Gå til innhold

Barna liker ikke stefar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to barn og vært enslig lenge, for ca et halvt år siden møtte jeg en og vi begynte og date, ting gikk bra og sakte men sikkert introduserte jeg barna og det gikk veldig bra. Vi har litt avstandsforhold pga reisevei men sees så ofte det lar seg gjøre. Har blitt godt kjent med familien hans og barna trives også der. Han har ikk barn fra før og ønsket seg et eget, jeg hadde samme ønske og begynner og bli eldre så har ikke så god tid, ene førte til det andre og ja nå er jeg gravid, var en nyhet vi begge ble glad for, men vi har holdt dette hemmelig og ikke sagt noe til barna osv fordi jeg syns det er litt tidelig og må være rett timing men han klarte og forsnakke seg til sin familie, de mente at siden vi ikke bor sammen og jeg har to barn fra før (en med utforinger som adhd osv) så mente de at det blir for mye for meg med et barn til siden jeg ikke har kontakt med min familie som kan bidra, vi havnet i en konflikt pga dette så nå er jeg litt usikker hva jeg skal gjøre... Vi har lenge diskutert og flytte sammen men mine barn ønsker ikke og forflytte seg med han, jeg er red det vil bli mye konflikter. Hvordan få barna til og varme seg opp til og flytte inn hos han på en fin måte? Det innebærer også skole bytting osv for barna så er mye forandringer... De er eldre mellom (9-15 år) Vi har prøvd og finne på mye gøy sammen og styrke forholdet men nå har det blitt helt stopp og blitt til at eldste er på avlastning når jeg er der da han er så sint og vil ikke være med, men det påvirker også yngste så vanskelig. Tar gjerne imot tips da jeg gjerne ønsker at dette skal bli bedre 

Anonymkode: 3515e...ee4

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her må mannen flytte… Du kommer bare til å skape motvilje dersom du presser noe annet igjennom

Anonymkode: b3cec...85f

• Liker 33
  • Nyttig 10
Skrevet

Ærlig talt. Her må du sette barna først. Det er ikke de som skal flytte, men din nye kjæreste. 
Ikke noe sjakktrekk å bli gravid nå, dette kan bli utfordrende framover. 
Skjønner godt at femtenåringen er sint. Hele livet hans er plutselig snudd på hodet.

Hvordan er samarbeidet med far, og hvor mye er barna hos han? 

Anonymkode: 89fa4...1dc

• Liker 29
  • Nyttig 1
Skrevet

Og du skal slett ikke "varme barna opp" til å flytte! Skjerp deg!!

Anonymkode: 7781a...056

• Liker 25
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)

Dere kan jo umulig ha snakket lenge om å flytte sammen når dere bare har kjent hverandre et halvår. Et halvår er jo ingenting.

Her må barna få tid. De må ha tid til å bli vant med at det er en ny mann i bildet, de må ha tid til å bli kjent med denne mannen og bygge et forhold til han. Først da kan man snakke om å kunne flytte sammen uten en uforholdsmessig høy belastning for barna. Så er det denne ekstra komplikasjonen med denne nye  babyen. Det er enda en ting barna skal venne seg til. Det blir alt for mye på en gang for dem. 

Endret av Bovina sancta
  • Liker 35
Skrevet

Så lenge det er uro rundt din svigerfamilie og deres syn på graviditeten, og at dine barn ikke vil flytte så må du innse at flytting til din kjæreste er veldig lite klokt. 
Du vet hva du har nå det du bor ,og barna har rotfeste der. 
Hvorfor skulle du dra med deg barna til et sted som vil en bli en utfordring for alle ? 
Du har jo ingen god kjemi med dine svigerforeldre, og det blir ikke lettere når en har en baby og utfordringene med nattevåk og barna som kanskje sliter med å tilpasse seg en ny skole og hverdag, savn av venner o.l. 
Mannen får flytte til dere hvis dette skal ha en sjanse til å fungere 

Anonymkode: e9e3d...dbb

• Liker 16
Skrevet

Du må prioritere. Hvem er viktigst, barna dine eller den nye kjæresten?

Anonymkode: dd74a...6e2

• Liker 16
  • Nyttig 9
Skrevet

Håper ikke du har vurdert flytting engang. 

Barna MÅ komme først her! Han er en og dere er 3. Det er opplagt at han skal komme til dere. 
Å flytte vekk barn fra skole og venner i denne alderen uten at man faktisk må, er hjernedødt. 

Enten flytter han, eller ingen. 

• Liker 21
  • Nyttig 3
Skrevet

Du velger på en måte barna bort for en mann og ett potensielt nytt barn..

Ikke bra!! Dette vil jo nesten garantert prege barna dine for alltid.

Anonymkode: 1f523...2f5

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Samtidig må man jo bare påpeke at dette har gått VELDIG fort. 

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet

Alle prøver å fortelle at du må roe ned. Både hans familie, som virker oppegående, og barna dine på sitt vis. Så LYTT DA!!! Hvis du absolutt skal ha et barn til nå, og han ikke skal flytte på seg, så får dere være særboere en stund da vel? Det spiller da ingen rolle om dere venter med flytting til etter barnet er født, siden dere har surret det bra til nå. Ro ned hele flyttegreia og fortsett å bli kjent. 

• Liker 25
  • Nyttig 5
Skrevet

Dette har gått veldig fort og jeg skjønner godt barna reagerer. 

Anonymkode: 1d09b...595

• Liker 14
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...