Gå til innhold

Hvorfor stemmer folk AP???


male32

Anbefalte innlegg

AP har styrt her i 8 år. Dette har de gjort:

Store kutt i helse og omsorg.
Innført bompenger
Økt skatt og avgifter
Brukt store pengebeløp på å pusse opp ordførers kontor
Innført enda mer "byråkrati"
Store kutt innenfor skole

Resultatet av politikken deres:
Forskjellene øker og de som har minst lider veldig. Matkøene utenfor matsentralen øker (jeg står selv i denne køen).
Syke folk får ikke hjelp. Eldre mennesker som trenger sykehjemsplass får avslag. Pasienter blir liggende på sykehuset fordi kommunen ikke kan gi tilbud. Folk har ikke råd til å bruke bil. Boligprisene øker, folk med vanlig inntekt har ikke råd å kjøpe egen bolig.
Kommunale bygg/skoler/boliger blir ikke vedlikeholdt.

Jeg kan bare ikke forstå at det er slik folk ønsker å ha det?
Sittende ordfører får mest sannsynlig 4 nye år. Hva har vi i vente?  Bare elendighet?
Hvorfor stemmer folk på dette?

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkert av gammel vane, vet om flere som stemmer på de fordi de alltid har  stemt på de.

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

male32 skrev (2 timer siden):

AP har styrt her i 8 år. Dette har de gjort:

Store kutt i helse og omsorg.
Innført bompenger
Økt skatt og avgifter
Brukt store pengebeløp på å pusse opp ordførers kontor
Innført enda mer "byråkrati"
Store kutt innenfor skole

Resultatet av politikken deres:
Forskjellene øker og de som har minst lider veldig. Matkøene utenfor matsentralen øker (jeg står selv i denne køen).
Syke folk får ikke hjelp. Eldre mennesker som trenger sykehjemsplass får avslag. Pasienter blir liggende på sykehuset fordi kommunen ikke kan gi tilbud. Folk har ikke råd til å bruke bil. Boligprisene øker, folk med vanlig inntekt har ikke råd å kjøpe egen bolig.
Kommunale bygg/skoler/boliger blir ikke vedlikeholdt.

Jeg kan bare ikke forstå at det er slik folk ønsker å ha det?
Sittende ordfører får mest sannsynlig 4 nye år. Hva har vi i vente?  Bare elendighet?
Hvorfor stemmer folk på dette?

Det er ganske sannsynlig at Høyre hadde gjort mye av det samme. En grunn til å fortsette med Ap er at man unngår endinger som gjøres bare for å vise at man gjør en forskjell. Endringer kan koste, og det kan gjøre ting verre.

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det kommet på bordet at vegvesenet osv  anbefaler 0.30 øre i veibruksavgift for elbiler...for pendlere på det sentrale østlandet vil det si en avgift på over 10 000 kr i året...det sa regjeringen nei til.. trygdeløftet var en seier for regjeringen..

nå har jeg et forslag til regjeringen og kommunene..jeg vet det vil være et dolk i ryggen på høyres kommunesammenslåinger, men..fjerne eiendomsskatten og reduser akkurat såpass på minstefradraget på næringseiendommer, slik at det utjevner seg...det er ikke privatpersoner som skal betale for kunstig høye boligpriser etc.. sentraliseringen og mangel på reguleringsplaner i kommunene i takt med utviklingen har ført til at du betaler 5 mil for en fuglekasse i Oslo , det er helt feil hvis privatpersoner skal betale eiendomsskatt på dette.. dette hadde vært en Høyresak hvis det ikke hadde vært for hurtig-Erna som vil modernisere og nyskape hele samfunnet på 4 år og samtidig være globalist...i globalismen så er sentraliseringen  sentralisering av makt og kontrolll.. i effektiviseringen så har Høyre sammenslått kommunene for å styrke et næringsliv i sentre  i et kommunesenter ..dvs at alle boliger ute i distriktene , med for høy ligningsverdi, vil være med på å finansiere den sammenslåtte kommunen..og at Høyre og Frp ikke vil gå med på fjerning av eiendomsskatt..

å redusere på minstefradraget på næringseiendommer i våre små kommuner med lite boliger tror jeg nærinhslivslederne og samfunnsbærerne i kommunene vil tåle..hvis de tenker litt..

 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mye gammeldags tradisjon.Kjenn din plass og stem deretter.Og et håp om et bedre fordelt samunn. Bygge boliger til de som har lite og ikke kommer inn på boligmarkedet, tilrettelegger for arbeidsliv osv. Men det er løgn og handlingslammelse gang på gang. Innføre avgifter er gjort over natta men vedta ting til fordel for folket er visst uhyre vanskelig

 

 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ap er ikke et parti for vanlige arbeidere lenger, ap er et parti for ap-politikere. Er flere partier jeg ser for meg jeg aldri kommer til å stemme, av 3 som er absolutt 100% utelukker er AP og SP 2 av dem

  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er stor forskjell på rikspolitikk og de lokale kommunestyrene. Rundt i kommunene kan de godt prioritere utsmykning av bygninger og betale for statuer, mens sykehjemsplasser legges ned og fattigdommen øker. Det er fasaden først og folket sist.  Så les om hvilke planer de har og folkene som er på valglistene før man stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

male32 skrev (På 6.9.2023 den 19.24):

