var det bred politisk enighet om gjennom fellesprogrammet som de borgerlige partiene støttet også.

Hva AP har gjort for 50 år siden er ikke det folk bryr seg om i en dyrtid med fallende kjøpekraft og usikkerhet som AP ikke har klart å gjøre noe med. AP virker mer interessert i å senke kjøpekraften enda mer gjennom skatteøkninger, ekspansive statsbudsjettet som øker inflasjonen, og renta og å jage ut dem som skaper arbeidsplasser og øke arbeidsledigheten.

Vi får mer inflasjon så lenge boligprisene for familier holdes oppe. Da er det verste man kan gjøre å produsere flere små boliger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert noe som henger igjen fra gamledager hele familien min tuslet bort i samla flokk på samfunnshuset og stemte på Arbeiderpartiet i mine fars siste år så ble det Konservativt (PDK) Arbeiderpartiet 2024 er ikke som Arbeiderpartiet 1975 

Endret av Maskinfører
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (19 timer siden):

Vi får mer inflasjon så lenge boligprisene for familier holdes oppe. Da er det verste man kan gjøre å produsere flere små boliger

Nå er ikke boligpriser en del av inflasjon.  KPI måler prisen på konsumvarer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (21 timer siden):

Sikkert noe som henger igjen fra gamledager hele familien min tuslet bort i samla flokk på samfunnshuset og stemte på Arbeiderpartiet i mine fars siste år så ble det Konservativt (PDK) Arbeiderpartiet 2024 er ikke som Arbeiderpartiet 1975 

Ironisk at du skriver som om å stemme AP er "out of touch", samtidig som du støtter et parti som til de grader er "out of touch" som Konservativt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...