keops Skrevet 9. oktober 2023 #201 Del Skrevet 9. oktober 2023 Fy fader, for en creepy vennemiddag hos Erlend. Jeg har tidligere hatt sansen for ham,men det forsvant etter kveldens er episode gitt. Har syntes det var litt merkelig at han har hatt med Vera så lenge,de virket så ulike, nå synes jeg mye tyder på at han er ute etter noen han kan manipulere og "forme". Da passer det jo godt med en uerfaren, medgjørlig dame. "Vis meg dine venner og jeg skal fortelle deg hvem du er", er en sannhet i dette. Jeg hadde nok dratt fra gården sånn ca 10 minutter inn i den middagen. Sjelden å se noe så avskyelig og invaderende. Tipper hun som ble grillet reiser etter å ha sovet på det. 22 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Castor Troy Skrevet 9. oktober 2023 #202 Del Skrevet 9. oktober 2023 (endret) keops skrev (3 minutter siden): Fy fader, for en creepy vennemiddag hos Erlend. Jeg har tidligere hatt sansen for ham,men det forsvant etter kveldens er episode gitt. Har syntes det var litt merkelig at han har hatt med Vera så lenge,de virket så ulike, nå synes jeg mye tyder på at han er ute etter noen han kan manipulere og "forme". Da passer det jo godt med en uerfaren, medgjørlig dame. "Vis meg dine venner og jeg skal fortelle deg hvem du er", er en sannhet i dette. Jeg hadde nok dratt fra gården sånn ca 10 minutter inn i den middagen. Sjelden å se noe så avskyelig og invaderende. Tipper hun som ble grillet reiser etter å ha sovet på det. Erlend virket i starten som en herlig kar, nesten litt for god og uskyldig for denne verden. Men nå virker det som disse "vennene" hans har et stramt grep om han, og ikke vil ha en ny jente/kjæreste inn på tunet som kan forstyrre sekten deres... Hvis det stemmer at noen av vennene også bor på gården med Erlend, virker det jo som de også utnytter Erlend, som de mistenker frierne for. For en ekkel gjeng Erlend omgir seg med, Erlend virker ikke like ekkel selv, men denne gjengen har tydligvis en slags kontroll over han som han ikke er klar over, eller klarer å komme seg ut av. Endret 9. oktober 2023 av Castor Troy 19 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordis Skrevet 9. oktober 2023 #203 Del Skrevet 9. oktober 2023 De hipster-karikatur-vennene til Erlend var jammen drøye.. Silje er ei dame med bein i nesa, og det kunne i grunn Erlend trengt. Han virker snill, men konfliktsky og litt veik. Kjipt at han ikke klarte å sette en stopper for den ufine grillinga av Silje. Tror han mistet henne der. 22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 9. oktober 2023 #204 Del Skrevet 9. oktober 2023 Moder-jord-gjengen tåler ikke at Silje er sterk. Den emosjonelle muskelen til den gjengen har blitt dvask oppe på Finnskogen. 27 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Castor Troy Skrevet 9. oktober 2023 #205 Del Skrevet 9. oktober 2023 Erlend og vennene hans minner meg veldig om NRK serien "Hendelser ved vann", der er sekt bodde langt ute i skogen i Sverige. 33 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lara798 Skrevet 9. oktober 2023 #206 Del Skrevet 9. oktober 2023 Ja, den middagen var virkelig creepy... Lurer på om Erlends sanne jeg kom frem der, han er jo litt hemmelighetsfull, føler jeg... Hadde aldri vært nære venner med noen som oppførte seg sånn. Virket utrolig merkelig. Svært dårlige sosiale antenner. De kan jo ikke ha skjønt hvordan de ble oppfattet på tv... 