AP har styrt her i 8 år. Dette har de gjort:

Store kutt i helse og omsorg.
Innført bompenger
Økt skatt og avgifter
Brukt store pengebeløp på å pusse opp ordførers kontor
Innført enda mer "byråkrati"
Store kutt innenfor skole

Resultatet av politikken deres:
Forskjellene øker og de som har minst lider veldig. Matkøene utenfor matsentralen øker (jeg står selv i denne køen).
Syke folk får ikke hjelp. Eldre mennesker som trenger sykehjemsplass får avslag. Pasienter blir liggende på sykehuset fordi kommunen ikke kan gi tilbud. Folk har ikke råd til å bruke bil. Boligprisene øker, folk med vanlig inntekt har ikke råd å kjøpe egen bolig.
Kommunale bygg/skoler/boliger blir ikke vedlikeholdt.

Jeg kan bare ikke forstå at det er slik folk ønsker å ha det?
Sittende ordfører får mest sannsynlig 4 nye år. Hva har vi i vente?  Bare elendighet?
Hvorfor stemmer folk på dette?

Har de flertall i kommunestyret? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (7 minutter siden):

Det er stor forskjell på rikspolitikk og de lokale kommunestyrene. Rundt i kommunene kan de godt prioritere utsmykning av bygninger og betale for statuer, mens sykehjemsplasser legges ned og fattigdommen øker. Det er fasaden først og folket sist.  Så les om hvilke planer de har og folkene som er på valglistene før man stemmer.

Japp, som i Kristiansand,  her skal det brukes penger på tull mens helsearbeiderne får beskjed om at "kuttene kommer til å merkes for alle"

  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (Akkurat nå):

Japp, som i Kristiansand,  her skal det brukes penger på tull mens helsearbeiderne får beskjed om at "kuttene kommer til å merkes for alle"

Groteskt. Kunstsiloen er jo et bevis på det. Piggdekkavgift.  Bomstasjoner på hjernen og ran av alle som skal fra øst til vest, med veier som tvinger folk i kø gjennom sentrum.. Det sitter vel ganske mye rart i det bystyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det bare er sånn at mange ikke bryr seg om problemer i samfunnet så lenge de selv ikke blir rammet? Kanskje det er mange som ikke egentlig følger politikk så nøye, de stemmer på dem som får best PR i media?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor Jonas Gahr Støre er leder for AP som kommer fra en rik familie. Jeg trodde han var mer Høyre mann liksom. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymeeee skrev (2 timer siden):

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor Jonas Gahr Støre er leder for AP som kommer fra en rik familie. Jeg trodde han var mer Høyre mann liksom. 

Det er ikke familieformuen til Støre som gjør han uegnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymeeee skrev (3 timer siden):

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor Jonas Gahr Støre er leder for AP som kommer fra en rik familie. Jeg trodde han var mer Høyre mann liksom. 

Han var jo Høyre-mann opprinnelig. Vet ikke hva som fikk ham til å bytte. Karrieremulighetene, kanskje.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som stemmer Ap ønsker en dreining mot venstre i politikken, uten å gi de radikale småpartiene for mye makt. Deres styrke har vært å være pragmatisk styringsparti til venstre i politikken. Dette bildet er i ferd med å falmet litt, og er i en identitetskrise når den tradisjonelle arbeiderklassen har blitt mer fragmentert.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere kan snu på det. Vil Høyre gjøre noe som er bedre for vanlige folk?  Nei. De vil gjøre det bedre for de 100 rikeste i Norge, resten får det som om AP ville styrt, eller verre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beverly_Hills skrev (3 timer siden):

Dere kan snu på det. Vil Høyre gjøre noe som er bedre for vanlige folk?  Nei. De vil gjøre det bedre for de 100 rikeste i Norge, resten får det som om AP ville styrt, eller verre.

Høyre vil redusere skattene og avgiftene for folk flest, innføre fritt brukervalg som vil gi færre i helsekø og raksere og bedre behandling, fjerne forbud og byråkrati som vil gi en enklere og friere hverdag. Så jo, Høyre vil gjøre mye for folk flest. De store skattelettelsene de har gjennomført i regjering har gått til folk flest, ikke de rike venstresiden hater så sterkt.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GP950mAh skrev (7 minutter siden):

Høyre vil redusere skattene og avgiftene for folk flest, innføre fritt brukervalg som vil gi færre i helsekø og raksere og bedre behandling, fjerne forbud og byråkrati som vil gi en enklere og friere hverdag. Så jo, Høyre vil gjøre mye for folk flest. De store skattelettelsene de har gjennomført i regjering har gått til folk flest, ikke de rike venstresiden hater så sterkt.

Høyre hadde makta før denne runden med AP. De sa akkurat det samme da, men den eneste som ble fornøyd var Rimi-Hagen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beverly_Hills skrev (3 minutter siden):

Høyre hadde makta før denne runden med AP. De sa akkurat det samme da, men den eneste som ble fornøyd var Rimi-Hagen.

En stor del av befolkningen var godt fornøyde med Erna, det er derfor Erna og Høyre fortsatt er populære. Folk så at Høyre i regjering gav lavere skatter, bedre tjenester via private tilbydere, færre forbud og mer frihet og trygg og stabil styring gjennom oljeprisfall, flyktningkrisen og coronapandemien.

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...