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 9. oktober 2023 #207 Del Skrevet 9. oktober 2023 3 minutter siden, keops said: Har syntes det var litt merkelig at han har hatt med Vera så lenge,de virket så ulike, nå synes jeg mye tyder på at han er ute etter noen han kan manipulere og "forme". Da passer det jo godt med en uerfaren, medgjørlig dame. Jeg tenkte det samme, Vera er en perfekt kandidat til å groomes av den gjengen der. Hun er ung, naiv og uerfaren og de kan virkelig få henne "custom made" til hva de selv vil ha i gjengen. Man kan jo lure litt på vennenes intensjoner og, hvordan fant de hippiene der en millionær som ville bli med på deres reise som de kan bo (sannsynligvis gratis) hos? Erlend kommer jo fra en helt annen verden. Jeg syntes virkelig denne episoden satte alt i et nytt lys og jeg håper begge jentene legger beina på nakker og LØPER. 27 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lara798 Skrevet 9. oktober 2023 #208 Del Skrevet 9. oktober 2023 Det viktigste er vel å være hyggelig og grei når man møter nye mennesker...? 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RedLights Skrevet 9. oktober 2023 #209 Del Skrevet 9. oktober 2023 Når jeg så episoden i morrest ble jeg sjokkert. Trodde nesten ikke det jeg hørte, og inntrykket mitt av Erlend forandret seg ganske fort. Jeg unner verken Silje eller Vera å være sammen med denne gjengen. Silje har bein i nesa, og tørr å si ifra. Vera er på min alder, men jeg opplever hun som usikker og naiv. Jeg tror ikke det er bra for henne å bli dratt i en såkalt «sekt» eller «miljø» uten at hun vet hva det innebærer. Det er dessverre slik at «naive» mennesker er også mer lett påvirkelig, og det er lett å styre dem i retningen man ønsker. Jeg som tidligere har vært i et destruktivt forhold kjenner meg godt igjen… Derfor bør hun også få opp øynenene for å se hvilken type mennesker dette er. 20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 9. oktober 2023 #210 Del Skrevet 9. oktober 2023 Castor Troy skrev (1 minutt siden): Erlend virket i starten som en herlig kar, nesten litt for god og uskyldig for denne verden. Men nå virker det som disse "vennene" hans har et stramt grep om han, og ikke vil ha en ny jente/kjæreste inn på tunet som kan forstyrre sekten deres... Hvis det stemmer at noen av vennene også bor på gården med Erlend, virker det jo som de også utnytter Erlend, som de mistenker frierne for. For en ekkel gjeng Erlend omgir seg med, Erlend virker ikke like ekkel selv, men denne gjengen har tydligvis en slags kontroll over han som han ikke er klar over, eller klarer å komme seg ut av. Han er jo en voksen, intelligent mann som har jobbet seg opp. Så da tenker jeg at han er god på strategisk tenking. For all del, de vennene var skikkelig ekle, men tviler på at de kontrollerer ham, er vel felles tankesett og verdier som gjør at de er så gode venner. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordis Skrevet 9. oktober 2023 #211 Del Skrevet 9. oktober 2023 Boetica skrev (2 minutter siden): Moder-jord-gjengen tåler ikke at Silje er sterk. Den emosjonelle muskelen til den gjengen har blitt dvask oppe på Finnskogen. Jeg tror også at de ikke tålte at Silje er ei sterk dame. Det merket de nok fort. Silje ville potensielt kunne lage furore og endringer i sekten, stille spørsmål ved ting, og det er de redde for. Derfor ble hun grillet ut - det var meningen at hun skulle bli ukomfortabel. Vera er ingen trussel mot sekten og dens «regler». Hun er ung og formbar. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Castor Troy Skrevet 9. oktober 2023 #212 Del Skrevet 9. oktober 2023 keops skrev (1 minutt siden): Han er jo en voksen, intelligent mann som har jobbet seg opp. Så da tenker jeg at han er god på strategisk tenking. For all del, de vennene var skikkelig ekle, men tviler på at de kontrollerer ham, er vel felles tankesett og verdier som gjør at de er så gode venner. Får håpe det er sant, at han skjønner hva slags mennesker han omgir seg med. Om det er sant, hadde jeg rømt tilbake til byen fortere en svint, om jeg var en av jentene. Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg trodd disse vennene var innleide skuespillere. Både når det gjelder oppførsel og klesdrakten. 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammams Skrevet 9. oktober 2023 #213 Del Skrevet 9. oktober 2023 Løp jenter løp…. Ser det er likelydende reaksjoner på facebooksiden til tv2Underholdning, får håpe vennene og Erlend leser og får innsyn i hvordan de fremstår. Hvordan er din emosjonelle muskel? Tidenes mest kvasi-pretensiøse spørsmål. Sier litt at Sigrids valg av Ben drukner i bråket! 🙈 17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 9. oktober 2023 #214 Del Skrevet 9. oktober 2023 (endret) Castor Troy skrev (24 minutter siden): Erlend og vennene hans minner meg veldig om NRK serien "Hendelser ved vann", der er sekt bodde langt ute i skogen i Sverige. Den serien har jeg sett og det stemmer på en prikk. Jeg er sjokka...og trodde ikke det jeg hørte der. Sekt er rette ordet å bruke her og jeg håper at begge damene kommer seg unna en slik alternativt vuggende kombaya-gjeng som kanskje har for vane å fyre opp naturens urter og sende det på rundgang. Det siste der la jeg nemlig merke til da Erlend skulle lage lyd i et lite blåseinstrument (somnesten så ut som en tykk sigar i formen) og "kom til å" nesten gjøre den om til en joint og ta et dypt trekk. Slikt legges merke til hos meg, ja. 🤔 Jeg likte ikke det jeg så og ønsker lykke til til de andre bøndene med sine siste valg. Endret 9. oktober 2023 av Hoppetaujenta 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Writer_1981 Skrevet 9. oktober 2023 #215 Del Skrevet 9. oktober 2023 Kan vi snakke om Sigrids valg av ben? 🥰 hva synes dere? 😀 helt enig i alt om «sekten», men ble litt lei av å bare lese om det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nurse07 Skrevet 9. oktober 2023 #216 Del Skrevet 9. oktober 2023 Og så merkelig det var at Silje og Vera plutselig måtte gå fra middagen, opp på loftet, mens de andre fortsatte praten rundt bordet… så sykt ubehagelig DET må ha vært, å vite hva de satt der og snakket om… Litt rart at det heller ikke ble vist noe av dette. Fra de andre vennemiddagene fikk vi jo høre hva vennene sa til bonden, om frierne. Dette må jo bare bety at det ikke ble sagt noe fint!🥵😖 26 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest epleberte Skrevet 9. oktober 2023 #217 Del Skrevet 9. oktober 2023 Det var virkelig ubehagelig å se den middagsekvensen. Jeg måtte «riste det av meg» etterpå, litt skrekkfilm-følelsen her, altså. Tøft av Silje å være direkte tilbake. Håper hun aldri blir utsatt for de menneskene igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lara798 Skrevet 9. oktober 2023 #218 Del Skrevet 9. oktober 2023 Writer_1981 skrev (11 minutter siden): Kan vi snakke om Sigrids valg av ben? 🥰 hva synes dere? 😀 helt enig i alt om «sekten», men ble litt lei av å bare lese om det! Synes Ben var rett valg for henne. Han virket kanskje litt overfladisk i starten, men nå virker han i alle fall veldig interessert i henne. Han er jo ekte og viser hvem han er. Om det blir noe varig gjenstår jo å se... 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lara798 Skrevet 9. oktober 2023 #219 Del Skrevet 9. oktober 2023 epleberte skrev (2 minutter siden): Det var virkelig ubehagelig å se den middagsekvensen. Jeg måtte «riste det av meg» etterpå, litt skrekkfilm-følelsen her, altså. Tøft av Silje å være direkte tilbake. Håper hun aldri blir utsatt for de menneskene igjen. Enig, er ikke over det der enda. Og jeg så det bare på tv. Tenk på dem som faktisk var der... 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuse Skrevet 9. oktober 2023 #220 Del Skrevet 9. oktober 2023 (endret) Castor Troy skrev (43 minutter siden): Erlend og vennene hans minner meg veldig om NRK serien "Hendelser ved vann", der er sekt bodde langt ute i skogen i Sverige. Absolutt helt enig! Endret 9. oktober 2023 av Snuse 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå